rintaranka jumissa?

Hei,

Minulla onnyt pidemmän aikaa jo vaivannut ajoittainen rinnan alaosassa tuntuva puristava tunne, alkaa useimmiten sen jälkeen kun on pitkään vaikka istunut/makoillut ja lähtee tekemään jotain. Ei tunnu pahenevan rasituksessa, mutta häiritsee kyllä mitä vaan liikunnallista suoritetta, ja muutakin elämää kun ei voi liian varma olla onko sydänperäistä vai ei. EKG, Sydämenultraäänitutkimus, proBNP, tropiini, CRP katsottu eikä mistään löydetty poikkeuksia. Aijemmin hakeuduin hoitoon kyseisesten oireiden takia, sydämen vajaatoimintaa lähettiin tutkimaan. Vasta 20-Vuotias mies olen, perusterve, ei suvussa sairauksia, muuten hyvät elämän tavat paitsi nuuskaa käyttänyt useamman vuoden, niin melko hankala epäillä mitään sepelvaltimotautia esim, vaikka oireet kuvaavat tavallaan sitäkin. Mutta niin, varsinaista kipua harvemmin on, enenmän vain sellasta puristusta heti rintakehän alapuolella, välillä sen jälkeen rinta tuntuu raskaalta, vähän kuin sillä olisi tehty joku lihastreeni(?). Yläselkä myös jumittaa aika paljon, sekään harvemmin kovin kipeä. Päätä särkee usein ja niskat jumissa myös. Asennon vaihtelu helpottaa aina jonkun verran, mutta seisominen/kävely jne tälläisen puristuksen aikana on todella epämiellyttävää. Tuntuu että pitäisi kulkea jotenkin hirveän etukumarassa, että puristus helpottaa. En tiedä voiko rintakehän rakenteeni vaikuttaa tähän, se on sellainen vähän sisäänpäin kasvanut, tai jotain voin koittaa etsiä jonkun hienon selityksen tuolta interwebsistä niin saavat kaikki idean.

Onko muilla ollut samanlaista oirehdintaa jäykän rintarangan kanssa? Mikä siihen auttaa? vai onko joku sitä mieltä että olisi sydänperäistä? Kiitos kaikille lukeneille ja vastanneille

5

1222

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmasti nykyaikana yhdellä jos toisella on noita lihasvaivoja, on niskat, hartiat, rintaranka, selkä, jumissa.
      Mistäköhän se johtuu ? Arvattavasti siitä, kun jatkuvasti tuijotetaan laitteita, puhelinta, tietokonetta huonossa etukumarassa asennossa, vähemmästäkin saa paikat jumiin.
      Lihaksille liike on lääke, jumppaa, venyttelyä, ajan myötä huomaa, että auttaa.

• olen yrittänyt nyt muutamana iltana venytellä ja nimenomaan rintarankaa aukaisevia liikkeitä, ei ole tuntunut ainakaan vielä auttavan, mutta jatkan venyttelyä niin katsoo jos paikat aukeavat.

Armeijassa tällä hetkellä olen, niin olen miettinyt että onko se voinut kovettaa selän niin pahasti että rintarankakin olisi mennyt jumiin? siellä aina reput selässä taisteluliivit päällä, ja punkalla patja on olematon ja metässä nukutaan lautojen päällä. Lomilla kyllä myös menee aikansa juuri siinä etukumarassa asenossa tietokoneen ääressä.

• Anonyymi

Kun minä olin 21 vuotias niin yhtä äkkiä alkoi puristamaan ihan kun olis joku rengas vatsan alaosassa , monet tutkimukset tehtiin ja viimein löytyi sappikivet .
      No ne poistettiin sairaalassa ja sen jälkeen ei ole ollut .
      Sanoivat ettei niin nuorilla ole useinkaan sappikiviä, mutta minulla oli, sain kivet mukaani lastiikka pussissa kotiin , muistoksi kivusta

• meinaatko tällä että kannattaisi käydä sepelvaltimo tutkituttamassa?

• Kuopparinta on se sana mitä hain, ei pitäisi olla vaikutusta nopean googlailun mukaan, mutta eikai sitä ikinä tiedä. Minun kuoppani ei ole ehkä aivan pahimmasta päästä, mutta reiluhko.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1476
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      916
    5. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      12
      892
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      858
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      821
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      74
      732
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe