Italiassa, poliitikot ovat tyrmistyneitä, Stellantiksen suunnitelmasta valmistaa Alfa Romeo merkkinsä "Milano" mallia Puolan tehtaalla.
Ongelma olisi helposti ratkaistavissa muuttamalla auton mallinimi "Alfa Romeo Milano" esim. joksikin seuraavista:
-Alfa Romeo Wroclaw
-Alfa Romeo Katowice
-Alfa Romeo Bialystok
Aineista olisi jopa malliperheeseen, huippumalliksi tietenkin Alfa Romeo Warszawa.
Alfa Romeo "Milano"
6
408
Vastaukset
- Anonyymi
Stellantis on reagoinut vastalauseisiin pikaisesti. Uuden mallin nimi on muutettu, se ei tule olemaan "Milano" vaan "Junior". Nimellä on sinänsä perinteitä mallisarjan alhaisimpana vaihtoehtona.
Kuitenkin, ottaen huomioon "korotettujen pikkuautojen" pääasiallisen ostajakunnan, osuvampi mallinimi olisi ollut: "Alfa Romeo Senior". - Anonyymi
Fiat oli yksi "edelläkävijöistä" "platform"-ajattelussa. Mieleen palautuu Alfa 155/Fiat Tempra/Lancia Dedra nimillä myyty automalli, alkuperäisestä Fiat Tiposta "kehitettynä". Näiden facelift oli Alfa 156/Fiat Marea/Lancia Lybra.
Stellantikselle, merkkejä on kertynyt tätäkin enemmän. Yhtenäistä autoa kaupataan nyt Alfa Junior/Fiat 600/Jeep Avenger/Opel Mokka/Peugeot 2008 nimillä. Kummasti Dodge puuttuu vielä joukosta.
Yhdistyneissä kansakunnissa, 1970-luvulla, British Leylandin suorittamana vastaavaa toimintaa kutsuttiin "badge engineering" nimellä. Oli osasyy maan autoteollisuuden ahdinkoon. Ehkä, nykyhetkessä, Stellantis onnistuu paremmin. Huhuissa Renault olisi tulossa osaksi Stellantista. Portit avautuisivat, em. joukkoon liittyisi varmaankin jokin "R6" tai nykyisempi "Captur" tmv. ehkä myös Nissan ja Mitsubishi nimillä myytävät autot, 120A, Colt? - Anonyymi
Minä en ainakaan millään Junnuautolla ajaisi pieleen meni nimi
- Anonyymi
Aikoinaan oli Tipo quattro -alusta
Fiat Croma
Alfa 164
Saab 9000
Lancia Thema- Anonyymi
"Tipo 4" ylitti rajan kontekstissa, itsenäiset valmistajat (Alfa, Fiat/Lancia ja SAAB) kehittivät yhteisen perusrakenteen, ja tuote pystyi jossakin määrin säilyttämään merkkiensä ominaispiirteet. Erityisesti tekniikka oli eriytynyttä. Alfa Romeolla oli moottorina perinteiset Nord-joutsenlaulukehitelmä tai Busso-tekohengitys. SAABilla oma ratkaisunsa. Kumpikaan ei käyttänyt jatkossa hallinnutta, Fiat-merkkien "Lampredi-moottoria".
Myöhemmin, eteläis-keskisessä Euroopassa, erilaistaminen on keskittynyt pelkästään estetiikkaan. Saarivaltiossa toimintatapa jo "osattiin".
- Anonyymi
Aikoinaan, 1970-luvulla, Puolassa valmistettiin mm. Fiat 125P-mallia, jossa vanhentuneen 60-luvun "Fiat 1500"-mallin tekniikan päälle oli asennettu uudemman "Fiat 125"-mallin pintapellit.
Nykykontekstissa, selkeästi, uusi "Alfa" on yhtä lailla "P"-malli.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823263
- 922945
- 532212
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201655- 191544
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81497Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181395Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131351Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351325Olisitpa rakkaimpani
Kaipaan sinua. Ikävä sinun läsnäoloa ja kaikkea sinussa. Päivistä, jolloin nähdään tulee onnellisia päiviä. Sinun seuras61268