rintaranka jumissa?

Hei,

Minulla onnyt pidemmän aikaa jo vaivannut ajoittainen rinnan alaosassa tuntuva puristava tunne, alkaa useimmiten sen jälkeen kun on pitkään vaikka istunut/makoillut ja lähtee tekemään jotain. Ei tunnu pahenevan rasituksessa, mutta häiritsee kyllä mitä vaan liikunnallista suoritetta, ja muutakin elämää kun ei voi liian varma olla onko sydänperäistä vai ei. EKG, Sydämenultraäänitutkimus, proBNP, tropiini, CRP katsottu eikä mistään löydetty poikkeuksia. Aijemmin hakeuduin hoitoon kyseisesten oireiden takia, sydämen vajaatoimintaa lähettiin tutkimaan. Vasta 20-Vuotias mies olen, perusterve, ei suvussa sairauksia, muuten hyvät elämän tavat paitsi nuuskaa käyttänyt useamman vuoden, niin melko hankala epäillä mitään sepelvaltimotautia esim, vaikka oireet kuvaavat tavallaan sitäkin. Mutta niin, varsinaista kipua harvemmin on, enenmän vain sellasta puristusta heti rintakehän alapuolella, välillä sen jälkeen rinta tuntuu raskaalta, vähän kuin sillä olisi tehty joku lihastreeni(?). Yläselkä myös jumittaa aika paljon, sekään harvemmin kovin kipeä. Päätä särkee usein ja niskat jumissa myös. Asennon vaihtelu helpottaa aina jonkun verran, mutta seisominen/kävely jne tälläisen puristuksen aikana on todella epämiellyttävää. Tuntuu että pitäisi kulkea jotenkin hirveän etukumarassa, että puristus helpottaa. En tiedä voiko rintakehän rakenteeni vaikuttaa tähän, se on sellainen vähän sisäänpäin kasvanut, tai jotain voin koittaa etsiä jonkun hienon selityksen tuolta interwebsistä niin saavat kaikki idean.


Onko muilla ollut samanlaista oirehdintaa jäykän rintarangan kanssa? Mikä siihen auttaa? vai onko joku sitä mieltä että olisi sydänperäistä? Kiitos kaikille lukeneille ja vastanneille

5

736

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Varmasti nykyaikana yhdellä jos toisella on noita lihasvaivoja, on niskat, hartiat, rintaranka, selkä, jumissa.
      Mistäköhän se johtuu ? Arvattavasti siitä, kun jatkuvasti tuijotetaan laitteita, puhelinta, tietokonetta huonossa etukumarassa asennossa, vähemmästäkin saa paikat jumiin.
      Lihaksille liike on lääke, jumppaa, venyttelyä, ajan myötä huomaa, että auttaa.

      • olen yrittänyt nyt muutamana iltana venytellä ja nimenomaan rintarankaa aukaisevia liikkeitä, ei ole tuntunut ainakaan vielä auttavan, mutta jatkan venyttelyä niin katsoo jos paikat aukeavat.

        Armeijassa tällä hetkellä olen, niin olen miettinyt että onko se voinut kovettaa selän niin pahasti että rintarankakin olisi mennyt jumiin? siellä aina reput selässä taisteluliivit päällä, ja punkalla patja on olematon ja metässä nukutaan lautojen päällä. Lomilla kyllä myös menee aikansa juuri siinä etukumarassa asenossa tietokoneen ääressä.


    • Anonyymi

      Kun minä olin 21 vuotias niin yhtä äkkiä alkoi puristamaan ihan kun olis joku rengas vatsan alaosassa , monet tutkimukset tehtiin ja viimein löytyi sappikivet .
      No ne poistettiin sairaalassa ja sen jälkeen ei ole ollut .
      Sanoivat ettei niin nuorilla ole useinkaan sappikiviä, mutta minulla oli, sain kivet mukaani lastiikka pussissa kotiin , muistoksi kivusta

      • meinaatko tällä että kannattaisi käydä sepelvaltimo tutkituttamassa?


    • Kuopparinta on se sana mitä hain, ei pitäisi olla vaikutusta nopean googlailun mukaan, mutta eikai sitä ikinä tiedä. Minun kuoppani ei ole ehkä aivan pahimmasta päästä, mutta reiluhko.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1776
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1484
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1163
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1116
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1111
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1099
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1084
    Aihe