ELÄMÄN SALAISUUS !

Anonyymi-ap

Hetken mietelmiä ,
rakkaus ja tunteet ,

tämän hetkinen maailman tilanne, levottomuuksineen, epävarmuuksineen, sotineen,
on psyykkisesti raskasta aikaa myös meille vanhuksille,

siksi hetkellinen pako ihmisen sailaiseen tunteitten maailmaan,

kuuntelin aamulla musiikkia kuten tavallisesti,
vanha nuoruudenaikainen kappale " Yksi ainoa ihminen "
Eila Pennasen esittämänä
herätti ajatuksia elämän salaisista tunteita ,

harvoin kukaan keskustelee aiheesta edes läheisten ystäviensä kanssa,
vain ehkä itsekseen miettii elämän merkitystä ja ihmisen salaisia tunteita,
nyt yksinäisyydessä ja pitkän elämän eläneenä heräsi kysymys,
lähinnä vain itse koetusta elämästä omalta kohdaltani,
miksi " yksi ainoa ihminen " on se kaikki,
merkitsee ihmiselle kaikkea
koko elämää,
kun nuorena tai vaikka aikuisijällä rakastuu,
siinä tielanteessa ihminen ei näe eikä kuule mitään muuta
näkee vain sen " yhden ja ainoan " heh,
kohdistaa kaikki ajatukset vain yhteen ja ainoaan,
vaikka ympärillä olis kuinka paljon muita ihanuuksia,
mutta niitä ei rakastunu ihminen näe eikä kuule,

KUNNES huuma katoaa, todellisuus ja arki palaa elämään,
rakkaus katoaa arjen syövereihin,
ihminen alkaa nähdä myös ympäröivän maailman
ja kaikkein pahimmassa tapauksessa löytää uuden rakkauden kohteen ,


mutta se " yksi " jäi kaihertamaan,
ihminen EI näe mitään muuta,
vain se YKSI täyttää ajatusmaailman
kaipuun joka ei laannu,
ehkä vuosien kuluttua tai ei kymmenienkää vuosien kuluttua sittenkään,
se " yksi ja ainoa " muuttuu kymmenien vuosien varrella elämän tärkeimmäksi ihmisesksi elämässä,
kukaan muu ei koskaan täytä sen "yhden ja ainoan" paikkaa
vaikka elämän varrela olisi ollu kuinka monta uutta rakkautta ,
ne ovat olleet vain viihdettä elämän arjessa elämän myrskyjen keskellä,

mutta elämän salaisuus on "yksi ainoa ihminen " se oikea,

onko muitten mielestä,

on olemassa sanonta,
"rakkaus on ikuinen, mutta kohde vaihtuu"

lopulta vaihtuuko,

mitä ne muut rakkaudenkohteet ovat olleet,
viihdettäkö
jaksakseen arjen totuuden elämän salaisuudesta.

tässä vanhuksen yksinäisyydessä
musiikin aiheuttama mietelmä !

46

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Musiikki on hyvää viihdettä,
      yksin asuvalle vanhukselle nostaa kaikenlaisia ajatuksia ja kysymyksiä pintaa,
      niihin vai vanha joutessaan etsiä vastauksia,
      viihdettä seki on,
      on myös väitetty musiikki estää dementoitumista,
      hymm..... hyvä jos niin on,

      • Anonyymi

        Sori alotuksessa on väärin,
        laulun esittäjä on

        Eila Pienimäki, " Yksi ainoa ihminen "

        ----
        On taas kevät ja
        kohta on jälleen toukokuu,
        tässä kaunis
        Eila Pienimäen seitys kyseistä laulusta,

        https://www.youtube.com/watch?v=RjLi3iJZKQU


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Miksi Jumala loi ihmisen ?


      Elämä on ihmiselle salaisuus !

      • Anonyymi

        Miksi Jumala loi ihmisen ?


        Elämä on ihmiselle salaisuus !

        Me olemme jo olleet olemassa ja olemme.
        Meillä on mahdollisuus tehdä matka missä me olemme mutta siihen liittyy suoritteita.
        Kristus palasi sen takia,kun me olemme unohtaneet sieltä lähtiessämme mikä oli tarkoitus.
        Kristus,että me heräisimme ja tulisimme takaisin ettei meidän tarvise kokoajan syntyä uudelleen oppiaksemme(mitä luvattiin lähtiessä).

        Elämä ei ole salaisuus vaan että luotuna sieluna et koe samaa kuin lihallisena ihmisenä.
        Elämä on luotu sieluun ja lihalliseen.


    • Anonyymi

      Filosofinen alotus,
      onko filosofia tärkeää elämässä / elämälle ?

      • Anonyymi

        Hymmm,
        ilmeisesti vähemmäntärkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hymmm,
        ilmeisesti vähemmäntärkeä.

        Miksi ihmiset lukee filosofiaa,
        filosofiksi,
        jos filosofia ei ole yhteiskunnallisesti tärkeää ?

        Ihmettelijä !


      • Anonyymi

        Filosofia on erittäin tärkeää elämälle. Se opettaa ajattelemaan.


    • Anonyymi

      Filosofia on yleissivistävää kehittävää viihdettä .

    • Anonyymi

      2.Timoteuksen kirje:3:1 Mutta sen sinun pitää tietämän, että viimeisinä päivinä vaaralliset ajat lähenevät; Sillä ne ihmiset, jotka itsiänsä rakastavat, ahneet, kerskaajat, ylpiät, pilkkaajat, vanhemmillensa tottelemattomat, kiittämättömät, jumalattomat, Haluttomat, sopimattomat, laittajat, irtaalliset, kiukkuiset, kateet, Pettäjät, tuimat, paisuneet, jotka enemmin hekumaa kuin Jumalaa rakastavat, Joilla on jumalinen meno olevinansa, mutta sen voiman he kieltävät pois. Karta siis senkaltaisia. Sillä ne ovat niitä, jotka huoneesta huoneesen juoksevat ja vaimoväen vangiksi vievät, jotka synneillä rasitetut ovat ja moninaisten himoin kanssa käyvät, Aina oppivaiset, ja ei koskaan totuuden tuntoon tulevaiset. Mutta niinkuin Jannes ja Jambres olivat Mosesta vastaan, niin nämätkin ovat totuutta vastaan: ne ovat ihmiset taidosta turmellut ja kelvottomat uskoon. Mutta ei heidän pidä silleen menestymän; sillä heidän hulluutensa pitää kaikille julki tuleman, niinkuin niidenkin oli. Mutta sinä olet seurannut minun opetustani, säätyäni, aivoitustani, uskoani, pitkämielisyyttäni, rakkauttani, kärsivällisyyttäni, Vainoomisiani, vaivojani, jotka minulle Antiokiassa, Ikoniossa ja Lystrassa tapahtuivat, jotka vainoomiset minä kärsin, ja kaikista on minun Herra päästänyt. Mutta myös kaikkein, jotka jumalisesti Jesuksessa Kristuksessa elää tahtovat, pitää vainoa kärsimän. Mutta pahoille ja petollisille ihmisille on tapahtuva jota edemmä sitä pahemmin, sekä vietteliöille että vietellyille. Mutta pysy niissä, joita sinä oppinut olet ja sinulle uskottu on, tietäen keneltäs oppinut olet, Ja ettäs jo lapsuudesta olet Pyhän Raamatun taitanut, joka sinun taitaa autuuteen neuvoa, sen uskon kautta, joka on Kristuksessa Jesuksessa. Sillä kaikkinainen kirjoitus on Jumalalta annettu, ja tarpeellinen opiksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kuritukseksi, joka on vanhurskaudessa: Että Jumalan ihminen täydellinen olis, ja kaikkiin hyviin töihin sovelias.

      • Anonyymi

        Vaikeaa tekstiä
        jota ymmärtää vain Jumala,

        ihminen itsessään on tyhmä.


      • Anonyymi

        Sinulla on oma uskonnollinen vakaumuksesi lujana ja se kantaa sinua vanhuudessasikin.

        Sinä haluat julistaa Raamatun sanaa kaikille ihmisille ja toivot jonkinlaista uskonnollista hurmosta meidän muiden kirjoittajien teksteihin.

        Minä omalta osaltani suhtaudun uskonnon julistukseen skeptisesti.

        Kunnioitan lähimmäisteni vakaumusta, olivatpa he vaikkapa ateisteja.

        Itse elän Jumala suhteessani hänen armonsa varassa ja se riittää minulle.

        Aloittajalla oli hyvää pohdintaa ajatuksistamme, muistoistamme, eletystä elämästä ja rakkauksistamme.
        Joillakin on vain se yksi ainoa, tärkein rakkaus, jota vanhanakin muistelee eniten.

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että minulla on ollut kaksi suurta rakkautta.
        Nuorena 18vuotiaana kihlattuna ja 19 vuotiaana vihittynä avioliittoon ensimmäisen mieheni kanssa, josta liitosta syntyivät kaksi lastani.
        Avioliitoni päättyi 16 vuoden jälkeen mieheni tapaturmaiseen kuolemaan. Avioliittoni oli rakkaus liitto.

        Viiden leskenä olo vuoden jälkeen elämääni tuli uusi rakkaus, sekin päättyi 22 aviovuoden jälkeen Mehiläisen sairaalassa avosydän leikkaukseen, joka epäonnistui. Tämäkin liitto oli hyvin onnellinen.

        En osaa sanoa kumpi miehistä olisi ollut minulle rakkaampi, lasteni isä, vai uusi puolisoni jonka kanssa tuli pitempi yhteinen elämä..
        Kumpaakin miestä muistelen lämmöllä ja olen kiitollinen , että olen saanut elää heidän kanssaan.

        T tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oma uskonnollinen vakaumuksesi lujana ja se kantaa sinua vanhuudessasikin.

        Sinä haluat julistaa Raamatun sanaa kaikille ihmisille ja toivot jonkinlaista uskonnollista hurmosta meidän muiden kirjoittajien teksteihin.

        Minä omalta osaltani suhtaudun uskonnon julistukseen skeptisesti.

        Kunnioitan lähimmäisteni vakaumusta, olivatpa he vaikkapa ateisteja.

        Itse elän Jumala suhteessani hänen armonsa varassa ja se riittää minulle.

        Aloittajalla oli hyvää pohdintaa ajatuksistamme, muistoistamme, eletystä elämästä ja rakkauksistamme.
        Joillakin on vain se yksi ainoa, tärkein rakkaus, jota vanhanakin muistelee eniten.

        Omalta kohdaltani voin sanoa, että minulla on ollut kaksi suurta rakkautta.
        Nuorena 18vuotiaana kihlattuna ja 19 vuotiaana vihittynä avioliittoon ensimmäisen mieheni kanssa, josta liitosta syntyivät kaksi lastani.
        Avioliitoni päättyi 16 vuoden jälkeen mieheni tapaturmaiseen kuolemaan. Avioliittoni oli rakkaus liitto.

        Viiden leskenä olo vuoden jälkeen elämääni tuli uusi rakkaus, sekin päättyi 22 aviovuoden jälkeen Mehiläisen sairaalassa avosydän leikkaukseen, joka epäonnistui. Tämäkin liitto oli hyvin onnellinen.

        En osaa sanoa kumpi miehistä olisi ollut minulle rakkaampi, lasteni isä, vai uusi puolisoni jonka kanssa tuli pitempi yhteinen elämä..
        Kumpaakin miestä muistelen lämmöllä ja olen kiitollinen , että olen saanut elää heidän kanssaan.

        T tepa

        Jostain syystä tuli kyynel silmänurkkaan, en osaa selittää miksi,

        tuo avo-sydän leikkaus säväytti syvältä, olen itse sen käyny läpi,
        olin hyvin järkyttyny
        kun yllättäin ei ollut muuta mahdollisuutta
        kuin tehdä ohitusleikkaus,
        muistan kun olin ihan lopussa,
        ajatusmaailmassani sanoin hyvästi elämälle,
        olin varma kuolen leikkukseen,
        halusinki kuolla,
        yllätys yllätys heräsin tehohosatolla,
        olin todella pettyny kun huomasin en kuollukkaa,
        samassa huoneessa joku toinen kuoli,
        minä jäin,
        kohdallani leikkaus onnistui hyvin, kaikki neljä pää suonta vaihdettiin uusiin verisuoniin,
        leikkauksesta on kulunu kaksikymmentä vuotta,
        tietenki nykyisin on jo syd. vaikeuksia , elän lääkkeitten varassa
        ja vanhan elämä kokoajan vaikeutuu, sen tiedän,
        elän päivän kerrallaan, niin kauan kuin luoja suo,

        usein mietin kuinka tämä päättyy,
        pitääkö mennä laitokseen avuttomana,

        toiveeni on äkki-lähtö kotona,

        vain luoja tietää kuinka käy,

        huomenna pitäisi käydä asioilla, minkähänlainen ilma mahtaa olla,
        lumipyryä uutiset lupaili,

        t. liliAn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jostain syystä tuli kyynel silmänurkkaan, en osaa selittää miksi,

        tuo avo-sydän leikkaus säväytti syvältä, olen itse sen käyny läpi,
        olin hyvin järkyttyny
        kun yllättäin ei ollut muuta mahdollisuutta
        kuin tehdä ohitusleikkaus,
        muistan kun olin ihan lopussa,
        ajatusmaailmassani sanoin hyvästi elämälle,
        olin varma kuolen leikkukseen,
        halusinki kuolla,
        yllätys yllätys heräsin tehohosatolla,
        olin todella pettyny kun huomasin en kuollukkaa,
        samassa huoneessa joku toinen kuoli,
        minä jäin,
        kohdallani leikkaus onnistui hyvin, kaikki neljä pää suonta vaihdettiin uusiin verisuoniin,
        leikkauksesta on kulunu kaksikymmentä vuotta,
        tietenki nykyisin on jo syd. vaikeuksia , elän lääkkeitten varassa
        ja vanhan elämä kokoajan vaikeutuu, sen tiedän,
        elän päivän kerrallaan, niin kauan kuin luoja suo,

        usein mietin kuinka tämä päättyy,
        pitääkö mennä laitokseen avuttomana,

        toiveeni on äkki-lähtö kotona,

        vain luoja tietää kuinka käy,

        huomenna pitäisi käydä asioilla, minkähänlainen ilma mahtaa olla,
        lumipyryä uutiset lupaili,

        t. liliAn.

        LiliAn. sinä selvisit siitä sydän operaatiosta jollaisesta mieheni ei enää selvinnytkään.
        Hänelle tehtiin jo 15 vuotta aiemmin ensimmäinen operaatio, joka silloin onnistui.
        Tästä uudesta leikkauksesta hän ei selvinnyt, sydän oli jo mennyt niin huonoon kuntoon ettei se enää lähtenyt sykkimään.
        tepa


    • Anonyymi

      Filosofia on erittäin tärkeää elämälle. Se kehittää ajattelua.

    • Anonyymi

      Oli vain yksi todellinen syvä rakkaus ja kiintymys. Kaipaus tuottaa tuskaa vieläkin.
      Ne muut olivat jotain muuta, ohimeneviä ihastumisia.

      • Anonyymi

        Koko elämän mittainen avio kesti tyynet ja myrskyt,
        kunnes kuolema erotti, kuten vihkikaavassa luvattiin, alle kuuskyt vuotta,

        mielipide:
        elämä on pelottava muoto ihmiselle,


    • Anonyymi

      Kiitos aloittaja, että jaksat kirjoittaa kivoja pohdiskelujasi.
      Ne ovat inhimillisiä, ne tulevat ihmistä lähelle.
      Ne ovat ajatuksia ihmiseltä ihmiseltä. Kiitos sinulle !

    • Anonyymi

      "Takatalvi jäinen ehti, kevät kukkamme vei valkean "

      Yöllä oli satanu lunta,
      autossani on kesärenkaat ,
      kun kadut ja tiet oli jo pitkään ihan sulana ,
      lumesta ei tietoakaan enään,
      ehdin jo vaihtaa kesärenkaat alle,

      nyt huolettaa kuinka pääsen asioille,
      radio varoitti, kesärenkailla ei kannata nyt lähteä liikenteeseen,

      kuinkas nyt suu pannaan ?

      hohoijaaaaaaa, johan tuli ongelma.

      • Anonyymi

        Jätä tänään väliin asioinnit jos voit siirtää niitä. Keli muuttuu pian paremmaksi.


    • Anonyymi

      VIIMEINEN KUTSU

      Tämä kirjoitus saattaa hyvinkin olla viimeinen kerta, jolloin saat kuulla armollisen Jumalan kutsun.

      Ajattele, jos nyt on viimeinen kerta, jolloin sinua kutsutaan taivastielle? Lähtömme hetkeähän ei kukaan tiedä. Jo huomenna saattaa kaikki olla ikuisesti myöhäistä.

      ”Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehottaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. ” 2 Kor. 5:20. ”Jumalan työtovereina me kehotamme teitä ottamaan vastaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. Sanoohan Hän: ”Sopivalla ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut.” Nyt on sopiva aika, nyt on pelastuksen päivä.” 2 Kor. 6:1,2.

      Mistä Jeesus tahtoo Sinut pelastaa? Raamattu vastaa:
      ”Minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan. Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi. Ja joka ei ollut elämän kirjaan kirjoitettu, se heitettiin tuliseen järveen.” Ilm. 20:11-15.

      Jeesus tahtoo siis pelastaa Sinut kadotuksen ikuiselta tulijärveltä. Miksi? Koska Hän rakastaa Sinua ja on kuollut ristillä syntiesi edestä. Sinä olet kerran oleva viimeisellä tuomiolla vastaamassa, miten suhtauduit tähän armokutsuun. Siellä Jumala vahvistaa Sinun oman valintasi.

      Näin sanoo Raamattu:
      ”Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista. Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle. Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti… Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä… Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään.” Matt. 25:32-46.

      Voit siis tänään ottaa pelastuksen vastaan sen perusteella, mitä Jeesus teki puolestasi ristillä. Hän antoi elämänsä, kuoli ruoskittuna ja verta vuotavana Vapahtajana koko maailman syntien edestä. ”Rangaistus oli Hänen päällänsä, että meillä rauha olisi…” Jesaja 53:5.

      Raamattu sanoo: ”Kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla…” Room. 3:23. Ja: ”Synnin palkka on kuolema (ikuinen ero Jumalasta ja Hänen Taivaastaan), mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.” Room. 6:23.

      Ihmisen on pelastuttava tämän elämän aikana. Ajan päätyttyä ei enää koskaan ole mahdollisuutta saada syntejään anteeksi. ”Ihmisen Pojalla on valta maan päällä antaa syntejä anteeksi…” Mark. 2:10.

      Rukoile tänään selvällä äänellä näin:
      Pyhä Jumala. Anna anteeksi minun suuret syntini ja se, että olen elänyt synnin tilassa, erossa Sinusta. Kadun syntielämääni, ja teen nyt siitä parannuksen. Tahdon, että Jeesuksen sijaisuhri luetaan minun hyväkseni. Valitsen tässä hetkessä tulla uskoon ja alan elää sinun tahtosi mukaisesti. Kerron sitten ratkaisustani kaikille omaisilleni, tuttavilleni jne.. Olen uskossa julkisesti. Rukoilen Herrani ja Vapahtajani, Jeesuksen Kristuksen Nimessä.
      Aamen.

      Rukoile edellinen rukous tosissasi sitä tarkoittaen. Tämän jälkeen Sinulle kuuluu Jumalan lupaus: ”Jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen kauttansa.” Apt. 10:43. Sinä olet armahdettu Jumalan lapsi matkalla Taivaaseen. Seuraava askel on kasteelle tuleminen, jossa sinut kastetaan upotuskasteella vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apt. 2:38,41.

      www.Jeesus-on-Herra.com

    • Anonyymi

      Kiitos kutsusta,

      uskon ja luotan Jumalaan Jeesukseen Kristukseen kaikki valtiiaan taivaan ja maan luojaan,

      olen vain ihminen, kaikine vikoineni synteineni,
      luojani tietää ja tuntee minut paremmin kuin minä itse !

      • Anonyymi

        tuohon voin lisätä, itse luulee olevani hyvä ihminen,
        mutta kun lukee raamattua
        kukaan ei ole täydellinen,
        kaikissa on vikaa,
        kaikki me tehdään jo yksistään ajatusmaailmassa syntiä,
        siis ihminen EI voi olla koskaan synnitön
        vaikka elääki LAIN KIRJAIMEN mukaan
        kunniallista rehellistä elämää,
        näi se vaan on, raamatun sanan mukaan,

        Jeesus pelasti ihmiskunnan
        myös minut
        lainkirjaimen mukaan eläneen mutta perisyntisen ihmisraukan,
        me kaikki ihmiset olemme syntisiä vaikka itse ihminen luulee olevansa synnitön, se ei pidä paikkaansa raamatun sanan mukaan.


    • Anonyymi

      Elämän suurin salaisuus on rakkaus !

      • Anonyymi

        Mitä se on? Jotain syötävää kenties ...


    • Anonyymi

      Hengellisestä elämästä on apua myös yksinäisyyteen.
      Kun on Jeesuksen oma, silloin ei ole yksin.

      Itse olen yksineläjä, ei ole auttavia ihmisiä lähellä, paitsi ehkä äärimmäisessä hengenhädässä voin soittaa naapurin ovikelloa.

      Yksin on pärjättävä. Ja se on huonoa, kun monet päivittäiset pikkuasiat kotona ovat hankalia suorittaa. Tässä minua on auttanut rukous.

      Kun en esim. saa säilykepurkin kantta auki, vaikka kuinka ähellän, niin sitten rukoilen ääneen. Monesti apu tulee heti: yhtäkkiä purkin kansi vaan irtoaa, tai sitten esim. "saan ajatuksen" eli keksin keinon. Tai, jos on jokin muu ongelma: rukoilen ja saan jo kohta oivalluksen kuinka toimia. Näin on koko päivittäisen elämän kohdalla.

      • Anonyymi

        Huonolta näyttää tämä vanhuus,
        suunnittelin, kun olen aamu askareeni tehny lähden hiukan ulos raittiiseen ilmaan
        ja aurikoon,
        mutta
        kun olin aamupalan laittanu syöny ja keittiön saanu taas kuntoon tiskipöytineen,
        ja sain sänkyni petattua kovan äherryksen jälkeen,
        vaihdoin puhtaan pussilakanan peittoon,
        panin entisen pussilakanan roskiin,
        pesukone oli sen syöny jo hapraaksi,
        -- sitten laittelin itteä " esiintymiskuntoon " heh kampasin tukkaa, ja hieman meikkasin että muistuttaisin vielä eilistä minääni,
        kaiken urakan jälkeen vein neljä paussia rioskia ja yhden biojatte puusin,
        oli se kauheeta raahaamista,
        etukäteen jo pelotti kuinka jaksan käydä roskapöntöillä,
        -- rustasin takin pälle
        kaulahuivin tiukasti pyörittelin kaulan ympärille
        aattelin että ulkona voi olla kylmä,
        puhelin taskuun jos tapahtuu jotain roskapöntällä
        enkä jaksa kävellä takasi kotiin,
        -- roskapöntön ovella alkoi rintaki, puristus, ja nitrot UNOHTUI siälle, HUH,
        olipa kivuliasta tuskallista raahautua sisälle,
        ittekseni voivottelin misssä ihmeessä ne nitrotki on
        voi voi voi voi ja huhuhuhuhuh
        lysähdin istulleen henkeä haukkomaan kun olin löytäny nitro suihkeen
        jota ensimmäisenä suhkutin suuhun ylimääräisenki verran,
        otti niiiiiiin lujulla taas tuo rintakipu helekutti kun vanhan ihmisen pitää kärsiä ennen kuin henki lähtee,
        ihmettelen kun en kuitenkaan vielä ole kuollu vaikka noi kipukohtaukset ovat vällillä rajuaja,
        mullll on kyllä syd. tahdistin, en tiedä onko se syllinen etten kuole vaikka saan kipukohtauksia,
        voimat kylä osaa kadota,
        tänään ulkoilu suunitelma piti jättää kun voimat katosi,
        - ähersin sisä vaatteet päälleni ja isruin jonkin aikaa vain leväten ja sitten kävin tökkäsemässä koneen auki,
        nyt tässä olen selostanu koko tuskallisen aamutoimeni
        harmin etten tänäänkää jakasanu lähteä ulos aurinkoon,
        nyt jo alkaa nyykyttämään tämä avuttomuus,

        on taas kevät, mun pitäisi jaksaa tilata ikkkunoitten pesijä paikalle,
        seki on taas kova urakka,
        vaikka vain kattelen kun ne pesee,
        aina on jotain sanomista kun itte pesi aina niin viimesen päälle joka kolon,
        nyky maksulliset pesijät ei tajua ilman sanomista että ikkunoitten puitteetki pitää pestä, ne on yhtä pölyset kuin ikkunatki,
        ja sitä ne ei ikinä huomaa, ikkunoissa on ilmanvaihtokanavat joissa on suodattimet
        neki pitää aina vaihtaa,
        ihmetyttää se miksi niille pitää aina e r i k s e e n sanoa asiasta,
        kun itsestä on itsestään selvyys
        että kaikki pitää putsata samalla kertaa,
        kokoaikinen huomautteleu on minulle psyykkisesti raskasta
        kun aina pitää erikseen sanoa itsestään selvyyksiä,
        muuten ne jättää puitteet ja suodattimet puhdistamatta,
        tulipa pitkä juttu purettua mieltään
        kun kaikki meni pieleen taas tänään , jaksaminen katosi,
        jospa huomenna olisi parempi päivä,

        koiteaan jaksaa vaikka lujille tämä vanhuus ottaaki,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huonolta näyttää tämä vanhuus,
        suunnittelin, kun olen aamu askareeni tehny lähden hiukan ulos raittiiseen ilmaan
        ja aurikoon,
        mutta
        kun olin aamupalan laittanu syöny ja keittiön saanu taas kuntoon tiskipöytineen,
        ja sain sänkyni petattua kovan äherryksen jälkeen,
        vaihdoin puhtaan pussilakanan peittoon,
        panin entisen pussilakanan roskiin,
        pesukone oli sen syöny jo hapraaksi,
        -- sitten laittelin itteä " esiintymiskuntoon " heh kampasin tukkaa, ja hieman meikkasin että muistuttaisin vielä eilistä minääni,
        kaiken urakan jälkeen vein neljä paussia rioskia ja yhden biojatte puusin,
        oli se kauheeta raahaamista,
        etukäteen jo pelotti kuinka jaksan käydä roskapöntöillä,
        -- rustasin takin pälle
        kaulahuivin tiukasti pyörittelin kaulan ympärille
        aattelin että ulkona voi olla kylmä,
        puhelin taskuun jos tapahtuu jotain roskapöntällä
        enkä jaksa kävellä takasi kotiin,
        -- roskapöntön ovella alkoi rintaki, puristus, ja nitrot UNOHTUI siälle, HUH,
        olipa kivuliasta tuskallista raahautua sisälle,
        ittekseni voivottelin misssä ihmeessä ne nitrotki on
        voi voi voi voi ja huhuhuhuhuh
        lysähdin istulleen henkeä haukkomaan kun olin löytäny nitro suihkeen
        jota ensimmäisenä suhkutin suuhun ylimääräisenki verran,
        otti niiiiiiin lujulla taas tuo rintakipu helekutti kun vanhan ihmisen pitää kärsiä ennen kuin henki lähtee,
        ihmettelen kun en kuitenkaan vielä ole kuollu vaikka noi kipukohtaukset ovat vällillä rajuaja,
        mullll on kyllä syd. tahdistin, en tiedä onko se syllinen etten kuole vaikka saan kipukohtauksia,
        voimat kylä osaa kadota,
        tänään ulkoilu suunitelma piti jättää kun voimat katosi,
        - ähersin sisä vaatteet päälleni ja isruin jonkin aikaa vain leväten ja sitten kävin tökkäsemässä koneen auki,
        nyt tässä olen selostanu koko tuskallisen aamutoimeni
        harmin etten tänäänkää jakasanu lähteä ulos aurinkoon,
        nyt jo alkaa nyykyttämään tämä avuttomuus,

        on taas kevät, mun pitäisi jaksaa tilata ikkkunoitten pesijä paikalle,
        seki on taas kova urakka,
        vaikka vain kattelen kun ne pesee,
        aina on jotain sanomista kun itte pesi aina niin viimesen päälle joka kolon,
        nyky maksulliset pesijät ei tajua ilman sanomista että ikkunoitten puitteetki pitää pestä, ne on yhtä pölyset kuin ikkunatki,
        ja sitä ne ei ikinä huomaa, ikkunoissa on ilmanvaihtokanavat joissa on suodattimet
        neki pitää aina vaihtaa,
        ihmetyttää se miksi niille pitää aina e r i k s e e n sanoa asiasta,
        kun itsestä on itsestään selvyys
        että kaikki pitää putsata samalla kertaa,
        kokoaikinen huomautteleu on minulle psyykkisesti raskasta
        kun aina pitää erikseen sanoa itsestään selvyyksiä,
        muuten ne jättää puitteet ja suodattimet puhdistamatta,
        tulipa pitkä juttu purettua mieltään
        kun kaikki meni pieleen taas tänään , jaksaminen katosi,
        jospa huomenna olisi parempi päivä,

        koiteaan jaksaa vaikka lujille tämä vanhuus ottaaki,

        Kyllä olet sitkeä tyyppi. Jaksat sydänkohtauksen jälkeen vielä koneellekin tulla naputtelemaan kuulumisiasi.
        Ehkä se ettet ole jäänyt sängynpohjalle pidemmäksi aikaa vaan kampeat itsesi pystyyn pitääkin sydämesi vielä toiminnassa ja verisuonet joustavana. Hyvä Sinä!

        Ikkunan pesusta mainitsit. Minulla on saman tyyppistä kokemusta, kaikki eivät pese ikkunan puitteita ollenkaan.
        Ostin vuosia sitten akkukäyttöisen ikkunan pesimen, muutaman kerran sillä pesin,
        mutta vanha pesusieni ja lasta ovat minulle sopivammat ja nopeammat myös.
        Minulla on aika monta suurta ikkunaa tässä olohuoneessakin 6 suurta ruutua vierekkäin koko seinän leveydeltä. Onneksi niissä ei ole mitään ristikoita niin ovat helppoja pestäviä.
        Kun ilmat lämpenevät täytyy ryhtyä pesemään vaikkapa pari ikkunaa päivässä.
        Hyvää iltaa kaikille!
        T tepa


    • Anonyymi

      Mitä nyt tehdään, pesukone meni jumiin,
      pyykki jäi sisälle luukku ei aukea,

      kai pitää ostaa uusi pesukone,
      harmittaa,

      • Anonyymi

        Kokeilepa otat töpselin seinästä ja pidät vähän aikaa ja kokeilet uudelleen. Jotkut laitteet palautuvat perusasetuksiin kun vetää töpselin seinästä ja laittaa uudestaan päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeilepa otat töpselin seinästä ja pidät vähän aikaa ja kokeilet uudelleen. Jotkut laitteet palautuvat perusasetuksiin kun vetää töpselin seinästä ja laittaa uudestaan päälle.

        No juuuu, päätin näytellä koneteknikkoa, heh,
        tyhjenksin koneen nukkasäiliön, jätin sen auki, sitten kaadoin pesukoneen melkein nurin, ja vettä tuli runsaasti nukkasäiliön aukosta,
        sitten kauvasin kaikki paikat , panin nukkasäiliön tiukasti kiinni,
        panin töpselin seinään,
        kuinkas ollakaa kone alkoi taas toimimaan normaalisti,
        siinä oli menny vettä väärään rööliin, kun oli liikaa pesuainetta ja se vaahtosi liikaa,
        pistin koneen vielä erikseen 2 kertaa erillisen lisä huuhtelun että sain pesuaineen pois pyykistä,
        kyllä vanha mummoki osaa kun vain ottaa ja tekee, heh, huumoria väliin,
        harmittaa vaan ,
        se kone kyllä alkaa olla vanha kun se on alkanu oikuttelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juuuu, päätin näytellä koneteknikkoa, heh,
        tyhjenksin koneen nukkasäiliön, jätin sen auki, sitten kaadoin pesukoneen melkein nurin, ja vettä tuli runsaasti nukkasäiliön aukosta,
        sitten kauvasin kaikki paikat , panin nukkasäiliön tiukasti kiinni,
        panin töpselin seinään,
        kuinkas ollakaa kone alkoi taas toimimaan normaalisti,
        siinä oli menny vettä väärään rööliin, kun oli liikaa pesuainetta ja se vaahtosi liikaa,
        pistin koneen vielä erikseen 2 kertaa erillisen lisä huuhtelun että sain pesuaineen pois pyykistä,
        kyllä vanha mummoki osaa kun vain ottaa ja tekee, heh, huumoria väliin,
        harmittaa vaan ,
        se kone kyllä alkaa olla vanha kun se on alkanu oikuttelemaan.

        Miten "vanha mummoki" jaksaa kaataa "pesukoneen melkein nurin" ? Minä en jaksa edes liikauttaa. Ettet vain paasaa pötyjäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten "vanha mummoki" jaksaa kaataa "pesukoneen melkein nurin" ? Minä en jaksa edes liikauttaa. Ettet vain paasaa pötyjäsi.

        Kyllä on tosi
        niin vaan niitä voimia löytyy kun on PAKKO
        muuten olisi tullu kallis lasku jos olisi uuden menny ostamaan
        tai kutsunu oikean asentajan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tosi
        niin vaan niitä voimia löytyy kun on PAKKO
        muuten olisi tullu kallis lasku jos olisi uuden menny ostamaan
        tai kutsunu oikean asentajan,

        Ihmeesti löytyy fyysistä kuntoa vaikka vanha olenki,
        johtusko siitä kun olen joka viikko harrastanu uintia ja voimistelua kotona
        ulkona liikkuminen on nyt menny huonoksi kun voimat ovat kadonneet, ennen terveempänä kävelin 10 km kävelylenkkejä, nyt en jaksa sataa metriä kävellä yhteenkyytiin,
        harmi, kohta kuolen, kuolis vaan äkkiä ettei jäis kitumaan,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmeesti löytyy fyysistä kuntoa vaikka vanha olenki,
        johtusko siitä kun olen joka viikko harrastanu uintia ja voimistelua kotona
        ulkona liikkuminen on nyt menny huonoksi kun voimat ovat kadonneet, ennen terveempänä kävelin 10 km kävelylenkkejä, nyt en jaksa sataa metriä kävellä yhteenkyytiin,
        harmi, kohta kuolen, kuolis vaan äkkiä ettei jäis kitumaan,

        Kylläpä olet hyvässä kunnossa ja varmaankin vielä hyvin terve !! Miten pitkiä matkoja muuten uit siellä uimahallissa? Sehän voimistaa kyllä hyvin tehokkaasti lihaksia. Minä en jaksanut edes nuorena ja terveenä nostaa pesukonetta, onnittelut sinulle 🌹
        Toiset pysyy hyvässä kunnossa ja vahvana, terveenäkin, vaikka satavuotiaaksi; viime vuonna täällä joku mummo kertoi siirtävänsä lieden, jotta pääsee sen taustan pesemään, huh, mitä voimanaisia (tai miehiä) te olettekaan, ihailuni..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä olet hyvässä kunnossa ja varmaankin vielä hyvin terve !! Miten pitkiä matkoja muuten uit siellä uimahallissa? Sehän voimistaa kyllä hyvin tehokkaasti lihaksia. Minä en jaksanut edes nuorena ja terveenä nostaa pesukonetta, onnittelut sinulle 🌹
        Toiset pysyy hyvässä kunnossa ja vahvana, terveenäkin, vaikka satavuotiaaksi; viime vuonna täällä joku mummo kertoi siirtävänsä lieden, jotta pääsee sen taustan pesemään, huh, mitä voimanaisia (tai miehiä) te olettekaan, ihailuni..

        En tiedä, ihan tavallista elämää olen eläny kylläki kymmeniä vuosia ulkoillu jopa työpäivän jälkeenki kävin 5 -10 km lenkillä,
        uimista olen harrastanu lapsesta asti, nyt vanha en enään juurikaa uin , harrastan vesijuoksua, vesijuoksu ei ole yhtä rasittavaa kuin uinti, uiminen on ehdottomasti enemmän voimia kysyvä harrastus, on nääs kokemusta asiasta,
        -- muuten en olisi jaksanu käydä töissä ja hoitaa monilapsista perhettäni,
        kai fyysinen voima on siinä sivussa kehittyny ja pysyny hyvänä,
        - luulen että mun sydän itsessään on vanva ja terve,
        minulla on vain sepelvaltimotauti joka ehkä aiheuttaa väsymystä,
        verenkierto kai on heikko,
        minulla on myös syd. tahdistin ollu jo lähes kymmen vuotta,
        koenki jotenki fyysisesti itseni vahvaksi, mutta jokin puristaa tuossa rintakehässä, kai ne verisuonet on siellä tukossa ja se aiheuttaa kipua ja puristusta, siihen vaivaan minulla on vahva nitro lääkitys,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä, ihan tavallista elämää olen eläny kylläki kymmeniä vuosia ulkoillu jopa työpäivän jälkeenki kävin 5 -10 km lenkillä,
        uimista olen harrastanu lapsesta asti, nyt vanha en enään juurikaa uin , harrastan vesijuoksua, vesijuoksu ei ole yhtä rasittavaa kuin uinti, uiminen on ehdottomasti enemmän voimia kysyvä harrastus, on nääs kokemusta asiasta,
        -- muuten en olisi jaksanu käydä töissä ja hoitaa monilapsista perhettäni,
        kai fyysinen voima on siinä sivussa kehittyny ja pysyny hyvänä,
        - luulen että mun sydän itsessään on vanva ja terve,
        minulla on vain sepelvaltimotauti joka ehkä aiheuttaa väsymystä,
        verenkierto kai on heikko,
        minulla on myös syd. tahdistin ollu jo lähes kymmen vuotta,
        koenki jotenki fyysisesti itseni vahvaksi, mutta jokin puristaa tuossa rintakehässä, kai ne verisuonet on siellä tukossa ja se aiheuttaa kipua ja puristusta, siihen vaivaan minulla on vahva nitro lääkitys,

        On hyvä juttu että sinulla on vahva sydän. Ehkä se tahdistin on jotenkin liikkunut paikoiltaan. Pitääkö siihen vaihtaa paristoja ja jos pitää, kuinka usein?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On hyvä juttu että sinulla on vahva sydän. Ehkä se tahdistin on jotenkin liikkunut paikoiltaan. Pitääkö siihen vaihtaa paristoja ja jos pitää, kuinka usein?

        Toistaiseksi ei ole tarvinnu vaihtaa pattereita, tarkistus on taas jokun ajakluttua, tulee kirjeellä aina kutsu syd. osastolle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toistaiseksi ei ole tarvinnu vaihtaa pattereita, tarkistus on taas jokun ajakluttua, tulee kirjeellä aina kutsu syd. osastolle,

        Mihin sairauteen tahdistinta käytetään, sydämenvajaatoimintaanko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sairauteen tahdistinta käytetään, sydämenvajaatoimintaanko?

        Aivan, sydän ei jaksa pumpata,
        tahdistin antaa virtaa ja syd. toimii jokseenki normaalisti,
        -- hirvittää se tuleva aika jos ja kun virta loppu
        kuinka sitten käy,
        -- aikoinaan kun syd. tahdistin asennettiin
        lääkäri sanoi että kun virta loppuu laitetaan sitten uusi tahdistin,

        --- usein on käyny mielessä kysymys,
        entä kun olen jo vanhus 86v vieläkö ne laittaa tahdistimen,
        en nimittäin uskalla ajatella elämää ilman tahdistinta,

        jokunen aika kun oli tarkasuksessa syd. osastolla,
        vastaanotolla istui nuori mies minuun verrattuna, juteltiin ootellessa,
        hän sanoi olevansa viisikymppinen,
        hänelläki oli syd. tahdistin,
        mutta kun juteltiin, hän sanoi että häneltä otetaan tahdistin pois, huh,
        sanoin älä anna ottaa, kauheeta,
        -- hän sanoi ettei hänellä ole rahaa ostaa uutta tilalle,
        kun virta oli loppnu hänen tahdistimesta,
        sanoi ettei kunta rahota uutta, eikä itsellä ole varaa ,
        -- kysin paljonko maksaa uusi,
        sanoi että noin viistoista tuhatta euroa, huh,
        sanoin, ota lainaa pankista,
        hän sanoi ettei ota, ei ole vara ottaa,

        -- usein olen miettiny kuinka hänelle on käyny,
        onko vielä kenties elossa, se on minulle arvoitus,

        -- omalla kohdallani kyllä otan pankkilainaa lainaa jos patterit loppuu enenkuin olen kuollu,
        en uskalla elää ilman tahdistinta,
        -- kun tiedän että kuolema tulee kuitenki joskus vaikka on tahdistin rinnassa,
        kuolen vanhuuteen,
        tahdistin kyllä pitkittää elämää,

        -- hassu juttu,
        usein haluaisin kuolla,
        mutta
        kuitenkaan en uskalla elää ilman tahdistinta, omituista,

        jotain pitäisi keksiä tähän vanhuuden kurjuuteen
        en enään jakas näitä kotihommia,
        ja kärsin suunattomasti epäsiiteydestä,
        en vaan ole kehannu hankkia kotipalvelua vielä,
        vaikka kipeesti jo tarvitsen,

        tämä vanhuus ON psyykkisestiki tosi vaikeeta aikaa
        EI KEHTAA hankia apua vaikka tarvis,

        kuolis pois,
        se olisi parasta,
        mutta en uskalla kuolla ilman tahdistinta,
        -- kuoleman pitää tulla äkkiä, nukahtaa vain pois,

        kitumalla en halua kuolla, enkä halua kuolla siihen etten jaksa hengittää,
        sillä ilman tahdistinta EN JAKSA HENGITTÄÄ, siksi se on laitettuki,

        -- siksi eutanasia myrkky pilleri olisi kohdallani paras ratkasu,
        sitten kun MINÄ ITSE SITÄ PYYDÄN ja ITSE SEN NIELASEN,

        jokohan eutanasia- laki on suomessa voimassa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on tosi
        niin vaan niitä voimia löytyy kun on PAKKO
        muuten olisi tullu kallis lasku jos olisi uuden menny ostamaan
        tai kutsunu oikean asentajan,

        Tarpeen niiin vaatiessa kutsun aina huoltomiehen tekemään hommansa ja otan laskustaan kotitalousvähennyksen haltuuni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin sairauteen tahdistinta käytetään, sydämenvajaatoimintaanko?

        Siihen(kin) on omansa, mutta yleisesti hitaaksi hiipuvaan pulssiin. Ts. kun syränpumppu ei jaksa pumpata, niin tahdistin antaa impulssin avuksi.


    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      ❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    • Anonyymi

      😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

      😋 K­u­­u­­m­­a­t­­ ­­­t­­y­t­­­ö­­t­ ­o­­d­­o­­­t­t­­a­­­v­­­­a­­­t­­ ­­­s­­­i­­n­u­­a­­ -> https://nbw.fi/sexygirls?18371541

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe