Puolanka on epäonnistujien tyyssija.

Anonyymi-ap

Mistä mahtaa johtua, että valtaosa puolankalaisista on elämässään epäonnistuneita luusereita? Pienipalkkaisia duunareita, elämäntapatyöttömiä, teiniäitejä, päihdeongelmaisia, pikkurikollisia ja muuta vähemmän mairittelevaa sakkia.

Kävin Puolangalla kouluja ja yllä oleviin kuvauksiin sopii heittämällä 80-90 prosenttia samaan aikaan koulua käynneistä. muutin muualle opiskelemaan ja jätin kylän. Niin teki pari muutakin kaveriani, joiden kanssa edelleen satunnaisesti pidämme yhteyksiä.

Meistä kukaan ei ole edes harkinnut takaisin muuttamista. Miksi? No, koska töitä korkeakoulutetulle ei ole, eikä kylä muutoinkaan kovin vetovoimainen ole.

Vetovoimaisuudesta kertoo jotain sekin, kun vierailin viime kesänä. Tunnistin vanhan Puolangalle jääneen koulukaverin. Istui puistonpenkillä torilla kuola valuen huulenpielistä. Onneksi oli niin sekaisin, ettei edes tunnistanut minua.

Uskallan väittää, että Puolangan ongelma on se, että fiksut ja menestyvät yksilöt lähtevät pois. Ja kun ne ikäluokan fiksummat yksilöt ovat lähteneet muualle opiskelemaan, miksi ihmeessä ne aikuisena haluaisivat muuttaa takaisin?

16

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja on asian ytimessä. Olenkin jo odottanut, milloin sellaiset puolankalaiset herää, joilla on konkreettinen ja omakohtainen verrokki muualta.

      Mainitsemasi muuttoliike tunnetaan myös termillä -aivovienti. Kun vienti ylittää tietyn rajapisteen, jäljelle jää ne kirjoitustaidottomat uunot paikkakunnalle, joilla hätä kirjoitetaanko heistä. Seuraapa vastauksia, niin huomaat.

      • Anonyymi

        Ja nuo uunot poistattavat kommentteja, kun heidän pahat tekonsa paljastetaan. On huomattu, eivät kestä totuutta edes anonyymipalstalla.


      • Anonyymi

        Juu aivot on viety ja vajakit on jääneet lisääntymään keskenään. Tyhjä katse ja käytöstapojen puute näkyvät langalla.


      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­N­y­m­­f­­o­­m­a­­­a­­­n­i -> https://tiny.tw/3BTx#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Aloittaja kirjoittaa asiaa! Puolangalla on empiirisen kokemukseni mukaan erityisen paljon hankalia persoonia. Joko persoonallisuushäiriöisiä tai vaikeista mielenterveyden häiriöistä kärsiviä naisia ja miehiä. He sitten käyttäytyvät todella sairaasti ja moraalittomasti.

      • Anonyymi

        Itse vastaat ja kommentoit omaa aloitustasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse vastaat ja kommentoit omaa aloitustasi.

        Jaa, niinkö sinä teet?


      • Anonyymi

        Todisteena edellä kirjoittaneelle löytyy kunnan vuosittaisesta pahoinvointikertomuksesta.

        Ainakin viimeiset kuusi-seitsemän vuotta kunnan työläisten sairaspoissaolojen ylivoimaisesti suurin syy ollut mielenterveydelliset syyt.

        Toisin sanoen Puolangan kunnanhallinnon työ hoituu todistettavasti MT-potilaiden ollessa palkollisina.

        Sairaspoissaolojen määrä on valtakunnan huippua. Suhteutettuna kunnan työvoiman määrään.
        >1600 työpv/ vuosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todisteena edellä kirjoittaneelle löytyy kunnan vuosittaisesta pahoinvointikertomuksesta.

        Ainakin viimeiset kuusi-seitsemän vuotta kunnan työläisten sairaspoissaolojen ylivoimaisesti suurin syy ollut mielenterveydelliset syyt.

        Toisin sanoen Puolangan kunnanhallinnon työ hoituu todistettavasti MT-potilaiden ollessa palkollisina.

        Sairaspoissaolojen määrä on valtakunnan huippua. Suhteutettuna kunnan työvoiman määrään.
        >1600 työpv/ vuosi.

        Puolangan yksityinen puoli on ihan samassa jamassa. Dorgia kaikki tyynni.


    • Anonyymi

      Kukaan normaali ihminen ei käyttäydy niin sairaalla tavalla mitä nämä puolankalaiset. Pahimpia on akat. Hääräävät aivan vastenmielisenä sutena ja sitten leikkivät puhtoista uhria.

      Eikä heillä ole käsitystä siitä mitä tekevät väärin. Kaiken!

      Petos ja valehtelu sekä manipulointi on kiinni heidän persoonassaan ja tulee luonnostaan selkärangasta. Valehtelevat niin paljon, että uskovat itsekin valheitaan. Syyttävät ja mustamaalavat muita kaikin tavoin vaikka itse ovat kaikin tavoin epäonnistuneita, epänormaaleja, toisia hyväksikäyttäviä, alinta kastia olevia kuvatuksia.

    • Anonyymi

      Puolangalla kukoistaa kaikenlainen vääryys ja kiusaaminen. Jokainen vähänkin fiksu lähtee muualle peruskoulun jälkeen.

    • Anonyymi

      Aika tavallinen ongelma tai asetelma kaikilla pikkupaikkakunnilla. Aivot lähtee jalkojen mukana ja opiskelu toisaalla muuttaa katsantokantaa omaan tuppukylään. Kun on nähty muutakin kuin naapurien elämää, ei kiinnosta paluu, ei vaikka töitäkin olisi ehkä tarjolla. Toisille riittää perhe-elämä, toiset haluavat enemmän.

    • Anonyymi

      Yksi syy on myös palkka. Sen suuruus.
      Syrjäkylillä, kuten Puolangalla, 2500 eur/kk bruttopalkka on jo "suuri palkka". Kaupungeissa koulutusta hankkinut henkilö nauraa tällaiselle orjapalkalle.
      Toki lahjahintaiset ok-talot kompensoi osaltaan tätä eroa elinkustannuksissa.

    • Anonyymi

      Älkää vastatko, se taas aloitti saman jankutuksen.

      • Anonyymi

        Niinkö sinä taas jankutat tumpelo!


      • Anonyymi

        Pelottaako?


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2693
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      67
      2480
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2101
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1737
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1479
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1429
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1403
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1377
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe