Varakkaat ja vakuutetut matkustaa Suomesta pois saamaan hoitoa

Anonyymi-ap

Suomi on heikossa jamassa. Uusia hoitomuotoja ei saada käyttöön rahapulan ja tiukan lainsäädännön vuoksi. Varakkaat matkustaa muualle saamaan hoitoa.
https://www.iltalehti.fi/syopa/a/1d57d1b8-8cff-4179-84a0-b27713309f71
Thaimaassa on puolueettoman arvion mukaan maailman toisiksi kehittyneimmät syöpähoidot, Intia tulee kakkosena, USA ja Saksa seuraavina.

"Suomessa julkisella puolella on vedetty tietyt hoitolinjat, eikä kokeellisiin hoitoihin lähdetä välttämättä lainkaan. Mutta kun potilas kustantaa hoitonsa itse, keskustelemme avoimesti myös kokeellisista ja uudemmista hoidoista, ja arvioimme, kannattaako niitä lähteä ulkomaille kokeilemaan"
Suomeksi sanottuna Suomessa jätetään potilaat julkisella puolella hoitamatta, jos näyttää siltä että hoidot tulee kalliiksi.

Pasanen matkustaa Suomeen maitojunalla ja saa todennäköisesti vain reseptillä Buranaa. Thaimaassa olisi saanut kunnon hoitoa, vaan kun eivät pahus soikoon kelpuuta kelakorttia maksuvälineenä.

11

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ok 2010.
      Laita nyt jatkoa aloituksellesi hetken kuluttua.
      Odotellaan.

    • Anonyymi

      Minulla on hieman enemmän kokemista thaimaan terveydenhuollosta kuin kenelläkään muulla tällä palstalla, vakuutuksia en saa koska minulla on vakava asteinen reuma, mutta pysyn hoitamaan sitä täällä, ja vaikka saisinkin en viitsi tapella vakuutusyhtiöiden kanssa mitä maksavat ja mitä eivät, maksan itse...

      Kyllä minulla on vakuutus ja aika hyvä, eivät ne puutu pikkusummiin mutta jo 10.000 bahtia alkaa vinkuminen että sairaus on sinun sairauden liitäntäsairaus, emme maksa... vaikka sairaudella ei ole mitään tekemistä reuman kanssa, maailmassa ei ole yhtään tervettä ihmistä, josta ei jotain löydy kun tarpeeksi etsitään...

      Yksityinen puoli on hyvä mutta ei lähellekään sitä tasoa mitä suomessa oli 10 vuotta sitten sattuneesta syystä en tiedä tätä tilannetta, mikä tilanne on suomessa, paitsi että siskoni on hoitaja, ja tiedän mitä hän on kertonut, kotka kuuluu nykyään helsingin sairaanhoitopiiriin, erikoissairaanhoidon osalta...

      Mitä tulee thaimaan julkiselle puolelle, se on karmea, samalla tasolla kuin suomessa vuonna 1980, tai oikeastaan vielä heikompi, ja helvetin kallis meille farangeille, varjoainekuvaus maksaa melko tarkkaan saman kuin mehiläisessä helsingissä, muutaman euron tarkkuudella, sain tarpeekseni tästä terveyden huollosta, minulle on tehty täällä kaksi varjoainekuvausta ja kaksi magneettikuvausta, menen enää vain pakosta julkiseen terveyden huoltoon... eikä varani riitä yksityiselle kuin maksut on kolmin nelin kertaiset verrattuna yksityispuoleen...

      Hua hin hospitalissa on valtavat jonot, jotka voit rahalla siis maksamalla ohittaa, mutta kun hinnat on mehiläisen tasolla vähintään, kun vielä maksat korrution ollaan selvästi mehiläistä kalliimmat hinnat, ja taso on mitä sattuu...

      Minulla on reuman aiheuttava sydänlihaksen ongelma, ja supistaa öisin verisuonia, tätä etsittiin kissojen ja koirien kanssa, kysyin siskoltani että kysy lääkäriltä suomessa mistä tuollainen johtuu, thaimaassa sitä diagnoosia odotettiin melkein vuosi, suomesta se tuli viikossa, täysin ilmaiseksi, aamuin illoin 20-30 mg nitroa naamaan kivut hävisi kahdessa päivässä, eikä ole takaisin tullut, kuin kerran kahteen viikkoon jolloin voit titrata annosta alas viikko, jos ei auta ylös yksi viikko, lisäksi minulla on pika nitroja, jota voin napata tarvittaessa... mutta harvoin tarvitsen...

      • Anonyymi

        Kyllä ne tykytykset loppuu ennen tuhkaamista, ole huoleti. Suomeen kun tulet, pääset uurnaan ja kirkkomaalle Thaimaassa heittävät Siamin lahteen.


    • Anonyymi

      Ja parhaat sairaalat maksaa enemmän kuin EUn vastaavat.

      Thaimaan sairaalat vaativat kirjallisen maksusopimuksen 10x summalle mitä hoidon arvioidaan maksavan ja 100% vastuuvapauden jos hoito epäonnistuu ja johtaa vaikka vaikka kuolemaan. Penniäkään aivät korvaa....

      2010 on pahassa jamassa kun on rahaa.... ja tarvitsee apua.
      Ehkä parasta jättää 1kpl Vantaan slummiasunnoista omaan tarpeeseen?
      Osoitetta varten.

      • Anonyymi

        No ei se nyt ihan noin mene, mutta pääosin olet oikeassa, tämä on asia mistä pitää täällä keskustella enemmänkin, ja kannattaako tänne matkata, minulla oli matkavakuutus, ensimmäinen vuosi kun tänne muutin, kerron tosi tarinan, vuonna 2014 ajelin phetkasem roadin, täällä päin kutsutaan pekkariseksi, mopolla kun mersu vetää suoraan eteeni, no minä teen hätäjarrutuksen etupyörä menee lukkoon, ja lähtee alta... siis kaadun ja saa muutaman haavan eripuolelle kehoa, lähinnä raapaisuja... jota asfaltti-ihottumaksi kutsutaan...

        Kun onnettomuus sattuu lähellä bangkok: lasarettia, nostan mopon ylös ja ajan sinne, mersu katosi kuvasta, ei edes pysähtynyt, menen sairaalan esiapuun minulla on matkavakuutuksen kortti mukana, eurooppalainen, ei riitä pitää olla passi mukana joka oli kotona... piti mennä hakemaan... lähden ajamaan kotiin kun keksin menen pieneen kiinalaisomaisteiseen apteekkiin, joka kattoo minuun ja toteaa että jaa kaaduit mopolla, oliko kypärä päässä, joo oli... sitten ei ongelmia, tule tänne istumaan, niin paikaan nuo haavat, olisko ollut kolme tai neljä. jotain hemmetisti sattuvaa puhdistusainetta ja sideharsoa päälle... hinta oli 600 bahtia...

        No menen kotiin ja haen passin, takaisin bangkok hosptaaliin jossa paperitöihin meni aikaa puoli tuntia tunti, pyysivät sos internationalilta maksusitoumuksen faksilla, sitten ottivat verikokoita ja vaihtoivat siteet... aikaa meni toinen tunti...

        Sitten laittoivat odottamaan verikokeen tuloksia, siinä kolmas tunti, aloin jo hieman kypsyä asiaan, kun niitä raapaleita särki hieman, sitten lääkäri tulee huolestuneen näköisenä että verestäsi on löytynyt bakteereita, sinulla on sepsis, siis veren myrkytys, pitää ottaa lisää verta ja tarkastaa mikä tyyppi bakteerista on kyseessä, no se otetiin, ja taas odotettiin about tunti, sitten alkoi suonen sisäinen iv- lääkitys, otin kuvan lääkkeestä, olisko mennyt kuuden tunti... siihen... pääsin kotiin, että pitää tulla huomenna uudelleen laitetaan antibioottia...

        kävin kaksi viikkoa joka päivä tiputuksessa pullo antibioottia, kunnes veri oli puhdasta... silloin näin laskun, 680.000 bahtia, jonka toki matkavakuutus maksoi...

        Sitten sain muutaman vuoden kuluttua umpparin, se hoidettiin julkisella puolella, leikkaus hintaa tuli hieman yli 180.000 bahtia, ja antibioottia aina suoneen kaksi viikkoa, antibiootti oli tarkalleen sama kuin tuossa "verenmyrkytyksessä" mutta hinta oli 1/25 osa, bangkok hospitalin hinnasta, yksi pussi ja maksoi muistaakseni 125 bahtia...

        Sitten tuosta verenmyrkytyksestä, on selvää että mitään verenmyrkytystä ei edes ollut, ainakin suomalaisen lääkärin mukaan, se vie erittäin nopeasti hauturin asiakkaaksi...

        Näihin vakuutuksiin liittyy isoja ongelmia, kun rahanahneet sairaalat saavat maksusitoumuksen, vain taivas on laskutuksen rajana, eli tehdään hoitoja jotka eivät vaikuta mitään ennusteeseen, huonontaa vaan elämänlaatua, loppu kun lähenee se lähenee, ja se siitä sitten... kaikki täältä lähdetään sitä on yleensä turha keinotekoisesti pitkittää...
        BY NumBAll HHN 63v.


      • Anonyymi

        "2010 on pahassa jamassa kun on rahaa.... ja tarvitsee apua"

        Yleensä Pasasen tarinoissa köyhät on koko ajan kusessa, mutta nyt sitten se kääntyi niin että köyhät aina pärjää mutta rikkaat on kusessa. Millähän logiikalla tämä arvio on tällä kertaa esitetty ja paljonko promilleja?


    • Anonyymi

      Kannattaa olla välilöissä Hankasalmelle ja Kotkaan. Muuten joutuu vuokraamaan asunnon vaikka minulta.

      • Anonyymi

        Hankasalmella ei kannata Jari-Pekalla syödä pihviä, saattaapi Thaimaastakin saada paremman.


    • Anonyymi

      Hankasalmen Jari-Pekka auttaa Israelia tappamaan jo lapsena Pasestiinalaiset että saavat kaikki maat haltuunsa. Vie rahaa ja avustusia.
      Kuukkeluista lisää.

      Olisi Tapsalle hyvä keskustelu kumppani uskon asioista ;-)

    • Anonyymi

      Pattayalla saa henkilökohtaista hoitoa eikä maksa paljon.

    • Anonyymi

      Eturauhanen soi ja kukkuu, kun tyttäret huolehtivat.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11154
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3113
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2964
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2167
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1928
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1765
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1704
    9. 85
      1678
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe