Meillä on täällä joku hullu naapurin akka joka on tehnyt meidän 11 v. pojastamme lastensuojeluilmoituksen sosiaalitoimistoon!!
Kuulemma meidän poikamme on ulkona puhunut kyseisen naapurin akan 5 vuotiaalle lapselle hiekkalaatikolla SUKUPUOLIASIOISTA!
Keskustelimme poikamme kanssa asiasta ja hän on aivan "äimänkäkenä", koskaan hän ei ole mitään sellaista tehnyt kuten hän sanoi.
Koska tunnemme lapsemme ja hänen luonteensa, uskomme vakaasti että hän puhuu totta kun sanoo ettei tällaista ole koskaan tapahtunut. Tulee väkisinkin mieleen onko lapsen äiteellä kaikki kohdallaan, onko hän joku "siveyden sipuli" joka suojelee lastaan kaikelta mahdolliselta maailmassa? Ja kuinka paljon lapset puhuvatkaan KAIKISTA asioista ulkona, mutta vanhemmat eivät vaan aina ole kaikkea kuulemassa. Jossain määrin luonnollista.
Sitäpaitsi poikamme viettää aikaansa omien sisarustensa kanssa, tai muiden ikäistensä kavereiden kanssa. Vaikea uskoa että hänellä olisi tarvetta 11 vuotiaana yleensäkään leikkiä jonkun 5 vuotiaan hiekkalaatikkoikäisen kanssa!
Tuttavillemme kerrottuamme he kysyivät mihin saa mennä nauramaan!!! HAH HAH HAAAAAA! Mekin voisimme kysyä samaa sosiaalitoimistolta.
Joo, siitä asiasta nyt sitten menemme kuulusteltavaksi poikamme kansaa. Itse ilmiantaja ei kuulemma paljasta itseään eikä osallistu keskusteluun. Hänellä on oikeus pysyä tuntemattomana, kuulemma..
Ajattelin, että ehkä meidänkään ei tarvitse ottaa asiaan paljoa kantaa koska toista osapuolta ei edes vaadita mukaan keskusteluun.
Uskomme että kyseessä on jonkun ilkeän ihmisen keksimästä kiusasta, tämä asia tuntuu niin uskomattomalle ollakseen totta.
Naapurin ilmoitus sossuun
50
5594
Vastaukset
- kyllähän
lapset puhuu asioita maan ja taivaan väliltä, jopa seksistäkin......... sen mitä siitä "muka" ymmärtävät.
- Yökyöpeli
Vähän vaikea uskoa, että 5 vuotiaan kanssa edes saisi mitään keskustelua aikaan moisesta aiheesta! Eiväthän tuon ikäiset tajua sellaisista asioista vielä hölkäsen pölähtävää! Enemmän kiinnostaa onnistuuko hiekkakakku vai ei!
- nero
Minulla on itselläni 5-vuotias tytär joka kysyi puoli vuotta sitten ette "mikä se reikä on mun pyllyssä??" vastasin että se on se reikä mistä tulee vauva sitten ulos masusta kun olet aikuinen.
No,siitä alkoi sitten keskustelu että miten se vauva menee sinne vatsaan sun muut,
ja nyt meidän lasten iskällä roikkuu pussi jalkovälissä missä on vauvojen siemeniä.
Kyllä se 5-vuotias funtsii aika lailla asioita vaikea välillä aikuisen tajuta.
Sun ei missään nimessä ole pakko mennä mihinkään sossun kokoukseen ilman että tämä henkilö mikä syyttää poikaas on mukana,kieltäydyt kunniasta ja sillä hyvä.
Pidät puoles ,oletan ettet ole poikaas pahoinpidellyt,jättänyt heitteille tai jotain muuta vastaavaa eli on niin sanotusti hyvä omatunto,ilmoitat tämän sossun tädeille,ja jos tulee tiukat paikat soita lasten-neuvolaan ja kysy mitä tekisit.
Älä kuitenkaan anna kenenkään tommoisen tyypin ruveta sun ja lastesi elämää säätämään.
Olet aika pulassa myöhemmin.
Pää-asia on se että pystyt lastesi kanssa jutteleen asioista sä voit luottaa niihin ja ne sinuun.
Itselläni on 23-vuotias poika kyllä niillä kujeensa oli kaveriporukan kanssa 10-vuotta sitten.
Kerran saivat pikku miehet kortsuja pakkausen käsiinsä,no mitä ne niillä teki???
Täyttivät vedellä pyykkituvassa ja leikkivät vesi sotaa,ja minä onneton luulin että ne on ilmapalloja....
Että semmosta.
Eihän kaikki nuoret pojat ole raiskaajia mistä tämäkin juttu nyt varmaan on saanut alkunsa,nyt tähtään tähän 13-vuotiaaseen eikä varmasti ole senkään pojan vika mitä on tehnyt ja mihin jamaan joutunut,kyllä siinäkin on meillä aikuisilla ollut sormensa pelissä.
Mutta kuitenkin pidä puoles ja VAADI että toinen osapuoli on läsnä kuulustelussa, ei sun tarvitse sinne muuten mennä...
T:NERO- Raivostunut vastaa
Niin, sitä meinaan kans että jos ei ole reilu peli puolin ja toisin niin että molemmat osapuolet ovat läsnä, niin miksi sinne sitten pitäisi mennä. Asiahan ei selviä jos emme voi puhua valittajalle itselleen ja kuulla hänen näkökantaansa! Hullua tuokin että meni sossuun asiasta valittamaan, olisi tullut suoraan meille puhumaan kun kerta näytti tuntevan poikamme!
Kyse ei siis ole mistään raiskauksen epäilystä vaan ihan kuulemma vaan siitä että poikamme on PUHUNUT muka sukupuoliasioista. Hän on 11 vuotias.
Poikamme on normaalista kodista, koskaan ei ole pahoinpidelty ja epäselvistä asioista on pyritty puhumaan.
- Late
Edelliset kirjoittajat ovat puhuneet täyttä asiaa
ja 100 % yhtyminen heidän näkemyksiin.
Mutta näin opettajana (tai lehtorina kuten pitäisi
asia hienosti ilmaista) ja opettajan kokemuksella
totean seuraavan jutun, joka ei kuitenkaan
vaikuta millään tavalla tähän suurempaan asiaan.
Uskon kirjoituksesi perusteella, että lapsesi on
todellakin puhunut niistä sukupuoliasioista
naapurin penskalle. Muutamia tavallaan vastaavia
esimerkkeja tuli taas ilmi tämänkin päättyneen
lukuvuoden aikana omalla valvontaluokallani ja
400 oppilaan kuolussa niitä on sitten yhteensä
paljon enemmän.
Tapauksiin yksityiskohtaisesti menemättä,
yhteistä niille on, että vanhempien on vaikeaa
uskoa lapsestaan mitään mutta, kuin mitä kotona
"lapsen vetämä rooli" antaa odottaa, vaikka olisi
näyttää valvontakameran kuvaa esim. seinien
töhrimisestä. Lapsen rooli voi olla aivan
toinen esim. koulussa.
No, se siitä. Viittaa kintaalla naapurinämmän
vaatimuksille ja hyvää kesää!- äiti ja sen heiteiille...
Joskus on vaan tuollaisia ikäviä, kateellisia ja v-mäisiä naapureita, jotka paremman tekemisen puutteessa haluavat vahingoittaa naapuriaan.
Minullakin oli sellainen naapuri, joka teki aiheettoman ilmiannon heitteillejätöstä lastenvalvojalle. Asian selvittäminen oli todella ikävää ja naapuria suojeli vaitiolovelvollisuus.
Mutta muutettuamme pois, tämä herttainen "naapurintäti" jatkoi puuhiaan, joten kohde vain vaihtui.
Elikä naapurustossa voi myös asua "ikäviä" ihmisiä, joiden ajatuksenkulkua ei voi tietää/ymmärtää.
- kuitenkin
menemistä sinne palaveriin ja keskustelemaan asiasta. On nimittäin niin, että jos jättää noudattamatta kutsua niin siitä vasta hankaluuksia tulee. Käykää siellä ja selvittäkää asia ja sitten piste...
- nero
Mutta vieläkin,ymmärräthän toki sen että ilman toista osapuolta sinun ei ole pakko mennä mihinkään kokoukseen.
Olen aika varma että mitään kokousta ei edesw tule jos pitää kyseisen valittajan olla myös läsnä...
T:NERO
- sukupuoliasiat
ja oletko kuitenkaan varma ettei poikasi ole tälle tytölle jutellut pippeli pimppa juttuja???
Lapsi olisi niin sanottu ei normaali jos ei funtsi näitä asioita..
Mitä meinaa naapuris keroa tytölleen kun tulee aika menkoista tai muista ,kaikki lapsethan ovat kiinnostuneita ,niinkuin asiaan kuuluu,eikö??
Miten hän uskaltaa laittaa tyttärensä esim.kouluun tai harrastuksiin siellähän se juttu vasta kulkee,nuorison keskuudessa..
Sääliksi käy tämmöistä äitiä joka ei hyväksy lapsensa luonnollista kehitystä,ja siinä samalla pilaa vielä tyttärensäkin.
T:NERO- tarkistapa neroutesi
NEROLLE pieni tiedotus...
SUORA LAINAUS: "Minulla on itselläni 5-vuotias tytär joka kysyi puoli vuotta sitten ette "mikä se reikä on mun pyllyssä??" vastasin että se on se reikä mistä tulee vauva sitten ulos masusta kun olet aikuinen. "
Tota, tuleeko lapset pyllyreiästä? Jos pyllyssä on reikä niin eiköhän se ole se aukko josta kakka tulee ja siellä jalkojen välissä vähän edempänä on se lapsenpäästöaukko :D
Tulee vielä neronkin lapsista sellasia että hiekkalaatikolla kinastelevat muitten lasten kanssa siitä mistä aukosta tulee mitäkin xD - minun poika
oli 5v kun hänelle piti lukea lääkärikirjaa iltasatuna, :) kaikki asiat kiinnosti silloin kovasti. Kerroin asioista niinkuin lapselle nyt yleensä voi kertoa. Se vaihe kesti aikansa ja asiat tuli selviksi, toki vuosienvarrella niitä kysymyksiä on tullut vielä lisää, mutta kaikki on selvitetty rehellisesti ja häpeilemättä, eikä hän niitä puheenaiheita pidä mitenkään kiellettyinä.
Nyt 12 vuotiaana tulee jo vähemmän kysymyksiä mutta hän tietää että kysyä voi jos jokin asia askarruttaa. - Raivostunut vastaa taasen
Niin, olen kuullut sellaisenkin tapauksen, kun äiti ei kertonut tyttärelleen että sellaisetkin ovat naisella kun kuukautiset! Sitten kun tyttärellä ensimmäisen kerran alkoivat kuukautiset, hän luuli kuolevansa, koska ei tiennyt miksi tulee niin paljon verta. Että sitä se tekee kun ei puhuta asioista lapsille. Tällaiset asiat taitavat olla joillekkin "tabuja".
Kuinkahan käy tämänkin valittajaäidin kun tytär menee kouluun ja sielläkin tunnilla puhutaan sukupuoliasioista! Tai mitäs jos koulukaverit puhuu!
- Nelli
Kannattaisi varmaan kyseisen 5 vuotiaan lapsen äidin pitää lapsi neljän seinän sisällä ja telkkari visusti kiinni, niin ei tällaistakaan pääsisi tapahtumaan. Jos vaikka vielä saisi kotiopettajan kun kouluikä tulee täyteen, niin ei lapsen tarvitsisi mennä ollenkaan seinien ulkopuolelle "pahaan maailmaan"... Samalla saisi seurattua opetusta ja voisi puuttua asioihin silloin kun mennään kielletylle sukupuolialueelle..
- soskulla on
...oikeus ilmoittajan salassapitoon. Tai henkilötietojen salassapitoon kun kyseessä on lastensuojeluasia. Mutta jos toi kertomasi on ihan just noin, niin melko herkästi lähtee sosku mukaan. Omasta kokemuksesta voin kertoa, että en ihan 101% luottaisi omaan lapseeni kaikessa.
Meilläkin on seksistä puhuttu ja kaikesta siihen liittyvästä ihan avoimesti (homot, lesbot ym), mutta silti on lapseni jääneet kiinni kun eivät ole huomanneet minua, että ovat puhuneet seksistä. Ja juuri 5-6 vuotiaat alkavat olla kiinnostuneita siitä, mikä erottaa tytöt ja pojat. Ja millainen on se toisen pissareikä! Ja se nyt on ihan luonnollista, että kiinnostusta on. Niin se on ollut meillä kaikilla! Kyllä siis (minun mielestä!) luotettavakin 11-vuotias puhuu salaa seksistä ja 5-vuotias kuulee sen mitä haluaa kuulla! Mutta jos itselläsi on vähänkään aavistusta kuka ilmoituksen on tehnyt, mene itse ja kysy, että mistähän siellä leikeissä on mahdettu puhua. Parempi mennä suoraa kysymään kuin soskun antaa hämmentää! Hyvää kesää sinulle ja perheellesi!- nero
Käsititkö tahallasi väärin??
Kun 5-vuotias löytää kolmannen reijän pyllystään ja kysyy minulta mikä se on,vastaan niin suoraan ja kauniisti miten nyt asian voin selittää mikä tarkoitus moisella reijällä on.
Minulla on myös 21-vuotias tytär ensimmäiset kuukautiset kun alkoivat 10-vuotta sitten tuli tytär ja kysyi voisinko ostaa hänelle omat menkka siteet???
Ja se siitä.
T:NERO - NERO itse
nero kirjoitti:
Käsititkö tahallasi väärin??
Kun 5-vuotias löytää kolmannen reijän pyllystään ja kysyy minulta mikä se on,vastaan niin suoraan ja kauniisti miten nyt asian voin selittää mikä tarkoitus moisella reijällä on.
Minulla on myös 21-vuotias tytär ensimmäiset kuukautiset kun alkoivat 10-vuotta sitten tuli tytär ja kysyi voisinko ostaa hänelle omat menkka siteet???
Ja se siitä.
T:NEROOpettele seuraamaan kuka sinulle on mahdollisesti vastannut!!!! Minulla ei ole mitään asiaa ollut yhdellekään joka pitää itseään NERONA!! Minä vastasin Raivostuneelle en sinulle. Ja jos vastaukseni tuli sinulle täytyy NERON ja Raivostuneen olla sama nimimerkki!! Että oot tosi NERO!!
j.k. On lapsia minullakin, skaala 6-12 v. Ja olen saanut kertoa samat asiat kuukautisista ym. - Raivostunut vastaa
NERO itse kirjoitti:
Opettele seuraamaan kuka sinulle on mahdollisesti vastannut!!!! Minulla ei ole mitään asiaa ollut yhdellekään joka pitää itseään NERONA!! Minä vastasin Raivostuneelle en sinulle. Ja jos vastaukseni tuli sinulle täytyy NERON ja Raivostuneen olla sama nimimerkki!! Että oot tosi NERO!!
j.k. On lapsia minullakin, skaala 6-12 v. Ja olen saanut kertoa samat asiat kuukautisista ym.Huomautus: Kirjoitan nimimerkillä "raivostunut" ja olen koko ajan tässä asiayhteydessä käyttänyt samaa nimimerkkiä, en vaihda välillä nimimerkkiä.
- ilmeisesti?
Kun sinulle tulee kutsu sossulta, niin parasta noudattaa käskyä tai asia voi mennä käsittämättömän vaikeaksi.
Lapsesi voidaan jopa ottaa huostaan... käsiteltävänä ei ole ilmoittajan ja sinun perheesi väliset asiat, vaan lähinnä sinun kykysi kasvattajana ja lapsesi käytösongelmat.
Kannattaa mennä keskustelemaan asiasta ja muistaa asiallinen käyttäytyminen, vaikka sossutätit provosoivat todella sairaasti. Asiallisella käyttäymiselle voit saada asian päättymään heti ensimmäiseen "puhuttelu ja nöyryytys käyntiin". - Tietoa
Sinuna kävisin siellä soskussa keskustelemassa asiasta ja sitten voit samalla homman selvittyä tehdä selväksi että ko. ilmiantajan on syytä lopettaa tai teen ilmoituksen aiheettomasta ilmiannosta/kunnianloukkauksesta poliisille.
- Raivostunut
Kyllä tässä on sitä kunnianloukkaus syytettä harkittukin. Pojan kanssa on puhuttu asiasta kauan ja hartaasti, ja monikertoihin tentattu onko jotain tapahtunut. Poika sanoo joka kerta että hän ei kertakaikkiaan tiedä asiasta mitään, koska sellaista ei ole koskaan tapahtunut mistä nainen häntä syyttää.
Jos asiassa selviää että syyte tosiaankin on aiheeton, varmaan päädymme syytteen nostamiseen.
- Närkästynyt
Ei ole soveliasta, että muiden viattomat lapset joutuvat kuuntelemaan kaikenlaisia alapään juttuja toisten häpeilemättömiltä kakaroilta! Aikuisten asiat on aikuisten asioita, niistä kerrotaan kotona pikkuhiljaa ja enemmän vanhemmalla iällä. Meidän talossa oli joku poika tökkinyt kepillä tyttöjen hameen alle kun joku oli neuvonut. KAMALAA! Lapset ovat lapsia, kasvattakaa ne kunnolla ja muistakaa valistaa, myös seksuaalisista asioista.
- nyt ihmeen
kuumana käyt, kyllä kuule lapset on lapsia ja täysin normaalia on että myös sukupuoli asioista puhuvat, sen mitä siitä tietävät/luulevat tietävänsä ja toinen luulee aina tietävänsä toista enemmän. :)
- Raivostunut vastaa
Onkohan sinulla ollenkaan omia lapsia? Hyvä on tulla neuvoja antamaan kun ei ole omaa kokemusta lapsista. Ei taida olla kovinkaan monilla vanhemmilla mahdollisuus olla joka hetki ulkona lasten kanssa kuuntelemassa heidän puheitaan ja kieltämässä mistä ei saa puhua. Se ei mitenkään toimisi, ajatellen sitäkin jos omistat useita lapsia, voisitko olla yhtäaikaa monessa eri paikassa? Tai kun he lähtevät fillarilla pois pihasta, veivaisit omalla fillarilla perässä kuuloetäisyydellä!!!!Olisi melko naurettava näky ja varmaan saisi siitä hullun leiman!
Sitäpaitsi on kyllä täysin luonnollista että lapset puhuvat "alapää"juttuja ulkona keskenään. Ei mitenkään epätavallista. Riippuu siitäkin kuinka avoimesti niistä puhutaan kotona. Sen luonnollisemmin lapsi niihin asioihin suhtautuu.
Sanoit että vanhemmalla iällä olisi vasta puhuttava aikuisten asioista. Kehitys on kuitenkin sellainen, että jo 3 vuotias on kiinnostunut mistä lapset tulee, näin eilen minulle sanoi sosiaaliasiamies puhelimessa. Eikö silloin saisi lapselle kertoa asiasta niin kuin hän sen voi ymmärtää? Parempi se että omat vanhemmat kertovat kuin että ulkona lapsi ottaa asian puheeksi toisten kavereiden kanssa ja kyselee heiltä.
Jos tällaisesta asiasta lapsi tuomitaan sossussa, se saattaa vaikuttaa vielä aikuisenakin seksuaalikäyttäytymiseen negatiivisesti.
Tämä sepustus ei mitenkään liity siihen onko poikani jutellut jonkun 5 vuotiaan kanssa vai ei, uskon kuitenkin poikani kertomukseen siitä, kun hän sanoo ettei ole koskaan tällaista keskustelua käynyt hiekkalaatikolla. Lisäksi keskustelu kuulemma olisi käyty viereisen LASTENTARHAN hiekkalaatikolla, jonne kyseinen 5 vuotias ei edes saa mennä kotipihastaan. - seurannut
Raivostunut vastaa kirjoitti:
Onkohan sinulla ollenkaan omia lapsia? Hyvä on tulla neuvoja antamaan kun ei ole omaa kokemusta lapsista. Ei taida olla kovinkaan monilla vanhemmilla mahdollisuus olla joka hetki ulkona lasten kanssa kuuntelemassa heidän puheitaan ja kieltämässä mistä ei saa puhua. Se ei mitenkään toimisi, ajatellen sitäkin jos omistat useita lapsia, voisitko olla yhtäaikaa monessa eri paikassa? Tai kun he lähtevät fillarilla pois pihasta, veivaisit omalla fillarilla perässä kuuloetäisyydellä!!!!Olisi melko naurettava näky ja varmaan saisi siitä hullun leiman!
Sitäpaitsi on kyllä täysin luonnollista että lapset puhuvat "alapää"juttuja ulkona keskenään. Ei mitenkään epätavallista. Riippuu siitäkin kuinka avoimesti niistä puhutaan kotona. Sen luonnollisemmin lapsi niihin asioihin suhtautuu.
Sanoit että vanhemmalla iällä olisi vasta puhuttava aikuisten asioista. Kehitys on kuitenkin sellainen, että jo 3 vuotias on kiinnostunut mistä lapset tulee, näin eilen minulle sanoi sosiaaliasiamies puhelimessa. Eikö silloin saisi lapselle kertoa asiasta niin kuin hän sen voi ymmärtää? Parempi se että omat vanhemmat kertovat kuin että ulkona lapsi ottaa asian puheeksi toisten kavereiden kanssa ja kyselee heiltä.
Jos tällaisesta asiasta lapsi tuomitaan sossussa, se saattaa vaikuttaa vielä aikuisenakin seksuaalikäyttäytymiseen negatiivisesti.
Tämä sepustus ei mitenkään liity siihen onko poikani jutellut jonkun 5 vuotiaan kanssa vai ei, uskon kuitenkin poikani kertomukseen siitä, kun hän sanoo ettei ole koskaan tällaista keskustelua käynyt hiekkalaatikolla. Lisäksi keskustelu kuulemma olisi käyty viereisen LASTENTARHAN hiekkalaatikolla, jonne kyseinen 5 vuotias ei edes saa mennä kotipihastaan.Hmmm. Vanhemmat tuntuvat usein väittävän, että ei meidän tyttö tai poika sellaista tee, sehän itsekin sanoi, ettei ole tehnyt... Kyllä lapset ja nuoret kuitenkin joskus tekevät asioita, jotka kieltävät tehneensä. Lapsetkin osaavat valehdella, ja jos lapsesi nyt ajattelee tehneensä tuhmaa, kuinka hän voisi sitä enää tunnustaa.
Mutta: en ymmärrä ihmistä, joka tekee sossuun ilmoituksen tuollaisesta, oli sitten puhuttu tai ei. Siis entäpä jos kuulee vaikkapa raitsikassa jotain korville sopimatonta, niin kenellekäs siitä tehdään ilmoitus. Kuten joku jo suosittelikin, minä menisin siihen keskusteluun, ja selvittäisin, mistä ihmeestä on kyse. Ja miksi sitä kantelijaa ei paljasteta teille? Mikä oikeus on tehdä noin vakava ilmoitus, ja pysytellä anonyyminä. - Raivostunut vastaa
seurannut kirjoitti:
Hmmm. Vanhemmat tuntuvat usein väittävän, että ei meidän tyttö tai poika sellaista tee, sehän itsekin sanoi, ettei ole tehnyt... Kyllä lapset ja nuoret kuitenkin joskus tekevät asioita, jotka kieltävät tehneensä. Lapsetkin osaavat valehdella, ja jos lapsesi nyt ajattelee tehneensä tuhmaa, kuinka hän voisi sitä enää tunnustaa.
Mutta: en ymmärrä ihmistä, joka tekee sossuun ilmoituksen tuollaisesta, oli sitten puhuttu tai ei. Siis entäpä jos kuulee vaikkapa raitsikassa jotain korville sopimatonta, niin kenellekäs siitä tehdään ilmoitus. Kuten joku jo suosittelikin, minä menisin siihen keskusteluun, ja selvittäisin, mistä ihmeestä on kyse. Ja miksi sitä kantelijaa ei paljasteta teille? Mikä oikeus on tehdä noin vakava ilmoitus, ja pysytellä anonyyminä.Useinhan on juuri niin että vanhemmat eivät halua uskoa lapsestaan mitään pahaa, mutta meillähän ei ole tässä muuta mahdollisuutta kuin keskustella asiasta poikamme kanssa ja kuunnella mitä hänellä on asiaan sanomista koska emme ole olleet itse väitettyä tapausta näkemässä. Ainahan on tietysti mahdollista että poikamme ei puhu totta jos haluaa suojella itseään... Hänen kanssaan keskustellessani poikani kysyi ketä ennemmin uskon, häntä vaiko sitä hullua ilmoituksen tekijää? Mitä tuohon voi sanoa?
Niin, asiat eivät yleensä selviä jos molemmat osapuolet eivät ole läsnä keskustelussa, se on totta. Olisi kiva kuulla vastapuolen oma kommentti asiaan. Mutta hän piilottelee sossun luvalla "puskassa". Tosin olemme melko varmoja kuka henkilö on kyseessä. Pienessä pihapiirissä ei ole paljon vaihtoehtoja kun tietää että kyseessä olisi ollut kuulemma 5 vuotias lapsi jolle poikamme olisi jutellut kyseisiä asioita.
Poikamme oli yhtenä päivänä nähnyt kyseisen (epäilemämme)lapsen äidin ja sanonut tälle "kokeeksi" että "en mä halua tulla sossuun mitään puhumaan" johon nainen oli vastannut: "ei sitä sulta kysytäkään, sä menet vaan". Tällä hän paljasti itsensä, koska jos hän ei olisi ollut kyseessä, hän varmaan olisi vain ihmetellyt mistä poika puhuu! - äskeinen
Useinhan on juuri niin että vanhemmat eivät halua uskoa lapsestaan mitään pahaa, mutta meillähän ei ole tässä muuta mahdollisuutta kuin keskustella asiasta poikamme kanssa ja kuunnella mitä hänellä on asiaan sanomista koska emme ole olleet itse väitettyä tapausta näkemässä. Ainahan on tietysti mahdollista että poikamme ei puhu totta jos haluaa suojella itseään... Hänen kanssaan keskustellessani poikani kysyi ketä ennemmin uskon, häntä vaiko sitä hullua ilmoituksen tekijää? Mitä tuohon voi sanoa?
Niin, asiat eivät yleensä selviä jos molemmat osapuolet eivät ole läsnä keskustelussa, se on totta. Olisi kiva kuulla vastapuolen oma kommentti asiaan. Mutta hän piilottelee sossun luvalla "puskassa". Tosin olemme melko varmoja kuka henkilö on kyseessä. Pienessä pihapiirissä ei ole paljon vaihtoehtoja kun tietää että kyseessä olisi ollut kuulemma 5 vuotias lapsi jolle poikamme olisi jutellut kyseisiä asioita.
Poikamme oli yhtenä päivänä nähnyt kyseisen (epäilemämme)lapsen äidin ja sanonut tälle "kokeeksi" että "en mä halua tulla sossuun mitään puhumaan" johon nainen oli vastannut: "ei sitä sulta kysytäkään, sä menet vaan". Tällä hän paljasti itsensä, koska jos hän ei olisi ollut kyseessä, hän varmaan olisi vain ihmetellyt mistä poika puhuu!No mutta sittenhän se oli se nainen! Lieneekö ihan selväjärkinen? Minusta tuollainen sossuun yhteyttä ottaminen on niin vakava asia, etten todellakaan ymmärrä, että sitä tehtäisiin tuollaisen asian takia (totta tai ei).
Eihän teidän auta kuin mennä. Tuleekohan se nainenkin sitten sinne?
Ei kun tsemppiä! - papereihin jää
äskeinen kirjoitti:
No mutta sittenhän se oli se nainen! Lieneekö ihan selväjärkinen? Minusta tuollainen sossuun yhteyttä ottaminen on niin vakava asia, etten todellakaan ymmärrä, että sitä tehtäisiin tuollaisen asian takia (totta tai ei).
Ei kun tsemppiä!merkintä käynnistänne.samoin yhtä ikävää,että kuka kahansa voi tehdä perättömänkin ilmoituksen.
- Raivostunut
papereihin jää kirjoitti:
merkintä käynnistänne.samoin yhtä ikävää,että kuka kahansa voi tehdä perättömänkin ilmoituksen.
Niinpä niin, sossuun kun voi tehdä ilmoituksen myös niin ettei anna henkilötietojaan edes sinne, eli sossussakaan ei välttämättä tiedetä kuka ilmoittaja oli!Siinä on sitten valituksen kohde ihan turvaton jos joku on halunnut tehdä aiheettoman ilmoituksen esim. kostoksi jostakin!
- Raivostunut vastaa
äskeinen kirjoitti:
No mutta sittenhän se oli se nainen! Lieneekö ihan selväjärkinen? Minusta tuollainen sossuun yhteyttä ottaminen on niin vakava asia, etten todellakaan ymmärrä, että sitä tehtäisiin tuollaisen asian takia (totta tai ei).
Ei kun tsemppiä!Kyseisen rouvan ei kuulemma tarvitse tulla paikalle, hänellä on oikeus pysyä tuntemattomana! Näin sanoo sossun lakipykälät! Ehkä otammekin asian puheeksi hänen kanssaan joskus tuossa pihamaalla, niin pidetään sellainen "yksityinen sossukokous"!
Näytti muuten kyseinen rouva tänään jo kieltävän piha-alueella kahden kerrostalon yhteisen hiekkalaatikon käytönkin meidän nuoremmalta pojalta! Otimme yhteyttä isännöitsijään joka sanoi ettei hänellä ole oikeutta kieltää siinä olemista. Ennen ei ole kyseisen rouvan kanssa ollut mitään "kränää", mutta nyt hän näköjään alkaa enemmänkin häiriköimään!
Paljon puhutaan kuinka ylityöllistettyjä sosiaalitoimiston työntekijät ovat, olisi tämäkin asia mielestäni voitu muulla lailla selvittää kun sotkemalla sossu siihen, menee siinä sivussa perheemme mainekin ihan tyhjän takia. - nero
Kyseisen rouvan ei kuulemma tarvitse tulla paikalle, hänellä on oikeus pysyä tuntemattomana! Näin sanoo sossun lakipykälät! Ehkä otammekin asian puheeksi hänen kanssaan joskus tuossa pihamaalla, niin pidetään sellainen "yksityinen sossukokous"!
Näytti muuten kyseinen rouva tänään jo kieltävän piha-alueella kahden kerrostalon yhteisen hiekkalaatikon käytönkin meidän nuoremmalta pojalta! Otimme yhteyttä isännöitsijään joka sanoi ettei hänellä ole oikeutta kieltää siinä olemista. Ennen ei ole kyseisen rouvan kanssa ollut mitään "kränää", mutta nyt hän näköjään alkaa enemmänkin häiriköimään!
Paljon puhutaan kuinka ylityöllistettyjä sosiaalitoimiston työntekijät ovat, olisi tämäkin asia mielestäni voitu muulla lailla selvittää kun sotkemalla sossu siihen, menee siinä sivussa perheemme mainekin ihan tyhjän takia.tästä aiheesta on keskusteltu jo pari päivää.
Ymmärrätkö itse että jos poikasi on syytön ehkä sossun tädit ja sedät haluavat auttaa sinua ja perhettäsi..
Menet sinne kokouseen vaikka ilman naapuriasi, ja selvität asian jos olette syyttömiä ja he aivan varmasti ei soita sinulle toista kertaa ja pyydä puhutteluun..
eli ymmärrätkö jos olette syyttömiä
T:NERO - Raivostunut kommentoi
nero kirjoitti:
tästä aiheesta on keskusteltu jo pari päivää.
Ymmärrätkö itse että jos poikasi on syytön ehkä sossun tädit ja sedät haluavat auttaa sinua ja perhettäsi..
Menet sinne kokouseen vaikka ilman naapuriasi, ja selvität asian jos olette syyttömiä ja he aivan varmasti ei soita sinulle toista kertaa ja pyydä puhutteluun..
eli ymmärrätkö jos olette syyttömiä
T:NERONämä asiat tuppaavat puhuttamaan kun asiat liikkuvat usein tunnetasolla. En silti uskonut että tästä näin runsas keskustelu koituu.
Uskon poikani sanaan, olemme ottaneet asian useaan otteeseen puheeksi ja hän on hermostumiseen asti hokenut, että hän ei tiedä asiasta mitään. Nähtäväksi jää saammeko sosiaalityöntekijät vakuuttuneiksi, ovat kuulemma sitkeää porukkaa, mutta nähtäväksi jää miten tässä käy. - nero
Raivostunut kommentoi kirjoitti:
Nämä asiat tuppaavat puhuttamaan kun asiat liikkuvat usein tunnetasolla. En silti uskonut että tästä näin runsas keskustelu koituu.
Uskon poikani sanaan, olemme ottaneet asian useaan otteeseen puheeksi ja hän on hermostumiseen asti hokenut, että hän ei tiedä asiasta mitään. Nähtäväksi jää saammeko sosiaalityöntekijät vakuuttuneiksi, ovat kuulemma sitkeää porukkaa, mutta nähtäväksi jää miten tässä käy.Nyt jos se joka kirjoittaa sontaa neron nimimerkillä voisi tulla langalle aivan omalla nimimerkillä,vai onko niin onneton ettei uskalla laittaa omaa nimimerkkiään eihän sitä kukaan saa tietää..
Ymmärrätkö???
On todella onneton tyyppi kun kirjoittaa paskaa toisen nimimerkillä senhän tajuaa jokainen selväjärkinen tyyppi..
T:se aito nero - nero
Nämä asiat tuppaavat puhuttamaan kun asiat liikkuvat usein tunnetasolla. En silti uskonut että tästä näin runsas keskustelu koituu.
Uskon poikani sanaan, olemme ottaneet asian useaan otteeseen puheeksi ja hän on hermostumiseen asti hokenut, että hän ei tiedä asiasta mitään. Nähtäväksi jää saammeko sosiaalityöntekijät vakuuttuneiksi, ovat kuulemma sitkeää porukkaa, mutta nähtäväksi jää miten tässä käy.mietipä nyt raivostunut.
Jos olette syyttömiä eikö ole vaan hyvä että sossu on "sitkeää porukkaa"???
Sillä heidän avulla saat todistaa itsesi ja poikasi syyttömäksi eikö??
Älä niitä pelkää jos ei ole aihetta menet sinne ja puolustat itseäsi ja perhettäsi,he auttavat syyttömiä idiooteilta jotka haluavat tehdä toisten elämän aiheetta h:tiksi siis jos ei ole syytä.
Nyt mun mielestä voi olla että olen väärässä kuka tietää mutta on semmoinen naapuri millä on tyttö-lapsi ja joka haluaa suojella henkeen ja vereen häntä pojilta.
Mikä on täysin mahdottomuus pidemmän päälle ajatellen... - äiti puistolasta
Kyseisen rouvan ei kuulemma tarvitse tulla paikalle, hänellä on oikeus pysyä tuntemattomana! Näin sanoo sossun lakipykälät! Ehkä otammekin asian puheeksi hänen kanssaan joskus tuossa pihamaalla, niin pidetään sellainen "yksityinen sossukokous"!
Paljon puhutaan kuinka ylityöllistettyjä sosiaalitoimiston työntekijät ovat, olisi tämäkin asia mielestäni voitu muulla lailla selvittää kun sotkemalla sossu siihen, menee siinä sivussa perheemme mainekin ihan tyhjän takia.siis mä en ole tiennytkään että tollaisesta voisi sossuun valittaa. älä painosta poikaasi, pojat on poikia ja on normaalia että sukupuoliasiat kiinnostaa. täällä meillä päin pojat haukkuvat tyttöjä vitun huoriksi ja lesboiksi esim mun nelivuotiasta. ei mulle oo tullut mieleenkään että voisi sossuun ilmoittaa. taidanpa seuraavan kerran tehdä ilmoituksen.
- närkästynyt vastaa
Tämä sepustus ei mitenkään liity siihen onko poikani jutellut jonkun 5 vuotiaan kanssa vai ei, uskon kuitenkin poikani kertomukseen siitä, kun hän sanoo ettei ole koskaan tällaista keskustelua käynyt hiekkalaatikolla. Lisäksi keskustelu kuulemma olisi käyty viereisen LASTENTARHAN hiekkalaatikolla, jonne kyseinen 5 vuotias ei edes saa mennä kotipihastaan.Kyllä lapsia on kaksikin. Miten niin ei voi vahtia lapsia? Minä olen lapsien kanssa hiekkalaatikolla ja vahdin, pyöroäilemään ei lähdetä kuin yhdessä pikku retkille. Kyllä olet vastuuntunnoton, ellet yhtään katso lastesi perään! Minä vahdin, enkä ole saanut mitään "hullun leimaa"! Lapsellista puhetta aikuiselta ihmiseltä!
- sanoen
närkästynyt vastaa kirjoitti:
Kyllä lapsia on kaksikin. Miten niin ei voi vahtia lapsia? Minä olen lapsien kanssa hiekkalaatikolla ja vahdin, pyöroäilemään ei lähdetä kuin yhdessä pikku retkille. Kyllä olet vastuuntunnoton, ellet yhtään katso lastesi perään! Minä vahdin, enkä ole saanut mitään "hullun leimaa"! Lapsellista puhetta aikuiselta ihmiseltä!
aloittajan poika on 11v hänen kanssaan ei kyllä enää istuta hiekkalaatikolla. Missä käy ilmi että aloittaja ei "yhtään" katso lapsensa perään?
Epäasiallista väittää häntä vastuuttomaksi. - miksi?
sanoen kirjoitti:
aloittajan poika on 11v hänen kanssaan ei kyllä enää istuta hiekkalaatikolla. Missä käy ilmi että aloittaja ei "yhtään" katso lapsensa perään?
Epäasiallista väittää häntä vastuuttomaksi.Kerropas,miksi ei enää istuta hiekkalaatikolla?!? Kiinnostaisi kovasti tietää! Onko 11vuotias muka niin "aikuinen",ettei hänen kanssaan tarvi istua siellä?!? Kyllä täytyy! Vastuuntunnotonta ajatella noin! Kyllä kuri ja järjestys pitää olla!
- siksi
miksi? kirjoitti:
Kerropas,miksi ei enää istuta hiekkalaatikolla?!? Kiinnostaisi kovasti tietää! Onko 11vuotias muka niin "aikuinen",ettei hänen kanssaan tarvi istua siellä?!? Kyllä täytyy! Vastuuntunnotonta ajatella noin! Kyllä kuri ja järjestys pitää olla!
että tuon ikäiset ei enää kovasti viihdy hiekkalaatikolla. Kasvatukseen kuuluu myöskin asteittainen "hihnan löysäys" sekä vastuuseen kasvattaminen.
- viihtyy
siksi kirjoitti:
että tuon ikäiset ei enää kovasti viihdy hiekkalaatikolla. Kasvatukseen kuuluu myöskin asteittainen "hihnan löysäys" sekä vastuuseen kasvattaminen.
Kyllä meidän lapsi ainakin viihtyy! Mitäs tuon ikäisten kuuluisi tehdä?!? Kysyn vaan!
- tietty ikä
viihtyy kirjoitti:
Kyllä meidän lapsi ainakin viihtyy! Mitäs tuon ikäisten kuuluisi tehdä?!? Kysyn vaan!
milloin kuuluisi tehdä sitä tai tätä? Ei
Kerroin vain mitä olen pannut merkille monissa sen ikäisissä.
No voin esimerkkinä sanoa että poikani 10v käy urheiluharrastuksissaan, partiossa ja kavereiden luona pelailemassa. - Raivostunut vastaa again
närkästynyt vastaa kirjoitti:
Kyllä lapsia on kaksikin. Miten niin ei voi vahtia lapsia? Minä olen lapsien kanssa hiekkalaatikolla ja vahdin, pyöroäilemään ei lähdetä kuin yhdessä pikku retkille. Kyllä olet vastuuntunnoton, ellet yhtään katso lastesi perään! Minä vahdin, enkä ole saanut mitään "hullun leimaa"! Lapsellista puhetta aikuiselta ihmiseltä!
Minulla on yhteensä 4 lasta, 13 vuotias poika enimmäkseen tekee seuraa tietokoneelle (ohjelmoi, tekee omia nettisivuja yms.), milloin ei sitten ole samanikäisen kaverinsa kanssa esim.pelailemassa. 11 v poikamme ei ole enää aikoihin leikkinyt hiekkalaatikolla, hän pelaa pallopelejä toisten kanssa tai fillaroi siellä täällä tai on kavereiden luona.
10 vuotias tyttömme käy kavereilla tai fillaroi siellä täällä, tai sitten askartelee tai piirtelee kotona ellei leiki pihassa toisten kanssa. Ei harrasta hänkään enää hiekkalaatikkoleikkejä.
5 vuotias poikamme leikkii toki vielä hiekkalaatikollakin, mutta fillarointi menee hänelläkin sen ohitse.
Mielestäni huolehdin heistä ihan normaalilla tavalla, en mitenkään hysteerisesti kyttäillen mutta riittävästi siihen nähden miten hyvin omat lapseni ja heidän tapansa tunnen.
Hulluksi leimautumisella tarkoitan lähinnä sitä jos tuppautuisin esim. vanhempien lasteni seuraan väkisin seuraamalla heitä fillarilla että varmaan kuulisin mistä puhuvat. Eihän niin tee varmaan kukaan äiti tai isä! Menisinkö esim. lapseni kavereiden kotiin kuuntelemaan mistä keskustellaan?
- vihiä siitä kuka
se fucking "ilmiantaja" on, laittakaa ihmeessä sossuun tiedoks et se ahdistelee teidän lasta. Kiva sen on kulkea pedofiilin leima otsassa.
- Raivostunut kommentoi
Niin jotainhan tässä tietysti täytyy vastaiskuksi keksiä, varsinkin jos asia todetaan sossussakin aiheettomaksi ilmiannoksi! Kaipa rikosilmoitus tai sitten ilmoitus perättömistä puheista. Kuten edellä kerroin, meillä on vahva epäilys siitä kuka ilmoituksen on tehnyt.
- nero
Niin jotainhan tässä tietysti täytyy vastaiskuksi keksiä, varsinkin jos asia todetaan sossussakin aiheettomaksi ilmiannoksi! Kaipa rikosilmoitus tai sitten ilmoitus perättömistä puheista. Kuten edellä kerroin, meillä on vahva epäilys siitä kuka ilmoituksen on tehnyt.
Jos mun 5-vuotiasta tytärtä joku oli poika tyttö mies tai nainen haukkuiksi huorakksi tai fucing you tekisin ilmoituksen tietystä tyypistä saman tien.
- äiti puistolasta
nero kirjoitti:
Jos mun 5-vuotiasta tytärtä joku oli poika tyttö mies tai nainen haukkuiksi huorakksi tai fucing you tekisin ilmoituksen tietystä tyypistä saman tien.
niin en tiedä, täällä on pennut ihan hirveitä. sitten niistä kaikista pitäisi tehdä ilmoitus...
olen mä niille lapsille sanonut että tollain ei saa sanoa, yhden kotiinkin mä menin puhumaan.
mutta ei mulle todellakaan oo tullut mieleen että sossuun voisi valittaa. - Raivostunut
äiti puistolasta kirjoitti:
niin en tiedä, täällä on pennut ihan hirveitä. sitten niistä kaikista pitäisi tehdä ilmoitus...
olen mä niille lapsille sanonut että tollain ei saa sanoa, yhden kotiinkin mä menin puhumaan.
mutta ei mulle todellakaan oo tullut mieleen että sossuun voisi valittaa.Verrataanpa asiaa siihen kun joku ajaa autollaan ylinopeutta tai muulla lailla törttöilee liikenteessä. Jos poliisi ei satu olemaan paikalla, autoilija pääsee kuin koira veräjästä, ei siis ylinopeus- tai muutakaan sakkoa. Mutta jos käy huono tuuri, poliisi pysäyttää ja sakko tuli!
Tässä on sama juttu, lapset puhuvat ulkona varmaankin kaikkea laidasta laitaan, mutta jos kukaan vanhemmista ei ole kuulemassa niin keskustelu voi jatkua vapaasti! Sitten voi ollakkin sen onneton kerta kun vanhempi kuuleekin jonkun omasta mielestään sopimattoman keskustelun ja tekee siitä valituksen sossuun!!! Onnen kauppaa siis elämä yleensäkin.
Laittaa miettimään kuinka paljon tämän sossuun valittajan lapsi yleensäkin ITSE ottaa tällaisia asioita mahdollisesti puheeksi eli aloittaa keskustelun. - istuin
Raivostunut kirjoitti:
Verrataanpa asiaa siihen kun joku ajaa autollaan ylinopeutta tai muulla lailla törttöilee liikenteessä. Jos poliisi ei satu olemaan paikalla, autoilija pääsee kuin koira veräjästä, ei siis ylinopeus- tai muutakaan sakkoa. Mutta jos käy huono tuuri, poliisi pysäyttää ja sakko tuli!
Tässä on sama juttu, lapset puhuvat ulkona varmaankin kaikkea laidasta laitaan, mutta jos kukaan vanhemmista ei ole kuulemassa niin keskustelu voi jatkua vapaasti! Sitten voi ollakkin sen onneton kerta kun vanhempi kuuleekin jonkun omasta mielestään sopimattoman keskustelun ja tekee siitä valituksen sossuun!!! Onnen kauppaa siis elämä yleensäkin.
Laittaa miettimään kuinka paljon tämän sossuun valittajan lapsi yleensäkin ITSE ottaa tällaisia asioita mahdollisesti puheeksi eli aloittaa keskustelun.parvekkeella ja hiekkalaatikolla oli lapsia, tyttöjä ja poikia ikäjakauma 5-9 vuotta. Voi sitä keskustelun määrää ja aihetta :) siellä käytiin läpi asioita, sisaruksista, tykkäämisestä, rakastamisesta, lihavuudesta, läskin syönnistä, räkimisestä, jopa pyllykin mainittiin, en edes muista kaikkia, välillä joku sanoi paa suus kiinni. :) Aktiivisin puhuja oli 5v poika, mutta ei toisetkaan huonoiksi jääneet.
Eli kyllä todella lapset puhelevat asioita laidasta laitaan ja varsinkin silloin kun aikuisia ei ole paikalla, tai luulevat ettei ole. ;)
- äiti
Kyllä ne sossut saavat noita aiheettomia ilmoituksia muutoinkin, ja heillä on vain velvollisuus ottaa asiaan kantaa. Itse olemme kokeneet vähän samantyyppisen asian, vauvamme itki koliikkiaan, ja joku (on tiedossa) ilmoitti vauvan itkevän aina. Menimme ja kerroimme miten on asian laita, tapaaminen kesti n. 5 minuuttia, ja siinäkin ajassa valtaosa puheesta oli ihan muuta kuin asiaa.
Turha siis on pakoilla, käsittele asia sossujen kanssa niin kuin aikuiset niin kyllä se siitä. (Kosta naapurille heti tilaisuuden tullen, jos luulet sen parantavan asiaa, mutta eiköhän naapurustossa nämä akat ja niiden tavat muutenkin tunneta)
Meillä kyseisestä naapurista tuli yleinen vitsi vähäksi aikaa, eikä näyttänyt hiekkalaatikolla naamaansa vähään aikaan. En ollut kyllä hänen ensimmäinen kohteensakaan.
Mutta mitä tahansa teetkin, varo ettet sekoita hänen pientä lastaan asiaan, hän on kyllä syytön!! Ja oma lapsesi myös; uskoisin!- nero
no minun nuorempi tytär nyt 4v. sairastaa infektio astmaa ja kun muutimme tähän taloon otti 2kk.kun oli poliisit oven takana,ja kysyivät mikä on hätä.
Olin aivan ulalla ja kysyin että"MIKÄ HÄTÄ"koska olen itse tottunut kun on tauti päällä niin oksennetaan limaa ja tieety tämmöinen 2-vuotias kun joutuu kesken yö-unien heräämään ja käy tämäm rumpan läpi tunnista toiseen väsyy ja pelästyy.
Soitin poliisien käynnin jälkeen varuiksi sossuun ja kysyin mitä teen,koska alakerran rouvaa häiritsee meiltä tuleva itku.
No sossun tädit sanoi että koita olla välittämättä,soitin isännöitsijälle ja hän lähetti naapuriin kirjeen...
T:NERO - crazy-frog
nero kirjoitti:
no minun nuorempi tytär nyt 4v. sairastaa infektio astmaa ja kun muutimme tähän taloon otti 2kk.kun oli poliisit oven takana,ja kysyivät mikä on hätä.
Olin aivan ulalla ja kysyin että"MIKÄ HÄTÄ"koska olen itse tottunut kun on tauti päällä niin oksennetaan limaa ja tieety tämmöinen 2-vuotias kun joutuu kesken yö-unien heräämään ja käy tämäm rumpan läpi tunnista toiseen väsyy ja pelästyy.
Soitin poliisien käynnin jälkeen varuiksi sossuun ja kysyin mitä teen,koska alakerran rouvaa häiritsee meiltä tuleva itku.
No sossun tädit sanoi että koita olla välittämättä,soitin isännöitsijälle ja hän lähetti naapuriin kirjeen...
T:NEROJohan on kumma kun kaikki alottaa vaan tappelemaan täällä. eikö kukaan osaa olla valittamatta??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1185121Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332792- 342629
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺302418Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭211640- 1181637
En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä101540Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231304- 951168
Tänään oli
Noiiiiin 🤏 vähällä ettei tapahtunut jotain mieletöntä. Valitettavasti olosuhteet esti. Odota hetki vielä 😘351153