Onko vanhanaikaista noudattaa pöytätapoja

Anonyymi-ap

Olin reissussa. Pöytään tuotiin kylmä alkupala. Toiset hyökkäsivät heti annoksensa kimppuun ja olivat syöneet ennenkuin lopuille pöydässä oli edes tuotu. En tarkoita että minua häiritsisi, minusta nähden ihmiset saavat tehdä mitä tykkäävät, mutta olenko joku jäänne vanhoista tavoista. Riippumatta siitä miten toiset tekivät, odotin että kaikki olivat saaneet annoksensa ja aloitin vasta sitten.
Samoin jälkiruokaa tarjoiltaessa.
Lämmin pääruoka on eri juttu, eihän sitä jäähtymään kannata jättää.
Aterian jälkeen oli vuorossa hampaiden kaivelu. Onhan se kurja olo kun hampaiden välissä on lihanpaljoja, en silti kaivellut.
Yksi asia on siistiytynyt. Kukaan ei ahnehdi alkoholia, Siihen syyllistyin itsekin nuoruuden aikoina, ehkä jännitti seurueet tai muu ahneus valtasi. Hyvä ettei jo alkupalan aikana tilattu uudet annaokset.
Yksi asia ihmetytti. Bussissa röyhkeimpiä olivat vanhat sinkkunaiset. He valtasivat parhaat näköalapenkit vain itselleen, kassi viereensä ja pariskunnat istuivat vierekkäin penkeissä, joissa verhot ovat just kurjasti näkyvyyden tiellä.
Matkan järjestäjä oli täydellinen ja hinta järkevä, pysähdyskohteet mielenkiintoiset ja opas vailla vertaa. Hän mm. tulkkasi lyhyesti ulkomaisen oppaan esittelyt. Joten uutta matkaa suunnittelemaan...

21

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan mahdotonta tuommonen.
      Onneksi kukaan ei nää mun pöytä tapoja kun asun yksin.

      • Anonyymi

        Miina nuoli lautasen tv:n maatilasarjassa. Joskun teen minäkin niin kotona jos on oikein herkullista.


      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi

        🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

        🍒 ­­N­­­y­­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Massaturistireissulla on eri tavat kuin omien ystävien kanssa lounaalle, päivälliselle
      tai illalliselle mennessä.

      • Anonyymi

        Mitä ne erot ovat, eli miten matkatoimiston ryhmän ja ystäväporukan ruokailutavat poikkeavat toisistaan. Luulisin että he jotka ryntäävät hotkimaan ekana, tekevät niin molemmissa tapauksissa.
        Oma perhe, 10 henkeä, kun tulevat laittamalleni lounaalle, noudattavat ruokailutapoja 9-vuotiasta myöten.


    • Anonyymi

      Olin eläkeliiton kevätkokouksessa.Siellä sytytettiin kynttilät pois-
      nukkuneille ja minä olin ainoa joka nousin seisomaan toimituksen
      ajaksi.Kotona opittu kunnioitus vainajia kohtaan ja en minä siitä
      luovu ajatelkoot muut mitä tahtovat minusta.

      • Anonyymi

        Hieno tapa. Meidänkin yhdistyksessä on tällainen kynttilänsytytysrituaali. En ole koskaan juuri sillä kerralla joutanut mukaan, en tiedä miten toimivat.
        Tietääkseni kirkoissa on tapana että kun vainajien päivänä sytytetään kynttilä sen vuoden vainajille, omaiset nousevat ylös läheisensä kohdalla. Itse nousin kun sisar luettiin Vantaalaisessa kirkossa. En tiedä takanani istuvista mitä tekivät mutta näköetäisyydelläni ei kukaan noussut.
        Exän kohdalla en noussut, vaikka olin paikalla ja vaikka olin hänen kuolinvuoteellaan. Välimme olivat lopuksi olleet hyvät. Ei riittänyt pokka, luulin että tuttavat kotikirkossa ajattelisivat: mitä tuo nyt on exäänsä ruvennut omaistamaan.


    • Anonyymi

      Linikkamatka Tuurin kyläkauppaan?

    • Anonyymi

      Näyttääkö ulosteenne lyijykynältä tai nauhamaiselta,silloin hopi hopi lääkäriin sillä silloin voi olla suolistosyöpä.Beng

      • Anonyymi

        11:09
        Olitko olevinasi hauska? Perskärpänen vauhdissa. Päässyt taas ulos.
        Beng


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        11:09
        Olitko olevinasi hauska? Perskärpänen vauhdissa. Päässyt taas ulos.
        Beng

        Arvon mekin ansaitsemme.


    • Anonyymi

      Jaa reissussa.

      Eipä sitä etikettiä noudateta, kuin virallisemmissa juhlatyyppisissä tilaisuuksissa. Päiväkodit, koulut, työmaaruokalat, pitsapaikat jne, tollasissa tarkoitus syödä, ei seurustella ja nostella maljoja, pitää juhlapuheita.

      Mutta tohon kulkupelikäyttäytymiseen olen ite tympiintynyt. Osa jengistä tosiaan varailee paikkoja, eikä kehnojalkaisillekkaan tarjota istuinta. Aikanaan vittuunnuin tsadissa julkisiin, vaikka kuinka seisomapaikat täynnä, aina osalla jengiä kauppakassi vieruspenkillä jne. Kerran tympääntyneenä kailotin ovelta isoon ääneen, että kas, tuollahan vapaa paikka. Sitten tungin itteni vaunun läpi ja istahdin penkille. Ihmeen hyvin pokka piti itellä, kun hokasin istuneeni jonkun kauppakassin päälle. Vastapäisillä petti pokka, kun ne katteli, kun vieruskaveri kiskoi kassia mun alta ja ite olin ihan ölövinä.

      Mutta juu, ruokaloissa syödään, virallisimmissa tilaisuuksissa noudatetaan etikettiä. Kyllä ihmiset hallitsee ruokaetiketinkin, jos eivät hallitse, seuraavat, miten muut toimii. Tilanne ratkaisee.

      =DW=

    • Anonyymi

      Naiset varailee vieruspaikkaa kassilla, miehet levittää haarojaan levälleen. Sekös kyrsii monia.

    • Anonyymi

      Se vähän riippuu kuinka suuri seurue ja istuvatko kaikki saman pöydän äärellä. Jos vaikka 30 hengen seurue ja heille kolme erillistä pöytää niin odottelen vain "oman" pöytäseurani saaneen alkupalan ja alan sitten syömään omaani.
      Kohteliasta myös tervehtiä kaikkia "oman" pöytäseuran henkilöitä ennen ruokailua.
      Jos on kyseessä pitkä pöytä niin tervehtii niitä vieressä ja vastapäätä istujia.

      • Anonyymi

        Yhdestä pöydällisesti toki puhuin. On selvä ettei muita pöytiä tarvitse ruveta seuraamaan. Pääosin pöydät eri hotelleissa olivat joko 8 tai 6-paikkaisia. Aloittaja


    • Anonyymi

      Jos ei ole kyse juhlista, vaan esim. joku joukkoreissu - ei tällaisella ole väliä. Sehän vain auttaa keittiöhenkilökuntaakin, kun kaikki sujuvoituu. Mielestäni raja menee n. kuuden hengen ruokailussa, jos ollaan samassa pöydässä, silloin odotetaan - ei muuten.

    • Anonyymi

      En tykkää käydä missään seuramatkoilla enää, aina siellä on toisia vahtivia täydellisyyksiä mukana.

    • Anonyymi

      Eikös se ole niin että kun kaikki samassa pöydässä istuvat saavat ruokansa niin saavat aloittaa syömisensä , eikä tarvitse odotella että muissa pöydissä isuvat ovat saaneet ruokansa.

    • Anonyymi

      Just aina joku tapakouluttaja matkassa, narisemassa.

    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      ❤️ K­­u­­u­­­m­a­­t­­ ­t­­y­­t­ö­­t­­ ­­­o­­­d­o­­t­­­t­­a­­v­­­a­­­t­ ­s­i­­n­­­u­a­­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18371155

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      73
      5146
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2376
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1887
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1578
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1358
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1206
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe