”Sedu” Koskisen, 66, vuosina 2012–2019 tekemiä talousrikoksia käsiteltiin Varsinais-Suomen käräjäoikeudessa perjantaina.
Kyseessä oli tunnustamisoikeudenkäynti, eli Koskinen myönsi syyllistyneensä törkeisiin kirjanpitorikoksiin, törkeisiin velallisen epärehellisyyksiin ja rekisterimerkintärikokseen. Syytekohtia on yhteensä seitsemän.
Rikokset liittyvät kolmen Koskisen hallinnoiman yhtiön, Namu-ravintoloiden, VIP-ravintoloiden ja Torre Nuevon toimintaan. Yhtiöiden toimintaa oli muun muassa yritetty jatkaa lainaamalla rahaa yhtiöstä toiseen, vaikka jokainen niistä on ollut maksukyvytön eikä liiketoiminnan jatkamiseen ollut edellytyksiä. Lisäksi yhtiöiden kirjanpitoa oli laiminlyöty.
Yhtiöiden konkurssipesät vaativat Koskiselta ja hänen liikekumppaniltaan vahingonkorvauksina satoja tuhansia euroja.
Syyttäjä vaatii Koskiselle kahden vuoden ehdollista vankeusrangaistusta sekä 100:a tuntia yhdyskuntapalvelua. Syyttäjä perustelee rangaistusta sillä, että Koskinen on ensikertalainen, hänellä ei ole rikostaustaa ja vahingonkorvausvaatimukset ovat suuria.
Koskinen on hyväksynyt rangaistuksen, mutta virallinen päätös siitä tulee ensi viikolla.
– Olen jo sopinut, että menen tekemään yhdyskuntapalvelun vanhusten pariin. Se täytyy järjestää niin, että ehdin olemaan myös 10-vuotiaan tyttäreni kanssa.
KOSKINEN ei koe syyllistyneensä rikolliseen toimintaan, vaan hänen mukaansa hän yritti viimeiseen asti vain elvyttää tappiollista yökerhotoimintaa.
– Yrittäjän luonne ei antanut periksi. Olen vuosien varrella pystynyt kääntämään monen ravintolan kurssin. Olisi pitänyt ymmärtää lopettaa aiemmin.
Puolustus kuvaili tapahtumia ”henkilökohtaiseksi tragediaksi”, sillä Koskinen on jo menettänyt suuren summan rahaa.
– Olin itse ravintoloiden suurin velkoja, ja pumppasin niihin omaa rahaa 2,7 miljoonaa euroa, Koskinen kertoi toimittajille.
Käsittely kesti vain reilun tunnin, jonka jälkeen Koskinen lähti Turusta takaisin pääkaupunkiseudulle.
– Pääsen nyt aloittamaan normaalin elämän. Tämä asia on ollut mielessä joka päivä ja joka yö.
KOSKINEN on tullut ravintolabisneksen lisäksi tunnetuksi jalkapallomiehenä. Koskinen osti aikanaan Valkeakosken Hakan, ja pumppasi siihen omien sanojensa mukaan rahaa kaksi miljoonaa euroa.
– Jalkapallo on nyt unohdettu, hän kertoi.
Sedu julkaisi vuonna 2020 Zedu de Luca -nimellä kappaleen Minä muistan sinut aina. Musiikkiurallekaan ei ole tulossa toistaiseksi jatkoa.
– Käyn kyllä mummotunnelissa laulamassa karaokea. Pate Mustajärveä on helpoin vetää.
Koskisen veri vetää vastoinkäymisistä huolimatta edelleen ravintola-alalle.
– Toimin nyt konsulttina eri ravintolaprojekteissa. Olen ollut myös ideoimassa sovellusta, jolla hankitaan työvoimaa.
KOSKINEN on Suomen tunnetuin yökerhoyrittäjä, joka avasi ensimmäisen ravintolansa Turkuun vuonna 1992.
Hänen yökerhobisneksensä takoi 2000-luvulla miljoonia euroja, mutta alamäki alkoi seuraavalla vuosikymmenellä. Koskinen haki itse yrityksensä Namuravintolat Oy:n konkurssiin vuonna 2018.
Koskisella on tällä hetkellä ulosotossa yli miljoona euroa.
Sedu Koskinen selvisi sekoiluistaan - oikeuslaitos tuomitsi sekavasti sekalaisen tapauksen!
9
339
Vastaukset
- Anonyymi
Oikei kätevää, laki on suotuisa julkuille ,onko rahoo vai ei formaatti toimii, pisnes jatkuu ja konsulttina pärjää kyllä, meillä on tulosssa paljon näitä julkkuja vanhustyöhön mikäs sen kivempaa mummut saa tavata julkun ;-D
- Anonyymi
😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍
😋 Nymfomaani -> https://tiny.tw/3BTx#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞 - Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Eli tunnusti tehneensä rikoksen. Ehdollinen vankeustuomio, liiketoimintakielto ja yli milli ulosotossa. Tainnut aiheuttaa melkoiset tappiot ’kumppaneilleen’ ja yhteiskunnalle. Tuosta ei enää nousta.
- Anonyymi
Siis mitä. Luulin tämän seudun olleen tämän raflan epävirallinen omistaja...
Lainaus IL jutusta
Lempelä sanoo Koskisen käyttäneen uhkaavasti ravintolan henkilökuntaa kohtaan ja ottaneen yhden työntekijän ranteista kiinni.
– Koskisella ei ole enää mitään asiaa Ambassadoriin. Poliisi on ottanut pyynnöstäni häneltä ravintolan avaimet pois. Ambassadorissa on vakituinen siivouspalvelu ja dj, joten Koskista ei ole niissä tehtävissä tarvittu, Lempelä kommentoi Iltalehdelle.- Anonyymi
Siivota hän on halutessaan saanut, mutta dj:n ja karaokeisännän hommia hän on tehnyt täysin omin päin ja luvatta. Olemme saaneet asiakkailta niin ikävää palautetta, että nyt riittää.
Koskinen asuu Helsingissä asunnossa, joka on Lempelän vuokraama.
– Olen irtisanonut hänet asunnosta tänä aamuna (perjantaina), Lempelä sanoo.
- Anonyymi
Ei tainnut pää kestää pudotusta korkealta tälläkään, vaikka sai oikeudessa melkoisen armon jota harvalle suodaan, aikanaan ymmärsi tarjoilla valtakunnan elitille. Jotenkin sekasin miekkonen ikää on ja horisee maksavansa miljoonien velat, eipä taida riittää aika, toisaalla lukee jotta konsultoi vaikka mitä ja toisaalla lukee jotta on annettu siivota lattioita..Mitenhän tuo jauhopuoli on mennyt jos hilloa ei oo, nämäthän julkut kilahtelee väliin kokkeliksen vetäminen sekin sekotttaa?
- Anonyymi
Miten nämä turkulaiset huijarivelalliset selviävät kuin koira verädästä, vrt. Jethro R.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 964799
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1684343Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854179Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372658- 442197
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881749
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737