Fiesta ST, testivoittaja

kirjahylly

Uusimmassa Tuulilasissa oli vertailussa Fiesta ST, Colt CZT ja Ibiza FR. Fiestahan sen vertailun voitti. Hävisi aavistuksen suorituskyvyssä muille, mutta ajettavuudessa oli selvästi paras! Lienee halvin "hauskanpitoauto" mitä markkinoilla on.

14

7911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Fiesta ST vaikuttaa hyvältä konseptilta. Otetaan pieni kori, jonka alustaa parannetaan ja siihen isommasta mallista kone. Voisi kuvitella, että normaaliajossa kulutus pysyy aika kohtuullisena, mutta tarvittaessa potkua löytyy.

      • MOK

        ... mutta minulla on sellainen käsitys (ja osittain myös kokemus), että iso moottori ei tee "pikkukotterosta" autoa. Mukavia hauskanpitovälineitähän ne ovat (suorituskykyisiä, hyviä ajaa), mutta pitemmällä matkalla ja enemmän ajettaessa melu tekee matkanteosta raskasta. Melko arvokkaita ovat myös ostaa ja vanhempana ylläpito maksaa, koska kaikki varaosat (jarruosat, pakoputket yms.) ovat erikoistavaraa (ei löydy maahantuojalta suomesta mistään eikä löydy myöskään tarvikeosana) ja ne pitää tilata merkkiliikkeen kautta jostakin saksan keskusvarastolta.


      • kirjahylly
        MOK kirjoitti:

        ... mutta minulla on sellainen käsitys (ja osittain myös kokemus), että iso moottori ei tee "pikkukotterosta" autoa. Mukavia hauskanpitovälineitähän ne ovat (suorituskykyisiä, hyviä ajaa), mutta pitemmällä matkalla ja enemmän ajettaessa melu tekee matkanteosta raskasta. Melko arvokkaita ovat myös ostaa ja vanhempana ylläpito maksaa, koska kaikki varaosat (jarruosat, pakoputket yms.) ovat erikoistavaraa (ei löydy maahantuojalta suomesta mistään eikä löydy myöskään tarvikeosana) ja ne pitää tilata merkkiliikkeen kautta jostakin saksan keskusvarastolta.

        Olet varmaankin oikeassa. Mutta tuo ST onkin tarkoitettu pikkupyöritykseen. Mikäli on tarve ajaa pitkiä matkoja, kannattaa valita isompi.


      • ja petyin
        kirjahylly kirjoitti:

        Olet varmaankin oikeassa. Mutta tuo ST onkin tarkoitettu pikkupyöritykseen. Mikäli on tarve ajaa pitkiä matkoja, kannattaa valita isompi.

        Ajelin edellispäivänä tuon Fiestan kanssa ja petyin aika pahasti. Sisämeteli oli yllättävän suuri ja auto yllättävän laiska. Alle 4000 kierrosta kun on ikkunassa, niin mitään ei tunnu tapahtuvan. En sitten tiedä, onko tämä joku taloudellinen ominaisuus, mutta kummalta tuntui..

        Autoista en noin yleisellä tasolla tiedä yhtään mitään.


      • omistaja
        ja petyin kirjoitti:

        Ajelin edellispäivänä tuon Fiestan kanssa ja petyin aika pahasti. Sisämeteli oli yllättävän suuri ja auto yllättävän laiska. Alle 4000 kierrosta kun on ikkunassa, niin mitään ei tunnu tapahtuvan. En sitten tiedä, onko tämä joku taloudellinen ominaisuus, mutta kummalta tuntui..

        Autoista en noin yleisellä tasolla tiedä yhtään mitään.

        Juu, eli kohta 6000km ajaneena muutamia mietteitä autosta...

        -Aktiivisessa ajossa päihittää monta noeampaakin autoa.
        -Voimaa kyllä riittää kaikilla kierroksilla kun tahtoo sutia sateella herkästi. Syynä tähän tieten auton kevyt paino.
        -Peräkonttia ei saa auki auton käynnissä ollessa napista. (piiitkä miinus)
        -Takaa kantautuu iso rengasmeteli mutta bitumi on keksitty =)
        -Matka ajossa alkaa rasittamaan toi jäykkä alusta.

        Siinäpä muutamia mietteitä näin alku kuukausista


      • Onnellinen
        omistaja kirjoitti:

        Juu, eli kohta 6000km ajaneena muutamia mietteitä autosta...

        -Aktiivisessa ajossa päihittää monta noeampaakin autoa.
        -Voimaa kyllä riittää kaikilla kierroksilla kun tahtoo sutia sateella herkästi. Syynä tähän tieten auton kevyt paino.
        -Peräkonttia ei saa auki auton käynnissä ollessa napista. (piiitkä miinus)
        -Takaa kantautuu iso rengasmeteli mutta bitumi on keksitty =)
        -Matka ajossa alkaa rasittamaan toi jäykkä alusta.

        Siinäpä muutamia mietteitä näin alku kuukausista

        Fiestahan on ihan mahtava ajaa pidemmälläkin matkalla. Verrattuna V70 T5 tai V40 T4 Volvoon on melua toki enemmän, mutta helpommalla sillä pääsee, kuin FZR Yamahalla. Mukavuus on tietysti henkilökohtainen juttu. Tykkäsin niin paljon, että ostin pois.


      • Voordi
        omistaja kirjoitti:

        Juu, eli kohta 6000km ajaneena muutamia mietteitä autosta...

        -Aktiivisessa ajossa päihittää monta noeampaakin autoa.
        -Voimaa kyllä riittää kaikilla kierroksilla kun tahtoo sutia sateella herkästi. Syynä tähän tieten auton kevyt paino.
        -Peräkonttia ei saa auki auton käynnissä ollessa napista. (piiitkä miinus)
        -Takaa kantautuu iso rengasmeteli mutta bitumi on keksitty =)
        -Matka ajossa alkaa rasittamaan toi jäykkä alusta.

        Siinäpä muutamia mietteitä näin alku kuukausista

        Hei.

        Ostin verrattoman pelin.Istuu mukavasti käteen kuin pepun alle.Hyvä vääntävä vapari kone!.
        Mutkasilla asfaltti teillä, antaa mennä vaan..
        Näkyvyys on hyvä joka suuntaan.Vääntää alhaalta..
        ei tartte vaihella sekotinta hiljaisessakaan ajossa.
        Ohitukset käyvät nopeasti.
        Tuntui,että 6-vaihe puuttuis.Ei haittaa meidän tie- nopeuksilla.
        Tehoja vois olla enemmänkin,kun alusta on niin nappiin..Nam..


      • Pröööt
        Voordi kirjoitti:

        Hei.

        Ostin verrattoman pelin.Istuu mukavasti käteen kuin pepun alle.Hyvä vääntävä vapari kone!.
        Mutkasilla asfaltti teillä, antaa mennä vaan..
        Näkyvyys on hyvä joka suuntaan.Vääntää alhaalta..
        ei tartte vaihella sekotinta hiljaisessakaan ajossa.
        Ohitukset käyvät nopeasti.
        Tuntui,että 6-vaihe puuttuis.Ei haittaa meidän tie- nopeuksilla.
        Tehoja vois olla enemmänkin,kun alusta on niin nappiin..Nam..

        Mites tohon sais taiottua lisää tehoja järkevimmin?


    • vapia

      Harmi kun mukana olis vielä ollu Fabia RS.

      • Länsimainen

        Skoda ei ole auto vaan idän kökkäkasa.


      • 0+0´0+´+0´+´+
        Länsimainen kirjoitti:

        Skoda ei ole auto vaan idän kökkäkasa.

        Niin että Ford ei ole auto eikä piika ihminen.
        ;))


    • Citrophoros

      Joo, jouduin Fiesta ST:n oikeanpuolimmaiselle etupenkille sen Ford Fiesta ST-kilpailun takia ja täytyypä sanoa yllättyneeni retrohenkisestä sisätilojen suunnittelusta: viiksikytkimet olivat aikamoisen ohuet puikot; alumiiselta sisäoven kahvalta näyttävä osa olikin onttoa muovia, joten minua ei Fiesta vakuuttanut nykyaikaisuudellaan.
      Sadetunnistinta ei taida saada edes optiona?

      Parasta Ford Fiesta ST:ssä onkin juuri iso moottori ja väittelin veljeni kanssa valitsevani enemminkin C2 1,6i VTS:n, vaikka tehoissa ja huippunopeuksissa häviääkin.

      Tämä viesti ei ollut provosoiva, vaan autenttinen pikku mielipiteeni.

      No, Ford Fiesta ST arvonnassa ollaan sitten mukana; Suomen Ford osaa järjestää rahakkaita kilpailuita verrattuna kitsaaseen Veho-konserniin.

      • ST150

        Vertailit C2 1.6i VTS ja fiesta ST:tä.


        Fiesta ST on kehitetty nopeaan ja vaativaan ajoon
        eika se ole mikään kaupparatsun vempulaauto sadetunnistimilla ja muilla virityksillä.

        ST sopii mielestäni kuskille joka nauttii ajamisesta mutkateillä ja haluaa autoltaan erinomaista hallittavuutta ja ajotuntumaa, se ei ole mikään koko perheen särkänniemiauto. ST on GTI-luokan tekijämiehen auto.

        VempulaCitikka sai yhden tähden suuressa urheiluautovertailussa TM:ssä(N.11/5)

        Fiesta ST **** tähteä.

        Funtsi sitä!


      • Citrophoros
        ST150 kirjoitti:

        Vertailit C2 1.6i VTS ja fiesta ST:tä.


        Fiesta ST on kehitetty nopeaan ja vaativaan ajoon
        eika se ole mikään kaupparatsun vempulaauto sadetunnistimilla ja muilla virityksillä.

        ST sopii mielestäni kuskille joka nauttii ajamisesta mutkateillä ja haluaa autoltaan erinomaista hallittavuutta ja ajotuntumaa, se ei ole mikään koko perheen särkänniemiauto. ST on GTI-luokan tekijämiehen auto.

        VempulaCitikka sai yhden tähden suuressa urheiluautovertailussa TM:ssä(N.11/5)

        Fiesta ST **** tähteä.

        Funtsi sitä!

        joo, ota huomioon yks seikka, minähän olin
        pelkääjän puolella silloin kun veljeni testasi
        autoa.
        Syvennyin muotoiluun ja väreihin, koska
        ne kiinnostavat minua enemmän. Minun mielestäni
        on toisarvoista auton ajotuntuntuma sun muu, ainoa mikä merkitsee on auton värit suun muut.

        Eli siinä sinulle!!!!!!!!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2176
    2. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1293
    3. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1268
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      34
      1199
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      63
      1161
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      874
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      122
      759
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      31
      711
    9. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      20
      551
    Aihe