Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Sedu Koskinen selvisi sekoiluistaan - oikeuslaitos tuomitsi sekavasti sekalaisen tapauksen!

Anonyymi-ap

”Sedu” Koskisen, 66, vuosina 2012–2019 tekemiä talousrikoksia käsiteltiin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa perjantaina.

Kyseessä oli tunnustamisoikeudenkäynti, eli Koskinen myönsi syyllistyneensä törkeisiin kirjanpitorikoksiin, törkeisiin velallisen epärehellisyyksiin ja rekisterimerkintärikokseen. Syytekohtia on yhteensä seitsemän.

Rikokset liittyvät kolmen Koskisen hallinnoiman yhtiön, Namu-ravintoloiden, VIP-ravintoloiden ja Torre Nuevon toimintaan. Yhtiöiden toimintaa oli muun muassa yritetty jatkaa lainaamalla rahaa yhtiöstä toiseen, vaikka jokainen niistä on ollut maksukyvytön eikä liiketoiminnan jatkamiseen ollut edellytyksiä. Lisäksi yhtiöiden kirjanpitoa oli laiminlyöty.

Yhtiöiden konkurssipesät vaativat Koskiselta ja hänen liikekumppaniltaan vahingonkorvauksina satoja tuhansia euroja.


Syyttäjä vaatii Koskiselle kahden vuoden ehdollista vankeusrangaistusta sekä 100:a tuntia yhdyskuntapalvelua. Syyttäjä perustelee rangaistusta sillä, että Koskinen on ensikertalainen, hänellä ei ole rikostaustaa ja vahingonkorvausvaatimukset ovat suuria.

Koskinen on hyväksynyt rangaistuksen, mutta virallinen päätös siitä tulee ensi viikolla.

– Olen jo sopinut, että menen tekemään yhdyskuntapalvelun vanhusten pariin. Se täytyy järjestää niin, että ehdin olemaan myös 10-vuotiaan tyttäreni kanssa.

KOSKINEN ei koe syyllistyneensä rikolliseen toimintaan, vaan hänen mukaansa hän yritti viimeiseen asti vain elvyttää tappiollista yökerhotoimintaa.

– Yrittäjän luonne ei antanut periksi. Olen vuosien varrella pystynyt kääntämään monen ravintolan kurssin. Olisi pitänyt ymmärtää lopettaa aiemmin.

Puolustus kuvaili tapahtumia ”henkilökohtaiseksi tragediaksi”, sillä Koskinen on jo menettänyt suuren summan rahaa.

– Olin itse ravintoloiden suurin velkoja, ja pumppasin niihin omaa rahaa 2,7 miljoonaa euroa, Koskinen kertoi toimittajille.


Käsittely kesti vain reilun tunnin, jonka jälkeen Koskinen lähti Turusta takaisin pääkaupunkiseudulle.

– Pääsen nyt aloittamaan normaalin elämän. Tämä asia on ollut mielessä joka päivä ja joka yö.

KOSKINEN on tullut ravintolabisneksen lisäksi tunnetuksi jalkapallomiehenä. Koskinen osti aikanaan Valkeakosken Hakan, ja pumppasi siihen omien sanojensa mukaan rahaa kaksi miljoonaa euroa.

– Jalkapallo on nyt unohdettu, hän kertoi.

Sedu julkaisi vuonna 2020 Zedu de Luca -nimellä kappaleen Minä muistan sinut aina. Musiikkiurallekaan ei ole tulossa toistaiseksi jatkoa.

– Käyn kyllä mummotunnelissa laulamassa karaokea. Pate Mustajärveä on helpoin vetää.

Koskisen veri vetää vastoinkäymisistä huolimatta edelleen ravintola-alalle.

– Toimin nyt konsulttina eri ravintolaprojekteissa. Olen ollut myös ideoimassa sovellusta, jolla hankitaan työvoimaa.

KOSKINEN on Suomen tunnetuin yökerhoyrittäjä, joka avasi ensimmäisen ravintolansa Turkuun vuonna 1992.

Hänen yökerhobisneksensä takoi 2000-luvulla miljoonia euroja, mutta alamäki alkoi seuraavalla vuosikymmenellä. Koskinen haki itse yrityksensä Namuravintolat Oy:n konkurssiin vuonna 2018.

Koskisella on tällä hetkellä ulosotossa yli miljoona euroa.

5

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikei kätevää, laki on suotuisa julkuille ,onko rahoo vai ei formaatti toimii, pisnes jatkuu ja konsulttina pärjää kyllä, meillä on tulosssa paljon näitä julkkuja vanhustyöhön mikäs sen kivempaa mummut saa tavata julkun ;-D

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😋 ­­­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­­­n­­i -> https://tiny.tw/3BTx#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­­N­­y­m­f­o­­m­­­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Eli tunnusti tehneensä rikoksen. Ehdollinen vankeustuomio, liiketoimintakielto ja yli milli ulosotossa. Tainnut aiheuttaa melkoiset tappiot ’kumppaneilleen’ ja yhteiskunnalle. Tuosta ei enää nousta.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe