Miettikää hyvät ihmiset moneen kertaan ennen kuin tunnistaudutte vahvasti tori.fi:ssä (Schibsted).
KUN TEIDÄT SINNE VAHVAAN TUNNISTAUTUMISEN SIVULLE OHJATAAN, NIIN SIINÄ NÄKYY OLENNAISENA VAIN TÄMÄ:
"Schibsted tallentaa nimesi ja syntymäaikasi"
TODELLISUUS ON SITTEN AIVAN JOTAIN MUUTA. TÄSSÄ LAINAUKSIA IHAN VAAN ALKUPALANA:
"Käytämme dataa tämän tarkoituksen täyttämiseksi eri sivustoillamme, tuotteissamme ja palveluissamme Schibsted Suomen valvonnassa ja vastuulla. Näitä palveluita ovat muun muassa Tori.fi, Oikotie.fi, Rakentaja.fi, Puutarha.net, Qasa.fi, PodMe.com, ja Omataloyhtiö.fi.
Schibstedillä käytämme ja jaamme tietoja sivustojemme ja brändiemme kesken, jotta voimme optimoida asiakkaille tarjottavia palveluita ja tuotteita. Käytämme tietoja myös Schibstedin mainospalveluiden ja markkinointitoimien optimointiin ja MERKITYKSELLISYYDEN LISÄÄMISEEN
Käyttäjien tiedoista vastaa Schibsted eivätkä yksittäiset tuotemerkit, JOTEN KÄYTÄMME TIETOJA LÄPI BRÄNDIEN JA SIVUSTOJEN. PYRIMME olemaan täysin avoimia henkilötietojen käsittelystä ja sitoudumme aina löytämään oikean tasapainon YKSITYISYYDEN ja KAUPALLISTEN ETUJEN VÄLILLÄ."
JA NIIN PALJON LISÄÄ P A S K A A ETTEN EDES VIITSINYT PIDEMMÄLLE LUKEA.
JOS JOTAIN KIINNOSTAA KOKO LITANIA LUKEA, NIIN ALLA LINKKI.
https://info.privacy.schibsted.com/fi/tietosuoja-ja-evastekaytannot/
Älkää myöskään tehkö toridiiliä!
Toridiilin hyväksymällä annatte Schibsted:lle oikeuden seurata tiliänne 6kk joka ikisen kaupan jälkeen.
Tori.fi vahva tunnistautuminen
5
2401
Vastaukset
- Anonyymi
Tuo "MERKITYKSELLISYYDEN LISÄÄMISEEN" on juuri se millä he yrittävät pitää kynsin ja hampain kiinni kaikista käyttäjistä (vaikka esimerkiksi sääntöjen rikkojat pitäisi heidän poistaa palvelusta, mutta he eivät tee niin) ja saavat pidettyä tilastonsa kauniina ajatellen seuraavaa ostajaa ja mainostajia.
- Anonyymi
Ongelmat Tori.fi:n Tori-Diili-palvelun ja siihen liittyvien vastuiden osalta nostavat esiin useita oikeudellisesti merkittäviä kysymyksiä. Voidaan siis tehdä seuraavat havainnot ja perustelut, jotka saattavat osoittaa, että Schibsted Suomi Oy (Tori.fi:n omistaja) toimii lainvastaisesti tai ainakin epäselvästi kuluttajan oikeuksia huomioiden.
1. Schibsted Suomi Oy:n vastuu maksupalveluntarjoajana
Tori-Diili ei ole pelkästään maksunvälityspalvelu, kuten PayPal tai MobilePay. Sen rooli on laajempi, sillä:
• Palvelu väittää tarjoavansa lisäturvaa kaupan osapuolille (esimerkiksi kauppasumman pidättäminen, kunnes ostaja hyväksyy tuotteen).
• Tämä asettaa Schibsted Suomi Oy:n juridiseen asemaan, jossa se ei voi vedota pelkän “alustan tarjoajan” tai “maksunvälittäjän” rooliin. Heidän tarjoamansa palvelu sisältää kaupankäynnin turvallisuuden takaamisen ja mahdollisten riitojen hallinnan, mikä tekee heistä osapuolen palvelusopimuksessa.
2. Kuluttajansuojalain soveltuvuus
Kuluttajansuojalaki (KSL) on pakottavaa oikeutta, eikä sen määräyksistä voida poiketa sopimusehdoilla. Olennaisia kohtia:
• KSL 5 luku, 1 §: Palvelun tulee vastata sitä, mitä on sovittu. Jos Tori-Diilin palvelu ei täytä lupaustaan kaupan turvallisuuden takaamisesta, kyseessä on sopimusrikkomus.
• KSL 1 luku, 4 §: Sopimusehto, joka rajoittaa kuluttajalle laissa säädettyjä oikeuksia, on mitätön.
• Jos palvelumaksulla ostettu turvallisuus ja vastuu reklamaatioiden käsittelystä puuttuvat, Schibsted rikkoo kuluttajansuojalakia.
3. Kuluttajien välinen kauppa ja yrityksen vastuu
KKV:n linjauksen mukaan kahden yksityishenkilön välisessä kaupassa sovelletaan pääsääntöisesti kauppalakia, ei kuluttajansuojalakia. Tämä ei kuitenkaan vapauta Schibstediä vastuusta, koska:
• Tori-Diili-palvelu ei ole pelkkä markkinapaikka; sen maksupalvelu tuo mukaan elementtejä, jotka tekevät siitä aktiivisen osapuolen kaupanteossa.
• Kun yritys osallistuu maksujen käsittelyyn, pidätyksiin ja ongelmatilanteiden ratkaisuun, sen toimintaan sovelletaan myös kuluttajansuojalakia, ei pelkästään heidän itse määrittelemiään sopimusehtoja.
4. Sopimusvelvoitteet ja niiden rikkominen
Tori-Diilin käyttöehdot ja markkinointi voivat olla harhaanjohtavia, jos palvelu ei täytä lupauksiaan turvallisuudesta. Kuluttajansuojalain mukaisesti:
• Markkinoinnin tulee olla totuudenmukaista (KSL 2 luku, 3 §). Jos palvelua mainostetaan turvallisena kaupankäyntimuotona, mutta ongelmatilanteissa vastuu siirretään täysin käyttäjille, kyseessä voi olla harhaanjohtava menettely.
• Sopimusehtojen sisältö ei voi rajoittaa kuluttajan laillisia oikeuksia. Yrityksen vetoaminen sopimusehtoihin vastuun välttämiseksi on mitätöntä, jos se on ristiriidassa KSL:n kanssa.
5. Tori-Diilin palvelumaksun oikeutus
Palvelumaksun periminen velvoittaa Schibstediä tarjoamaan jotain konkreettista vastineeksi. Jos palvelumaksulla ostettu turvallisuus puuttuu, palvelumaksun periminen voi olla perusteetonta ja johtaa vaatimuksiin sen palauttamisesta.
6. Ratkaisuvaihtoehdot
Jos ongelmatilanne on käsillä ja yritys ei vastaa vastuuseen, voit harkita seuraavia toimia:
1. Ota yhteyttä kuluttajaneuvontaan. Vaikka KKV ei puutu yksityishenkilöiden välisiin sopimuksiin, se voi antaa arvion yrityksen vastuusta.
2. Tee reklamaatio kirjallisesti. Jos Schibsted Suomi Oy kieltäytyy käsittelemästä reklamaatiota, tämä voi vahvistaa väitettä sopimusrikkomuksesta.
3. Käänny kuluttajariitalautakunnan puoleen. Jos Schibsted ei täytä lupaamiaan velvoitteita, lautakunta voi arvioida heidän vastuunsa.
4. Vie asia oikeuteen. Kuluttajansuojalaki antaa vahvan perustan mahdolliselle oikeusprosessille, jos voidaan osoittaa, että Schibsted Suomi Oy on laiminlyönyt sopimusvelvoitteensa.
Yhteenveto
Schibsted Suomi Oy:n toiminnassa vaikuttaa olevan juridisia epäselvyyksiä, jotka liittyvät heidän rooliinsa kaupankäynnin osapuolena Tori-Diili-palvelussa. Kuluttajansuojalaki antaa kuluttajalle oikeuden vaatia yritykseltä palvelun sopimuksenmukaisuutta ja vastinetta peritystä maksusta. Jos yritys ei suostu kantamaan vastuutaan, se voi joutua vastaamaan toiminnastaan lain edessä.- Anonyymi
Tori on mennyt miltei joka uudistuksessa huonompaan suuntaan. Muutoksia perustellaan milloin milläkin mutta todellisuudessa kyseessähän on raha ja käyttäjien sitouttaminen monimutkaisiin järjestelyihin.
Monet varsinkin vanhemmat kansalaiset ei enää pärjää alustan kanssa.
Suomi tarvisi uuden matalan kynnyksen kaupankäyntikanavan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tori on mennyt miltei joka uudistuksessa huonompaan suuntaan. Muutoksia perustellaan milloin milläkin mutta todellisuudessa kyseessähän on raha ja käyttäjien sitouttaminen monimutkaisiin järjestelyihin.
Monet varsinkin vanhemmat kansalaiset ei enää pärjää alustan kanssa.
Suomi tarvisi uuden matalan kynnyksen kaupankäyntikanavan.Guldne Börs olis hyvä
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei803529Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071792- 1061102
- 991075
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735