Eipä tässä hirveesti nukuta. Johtuen tästä napapiirin luonnonvalosta ja tuosta mitä viimeksi kirjoittelin. Varsinkin tekstin lopussa. Enkä taaskaan tiedä tuliko tämä oikeaan paikkaan. Aloittelija kun olen.
Mahdollisena retorisena kysymyksinä voisin esittää. Miksi nainen lihottaa itsensä sen jälkeen kun mennään naimisiin. Mistä johtuu? Ei pitäisi olla mitään syytä itsensä syömisellä huomattavasti ylipainoiseksi. Paino alkaa vaikuttaa jo hänen hyvinvointiinsa. En yleistä asiaa, mutta harmittaa vain, että ihminen ei voi pitää itsestään huolta. Kaikkea ei voi laittaa kaamoksen piikkiin.
Toisena kysymyksenä voisin kysyä. Minkä takia nainen lyö. Mikä saa teidät lyömään miestänne? Onko riittämättömyyden tunne? Mustasukkaisuus? Se kun mies ei aina jaksa viedä sitä roskapussia? Minä en tiedä. En ole saanut tähän vastausta läheiseltäni.
En puhu nyt leikkimielisestä toiminnasta. Sitäkin on olemassa ja joihinkin parisuhteisiin se kuuluu ehkäpä jopa "mausteena".
Mitä oikeaan parisuhdeväkivaltaan tulee. Olen saanut opit, että naista kunnioitetaan. Naista ei lyödä. Naista kohdellaan hyvin hempeällä otteella, myös sanallisesti. Näin olen aina toiminut ja tulen tulevaisuudessa myös toimimaankin. Rakastan naisia.
Mies taas ottaa iskut vastaan. Oli ne sitten fyysistä tai psyykkistä. Se on miehen tehtävä, vai onko. Sinun on alistuttava koska olet mies. Onko tämä oikea periaate kasvattaa jälkipolvea? Mielestäni ei ole.
Kaikki ei alistu ja se näkyy jossain.
Tuntuu että perheväkivallasssa miesten saama väkivalta naisilta on jonkinasteinen tabu. En tiedä onko tämä koko maailman vai onko pelkästään pohjoismaalaisten, suomalaisten ongelma. Voiko nyt ongelmasta puhua. En ole tutkinut, enkä jaksa tutkia.
Mistä tämä johtuu?
En voi muuttaa ihmistä haluamakseni. Enkä halua sellaista tapahtuvan. Olen hyväksynyt ja rakastunut häneen sillon aikoinaan selkaisenaan kuin hän oli, mutta jos kunnioitus ei ole molemminpuolinen niin ei sitä kannata jäädä suhteeseen odottamaan.
En voi vain jäädä huonoon suhteeseen enää jatkossa miettimään asioita. Se pitää muistaa.
En vaadi häneltä mitään muutakuin, että päästää minusta irti kun sen aika on.
Liikaa avautumista. Tiedän. Mieheltä vielä, ei suomalaista ollenkaan. Tiedän. Olen naisia kunnioittava mies. Omalla tavallaan myös ainutlaatuinen. En mene valtavirran mukana, ollenkaan. Olen ehkä se valonpilkahdus päivässä joka saa naisen pään kääntymään ihan vaikka vain ruokakaupassa. En vaadi mitään, keneltäkään. Elän elämääni. Ehkä joskus löydän itselleni sopivan naisen. Joka ei ole mustasukkainen. Joka ei lyö sanoilla tai teoilla.
Sohaisinko keväiseen muurahaispesään? Pahoitteluni.
t. T
Ajatuksiani
20
368
Vastaukset
- Anonyymi
Naisilla on pienemmät aivot, silti osaavat olla todella kieroja vaikka väärinkäsityksiä tulisikin asiat kääntyvät päälaelleen hyvinkin herkästi. X JA Y kromosomien ero.
- Anonyymi
Kumma, että naiset ovat kuitenkin esim. miehiä korkeammin koulutettuja, sekä elävät pidempään mm. koska älyävät omaksua terveet elämäntavat ja välttävät turhaa miehille tyypillistä riskien ottoa.
- Anonyymi
Kirjoitat kiinnostavasti ja tärkeistä aiheista. Kiitos ajatusten herättelystä aamusella.
Kaikilla on oikeus fyysiseen koskemattomuuteen, nykyisin se opetetaan jo koulussa. Myös vanhempien pitää kohdella lastaan kunnioittavasti. Lapsi ei ole pieni aikuinen, vaan omanlaisensa puhdas aihio, jonka kasvusta aikuisella on suuri vastuu. Tuon sisäisen lapsen hyvinvointi paljastuu ihmisen myöhemmissä vaiheissa. Parisuhteessa varsinkin.
Toisaalta, aina on toivoa, vaikka jossain kohtaa elämässä asiat olisivat menneet pieleen. Vaikka kaikki muut olisivat kohdelleet huonosti, ihminen voi silti itse valita toisin. Vaikeuksien jälkeen ihminen voi ymmärtää jotain uutta itsestään ja elämästä yleensäkin.Kiitos mielenkiinnosta.
Se mikä ei tapa niin se vahvistaa. Näinhän se menee. Mulla on paksu nahka. Kestän kyllä kaikenlaista törkyä, mutta nyt raja on tullut vastaan. Täytyy osata luovuttaa. Jos parisuhde ei toimi yrityksistä, keskusteluista ja lupauksista huolimatta niin se ei vain toimi. Kaikki energia menee suhteen ylläpitämiseen jotta voitaisiin olla edes jotenkin yhdessä, jollain tasolla.
Pelottaa vain ajatus, että miten lapseni ajattelevat tästä parisuhteestamme. Tiedän että annamme vääränlaisen kuvan miten suhteessa pitää olla ja milloin se pitää osata lopettaa. Siirtyykö tämä heille, että he ajattelevat tälläistä suhdetta normaalina? Tämä mietityttää, pelottaa.
Olen kumminkin yrittänyt ja antanut oman panoksen suhteeseen.- Anonyymi
TJkoo kirjoitti:
Kiitos mielenkiinnosta.
Se mikä ei tapa niin se vahvistaa. Näinhän se menee. Mulla on paksu nahka. Kestän kyllä kaikenlaista törkyä, mutta nyt raja on tullut vastaan. Täytyy osata luovuttaa. Jos parisuhde ei toimi yrityksistä, keskusteluista ja lupauksista huolimatta niin se ei vain toimi. Kaikki energia menee suhteen ylläpitämiseen jotta voitaisiin olla edes jotenkin yhdessä, jollain tasolla.
Pelottaa vain ajatus, että miten lapseni ajattelevat tästä parisuhteestamme. Tiedän että annamme vääränlaisen kuvan miten suhteessa pitää olla ja milloin se pitää osata lopettaa. Siirtyykö tämä heille, että he ajattelevat tälläistä suhdetta normaalina? Tämä mietityttää, pelottaa.
Olen kumminkin yrittänyt ja antanut oman panoksen suhteeseen.Kuulostaa siltä, että olet/ olette suhteessa siinä kohdassa, jossa pitäisi tehdä päätöksiä suuntaan tai toiseen.
Lapsille merkitsee eniten se, että heillä on turvalliset vanhemmat ja tuttuja rutiineja. Toteutustapoja on lukematon määrä. Niihin voi kuulua sekin, että vanhemmat huolehtivat lapsista erikseen. Kunhan lapsi tai nuori vain saa keskittyä "omaan elämäänsä" ja luottaa vanhempiensa tukeen.
Tsemppiä.
- Anonyymi
Puhut itsesi pussiin tässä lyhyessä monologissa niin moneen kertaan, että sinun olisi syytä suunnata kuuppatohtorille.
- Anonyymi
Tämä kommentti rupesi sivullista kiinnostamaan. Millä tavalla aloittaja puhuu itsensä pussiin, kerrotko?
- Anonyymi
Saitko sinä oikein sitten tämä trollaavan miehen ajatuksen pääsräkiinni ja kaikkea? Täytyy olla tärkeä juttu sinulle🥱👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saitko sinä oikein sitten tämä trollaavan miehen ajatuksen pääsräkiinni ja kaikkea? Täytyy olla tärkeä juttu sinulle🥱👍
Esim tämä ” Olen naisia kunnioittava mies.” Juu juu ja kuu on juustoa. Itseään kunnioittava ihminen miettii ehkä tarkemmin millä yrittää maalittaa
Anonyymi kirjoitti:
Esim tämä ” Olen naisia kunnioittava mies.” Juu juu ja kuu on juustoa. Itseään kunnioittava ihminen miettii ehkä tarkemmin millä yrittää maalittaa
Nähtävästi sohaisin siihen muurahaispesään.
Se on hyvä, jos asia kiinnostaa. Sen pitääkin kiinnostaa.
Kiitos mielipiteestäsi. Varsinkin tuo juusto juttu, voi että. En tuomitse, enkä maalaa ketään. Kerron vain omista kokemuksistani.
Mitään fyysistä väkivaltaa meidän suhteessa ei ole ikinä ollut. Kaikki on psyykkistä. Henkisesti alennetaan ihmistä ja on välinpitämätöntä käytöstä yms. Lyödä voi myös sanoilla ja teoilla. En ala sitä enempää avaamaan täällä. Ei hön tuollainen ennen ollut. Se on minun ja puolisoni välinen asia. Minulla on tullut vain raja vastaan. En jaksaisi olla suhteessa päivääkään.
Mitä tuohon kunnioittamiseen tulee, niin kunnioitan naisia. Kunnioitan vieläkin puolisoani, mutta jokin muuttui hänen ajatuksissaan. Onko se joku raskausjuttu mistä miehet ei tiedä? En tiedä mikä saa ihmisen ajatukset ja käytöksen muuttumaan. Onko hänellä toinen mies mitä ei suostu paljastamaan? En oikeastaan edes välitä enää. Parisuhteessa kunnioituksen pitää olla molemminpuolista, muuten se ei toimi. Se ei ole meidän tapauksessa toiminut viimeiseen seitsemään vuoteen. 19 vuotta olemme olleet yhdessä, 17 vuotta naimissa. Ollaan keskusteltu asioista, mutta ei ne parane pelkällä keskustelulla. En tiedä missä on vika. En tietääkseni ole tehnyt mitään väärää mikä aiheuttaisi kunnioittamiseni loppumisen. Olen suhteessa vielä lasten takia. En uskalla jättää niitä puolisolleni, vielä.
Tämä palsta toimii minulle myös paikkana missä voin purkaa tuntojani, ajatuksiani anonyymina. Ei näihin minun aloituksiin ole pakko vastailla mitään. En täällä oleile päivittäin tai viikottain. Mulla on muutakin tekemistä elämässäni.
Ihmettelen jos jollain ei ole muuta elämässään kuin tämä paikka. Missä voi trollailla ihmisten aloituksiin ja ehkä jopa tarkoituksella pahoittaa aloittajan tai muiden asiallisesti kirjoittavien mieltä. En ymmärrä sellaista käytöstä, mutta kukin kulkee tavallaan.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei oo juustoa ...Siellä on Erkillä neon lamppu tehdas.😁
Nainen lihottaa itsensä läskiksi koska se ei välitä sinusta ja siitä mitä hänestä ajattelet, sitä ei kiinnosta mitä sinä tunnet. Se hakee henkilökohtaista nautintoa syömällä eikä välitä sen sivuvaikutuksista.
>>> naista kunnioitetaan. Naista ei lyödä. Naista kohdellaan hyvin hempeällä otteella, myös sanallisesti.>>>
>>>Mies taas ottaa iskut vastaan. Oli ne sitten fyysistä tai psyykkistä. Se on miehen tehtävä, vai onko. Sinun on alistuttava koska olet mies>>>
Juuri tuo on nyt ongelmana koko länsimaailmassa, nuo on feminismin oppeja. Ja tuo on johtanut tähän tilanteeseen että koko yhteiskunta on lähellä romahtamistaan. Nyt tässä tilanteessa epätoivoisesti yritetään haalia ulkomailta (ei-länsimaat) porukkaa sisään niin paljon kuin vaan saadaan jotta olisi yhteiskunnalle jatkajia tulevaisuudessa.
Minä en ota iskuja nöyränä vastaan. Minä en alistu.
Minä en siedä vastaansanomista, enkä kohtele naista "hempeällä otteella" sanallisesti.. tai muutenkaan. En rakasta, en ihastu, parhaimmillaan vain siedän.
Jos joku minua lyö, jos minua vastaan hyökkää, niin se kyllä muistaa sen loppuikänsä, oli se sitten mies, nainen, tai eläin.- Anonyymi
Sinä oot vähän nössö...kommenteissa. Et osaa ehkä puolustautua oikein ????
- Anonyymi
Jos olet itse lihonut parisuhteen aikana ehkä 50 kiloa, piereskelet päivät sohvan pohjalla, kaltoinkohtelet parempaa puoliskoasi, jne. on turha kummastella, että puolisosta on tullut samanmoinen. Pariskunnan osapuolet muistuttavat ja suhteen edetessä muistuttavat yhä enemmän toisiaan. Ansaitsette toisenne.
Terve, jos voin siksi sinua kutsua?
Taidat puhua omasta suhteestasi ja itsestäsi. Valitan, mutta en kuulu lihavien joukkoon. Saati sohvalla pieriöihin jotka kittaavat kaljaa ja siinä sivusssa höykyyttävät naistaan. Taidat olla niitä turhanpäiväisiä trolleja jotka kiusaa.
Täällä on vaikea todistella mitään, mutta painan 83kg ja pituutta 181cm. Laske painoindeksi siitä. Se ei kerro koko totuutta, mutta tiedät pitää suusi pienemmällä. Et tiedä asioista mitään. Huomaan vastauksestasi, että et ole lukenut aiempia kirjoituksiani. Aivan sama sille. Pieni neuvo vain, ei kannata uskoa stereotypioihin. Ne ei koske kaikkia, sinua varmaan.
Valitan jos kuulut tähän ylipainoisten sohvalla pieriöiden joukkoon. Eikö kannattaisi asialle tehdä jotain?- Anonyymi
TJkoo kirjoitti:
Terve, jos voin siksi sinua kutsua?
Taidat puhua omasta suhteestasi ja itsestäsi. Valitan, mutta en kuulu lihavien joukkoon. Saati sohvalla pieriöihin jotka kittaavat kaljaa ja siinä sivusssa höykyyttävät naistaan. Taidat olla niitä turhanpäiväisiä trolleja jotka kiusaa.
Täällä on vaikea todistella mitään, mutta painan 83kg ja pituutta 181cm. Laske painoindeksi siitä. Se ei kerro koko totuutta, mutta tiedät pitää suusi pienemmällä. Et tiedä asioista mitään. Huomaan vastauksestasi, että et ole lukenut aiempia kirjoituksiani. Aivan sama sille. Pieni neuvo vain, ei kannata uskoa stereotypioihin. Ne ei koske kaikkia, sinua varmaan.
Valitan jos kuulut tähän ylipainoisten sohvalla pieriöiden joukkoon. Eikö kannattaisi asialle tehdä jotain?Olet selkeästi itseäsi täynnä oleva lihava, pienimunainen mies, joka ei uskalla lähteä suhteesta koska pelkää ettei enää koskaan tule naista saamaan, ja todennäköisesti on tässä oikeassa. Voit esittää täällä mitä vain, harmi ettei kukaan sinua usko.
Anonyymi kirjoitti:
Olet selkeästi itseäsi täynnä oleva lihava, pienimunainen mies, joka ei uskalla lähteä suhteesta koska pelkää ettei enää koskaan tule naista saamaan, ja todennäköisesti on tässä oikeassa. Voit esittää täällä mitä vain, harmi ettei kukaan sinua usko.
Hui alkoi oikein pelottaa. Taidat olla oikea selvänäkijä.
Taidan palata sivistyksen pariin. Jätän tämän teidän tai siis sinun leikkikentän rauhaan. Saat leikkiä mitä haluat. Luulla ja uskoa mitä haluat.
Täällä ei voi purkaa tunteitaan millään tavalla etteikö leimattaisiin joksikin. En ole varmasti ainoa.
Aivan sama minulle uskooko kukaan näitä minun kirjoituksia ja luuletko pikkutyttö tosiaan että välitän? En.
Periaatteessa se mitä olen kirjoittanut tai kirjoittaisin tulevaisuudessa ei kuulu sinulle millään tavalla. Tuollaisen aivottoman kommentin minkä kirjoitit vastaukseksi minulle. Kertoo todella paljon sinusta ja aivojesi tilanteesta, ajatusmaailmastasi. Köy sääliksi. Et edes tunne minua, enkä halua että tunnet. Noinko puhut oikeastikin. Haluaisin nähdä sinut kasvotusten, kun sanot samoin sanoin kuin kirjoitit kommenttiin. Tiedän ettet uskalla.
Tiedän, itse kerjäsin tätä. En uskonut että näin vakavasti otettaisiin. Parempi kaikkien kannalta että jätän tämän palstailun. En vain osaa olla täällä. Olla kireä, ärtynyt. Haukkua ihmisiä, jopa tuntemattomia. En vain pysty siihen. En edes anonyymina.
En osaa aina pitää puoliani. En halua ihmisille pahaa. Vaikka jotkut ehkä ansaitsivatkin muistutuksen. Minulle on ihan sama mitä mieltä olette minusta. En tunne ketään teistä. Enkä välttämättä edes halua. Tämä on ollut vain paikka minne olen voinut kirjoitella tuntemuksiani. Nyt sekin on poissa.
En häiritse palstalaisten elämää enää. En köy täällä enää. En kirjoita mitään tänne enää. En hajota teidän korttitaloa. En kuulu tänne. En vain jaksa mitään ylimääräistä kuraa elämääni enää.
Hyvää alkavaa kevättä kaikille, myös sinulle tyttönen!- Anonyymi
TJkoo kirjoitti:
Hui alkoi oikein pelottaa. Taidat olla oikea selvänäkijä.
Taidan palata sivistyksen pariin. Jätän tämän teidän tai siis sinun leikkikentän rauhaan. Saat leikkiä mitä haluat. Luulla ja uskoa mitä haluat.
Täällä ei voi purkaa tunteitaan millään tavalla etteikö leimattaisiin joksikin. En ole varmasti ainoa.
Aivan sama minulle uskooko kukaan näitä minun kirjoituksia ja luuletko pikkutyttö tosiaan että välitän? En.
Periaatteessa se mitä olen kirjoittanut tai kirjoittaisin tulevaisuudessa ei kuulu sinulle millään tavalla. Tuollaisen aivottoman kommentin minkä kirjoitit vastaukseksi minulle. Kertoo todella paljon sinusta ja aivojesi tilanteesta, ajatusmaailmastasi. Köy sääliksi. Et edes tunne minua, enkä halua että tunnet. Noinko puhut oikeastikin. Haluaisin nähdä sinut kasvotusten, kun sanot samoin sanoin kuin kirjoitit kommenttiin. Tiedän ettet uskalla.
Tiedän, itse kerjäsin tätä. En uskonut että näin vakavasti otettaisiin. Parempi kaikkien kannalta että jätän tämän palstailun. En vain osaa olla täällä. Olla kireä, ärtynyt. Haukkua ihmisiä, jopa tuntemattomia. En vain pysty siihen. En edes anonyymina.
En osaa aina pitää puoliani. En halua ihmisille pahaa. Vaikka jotkut ehkä ansaitsivatkin muistutuksen. Minulle on ihan sama mitä mieltä olette minusta. En tunne ketään teistä. Enkä välttämättä edes halua. Tämä on ollut vain paikka minne olen voinut kirjoitella tuntemuksiani. Nyt sekin on poissa.
En häiritse palstalaisten elämää enää. En köy täällä enää. En kirjoita mitään tänne enää. En hajota teidän korttitaloa. En kuulu tänne. En vain jaksa mitään ylimääräistä kuraa elämääni enää.
Hyvää alkavaa kevättä kaikille, myös sinulle tyttönen!Minusta on todella surullista, että näin järkevän oloisesti kirjoittavat ihmiset ajetaan täältä pois epäasiallisella käytöksellä. Hyvää kevättä sinullekin!
(sivusta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta on todella surullista, että näin järkevän oloisesti kirjoittavat ihmiset ajetaan täältä pois epäasiallisella käytöksellä. Hyvää kevättä sinullekin!
(sivusta)Täysin asiaton vanhus tuo on, tee seuraa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin asiaton vanhus tuo on, tee seuraa.
No minähän teen. Eipä täällä kukaan koskaan ollutkaan kiinnostunut. Heippa.
(sivusta)
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 252593
- 951576
- 1211374
- 751150
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa361141Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo25961Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270931- 52922
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil216889- 34825