terhi 15hp valkokoppainen (onko tehonlisäys mahdollista?) (helposti vai vaikesti?)

Anonyymi-ap

pitäiskö 15hp valkokoppaisessa mukamas olla tehoa muussakin kuin paperilla
oma terhi 15hp kulkee just ja just ehkä 1kmh lujempaa entä 7.5hp johnson seahorse joku 1980 malli.

mitä oon netistä lukenut niin jokaisella omat lastenkaltaiset mielipiteet asiasta ja ei puhettakaan faktasta

voisko joku oikeasti tietävä kertoa fakta tietoa pitäisikö siinä olla se 15hp vai onko siinä joku vikana.

ja jos se on tosiaan on tehtaalta niin laiska niin onnistuuko sen viritys kaasarin vaihdolla/suuttimien vaihdolla/putken muokkauksella vai pitääkö sitä ns oikesti virittämällä virittää vaikean kautta

13

244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      7.5hp johnson seahorse on muokattu ilman otto reikä vaan kopan kyljessä tehossa selvä ero sillä modauksella.
      ilman koppaa ilman modausta mitattiin puhelimella 27kmh ja ilman koppaa tai modattu koppa 32kmh (ei nouse alumiini kasakka plaaniin lisää tarvis tehoa)
      terhissä ei ole ollut eroa ilman koppaa ja kopan kans ajettuna

    • Anonyymi

      piti sanoa kopan kans ilman modausta 27kmh

    • Anonyymi

      en tiedä tuosta terhistä mutta tuommoisen johnson 7.5 voisi katsoa onko kuristuksia ja jos on niin ne poistaa ja jos ei ole niin virittää onhanse mukava pikkumoottori kevyt kantaa ja vie vähän tilaa autonperällä.
      mukavempaa on käyttää pientä ja tehokasta sen 20-30vuotta ja ostaa sitten vaikka uuden tai käytetyn tilalle ja taas virittää ja ajelee sen toisen 20-30vuotta.

      entä käyttää painavaa tilaa vievää 20hp joka kestäis 60-70v

      pistäkääs muutkin mietintään kumpi lie parempi omasta mielestä.
      jos vain kyvykkyyttä siihen riittää niin miksipä ei

      • Anonyymi

        20hv evarin kun virität 30hv niin teho riittää. Minä värkkäsin tulppien kärjet prikoilla just samaan suuntaan imukanavia kohti ja sain käynnin tyhjäkäynnilläkin aivan tasaiseksi. Sivuttaisvapinat loppui täysin.


    • Anonyymi

      Kun ketjun kalustoa miettii niin ainoa johtopäätös on, että tämän täytyy olla vitsi. Suunnatut tulpankärjet!

      • Anonyymi

        E-tecissä se ei ole vitsi vaan vaatimus...


      • Anonyymi

        2T toimii niin !!!


      • Anonyymi

        Ootkona täys torvelo? Minä kokeilin sen käytännössä, ja toimii. Sivuttais nytkähtely tyhjäkäynnillä todellakin loppui. Teen varmasti saman kun tulee aika vaihtaa tulpat.


      • Anonyymi

        elä väitä vastaan jos et ole itse kokeillut.
        mistä sinä tietäisit jos et ole kokeillut.
        kommentin perusteella et ole itse kokeillut.
        tuokin voi riippua 2t yksilöstä missä toimii ja missä ei.
        voi olla että vaikka oisit joskus testannut niin et ole varmana samassa koneessa kokeillut miten toimii :)


    • Anonyymi

      Jo käyntiin saaminen on haaste ja käynnissä pitäminen on iso haaste.

    • Anonyymi

      Kyllä tuo valkokoppaisen Terhin virittäminen on ihan riittävä vitsi, ei tarvita muita.

    • Anonyymi

      Aika vanhahan tuo jo on, jostain 60/70-luvun taitteesta. Oli noissa Terheissä tehoa siinä missä muissakin tuon ikäisissä eli 15 hv mallissa lienee ollut 13-14 hv potkuriakselilla ja on uutena ollut selvästi puhdikkaampi kuin mikään 7,5-10 hv malli.

      Siis Terhissä lienee jotain vikaa tai sopimaton potkuri.

      Ilmeisesti tuo 15 oli kuristettu 20 eikä viritetty 12/14? Tuosta en varmaa tietoa enkä testiä löytänyt. Terhi 9,9:ssä oli tehoa reilut 9 hv ja 20:ssä vuosimallista riippuen 17-18 hv potkuriakselilla.

    • Anonyymi

      ok hyvä tietää

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9194
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2698
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      150
      2484
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1766
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1458
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1320
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1316
    Aihe