Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tanssikulttuurin täystuho edessä

Anonyymi-ap

Meinasipa tulla tippa linssiin kun pitkästä aikaa kävin Napiksella. Vaikka parempia puitteita saa hakea tanssien järjestämiseen enemmän huolta herättää talkooporukan ikääntyminen. Yhden käden sormilla voi laskea alle 60-vuotiaat.

Jotenkin teki pahaa katsoa poislähtiessä kun ovensuussa istuva ukki nuokkui jakkaralla..ikää varmaan 85v.. Ei yövalvominen enää kyllä hyvää hänelle tee vetoisassa paikassa. Samoin pöytiä pyyhkivä harmaahiuksinen mies samaa ikäluokkaa vapisevin käsin hankasi oluttahroja koko pitkän illan.

Ei enää mene montakaan vuotta kun kaikki loppuu, ihmiset jotka tekevät arvokasta ilmaistyötä että me tanssinystävät voimme käydä rentoutumassa, pitämässä hauskaa ja tapaamassa tuttuja. Aika on rajallista meidän jokaisen kohdalla, jos uusi sukupolvi ei ryhdy jatkamaan tätä kulttuuriperintöä niin kymmenen kahdenkymmenen vuoden kuluttua Napiksen kohtalona on olla lähinnä luontopolun varrella oleva taukopaikka jonka grillikodassa hyvä pitää sadetta ja paistella makkaraa Vuokatin valoja katsellessa.

38

811

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen näkeee sitä, mitä haluaa nähdä. Minä näin nuoren miehen kerääämässä astioita eilen illalla ja toissalauantaina nuoria naisia myyntitiskin takana, olivat videolllakin. Vaan, jos sinua niin huolettaa tämä talkooväen kohtalo, niin mene talkoisiin. t. tanssityttö Kajaanista.

      • Anonyymi

        Nimenomaan kuolevaa kansanperinnettä on tanssilavat ja se monia huolettaa. Enkä minä jouda talkoisiin "tanssityttö" koska teen viikonlopputyötä.
        Napis on pystyssä niin kauan kun talkoolaisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nimenomaan kuolevaa kansanperinnettä on tanssilavat ja se monia huolettaa. Enkä minä jouda talkoisiin "tanssityttö" koska teen viikonlopputyötä.
        Napis on pystyssä niin kauan kun talkoolaisia riittää.

        Ja talkoolaisia riittää. Kuulin erityisesti tänä vuonna heitä tulleen lisää, niin nuoria kuin vanhojakin. Parraillaan kurssittavat uusia järkkäreitä. Tanssilavojen kuolemaa ennustettiin 70-80-lukujen vaihteessa, onneksi ennustukset eivät kokonaan toteutuneet. Nuorisoseura on taitavasti vienyt Napiksen monen lavan kohtaloksi koituneen koroana-ajankin ohi.


      • Anonyymi

        Kohta joku väkisijä keksii väitttää Napiksen videoiden olevan tekoälyllä tuotettuja, koska niissä näkyy nuoria asiakkaita sekä talkoolaisia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja talkoolaisia riittää. Kuulin erityisesti tänä vuonna heitä tulleen lisää, niin nuoria kuin vanhojakin. Parraillaan kurssittavat uusia järkkäreitä. Tanssilavojen kuolemaa ennustettiin 70-80-lukujen vaihteessa, onneksi ennustukset eivät kokonaan toteutuneet. Nuorisoseura on taitavasti vienyt Napiksen monen lavan kohtaloksi koituneen koroana-ajankin ohi.

        Varmaan niille nurin menneille se on ollu bisnestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohta joku väkisijä keksii väitttää Napiksen videoiden olevan tekoälyllä tuotettuja, koska niissä näkyy nuoria asiakkaita sekä talkoolaisia..

        🤣🤣 väkisijät.. aloittaja suri tanssilavojen häviämistä ja muistelu vanhojen aikojen taikaa.
        Hyvä jos talkoolaisia riittää ja nuorisoseura porskuttaa.
        Totuus on kuitenkin ettei nykynuorisoa kiinnosta Napis.


      • Anonyymi

        Niin ei saa huolta ilmaista +60-85v talkoolaisista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja talkoolaisia riittää. Kuulin erityisesti tänä vuonna heitä tulleen lisää, niin nuoria kuin vanhojakin. Parraillaan kurssittavat uusia järkkäreitä. Tanssilavojen kuolemaa ennustettiin 70-80-lukujen vaihteessa, onneksi ennustukset eivät kokonaan toteutuneet. Nuorisoseura on taitavasti vienyt Napiksen monen lavan kohtaloksi koituneen koroana-ajankin ohi.

        Taitavasti koronan yli? Ne laivat joiden kohtaloksi koronaaika koitui olivat varmaan tanssilavayrittäjiä ja yrityksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        🤣🤣 väkisijät.. aloittaja suri tanssilavojen häviämistä ja muistelu vanhojen aikojen taikaa.
        Hyvä jos talkoolaisia riittää ja nuorisoseura porskuttaa.
        Totuus on kuitenkin ettei nykynuorisoa kiinnosta Napis.

        Värikästä ja mielenkiintoista keskustelua. Kaksi ulottuvuutta vielä puuttuu: Kommunistit, joilla on liikennelupa ja Antti Kelan yritykset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värikästä ja mielenkiintoista keskustelua. Kaksi ulottuvuutta vielä puuttuu: Kommunistit, joilla on liikennelupa ja Antti Kelan yritykset.

        Eikä unohdeta karvalakkeja. 😅


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Värikästä ja mielenkiintoista keskustelua. Kaksi ulottuvuutta vielä puuttuu: Kommunistit, joilla on liikennelupa ja Antti Kelan yritykset.

        Ja Kelan ravihevonen🤣


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        😋 ­­N­­y­­m­­­f­o­m­a­­a­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä näen sen vaikka en haluaisikaan miten talkootyö ei houkuta, juuri kukaan ei halua sitoutua viikonloppuisin varsinkaan kesäaikaan kun monella on muuta menoa.

      Kyllä nykyihmiset eivät ole tottuneet tekemään minkäänlaista työtä tai uhraamaan vapaa-aikaansa saamatta siitä rahallista korvausta. Se on aivan eri käytäntö kun ennen saatiin houkuteltua tietyn aatteen tai muun vastaavan avulla järkkärin nauhoihin käsivarsia.

      Se on totta että paljon on muuttuneet käyjätkin ja millä mielin tansseihin tullaan. Harvemmin sinne tullaan enää elämänkumppania etsimään ja vielä harvemmin kenenkään suusta kuuluu että olemme tulleet tappelemahan. Samoin tanssireissua varten hankittu piilopullo jää juomatta, kesken illan kukaan ei käy takakontilla..

      Aika kuultaa muistot mutta entisaikojen tansseja on kova ikävä. Olihan niissä aivan eri tunnelma josta tihkui romantiikka ja kesäyön unelma.

    • Anonyymi

      Nykypäivän työssäkäyvät maksavat eläkkeellä olijoiden eläkkeet. Ei siinä jouda talkoilemaan kun teen kahta työtä ja perhessä 3 lasta.

      • Anonyymi

        Olen minäkin tehnyt kahta työtä, lapsiakin on. On käyty talkoissa lasten harrastusten takia ja muutenkin. Itse olen eläkkeeni maksanut. Kommenttisi edustaa valitettavan yleistä minä-minä-minä -ajattelua. Jos ihmisen elämässä ei ole muuta kuin työ ja neljän seinän sisällä murjottaminen, alkaa vanne kiristyä ja kasetti täyttyä. Seurauksista kertovat iltapäivälehtien lööpit lähes joka viikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin tehnyt kahta työtä, lapsiakin on. On käyty talkoissa lasten harrastusten takia ja muutenkin. Itse olen eläkkeeni maksanut. Kommenttisi edustaa valitettavan yleistä minä-minä-minä -ajattelua. Jos ihmisen elämässä ei ole muuta kuin työ ja neljän seinän sisällä murjottaminen, alkaa vanne kiristyä ja kasetti täyttyä. Seurauksista kertovat iltapäivälehtien lööpit lähes joka viikko.

        Ei oo joutanu neljän seinän sisällä murjottamaan. Toki lasten harrastusten talkooporukoissa oltu. Tarkoitin ettei sitä enää Napikselle jouda. Minä minä asennetta saat etsiä muualta kuin minun kommentista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen minäkin tehnyt kahta työtä, lapsiakin on. On käyty talkoissa lasten harrastusten takia ja muutenkin. Itse olen eläkkeeni maksanut. Kommenttisi edustaa valitettavan yleistä minä-minä-minä -ajattelua. Jos ihmisen elämässä ei ole muuta kuin työ ja neljän seinän sisällä murjottaminen, alkaa vanne kiristyä ja kasetti täyttyä. Seurauksista kertovat iltapäivälehtien lööpit lähes joka viikko.

        Eli yrittäjänä olit


    • Anonyymi

      Niin kauan ne pysyvät pystyssä kun eläkkeelle siirtyneet ikäluokat muodostavat enemmistön kävijämäärissä. Moni lava tai tanssipaikka lyö lapun luukulle heti siinä vaiheessa jos järjestyksenvalvojille ja muille lipunmyyjästä lähtien alettaisiin maksaa palkkaa..Esiintyvät artistit, keikkamyyjätkin välistä ja rakennusten ylläpito vaatii rahaa..lipunmyyntitulot eivät riitä kaikkeen eikä hanaoluesta saadusta katteesta puhumattakaan..

      Napiksella nuorisoa olen nähnyt lähinnä narikkavastaavan kaverina ja vähän varttuneempi kaveri joka kova Hokki-fani pyyhkimässä pölyjä..Joskus Jymyn pesis joukkueen poika ollut ottamassa kahden euron kolikkoa kun laittanna koltun naulaan..

      • Anonyymi

        Sehän tuossa on tullu selväksi. Niinkauan pyörii ku talkoolaisia riittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tuossa on tullu selväksi. Niinkauan pyörii ku talkoolaisia riittää.

        Sotkamossa ei ole kulttuuritaloa, kuhmolaisilla aika hieno on kun niillä on se Kammarimussiikki.

        Napiksestahan tuon saisi kulttuuritalon, jos tuo tanssihomma lopahtaa jossain vaiheessa kokonaan. Tuskin se nyt ihan heti loppuu.

        No jos siellä on iäkkäitäkin ihmisiä talkoohommissa, niin kunnioituksella pitää suhtautua heihin. Antaa heidän talkootyönsä muutaman tunnin viikossa tehdä. Varmaan jää aikaa sitten levähdelläkin kotona. Monella on hyvin yksinäistä, ihmiset kun ei nykyään käy edes kylässä kukkaan kenenkään luona.


      • Anonyymi

        Huomenta vaan ja parempaa alkanutta viikkoa kaikille, joiden elämäntehtävä on todistaa, kuinka huonosti Napiksella menee ja kuinka ikääntynyttä asiakkaat ja talkoolaiset siellä ovat. Me vakioasiakkaat tiedämme, etteivät nuo väitteet ole onneksi totta ja kirjoitan siksi tänne. Viime lauantaina en täätä vähän syrjempää huonon kelin takia sinne sinne ajanut, mutta videolta katsoin hyvän meiningin olleen. Entäs pääsiäisenä, kahtena iltana tupa täynnä, varsinkin perjantaina nuorisoa oli todella paljon. Alle 25-vuotiaiden lippuja oli myyty 70 kappaletta. Tämä on siis faktaa, ei kyläpuheita.
        Väärien tietojen, suoranaisten vaheiden levittäminen vie näiltä keskustelupalstoilta vähäisenkin uskottavuuden. Mutta on hauskojakin hetkiä näitä lukiessa. Tekoälystä väläytys oli parasta. Tannseissa tavataan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta vaan ja parempaa alkanutta viikkoa kaikille, joiden elämäntehtävä on todistaa, kuinka huonosti Napiksella menee ja kuinka ikääntynyttä asiakkaat ja talkoolaiset siellä ovat. Me vakioasiakkaat tiedämme, etteivät nuo väitteet ole onneksi totta ja kirjoitan siksi tänne. Viime lauantaina en täätä vähän syrjempää huonon kelin takia sinne sinne ajanut, mutta videolta katsoin hyvän meiningin olleen. Entäs pääsiäisenä, kahtena iltana tupa täynnä, varsinkin perjantaina nuorisoa oli todella paljon. Alle 25-vuotiaiden lippuja oli myyty 70 kappaletta. Tämä on siis faktaa, ei kyläpuheita.
        Väärien tietojen, suoranaisten vaheiden levittäminen vie näiltä keskustelupalstoilta vähäisenkin uskottavuuden. Mutta on hauskojakin hetkiä näitä lukiessa. Tekoälystä väläytys oli parasta. Tannseissa tavataan!

        Epäilen tään keskusteluketjun olevan Napiksen markkinoinnin kieron juonen, trollauksen. Ihmiset tulevat tansseihin katsomaan, onko nämä väitteet totta? Jos ei olekaan, niin todella vajaaälyinen, kaunainen ja katkera on ketjun aloittaja kuin myös hänen ajatuksiaan kannattaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta vaan ja parempaa alkanutta viikkoa kaikille, joiden elämäntehtävä on todistaa, kuinka huonosti Napiksella menee ja kuinka ikääntynyttä asiakkaat ja talkoolaiset siellä ovat. Me vakioasiakkaat tiedämme, etteivät nuo väitteet ole onneksi totta ja kirjoitan siksi tänne. Viime lauantaina en täätä vähän syrjempää huonon kelin takia sinne sinne ajanut, mutta videolta katsoin hyvän meiningin olleen. Entäs pääsiäisenä, kahtena iltana tupa täynnä, varsinkin perjantaina nuorisoa oli todella paljon. Alle 25-vuotiaiden lippuja oli myyty 70 kappaletta. Tämä on siis faktaa, ei kyläpuheita.
        Väärien tietojen, suoranaisten vaheiden levittäminen vie näiltä keskustelupalstoilta vähäisenkin uskottavuuden. Mutta on hauskojakin hetkiä näitä lukiessa. Tekoälystä väläytys oli parasta. Tannseissa tavataan!

        Eikö saa surra että tanssilavat ovat mennyttä maailmaa jos nuorisoa ei saada niistä kiinnostumaan?
        Otat itseesi niinkuin olisi henkilökohtainen loukkaus jos yhtään arvostelee Napista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Epäilen tään keskusteluketjun olevan Napiksen markkinoinnin kieron juonen, trollauksen. Ihmiset tulevat tansseihin katsomaan, onko nämä väitteet totta? Jos ei olekaan, niin todella vajaaälyinen, kaunainen ja katkera on ketjun aloittaja kuin myös hänen ajatuksiaan kannattaneet.

        Nyt on melkoista kirjoittelua "vakioasiakas".
        Ihmisiä on kiinnostanut napiksen tulevaisuus, talkoolaisten ikääntyminen, muisteltu vanhoja aikoja. Ei kukaan ole haukkunut napista, mitä valheita levitetty


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomenta vaan ja parempaa alkanutta viikkoa kaikille, joiden elämäntehtävä on todistaa, kuinka huonosti Napiksella menee ja kuinka ikääntynyttä asiakkaat ja talkoolaiset siellä ovat. Me vakioasiakkaat tiedämme, etteivät nuo väitteet ole onneksi totta ja kirjoitan siksi tänne. Viime lauantaina en täätä vähän syrjempää huonon kelin takia sinne sinne ajanut, mutta videolta katsoin hyvän meiningin olleen. Entäs pääsiäisenä, kahtena iltana tupa täynnä, varsinkin perjantaina nuorisoa oli todella paljon. Alle 25-vuotiaiden lippuja oli myyty 70 kappaletta. Tämä on siis faktaa, ei kyläpuheita.
        Väärien tietojen, suoranaisten vaheiden levittäminen vie näiltä keskustelupalstoilta vähäisenkin uskottavuuden. Mutta on hauskojakin hetkiä näitä lukiessa. Tekoälystä väläytys oli parasta. Tannseissa tavataan!

        Ok "vakioasiakas"👍👍


    • Anonyymi

      Totta kirjoitit että monelle ikääntyneelle se Napiksen talkootyö voi olla ainut henkireikä jolla voi lievittää yksinäisyyttä. Mutta vanhenemiseessa on myös kääntöpuoli, oma jaksaminen.

      Kiinnitin huomiota myös kuten täällä oli jo joku maininnut todella väsyneen oloiseen senioriin joka nuokkui tuolilla. Narikkavastaava vain vitsaili että täytyy käydä tökkäsemässä välillä ettei ukki putoa pallin päältä loukkaamatta itseään.

      Hienoa että on hyväkuntoisia eläkeläisiä ja ovat vielä toimintakykyisiä ja halukkaita tekemään sitä työtä joka tuottaa iloa meille muille. Mutta moni voi näytellä eikä aina kerro kuinka oikeasti voi. Elekieli usein kertoo paljon enemmän. Usein lääkkeenoton unohtaminen, väsymys tms. voi aiheuttaa sekavuutta tai otteen herpaantumista myös nuoremmallekin.

      • Anonyymi

        Kyllä minua ainakin satuttaa, jos korkean iän takia ihmisen pitäisi pysyä pois muiden silmistä. En itse ole vanha ihminen, mutta aikanaan minut ja monet muut on kasvatettu kunnioittamaan vanhempia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Täällä ei ole kukaan väittänyt että senioreiden täytyy pysyä poissa muiden silmistä, eikä heillä saisi olla harrastuksia. Kyse on vain kuinka he voivat, jaksavatko omien voimien mukaan olla heille mielekkäässä toiminnassa.

      Ihmettelen kuinka joku voi ottaa tämän aiheen käsittelyn niin henkilökohtaisena loukkauksena. Antaa Napiksen pyöriä niin kauan kun siihen on edellytykset olemassa. Tanssiväki on valveutunutta, sivistynyttä porukkaa jotka kyllä osaavat antaa arvon tai kiitollisuuden siitä että tätä sydämen valitsemaa lajia voi harrastaa Kainuun kehdossakin..

      • Anonyymi

        Onhan se tietysti huolestuttavaa, jos näyttää siltä, että jaksaako tuo ihminen tuota vapaaehtoistyötä tehdä. Luulisi siellä porukassa olevan jonkun vastuuhenkilön, joka huolehtii, että kukaan ei ole siellä liian huonossa kunnossa ja vahingoita terveyttään.

        Vuosi vanhan vanhettaa, kaksi lapsen kasvatttaa. On mahdollista, että iäkäs ihminen ei aina itse tunnista tai tunnusta sitä, että en minä nyt tätä jaksa enää. Silloin hän on muiden huolen pitoon oikeutettu.


    • Anonyymi

      Moni on halukas tulemaan talkoisiin pestuuaikaan mutta ei siinä vaiheessa hoksaa että sitoutuu tekemään hommia myös kesäviikonloppuisin jolloin on paljon muutakin menoa ja hommaa..

      Ja kun on kerran lupautunut moni vanhempi ei ilkeäkkään sanoa ettei jaksa tulla. Tämä koskee myös myös muitakin tapahtumia kuin Napiksen tanssi-illat. Jos vähän tarkemmin seuraa niin huomaa samojen ihmisten hakeutuvan näihin hommiin ja heitä usein kysytään kun tiedetään että he ovat valmiita lähtemään omastatahdosta ilman maksettavaa korvausta.

      En väheksy heidän toimintatapojaan vaan päinvastoin kunnioittavasti suhtaudun että löytyy vielä sitä henkeä jota oli etenkin maaseudulla. Vuoroin autettiin naapuria eikä kukaan ollut vailla markkoja vaan ajattelumalli oli enemmän yhteillöllistä jossa jokainen voi paremmin kun ketään ei heitetty yksin..Tämä perimä on ajansaatossa jäänyt edellisille sukupolville eikä nykyihmiset juuri piittaa toisistaan saatikka kysymään kuinka voin auttaa..

      • Anonyymi

        Tämänkään kirjoittaja ei ole niin sanotusti hököllä Napiksen toimintatavoista. Kesältä ja keväältä ovat vähentäneet isolla kädellä tansseja, jota on toisaalla paheksuttukin. Toukokuussa yhdet tanssit, kesäkuussa iltamat ja kahdet tanssit, heinäkuussa3.7-27.7 välillä ei mitään. Tiedon löysin Napiksen nettisivuilta. Talkoolaisilla on paljon erilaisia, rahanarvoisiakin etuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämänkään kirjoittaja ei ole niin sanotusti hököllä Napiksen toimintatavoista. Kesältä ja keväältä ovat vähentäneet isolla kädellä tansseja, jota on toisaalla paheksuttukin. Toukokuussa yhdet tanssit, kesäkuussa iltamat ja kahdet tanssit, heinäkuussa3.7-27.7 välillä ei mitään. Tiedon löysin Napiksen nettisivuilta. Talkoolaisilla on paljon erilaisia, rahanarvoisiakin etuja.

        Sinä kyllä olet perillä hyvinkin..
        Miksi on vähennetty noin paljon tansseja jos niin hyvin menee ja talkoolaisia riittää??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä kyllä olet perillä hyvinkin..
        Miksi on vähennetty noin paljon tansseja jos niin hyvin menee ja talkoolaisia riittää??

        Kesäkuussa on muuten kolmet ja iltamat lisäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kesäkuussa on muuten kolmet ja iltamat lisäksi.

        Heinäkuussa ei taida talkoolaista löytyä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heinäkuussa ei taida talkoolaista löytyä..

        Näin järjestävän seuran puheenjohtaja on julkisesti kertonut ja juttua ollut Napiksen omilla sivuillakin. Syynä on myös tapahtumien runsaus ja päällekkäisyyys heinäkuussa. Napiksella voidaaan toimias ympärivuoden ja he ovat keskittäneet tilaisuuksia muille vuodenajoille keskikesän sijaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin järjestävän seuran puheenjohtaja on julkisesti kertonut ja juttua ollut Napiksen omilla sivuillakin. Syynä on myös tapahtumien runsaus ja päällekkäisyyys heinäkuussa. Napiksella voidaaan toimias ympärivuoden ja he ovat keskittäneet tilaisuuksia muille vuodenajoille keskikesän sijaan.

        Napiksen nettisivuilta löytyy asiallista informaatiota ja historiaa 65-vuotta toimineesta tanssipaikasta. Lukekaa sieltä.


    • Anonyymi

      🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

      💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/hot2024

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Voi niitä nuoruusaikoja kun napiksen lepikossa ryypättiin taskulämmintä rommiviinaa, ja sitten hieman rohkaistusta saaneena tanssilatialle, aika hyvin sieltä tyttöjä silloin löytyi, kun malttoi olla liikaa ottamasta viinaa. Sitten lähdin ruotsiin jossa on vierähtänyt puoli vuosisataa, kesällä täytyy mennä muistoja verestämään,jos vaikka vanhoja tuttuja (tyttöjä) tapaisi.

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2200
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1916
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      72
      1590
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1578
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1482
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1393
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1352
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1311
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe