Hammaslääkäri hinnat ja palvelut

Anonyymi-ap

Pistäkääs tuoreita kokemuksia ja hintoja paikallisesta hammashoidosta. Itse kävin nyt Oralilla tarkastuksella.

Vastaanotossa ei ollut työntekijää, joku hoitajista ramppasi paikalle.

Kauhealla kiireellä tarkasti hampaat 10-15min koko homma rötgenin kera. Jotenkin tympeä tunnelma.

Noh lasku tästä oli 60€ röntgen, 78€ suun perustutkimus,28€ klinikkamaksu = 165,80€

13

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onko näin? 165 euroa ja viisitoista minuuttia?
      Aika kallis.
      Missä tää oral ottaa vastaan?

    • Anonyymi

      Olen ollut Oralihoidossa, se on hintansa väärti mutta en tiedä onko se hampuille hyväksi.

    • Anonyymi

      Viime viikolla kävin Coronariassa, kun pieni paikan murunen irtosi ylähampaasta. Muovipaikat eivät kestä kovin hyvin.

      Katsoin kelloa, kun istuin hammaslääkärin tuoliin. Kun operaatio oli ohi, katsoin taas kelloa. Hyvä, että heillä on kello seinällä.

      Aikaa koko hoitoon (tosi pieni paikka) meni 8 minuuttia. Maksoi 107,90 euroa. Jos olisi pitänyt puuduttaa, se olisi maksanut vielä 32 euroa lisää. Aika kalliita minuutteja. Materiaaleihin ei paljoa rahaa kulunut.

      Vaikuttaa siltä, että kun hallitus nosti Kela-korvauksia, niin yksityislääkärit nostivat hintojaan.

      Siellä oli seinällä mainos, että hammaskiven poisto ja soodapuhdistus maksaa palvelumaksun kanssa 192 euroa ja hilut päälle. Aika kallista sekin.

      Tulee edullisemmaksi, jos käyttää hammaskiveä poistavaa hammastahnaa, jos siis hammaskiveä hyvästä hoidosta huolimatta kertyy. Muistaakseni siihen on syynä syljen koostumus, eli joillakin sitä tulee helpommin, vaikka kuinka hyvin hampaitaan pesisi ja hammasvälejä puhdistaisi. Korjaattehan, jos olen väärässä.

      Mikä hammaslääkärifirma olisi edullisin täällä keskellä Suomea?

    • Anonyymi

      Coronaria laittoi minulle tekstiviestin, että olivat varanneet mulle hammaslääkäriajan tarkastukseen. Piti vastata tekstiviestiin E tai K. Vähän meni pakottamisen puolelle. Vaihdan firmaa.

    • Anonyymi

      Noin ne laskuttavat. Jos hyvin työn tekivät, se on lähes ok.

      Olen kyllä sitä mieltä, että ainakin 20% tuossa on "RAHASTUSTA" , mikä ei ole suhteessa tehdyn työn määrään. Työn arvoa on vaikeampi mitata tai arvioida.

      Hammashoito on liian kallista yksityisellä ja kunnallisella se ei ole saatavilla siten, kuin sen pitäisi olla. KUN veroja kuitenkin maksellaan, menevätkö kaikki ihan sinne, sanonko minne!

      • Anonyymi

        Kela ei korvaa enää yksityistä,joten vuodeksi jonoon kunnalliseen.Ennen 50-60 luvulla oli pakollisia käyntejä lapsilekin,vaikka hoidosta tai koulusta piti olla poissa.


    • Anonyymi

      hammaspiste 30 min. nopea juurihoito itse maksoin 170 e kun oli palveluseteli joten helvetin kallista touhua ja töykee lekuri. ei sinne.

      • Anonyymi

        Sitä saa mitä tilaa. Nykyinen oikeisto hallitus purkaa kallista julkista terveydenhoitoa siirtäen sitä halvempaan yksityiselle hoidettavana.


    • Anonyymi

      En käsitä, miten joku hammaslääkäri edes kehtaa velottaa yli 110 euroa siitä, että asiakkaan toimenpide on niin helppo, että tämä on lekurin huoneessakin vain max. 10 minuuttia. Eikö tuo ole jo jonkinlainen ryöstö.

    • Anonyymi

      Hallitushan antoi 500 miljoonaa, eli puoli miljardia tukea yksityisille lääkäriasemille, joten osa meni varmaan hammashuoltoonkin. Jos he saavat valtiolta tukea, niin eikö silloin olisi mahdollisuus pitää hinnat vähän kohtuullisempina.

      Näyttää menevän Suomenkin terveydenhuolto Amerikan mallin mukaiseksi. Rikkaat saa hyvän hoidon, köyhät jopa kuolevat hoidon puutteeseen.

      • Anonyymi

        Nyt osuit asian ytimeen. Ensin on hallituksen pikavauhdilla saatava runnottua muutoslakejaläpi.


    • Anonyymi

      Olisi kiva kysyä hammaslääkäriltä, että miltä sinusta tuntuisi maksaa yhden hampaan paikkauksesta 40 % verran kuukausituloistasi?

      On se vähän vähän epäreilua. Ja kuuntele siinä sitten, kun hammaslääkäri ja hoitaja puhuvat kaikesta luxuksesta, milloin mistäkin, vaikka kalliista hevosharrastuksesta, kun on kolme omaa hevosta, tai mitä hienoja ruokia on milloinkin syönyt missäkin ravintolassa.

      Siinä sitten köyhällä ja nälkäisellä asiakkaalla kuola valuu, mutta eihän sitä huomaa, kun imuri sen imee....

    • Anonyymi

      Eräällä isolla hamppilääkärifirmalla puudutus maksaa 32 euroa. Toisella pienellä hamppilääkärifirmalla puudutus maksaa 21 euroa. Mitä ihmettä. Luulisi, että se isompi firma tilaa puudutteita paljon enemmän kuin se pieni firma ja luultavasti saa myös paljousalennukset, mutta niin vaan pitää varastaa asiakkailta voittoa niistäkin.

      Sitten nämä palvelumaksut. Mitä ihmettä, kun ei hamppilääkärikeskuksella ole edes mitään ylimääräistä palvelua tai esim. kassahenkilöä, niin kuitenkin pitää vielä isojen palkkioiden lisäksi periä 20-25 euroa palvelumaksua. Saisivat hävetä mokomat ryövärit.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2118
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1986
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1915
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe