Asunto Tukholmasta?

salla

Hei! Etsimme asuntoa Tukholman keskustasta. Mielellään kaksio/kolmio heinäkuun alusta alkaen. Jos olet vuokraamassa tai tiedät jonkun, joka voisi vuokrata, niin mailaa [email protected]
Kiitos!

11

1797

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Tukholmassa on 14 vuoden jonot asuntoihin...Hyvin epätodennäköistä saada muuten kuin suhteilla...

      • sitten

        Tai maksamalla paljon pimeetä rahaa.


      • tukholmasta
        sitten kirjoitti:

        Tai maksamalla paljon pimeetä rahaa.

        taitaa olla nopeasti ajateltuna se ainoa vaihtoehto. Niissä voi toki joutua maksamaan aika paljon ylimääräistä. Ja jos vain mahdollista pyytäkää virallinen "andrahand" eli siis et asunnonomistajakin tietää että te asutte siinä. Muuten voi tulla äkkilähtö.

        Asuntojono ei muuten välttämättä ole 14 vuotta. Kämpän saa kyllä jo muutamankin kuukauden jonotuksella, mutta silloin pitää olla rahaa! Esim.Hammarby Sjöstadistahan saa lähes heti asunnon ainoa huonopuoli on se että sieltä ei saa mitään alle 10000kr/kk!


    • Esim. täältä:

      Asuntoja löytyy kyllä kunhan jaksaa etsiä, eikä halvalla tosiaan saa mitään. Jos arvostaa vähän helpompaa asiointia suomalaisten kanssa ja selvällä suomenkielellä niin täältä löytää jonkinverran tietoa, suosittelen:

      http://web.tukholma.net/

      Kaksi hyvää linkkiä eri asunto-ilmoituksiin:

      http://web.tukholma.net/markkinat/annonser.asp?TypID=4&AnnonsTyp=Asuntomarkkinat

      http://web.tukholma.net/markkinat/annonser.asp?TypID=3&AnnonsTyp=Vuokra-asunnot

      Valikoima ei ole kovin suuri mutta muuten tuo on kyllä paras paikka josta ainakin aloittaisin!

      • ----

        Miten sitten itsensä saa näihin pitkiin asuntojonoihin? Tiedän tulevani opiskelemaan Tukholmaan muutaman vuoden sisällä ja opiskelija-asuntojonossa olen jo, mutta löytyykö siis muitakin vaihtoehtoja?


      • Stokiskille
        ---- kirjoitti:

        Miten sitten itsensä saa näihin pitkiin asuntojonoihin? Tiedän tulevani opiskelemaan Tukholmaan muutaman vuoden sisällä ja opiskelija-asuntojonossa olen jo, mutta löytyykö siis muitakin vaihtoehtoja?

        Täällä puhuu taas tyypit, jotka eivät tiedä mistään mitään. Tukholmasta saa asunnon todella helposti ja erityisesti vuokra-asuntojen hinnat ovat ihan kohtuullisia. En tiedä mihin ihme lafkaan pitää muka jonottaa 14 vuotta, sillä en ole itse ainakaan kuullut mitään tuollaista.

        Katso blocket.se... sieltä löytää yksityisten suoria ilmoituksia vuokra- asunnoista ja pitää olla tosi uuvatti, jos ei saa sitä kautta asuntoa.

        Toinen mihin kannattaa tutustua on bostadsdirekt.com... itse olen käyttänyt tuota vuokra-asunnon välitysfirmaa kolme kertaa ja joka kerralla olen saanut asunnon päivässä. Siis aamulla olen käynyt toimistolla ja illalla olen jo päässyt muuttamaan uuteen asuntoon. Pitää olla todella jurpojen jurpo, jos tuota kautta ei saa asuntoa sanotaan nyt vaikka viikossa.

        Tukholmassa siis todellakin on vuokra-asuntoja kohtuuhintaan vaikka kuinka paljon ja en käsitä mistä nuo maalaiset repii noita ajatuksiaan, että asunnot olis muka helvetin kalliita ja niitä ei ole ollenkaan.


      • halvempia
        Stokiskille kirjoitti:

        Täällä puhuu taas tyypit, jotka eivät tiedä mistään mitään. Tukholmasta saa asunnon todella helposti ja erityisesti vuokra-asuntojen hinnat ovat ihan kohtuullisia. En tiedä mihin ihme lafkaan pitää muka jonottaa 14 vuotta, sillä en ole itse ainakaan kuullut mitään tuollaista.

        Katso blocket.se... sieltä löytää yksityisten suoria ilmoituksia vuokra- asunnoista ja pitää olla tosi uuvatti, jos ei saa sitä kautta asuntoa.

        Toinen mihin kannattaa tutustua on bostadsdirekt.com... itse olen käyttänyt tuota vuokra-asunnon välitysfirmaa kolme kertaa ja joka kerralla olen saanut asunnon päivässä. Siis aamulla olen käynyt toimistolla ja illalla olen jo päässyt muuttamaan uuteen asuntoon. Pitää olla todella jurpojen jurpo, jos tuota kautta ei saa asuntoa sanotaan nyt vaikka viikossa.

        Tukholmassa siis todellakin on vuokra-asuntoja kohtuuhintaan vaikka kuinka paljon ja en käsitä mistä nuo maalaiset repii noita ajatuksiaan, että asunnot olis muka helvetin kalliita ja niitä ei ole ollenkaan.

        lahden toisella puolella. Me maksamme vuokraa täällä turussa 1200/kk ja kaveri tukholmassa samankokoisesta kämpästä 12000 kr. Kysesä on 67 neliötä.
        Sai asunnon viikossa vapailta markkinoilta, vuokravakuus 5:n kuukauden vuokra.


      • justjustjust
        halvempia kirjoitti:

        lahden toisella puolella. Me maksamme vuokraa täällä turussa 1200/kk ja kaveri tukholmassa samankokoisesta kämpästä 12000 kr. Kysesä on 67 neliötä.
        Sai asunnon viikossa vapailta markkinoilta, vuokravakuus 5:n kuukauden vuokra.

        Missähän herra/rouva mahtanee asua, jos maksaa 67:n neliön kämpästä 12 000 kruunua kuukausivuokraa? Hotellissa vai? Missään maksa tuollaista hintaa peruskaksio jos nyt ei ole eksynyt jonnekin Östermalmille.


      • GunnaaRRRR
        justjustjust kirjoitti:

        Missähän herra/rouva mahtanee asua, jos maksaa 67:n neliön kämpästä 12 000 kruunua kuukausivuokraa? Hotellissa vai? Missään maksa tuollaista hintaa peruskaksio jos nyt ei ole eksynyt jonnekin Östermalmille.

        12000kr = 1200e? eikö se ole silloin saman hintainen?


    • Svennis

      Onko tuoreempia/parempia linkkejä olemassa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      96
      1872
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      176
      1387
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1238
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1157
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      65
      1138
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      81
      984
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      976
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      72
      969
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      793
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      768
    Aihe