Roboimuri ollut nyt vuoden, aivan loistava vehje

Anonyymi-ap

Noniin, alkaa olla pikkuhiljaa roboimurin (iRobot Roomba J7+) ensimmäisen vuosihuollon aika :-)En muista tarkkaa ostopäivää, mutta robo on ollut nyt imuroimassa kämppää noin vuoden ajan. Aivan loistava vehje ollut. Robo on siivonnut kaikkialla muualla paitsi kylppärissä ja partsilla joihin en sitä ole päästänyt. Karkeasti arvioiden robo on imuroinut yhteensä noin 7000 neliömetrin alueen. Ehkä hiukan vähemmän, mutta jotain sinne päin. Robo on selvinnyt loistavasti. Tavallista perinteistä imuria ei ole viimeisen vuoden aikana tarvittu käytännössä ollenkaan. Robo on selvinnyt hienosti itsenäisesti, lattialle on voinut jättää lojumaan ihan mitä tahansa eikä se ole jumittanut mihinkään eikä syönyt mitään mitä ei olisi saanut. Ainut mitkä on aiheuttanut hiukan ruoansulatusvaivoja robolle on ne lattialle tippuneet insuliinikynän neulojen muoviset suojukset mitä robo on välillä nälissään hotkinut. Niitä se ei ole aina osannut vältellä ja sitten niitä on päätynyt pyörimään robon siivoustelojen ja rungon väliin. Noita ja joitain paperin / pahvin palasia on aina joskus pitänyt poistaa robon siivoustelojen ja rungon välistä mihin ne on jäänyt pyörimään ja aiheuttamaan rätisevää ääntä. Mutta muutoin robo on jättänyt kiltisti rauhaan kaiken lattialla lojuvan, mukaanlukien esimerkiksi laturien johdot, kuulokkeet, sukat, älypuhelimen, älykellon, näppiksen, pistenäytön, läppärin, , avaimet, kengät, vaatteet, lattialle pudonneet insuliinikynät, patterit peitot,limupullot ja kaljatölkit sun muut satunnaiset lattialla lojuvat kamat. Esteiden väistely ja kiertäminen on toiminut todella hienosti eikä roboa ole tarvinnu olla pelastamassa mistään. Vain pari kertaa on vuoden aikana käynyt niin, että robon eteen on pudonnut yllättäen jotain mikä on saanut sen ansaan. Esimerkiksi pari kertaa robo on jäänyt peloissaan sohvan alle piiloon kun sen eteen on yhtäkkiä loikannut pelottava läppärin laturijohto, jota robo ei ole uskaltanut lähestyä. Mutta tollasta on käynyt ihan vain pari kertaa. Kun robo osaa tyhjentää oman pölysäiliönsä isompaan telakan pölysäiliöön niin robo on saanut puuhailla ihan itsekseen myös. Jos lähden kotoa se alottaa pörräämään ympäri kämppää omia aikojaan. Ja hienosti on selvinnyt siitä.

Ainut harmi on se, että toi robo ei osaa mopata, pitää ehkä joskus vaihtaa toi moppaavaan versioon.

Robon suodatinta on toki pitänyt pari kertaa vaihtaa vuoden aikana, samaten robon telakan pölypussi on vaihdettu. Lisäksi oon pyyhkiny kuivallz mikrokuituliinalla robon ja sen telakan puhtaaksi pölystä. Oon myös välillä kiilottanu sillä mikrokuituliinalla robon kameran ja kylkien sensorit puhtaaksi. Nuo on äkkiä tehty ja oon tehny noi samalla kun oon vaihtanut robon suodattimen ja poistanut robon omaan pölysäiliöön mahdollisesti kertyneet isommat roskat, jotka ei ole päätynyt telakan isompaan pölysäiliöön. Todella vähän on tarvinnut roboa siistiä, mutta tottakai aina sillontällön kannattaa jotta robo pysyy kunnossa. Enimmäkseen robo vain hoitanut hommiaan omia aikojaan.

Nyt vois tehdä vuosihuollon lähiaikoina. Eli vaihdan kerralla suodattimen, siivoustelat jotka alkaa vaikuttaa kuluneilta, pyörivän sivuharjan ja telakan pölysäiliön pölypussin. Sitten robon ja telakan puhdistus pölystä , sensorien ja kameran kiillotus ja robon pyörien puhdistus. Sitten robo onkin valmis seuraavaan työvuoteen :-)

aivan mahtavan loistava vehje kyllä, en luopuisi enää mistään hinnasta roboimurista. Lisäksi tuo on näin sokeutuneena valtavan suuri apu kämpän pitämisessä siistinä etenkinkun tuon suomen nykyisen hirviöhallinnon takia ei meinaa enää saada vakituisia avustajia.

T. miksuh

0

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. 126
        3299
      2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

        Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
        Tv-sarjat
        91
        3031
      3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

        Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
        Ikävä
        17
        2298
      4. Kyllä poisto toimii

        Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
        80 plus
        26
        1809
      5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

        "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
        Yhteiskunta
        21
        1678
      6. Haluan jutella kanssasi Nainen

        Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
        Ikävä
        15
        1539
      7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

        Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
        Seinäjoki
        18
        1514
      8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

        Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
        Ikävä
        28
        1447
      9. Onko mies niin,

        että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
        Tunteet
        20
        1427
      10. Hermo mennyt sotealueeseen?

        Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
        70 plus
        81
        1355
      Aihe