tapaus järvellä

uistelijat

Oltiin uistinta vetämässä kaverin kanssa yhtenä iltana viimekesänä. kello oli noin yhdeksän seutuja. Moottorilla siis uisteltiin. Siinä niitä näitä turistiin kun kaverin vapa vääntyi luokille ja siima alko rallattaa ulos kelasta. Kaveri hihkas että nyt on iso kala kiinni!! Minä laitoin koneen vapaalle ja kelasin oman uistimeni ylös ja otin haavin. Kaveri väsytteli "kalaa" varmaan 5 min, välillä se tuli hyvin, välillä veti löysää hullunlailla. Lopulta kun kaveri sai sen veneen viereen näimme järkyttävän näyn! Uistimessa oli kiinni ihminen! Se piti kädellään uistimesta kiinni ja katsoi suoraan meihin. Ei sillä ollut silmiä, pelkät kirkkaat valot silmien paikalla. Kaveri karjas vaan jotain että voi jumalauta ja sillon vapa lensi järveen. Itellekki tuli helvetinmoinen paniikki ja äkkiä moottori käyntiin ja ajettiin pois paikalta. Jälkeenpäin vasta tajusin että moottori oli sammunu itestään tuon tapauksen aikana! Ja kun muistelemme sen "ihmisen" kasvoja, meistä kumpikaan ei osaa sanoa minkä näkönen se oli, esim minkä väriset hiukset!? Ja me molemmat kyllä nähtiin se.
Kuunaan ei oo meille tuommosta sattunu ja parikymmentä vuotta ollaan yhdessä sillä järvellä kalateltu. Ei oltu humalassa, ja muutenkin ollaan selväjärkisiä. Kellekkään ei olla tästä kerrottu. Päätettiin ettei kerrota, jottei saada valehtelijan tai hullun mainetta.
Tänne uskalsin asiasta kirjottaa kun satuin lueskelemaan juttuja.
Ilmeisesti teillä voisi olla tietoa mikä tuo mahdollisesti oli? Mitään luonnollista se ei mielestämme ollut. Ei se ruumis voinut olla, miten se olis muuten vetäny löysiä?
Joku kummitus kai se oli? Kertokaa te joilla on kokemusta näistä asioista!
KIITOS!

47

11141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • angustuus

      Viimeaikoina nää ns. vesihumanoiditapaukset ovat "nousseet pinnalle". Itse arvioisin kyseessä olevan jonkinlainen uuden tietoisuuden herääminen, uskalletaan taas vapaasti kertoa omista kokemuksista. Mitä tämä liikehdintä tarkoittaa tai indikoi, sitä en osaa sanoa. Onko kellään muulla kokemuksia?

      • vesihumanoideja?

        Sanoit, että tälläisiä tapauksia olisi enemmänkin? Mistä saisi lisää tietoa niistä tai siis lisää tapauskertomuksia? Aika mielenkiintoista.


    • L.i.l.i.t.h

      Kuulostaisi näkiltä... Eli vesihiideltä, millä nimellä te sitä kutsuttekaan. Olen lukenut samanlaisista tapauksista eräästä kirjasta. Ette todellakaan ole mitään hulluja ,mutta uskokaa pois näkki se oli. Tai jokin muu voimakas veden henki...Tiedän kaksi samantapaista kertomusta. Mutten niitä nyt jaksa kirjoittaa. Itse en henkilökohtaisesti näkkiä ole tavannut mutta joitakin henkiä olen sattunut kohtaamaan. Hyvä että ette jääneet paikalle. Näkkihän tunnetusti vie ihmisiä veden alle salattuun piilo paikkaansa. Se joka sinne joutuu ei ole koskaan palaava takaisin.

      • uistelijat

        emme edes ole tulleet ajatelleeksi! Joskus jotain niistä kuullut kyllä olen... Mutten ole tiennyt että ne ovat vähän niinkuin ihmisen oloisia ulkomuodoltaan olen lähinnä luullut niitä jonkinlaisiksi "vesihirviöiksi". Ja eipä todellakaan tehnyt mieli jäädä paikalle!!!!
        Ja hitto, en ikinä ole edes uskonut näkkeihin, pitänyt niitä vaan satuolentona... Mutta niinhän sanotaan, että saduissakin on puolet totta!!


      • näkki perkele

        VESIHIISI NOLLAVIISI


      • Minä
        uistelijat kirjoitti:

        emme edes ole tulleet ajatelleeksi! Joskus jotain niistä kuullut kyllä olen... Mutten ole tiennyt että ne ovat vähän niinkuin ihmisen oloisia ulkomuodoltaan olen lähinnä luullut niitä jonkinlaisiksi "vesihirviöiksi". Ja eipä todellakaan tehnyt mieli jäädä paikalle!!!!
        Ja hitto, en ikinä ole edes uskonut näkkeihin, pitänyt niitä vaan satuolentona... Mutta niinhän sanotaan, että saduissakin on puolet totta!!

        ovat kansanuskossa olleet osin ihmisen näköisiä, esim. kaunis neito kampaa hiuksia kalliolla, alaruumis on kalan. Mutta outo tapaus jos ette kerran huumeitakaan käytä. Kannattaa rukoilla ettei toistuisi.


    • Jos tuo tarina on totta, niin huh,huh!

      Tosiaan, kaipa tämän tapaisia tarinoita on historiassa enemmänkin.

      "Joskus 80-90-luvulla USA:n Ohiojoessa tehtiin havaintoja olennoista, jotka muistuttivat ihmisen kokoisia sammakoita. Taisi ne vielä maalla kulkea kahdella jalalla.
      Kuulemma joku uimari tunsi tuolla kiskontaa pohjaa kohti ja rannalle päästyään huomasi, että jalassa oli vihertävä räpylänjälki".
      Poliisit ja FBI tutki tuota tapausta vähän aikaan."

      Orson

      • Justifer

        En taida olla ainoa, jolla tästä tulee mieleen Cthulhu-mytologia?


    • tää on...

      ..taas näitä,,höpöhöpö juttuja.

      • pysy

        poissa tältä palstalta jos et usko.


      • visusti
        pysy kirjoitti:

        poissa tältä palstalta jos et usko.

        poissa tältä palstalta,jos ei nimittäin kestä todellisuutta,ja kykene olemaan uskomatta todellisuuteen,vaan täytyy uskoa välttämättä höpöhöpö juttuihin.


    • missä järvellä

      tämä kokemus tapahtui?kiinnostaa kovasti ja ei kai ne tarutkaan valetta ole jostainhan nekin on alkunsa saaneet että kait niitä on mutta kuka sitten näkee se onkin eri asia.

      • kiivi

        kaikissa järvissä olla tälläisiä "haltioita"?mummoni on nuorena naisporukassa nähnyt merenneidon,että uskon kyllä että tälläisiä on olemassa.en ehkä haluaisi kuitenkaan itse nähdä moista oliota.hui, uiminen on varmaan näille miehille jotka näki tämän olennon ,mahdotonta ajatellakkaan?itse en menisi uimaan vaikka maksettaisi,tuommoisen tapauksen jälkeen.


      • uistelijat

        tapaus sattui Koitereella, Iomantsissa, tyrjänpuolella. Ja siinä kohdassa josta kaveri sen olion ylös hinas oli hemmetin syvää!


      • Ei hyvää ilman pahaa

        Tuli mieleen tuosta mieheni kokema, hän oli poikana ollut kaverinsa kanssa kalassa ja onkeen/virveliin oli jäänyt kiinni ihmis ruumis joka oli murhattu ja yritetty ilmaisesti hävittää järven pohjaan.

        Tällainen henki jos on jäänyt tuollaisissa olosuhteissa järveen niin luulisi sen toimivan juurikin noin päästäkseen pinnalle, ottavan vavasta kiinni..

        Tiedä häntä mutta tämä tapahtui peltolammella.


    • kukkumaija

      Eräs mies koki "nuorena" (n.50v) myöskin kalareissulla ollessaan tällaista:

      Hän oli juuri soutanut vakipaikalleen kalastamaan illansuussa, kun järvenselältä oli lähestynyt outo "menopeli".

      Kaksi vanhaa ruuhta ilman soutajia olivat lipuneet häntä kohti, lähemmäs tullessaan mies oli huomannut, että niiden väliin oli "viritetty" verkko. Ruuhet kääntyivät miestä kohden niin, että hänen veneensä oli jäämässä tähän kahden ruuhen väliseen verkkoon. Silloin oli iskenyt pelko.

      Hän oli ehtinyt miettiä, ettei sellaisia ruuhia ole enää, jos onkin, niin ei pinnalla pysyviä, eikä ainakaan ilman soutajia eteneviä. Ruuhet olivat niin lähellä, että hän näki ettei niiden pohjalla ollut muuta kuin lisää kalaverkkoa ja valtava haavi.

      Kaveri oli kiroillut pitkään ja hartaasti ja koettanut kurkkia työntääkö niitä joku vedestä käsin, mitään ei näkynyt. Jälkeenpäin hän kertoi sekoilleensa pelästyksissään ison litanian kirosanoja sekä rukouksia sulassa sovussa.

      Jostain syystä hän ei ollut yrittänyt lähteä pakoon tilanteesta vaan jähmettynyt, muttei alistunut tulevaan. Verkko oli liki koskenut venettä kun se oli jäänyt "miettimään" ja lähtenyt sitten hitaasti takaisin järvenselälle.

      Tämä oli hänelle melkoinen "herätys" aikanaan. Järvi oli tuttu, mitään erikoista ei hänen tietojensa perusteella siellä ole sattunut, aikaa tapahtumaan oli kulunut miehen arvion mukaan kaikkineen (järvelle tulo mukaanlukien) alle tunti, kellon mukaan useita tunteja.

      Myöhemmin kertoessaan tarinaa, hän päätti sen johtopäätökseen, että kaikki olisi voinut päättyä paljon huonommin, seuraavana päivänä otsikoissa olisi voinut olla "kalastaja kadonnut järvelle" tai "vene löytyi, kalastaja hukkunut".

      Yksin hän ei ole ollut rantaa edemmäs halukas kalaan sen koomin. Jos kyseessä oli sydänkohtaus, se ei ole uusinut, tapahtumasta on aikaa, mies itse uskoo, että kun "noutaja" aikanaan tulee, se voi hyvinkin hänen kohdallaan ilmestyä kahden vanhan ruuhen muodossa.

    • Aika mielenkiintoinen juttu :)
      Jos tämä on täyttä totta niin huh...

    • asiasta kiinnostunut

      Oletteko käyneet uudestaan kalassa? Onko järvi vaikuttanut tavalliselta vai onko siellä edelleen painostava tunnelma? Pakko tuohon on uskoa, mutta mikä on selitys...

      • uistelijat

        ollaan käyty ja vieläpä samassa paikassakin. Joskus uhmallaan aivan. Mutta kun otit esille tuon painostavan tunnelman, niin se tulee nykyään aina, jos menee kalaan(minne vain järvelle) ilta-aikaan... Varmaan jäänyt sen verran "pelkoa" tapahtuneesta pääkoppaan.


    • Hanki elämä.

      Hanki elämä.

      • hanki sivistys

        osumaan sulla kaksi kolmesta oikein, hieno suoritus!!!


      • sinä

        puolestasi äkämä persaukseesi.


      • hanki sivistys
        sinä kirjoitti:

        puolestasi äkämä persaukseesi.

        lainaatko mahdollisesti omaasi?


    • Uskis -84

      Vastaan vähän myöhässä tuohon, mutta toivottavasti luet tämän.

      Vesihumanoidit, "tavalliset" humanoidit, näkit ym. miksikä niitä sitten haluaakin nimittää, ovat peräisin Helvetistä. Ne ovat langenneita enkeleitä (lue: paholaisia, piruja) jotka ilmestyvät ihmisille arvaamattomista syistä milloin missäkin. Jos henkilö on kova kiroilemaan ja tekee sen "tosissaan", saattaa jo se houkutella noita otuksia esiin.

      Tähän kyseiseen tapaukseen en osaa sanoa syytä, miksi vedestä tällainen otus ilmestyi. Liekö kirottu huonoa kalaonnea... niin päättää sitten itse Paha Isäntä antaa saaliiksi jotain. Teidän uskon asioita en tiedä, mutta koettakaapa seuraavaksi ennen kalaan lähtöä pyytää hyvää kalasaalista rukoilemalla. Ei ainakaan mitään piruja silloin tartu koukkuun.

      Hyvää kalaonnea ja enkeleitä matkaan.

      • uistelijat

        Me kyllä ollaan molemmat kovia kiroilemaan, mutta en usko että se on "tosissaan" noitumista.. Se on vaan tapa... Siis niillä sanoilla tehostaa puhettaan..asioita joita selittää ääh.. en tiiä ymmärtääkö tuosta mitään..vaikee selittää


      • Uskis -84
        uistelijat kirjoitti:

        Me kyllä ollaan molemmat kovia kiroilemaan, mutta en usko että se on "tosissaan" noitumista.. Se on vaan tapa... Siis niillä sanoilla tehostaa puhettaan..asioita joita selittää ääh.. en tiiä ymmärtääkö tuosta mitään..vaikee selittää

        Luultavasti ymmärsin, mitä tarkoitit.

        Useimmilla kiroilu on enemmäkin tapa puhua. Varsinkin nykynuorisolla (itsekin tietysti kuulun "nykynuorisoon" ja olen nuorempana paljon kiroillutkin).

        Harvemmin kai sitä oikeasti tarkoittaa mitään kiroamisellaan, mutta sitäpä ei koskaan tiedä... "joku" voi ottaa sen tosissaan. Tiedän myös saatananpalvojia jotka ovat sanoneet että "en minä tosissaan..." Mutta Saatana voikin ottaa leikin todesta.


    • Trolleri

      Minä ainakin tunnistan trollin (troll, engl. uistella) kun näen sellaisen. Tämä on parempi kuin se kirjoittamasi UFO suon reunassa.

    • TINTTALEERA-80

      en tiedä oliko tuo tarina tosi vai taitavan pilailijan keksintö, mutta arvatkaa vaan menenkö enää kesäöinä uimaan... !

      • tytt.

        on naurettavaa ajatella että ihmiset näissä ruumiissa mihin me olemme tottuneet olisivat ainoita tässä maiilmassa.Onhan se jo todistetttu miten paljon ufoteknologia on ihmisteknologiaa edellä (myös vedessä)joten mikseivät henget voisi liikkua myös vedessäTs. en nää asiassa mitäään outoa.Tottakai se säikäyttää jos et muuten henkiä nää arjessa (kuten minä esimerkiksi nään) mutta ei sinulla ole syytä pelätä.


    • opäök

      miksi mä tuun tänne lukemaan näitä juttuja joskus.
      Tosi yököttävää, muutenkin pelkään haukia ja inhoan sameita vesistöjä ja nyt tämä..
      Hyvä tarina kummiski..

    • Ahti.

      Kansatieteessä näitä kutsutan näkeiksi, jotka ovat ihmisentapaisia olentoja, joilla on kidukset niin että ne voivat elää vedessä. Ovat jo kauan tunnettu Suomesta eri järvistä. Vanhoilla ihmisillä on näistä vielä paljon kokemuksia. Vastaavia ilmiöitä on havaittu myös mm. Baikal -järvellä.

      • näkki kondomi

        Näkki on profiloitu standardikondomi nystyröillä jotka sijaitsevat kondomin varsiosassa.

        Kondomi on liukuvoidekäsitelty ja valmistettu lateksisesta luonnonkumista.

        Näkki on 185 mm pitkä, 0.06 mm paksu ja 52 mm leveä.
        ----------------------------------------------------------
        Olen nähnyt näkkejä minä kanssa mitä ihmeellisimmissä lätäköissä ja järvissä. Ihmisten pitäis vähän miettiä mihin niitä käytettyään heittelee.


    • peili75678675675

      se oli sinun oma peilikuvas joka heijastu vedestä...

    • hullunhauskaa++

      Taitaa kuiteskin olla joku hukkunut, jonka narrasitte. Silmät hukkuneilla ovat keltaiset/valkoiset ilman mustuaisia tms (haalistuneet) ja ne tietenkin voivat heijastaa valoa ikäänkuin olisivat "valollisia".

      Sitä paitsi olihan siinä varmasti virtauksia yms joka aiheuttaa näkyvää nykimistä...ja kyllähän ruumis lahonneenakin painaa.

      Kannattaa ottaa yhteyttä joihinkin ruumiinnaarauspartioihin. Niitä on harrastajakuntia oikein olemassa. Haraa kesälomat Suomen järven selkiä

    • Voi shaatana :D

      hmm..epäilisin sen olevan Näkki. Ne ovat ihmisten tapaisia olentoja jotka elelevät vedessä. Ole varovainen niiden otusten kanssa!

    • Respect TheOtherSide

      Näkki on taruolento, jonka sanotaan olevan joen, lähteen, sillan, lammikon tai kaivon ilkeä henki tai vartija. Näkki kiusaa usein ihmisiä, ja voi jopa viedä jonkun. Näkin ulkonäkö vaihtelee eri tarinoissa ja kuvissa. Melko usein se on muodoton, vesikasvien peittämä möhkäle, joka voi muistuttaa liskoa tai sammakkoa. Näkki saattaa olla komea nuorukainen tai kaunis neito, joka viettelee pahaa aavistamattoman ohikulkijan riistääkseen tämän syvyyksiin. Tarinaa ollaan myös kuultu näkistä, joka on ollut jättimäisen simpukan näköinen. Ruotsalaisessa kansanperinteessä näkki kuvataan usein viulunsoittajana, joka soitollaan houkuttelee uhrin veden alle hukkumaan. Venäläisessä kansanperinteessä naispuolista Näkkiä vastaa Rusalka. Suomalainen Vetehinen vastaa joissain tapauksissa näkkiä. Saamelaisilla näkkiä vastaava olento on Vesiraukka, hukkuneen sielu, joka yrittää houkuttaa muita hukkumaan.

      Näkkiä ja sitä muistuttavia taruolentoja käytetään yleisesti lasten pelotteluun, esimerkiksi estämään lapsia uimasta liian syvälle järveen.

      Erään vuonna 1928 taltioidun suomalaisen uskomuksen mukaan näkin voi karkottaa rannasta heittämällä kiven veteen. Kivi nimittäin aiheuttaa veteen kurimuksen, jossa asuu lohikäärme, jota näkki pelkää.[1]

    • ihmettelen1

      Ilmoititteko millekkään sukellusryhmälle, että olisivat käyneet tutkimassa järven?

    • Sarin veljenpoika

      Tapaus toi mieleen Sakeri-enon kertomuksen 50-luvulla.
      Hän oli silloin uistelemassa Saimaan vesillä.
      Koukkuun tarttu merenneito, tai pitäiskö sanoo sisävesineito ko
      Saimaast on kyse.
      No, Sakeri sit päästi neidon takasin veteen kun ensin venees hiukan lemmiskelivät.
      Noin vuosi eteenpäin, ja Sakeri ol jälleen uistelemas samoilla vesil.
      Nyt koukkuun tarttu pirtee poikalaps, jonka Sakeri sitten otti kasvatikseen.
      Poika luki ittens lakimiäheks ja suaritti pitkän uran valtionhallinnon palvelukses.
      Eikä se meikäläisest piolokiseti eronnu, paitsi et sil oli, piänet ihopoimut varpahien välis,
      niinko sukeltajien räpylöis.
      Jotta kaikkee kummaa sit vesien alta löytyy !

      • http://kuvat.kauppal

    • kummituskalastaja

      Muistakaa tämä: jos uistimeen tarttuu kummituksia, alamittaiset on päästettävä takaisin veteen.

      • kalastajakummitus

        Ja verkkokalastuksessa on verkon silmäkoon oltava vähintään 72 mm, jotta pienet kummitukset eivät tartu verkkoihin.


    • Hermann Sahlberg

      Jos uistimeen tarttuu nettikummitus se on heti päästettävä irti ja tehtävä ilmoitus Sahlbergien Pöytyän sukukartanoon.

    • pöööööööö222

      Tämä oli pakko nostaa ylös.

    • Kaspar_Sahlberg

      Se oli nettikummitus.

    • handuheiluumällilentää

      Voihan sitä sanoa myös "uistimen vetämiseksi". Itse kerron ihan rehellisesti vetäväni käteen.

    • vanhaänkyrä

      Minäkin olin tuossa männäkesänä vetämässä käteen niin eikös hetken kuluttua ollut joku naikkonen "uistimessa" kiinni. Minä tiuskaisin sille sitten että irti minun vehkeistäni ja että en ole ihan niin helppo tapaus. Siitähän se kimpaantui ja löi minua avarilla. Tein asiasta rikosilmoituksen, mutta minulle vain naurettiin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1858
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe