Äkkilähtö

elokuussa

onko kokemuksia tai tietoa että onkohan romaniaan helppo saada äkkilähtöä elokuulle vai pitäskö varata nyt kun vielä matkoja jälellä? onko 500€/henkilö paha hinta? ja onko siellä tosiaan ihan mahdottoman kuuma ja kauheesti porukkaa? ja eikö siis mitään nähtävää tai ostettavaa? kertokaa positiivisia kokemuksia!!!

8

1651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensi viikolla

      500€ kuulostaa aika kalliilta. Itse maksoin matkasta Tjäreborgilla 400€. Mamaiaan ja Bukarestiin tarkoitus mennä, kirjoitan kokemuksistani kun palaan.

      • halvemmallakin saat

        Niin lähden siis viikon päästä


      • maija
        halvemmallakin saat kirjoitti:

        Niin lähden siis viikon päästä

        Itse odotin alkukesän matkaa kovasti, ohi on jo. Olin kovasti haaveillu edullisista ostoksista jne. Touko-kesäkuun vaihde oli ehkä liian aikaisin, ilmat kyllä oli ihan hyvät. Monet paikat olivat kiinni, siis Mamaiassa. Jos lähtisin uudelleen, kävisin paikallisten ostospaikoissa (me löydettiin vasta viimesenä päivänä sinne) monta kertaa. Niissä oli myös vaateita suomalaiselle tavalliselle suuremmalle naiselle, joka käyttää muitakin kuin lyhyitä ihonmyötäisiä T-paitoja. Mielestäni Constantsan kaupungissa ei ostoskadun kaupat kovin edullisia olleet, sivummalle ei kuitenkaan siellä lähdetty, ehditty.


      • Kesä
        maija kirjoitti:

        Itse odotin alkukesän matkaa kovasti, ohi on jo. Olin kovasti haaveillu edullisista ostoksista jne. Touko-kesäkuun vaihde oli ehkä liian aikaisin, ilmat kyllä oli ihan hyvät. Monet paikat olivat kiinni, siis Mamaiassa. Jos lähtisin uudelleen, kävisin paikallisten ostospaikoissa (me löydettiin vasta viimesenä päivänä sinne) monta kertaa. Niissä oli myös vaateita suomalaiselle tavalliselle suuremmalle naiselle, joka käyttää muitakin kuin lyhyitä ihonmyötäisiä T-paitoja. Mielestäni Constantsan kaupungissa ei ostoskadun kaupat kovin edullisia olleet, sivummalle ei kuitenkaan siellä lähdetty, ehditty.

        Mistähän niitä paikallisten suosimia ostospaikkoja löytää? Olisi kiva tietää jo etukäteen!


      • maija
        Kesä kirjoitti:

        Mistähän niitä paikallisten suosimia ostospaikkoja löytää? Olisi kiva tietää jo etukäteen!

        Kyllä vain! Minä sain tään osoitteen tosiaan edellisenä päivänä oppaaltamme, kun kerroin ettemme ole löytäneet oikein kivaa ostettavaa. Tämä paikannimi olisi ollut tosikiva saada aikaisemmin. Eli kun halusin oppaan kirjoittavan osoitteen jonka taksille annan, hän laittoi lyhykäisyydessään "Tomis III". Ilmeisesti näitä Tomisia on I ja ainakin II, tämä III oli ehkä lähinnä Mamaiaa, niin käsitin. Siellä oli pieniä putiikkia, koko aluetta emme edes menneet läpi. Ihania leivoksia ostimme, isossa kauppahallissa oli mm. kukkien, vihannesten, hedelmien, marjojen, juustojen myyjiä. Mansikat olivat lähes puolet edullisempia kuin kuulin joidenkin kaupungilta ostaneen. Nämä Tomis-alut olivat Romaniassa vähän joka paikassa suosiossa.
        Niin, pieni kommellus vielä tästä Tomisista. Keskustan kävälykadulla on myös meidän hintainen liike Tomis-smor, mikä olikaan! Näytin taksille tosiaan tuon oppaan kirjoittaman nimen niinkuin varmuudeksi. Ihmettelin kun ainavaan sitten ajettiin kaupungiin päin, että olin ymmärtänyt oppaan puheesta paikan olevan lähempänä. En sitten välillä asiasta kysynyt, englanti kun kääntyy itsellä huonosti, takseista osa kyllä osasi, kaikki ei. No, kuinka ollakkaan yhtäkkiä taksi näytti, että tässä tämä nyt sitten on. Olimme Constantan kävälykadun reunassa, tavaratalo Tomisin vieressä. (Olimme pari kertaa olleet siellä suunnalla, eli tunnistin olevamme väärässä paikassa). Näytin taksikuskille paperia, että halusin Tomis III, hän ihmetteli miksi sinne!, jatkoin kuitenkin, että nimenomaan sinne olen halunnut kokoajan ja jopa paperilla sen näyttänyt. Hän oikoi sinne huomattavasti nopeammin kuin olimme tulomatkalla tuleet. En suostunut maksamaan taksamittarin summaa, pääsimme sopimukseen pienemmästä hinnasta. Yritti kyllä antaa vähemmän takasin, pidin pään kylmänä ja vaadin takaisin oikean summan. Vielä takseista, jotkut olivat melko kehnon kuntoisia, vähän hirvitti istua etupenkillä ilman turvavyötä, tuntui että joissakin mittarikin kulki nopeammin kuin toisissa. Osuimme pari kertaa saman kivan taksikuskin kyyttiin, hänen autonsa oli uudempi ja mittarikin kulki mielestäni hitaammin.


      • Kesä
        maija kirjoitti:

        Kyllä vain! Minä sain tään osoitteen tosiaan edellisenä päivänä oppaaltamme, kun kerroin ettemme ole löytäneet oikein kivaa ostettavaa. Tämä paikannimi olisi ollut tosikiva saada aikaisemmin. Eli kun halusin oppaan kirjoittavan osoitteen jonka taksille annan, hän laittoi lyhykäisyydessään "Tomis III". Ilmeisesti näitä Tomisia on I ja ainakin II, tämä III oli ehkä lähinnä Mamaiaa, niin käsitin. Siellä oli pieniä putiikkia, koko aluetta emme edes menneet läpi. Ihania leivoksia ostimme, isossa kauppahallissa oli mm. kukkien, vihannesten, hedelmien, marjojen, juustojen myyjiä. Mansikat olivat lähes puolet edullisempia kuin kuulin joidenkin kaupungilta ostaneen. Nämä Tomis-alut olivat Romaniassa vähän joka paikassa suosiossa.
        Niin, pieni kommellus vielä tästä Tomisista. Keskustan kävälykadulla on myös meidän hintainen liike Tomis-smor, mikä olikaan! Näytin taksille tosiaan tuon oppaan kirjoittaman nimen niinkuin varmuudeksi. Ihmettelin kun ainavaan sitten ajettiin kaupungiin päin, että olin ymmärtänyt oppaan puheesta paikan olevan lähempänä. En sitten välillä asiasta kysynyt, englanti kun kääntyy itsellä huonosti, takseista osa kyllä osasi, kaikki ei. No, kuinka ollakkaan yhtäkkiä taksi näytti, että tässä tämä nyt sitten on. Olimme Constantan kävälykadun reunassa, tavaratalo Tomisin vieressä. (Olimme pari kertaa olleet siellä suunnalla, eli tunnistin olevamme väärässä paikassa). Näytin taksikuskille paperia, että halusin Tomis III, hän ihmetteli miksi sinne!, jatkoin kuitenkin, että nimenomaan sinne olen halunnut kokoajan ja jopa paperilla sen näyttänyt. Hän oikoi sinne huomattavasti nopeammin kuin olimme tulomatkalla tuleet. En suostunut maksamaan taksamittarin summaa, pääsimme sopimukseen pienemmästä hinnasta. Yritti kyllä antaa vähemmän takasin, pidin pään kylmänä ja vaadin takaisin oikean summan. Vielä takseista, jotkut olivat melko kehnon kuntoisia, vähän hirvitti istua etupenkillä ilman turvavyötä, tuntui että joissakin mittarikin kulki nopeammin kuin toisissa. Osuimme pari kertaa saman kivan taksikuskin kyyttiin, hänen autonsa oli uudempi ja mittarikin kulki mielestäni hitaammin.

        Kiitos Maijalle tiedoista. Menemme Mamaiaan heinäkuun lopulla kahdeksi viikoksi. Kiva tietää, että myös ostospaikkoja löytyy. Oikein ihanaa kesän jatkoa sinulle!


    • xxx

      Miten paljon suurinpiirtein maksaa taksimatka
      Mamaiasta Constantaan? Tomis -kauppaliikkeeseen?

      • maija

        Taksien hinnat olivat-tulivat kyllä kalliimmaksi kuin esim. viimekesän juttuja näistä palstoilta olen lukenut. Hinnat olivat taksien ovissa, aloitusmaksu 10.900 leitä ja jokaiselta kilometriltä naksahti lisää jne. Joka kerta hinta oli eri. Hotelli Riviera - Constantan väli tuli meille maksamaan 150.000 - 200.000 leitä. Eli 4-6 euroa. Mikäli haluat pääostoskadulle -Stefan Cel Madelle, (jossa tämä Tomisin tavaratalokin sijaitsee) veivät aina just tohon Tomisin eteen. Näin tulee enemmän kaupunki ajoa ja kestää kauemmin. Kerran halusin tuon kadun päähän postin eteeen, meni nopeammin ja hinta edullisempi, siitä oli hyvä lähteä katua eteenpäin. Rivierasta Metroon maksoi kai jotain 100.000 leitä. Takaisintulo Tomis III-hotelli Riviera , paikallisten ostospaikasta - kopleksisysteemistä alla 100.000 leitä. Sama pieni matka tosiaan toisin päin saattoi maksaa melkein puoletkin enemmän, mikäli kuski kävi kääntymässä seuraavassa liikenteen jakajassa niinkuin kai liikennesäännöt sanoi. Näin kävi esim. kun Rivierasta meni taksilla Mamaian toiseen päähän Supermarkettiin (oli paljon enemmän valikoimaa kuin keskusaukin Supermarketissa)silloin taksi ei maksanut juuri mitään (20.000), sai ajaa ihan suoraan, takasin tulikin sitten hinnaksi 70.000, olis tullut enemmän ellei oltais hypätty taksista pois autotie varteen hotellin kohdalle. Molempiin päihin pitkät kääntymiset jakajien väliin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8356
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe