Riittämätön

Anonyymi-ap

Kun auttaa, tukee ja nostaa toisia, ja yhä jälleen on miettimässä, mikä itsessä on vikana näkymättömäksi jäädessä. Kuin olisi se kiltti ihminen, joka kelpaa vain mukavaksi seuraksi. Se, joka ei kuitenkaan riitä miksikään muuksi. Riittämätön.

Vaikka kokemus ei olisi koko totuus, niin se on kuin kipeä varjo. Ollako röyhkeämpi, itsekkäämpi, kovempi. Miten elää näkyvämmin, mutta itsensä säilyttäen.

15

336

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuttua itsellekin, toisilla on kulissi josta pitävät kiinni kynsin hampain. Monille se hyötyminen toisesta on päällimmäisenä mielessä. Arvostusta ei helposti saa hyvää tekemällä, kuin heiltä, jotka sille osaa antaa arvoa. Osaaminen syntyy yleensä omakohtaisista kokemuksista?

      • Anonyymi

        Hitto sä olet vajaaälyimen ihminrn


      • Anonyymi

        Samoja mietteitä, omakohtaisista kokemuksista oppiminen on hyvä huomio. Lisään myös itsen arvostamisen, joka sitten peilautuu takaisin. Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoja mietteitä, omakohtaisista kokemuksista oppiminen on hyvä huomio. Lisään myös itsen arvostamisen, joka sitten peilautuu takaisin. Ap.

        Just näin ja itsensä arvostaminen paranee yleensä onnistumisten kautta (hyvää tekemällä/ antamisen ilolla jne) myönteisellä kokemuksilla ja epäonnistumisten ja pettymysten kautta se voi laskea. Toiset tyytyy vähempään, joskus vähänkin on riittävästi toisille.

        Samoin ikävät asiat ympärillä voi laskea itseisarvoa "tuntemukset". Riittämättömyyden tunne ei synny tyhjästä vaan lähipiirin status voi vaikuttaa siihen ja kaikenlaiset huonot vaikutteet ympärillä. Toiset ovat kriittisempiä itseä kohtaan kuin toiset. Toisille ei edes hyvä riitä vaan pitää suoriutua asioista kiitettävästi, että se tyydyttää.


    • Anonyymi

      Kilttejä käytetään hyväksi. Tietyt ihmiset bongaa aina ne empaatit. Ja sitten kun alkaa vetämään heille rajoja, niin saa kovan ryöpytyksen päälleen. Olen tarkka tässä kohtaa elämässäni, kenen kanssa olen tekemisissä. Sukulaisia ei voi valita, mutta ystävät voi. Ota vain arvoisiasi ihmisiä lähellesi, tsemppiä!

      • Anonyymi

        Ei käytetä


      • Anonyymi

        Totta jokainen sana.

        Arvosta itseäsi samassa suhteessa kuin tuet ja arvostat muita, ylläpidä tervettä tasapainoa.

        Kiitos tsempeistä, kyllä täältä aallonpohjalta vielä noustaan. Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta jokainen sana.

        Arvosta itseäsi samassa suhteessa kuin tuet ja arvostat muita, ylläpidä tervettä tasapainoa.

        Kiitos tsempeistä, kyllä täältä aallonpohjalta vielä noustaan. Ap

        Minä tunnen myös olevani tällä hetkellä aallonpohjalla. Hyvä asia tässä on se, että tiedän mistä virheellisestä valinnasta tämä tilanteeni johtuu. Korjausliikkeisiin vaan menee niin älyttömästi energiaa, että tästä lähin alan ihan vakavissani luottamaan intuitiooni.

        Toimin omaa intuitiotani vastaan eräässä asiassa, koska halusin säilyttää rauhan ja ystävyyden erään ihmisen kanssa. Koin että olin hänelle vuosien takaisessa asiassa jäänyt kiitollisuudenvelkaan. Jouduin maksamaan tästä virheestäni sekä taloudellisesti, että siitä aiheutui myös terveydellisiä ongelmia. Olisi pitänyt kuunnella sisintäni ja luottaa siihen, mitä se yritti kertoa.

        Ihmiset eivät välttämättä tarkoita olla pahantahtoisia. Joskus vaan käy niin, että tiukan paikan tullen pelastavat itsensä ja uhraavat muut. Nyt koitan selvittää omaa tilannettani maltilla sekä levolla ja yritän parhaani, etten kuluttaisi energiaani vihan tunteisiin. Uskon että asiat selkeytyy, kun hoidan oman osuuteni.

        Minulla on kuitenkin jo paljon elämänkokemusta ja kokemusta myös syyn ja seurauksen laista. Loppujen lopuksi asiat ovat hyvin yksinkertaisia, kun alkaa ottamaan oppia vastaan. Karma ei palkitse tai rankaise. Sisimmässään tietää kun kuuntelee itseään, mitkä asiat ovat niitä, mistä ei voi mitään hyvää seurata.

        On ollut tavallaan helpottavaa kun ymmärtää, että itselläni on valintojen kautta vastuu omasta aikuiselämästäni. Voin lähteä syyttelemään huonosta olostani muita, muttei se johda mihinkään. Tai johtaahan se siihen, että palaan joka kerta lähtökohtaan - omaan itseeni. Minä päätän, mitä valintoja teen. Joskus on kyse jostain ihan pieneltä tuntuvasta valinnasta. Mutta sekin voi johtaa onnettomuuteen, koska valintaa seuraa aina siitä johtuva seuraava valinta jne.

        Kyllä tästä noustaan kuten ennenkin. Sinä myös, olen varma siitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen myös olevani tällä hetkellä aallonpohjalla. Hyvä asia tässä on se, että tiedän mistä virheellisestä valinnasta tämä tilanteeni johtuu. Korjausliikkeisiin vaan menee niin älyttömästi energiaa, että tästä lähin alan ihan vakavissani luottamaan intuitiooni.

        Toimin omaa intuitiotani vastaan eräässä asiassa, koska halusin säilyttää rauhan ja ystävyyden erään ihmisen kanssa. Koin että olin hänelle vuosien takaisessa asiassa jäänyt kiitollisuudenvelkaan. Jouduin maksamaan tästä virheestäni sekä taloudellisesti, että siitä aiheutui myös terveydellisiä ongelmia. Olisi pitänyt kuunnella sisintäni ja luottaa siihen, mitä se yritti kertoa.

        Ihmiset eivät välttämättä tarkoita olla pahantahtoisia. Joskus vaan käy niin, että tiukan paikan tullen pelastavat itsensä ja uhraavat muut. Nyt koitan selvittää omaa tilannettani maltilla sekä levolla ja yritän parhaani, etten kuluttaisi energiaani vihan tunteisiin. Uskon että asiat selkeytyy, kun hoidan oman osuuteni.

        Minulla on kuitenkin jo paljon elämänkokemusta ja kokemusta myös syyn ja seurauksen laista. Loppujen lopuksi asiat ovat hyvin yksinkertaisia, kun alkaa ottamaan oppia vastaan. Karma ei palkitse tai rankaise. Sisimmässään tietää kun kuuntelee itseään, mitkä asiat ovat niitä, mistä ei voi mitään hyvää seurata.

        On ollut tavallaan helpottavaa kun ymmärtää, että itselläni on valintojen kautta vastuu omasta aikuiselämästäni. Voin lähteä syyttelemään huonosta olostani muita, muttei se johda mihinkään. Tai johtaahan se siihen, että palaan joka kerta lähtökohtaan - omaan itseeni. Minä päätän, mitä valintoja teen. Joskus on kyse jostain ihan pieneltä tuntuvasta valinnasta. Mutta sekin voi johtaa onnettomuuteen, koska valintaa seuraa aina siitä johtuva seuraava valinta jne.

        Kyllä tästä noustaan kuten ennenkin. Sinä myös, olen varma siitä.

        Ikävää kuulla, että sinäkin olet aallonpohjalla. On raskas olla syvyyksissä, mieli matalalla.

        Olen itkenyt aamun... ilmeisesti jäänyt surua surematta niin tullut kaikki tuska kyynelinä ulos.

        Voimia sinulle ja kiitos vertaistuesta. Pian tulee se suuri, pinnalle nostava aalto. Lempeästi ja voimakkaasti toiveikkuutta lisäävå sellainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävää kuulla, että sinäkin olet aallonpohjalla. On raskas olla syvyyksissä, mieli matalalla.

        Olen itkenyt aamun... ilmeisesti jäänyt surua surematta niin tullut kaikki tuska kyynelinä ulos.

        Voimia sinulle ja kiitos vertaistuesta. Pian tulee se suuri, pinnalle nostava aalto. Lempeästi ja voimakkaasti toiveikkuutta lisäävå sellainen.

        Kiitos! Minäkin itkin tuossa, olin lohduton ja voimaton. Mutta tosiaan nyt jo alkaa helpottamaan, kun antaa surun ja itkun tulla ulos. Ja vertaistuki on tärkeää. Ja saan tuntea rakkautta ja yhteyttä muita elollisia kohtaan, ilman että sitä mitätöidään ja torjutaan. Tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä tunnen myös olevani tällä hetkellä aallonpohjalla. Hyvä asia tässä on se, että tiedän mistä virheellisestä valinnasta tämä tilanteeni johtuu. Korjausliikkeisiin vaan menee niin älyttömästi energiaa, että tästä lähin alan ihan vakavissani luottamaan intuitiooni.

        Toimin omaa intuitiotani vastaan eräässä asiassa, koska halusin säilyttää rauhan ja ystävyyden erään ihmisen kanssa. Koin että olin hänelle vuosien takaisessa asiassa jäänyt kiitollisuudenvelkaan. Jouduin maksamaan tästä virheestäni sekä taloudellisesti, että siitä aiheutui myös terveydellisiä ongelmia. Olisi pitänyt kuunnella sisintäni ja luottaa siihen, mitä se yritti kertoa.

        Ihmiset eivät välttämättä tarkoita olla pahantahtoisia. Joskus vaan käy niin, että tiukan paikan tullen pelastavat itsensä ja uhraavat muut. Nyt koitan selvittää omaa tilannettani maltilla sekä levolla ja yritän parhaani, etten kuluttaisi energiaani vihan tunteisiin. Uskon että asiat selkeytyy, kun hoidan oman osuuteni.

        Minulla on kuitenkin jo paljon elämänkokemusta ja kokemusta myös syyn ja seurauksen laista. Loppujen lopuksi asiat ovat hyvin yksinkertaisia, kun alkaa ottamaan oppia vastaan. Karma ei palkitse tai rankaise. Sisimmässään tietää kun kuuntelee itseään, mitkä asiat ovat niitä, mistä ei voi mitään hyvää seurata.

        On ollut tavallaan helpottavaa kun ymmärtää, että itselläni on valintojen kautta vastuu omasta aikuiselämästäni. Voin lähteä syyttelemään huonosta olostani muita, muttei se johda mihinkään. Tai johtaahan se siihen, että palaan joka kerta lähtökohtaan - omaan itseeni. Minä päätän, mitä valintoja teen. Joskus on kyse jostain ihan pieneltä tuntuvasta valinnasta. Mutta sekin voi johtaa onnettomuuteen, koska valintaa seuraa aina siitä johtuva seuraava valinta jne.

        Kyllä tästä noustaan kuten ennenkin. Sinä myös, olen varma siitä.

        Tunteva ihminen kokee asioita vahvemmin kuin sellainen, joka käsittelee asiat tunteetta. Itse olen kans aallon pohjalla ollut reilut kolme vuotta, eikä ole näköpiirissä vielä sellaista, mikä voisi tilanteen paremmaksi muuttaa? Tai on pientä toivetta, mut sekin voi johtua vain omasta optimismista?

        Olen mies, joka ei itse, mut koskettavia elokuvia ja sarjoja katsellessa, jotka tuntuu osuvan itseen, huomaa silmät kostuvan. On asioita, joita ei kykene käsittelemään niin kuin haluaisi. Kokee silloin kyvyttömyyttä.

        Katsoin tänään YLE areenasta Karibialle sijoittuvan sarjan loppuun (Murha paratiisissa), jossa poliisi kollegoilla on syviä tuntemuksia toisia kohtaan, muttei niin kykyä käsitellä niitä luottaen toiseen ja tuttavapiirin avulla löytyi keinot muuttaa tilanne yhteiseksi hyväksi, minusta hyvällä tavalla.

        Sain siitä hyvää mieltä itselle, uskon, että monet painivat vähän samojen ongelmien parissa ja siksi ovat sinkkuja, eikä suhteessa, koska kokevat, ettei sopua ja ymmärrystä löydy asioihin? Riittämättömyyden tunne on monella suhteilun este? Itsellä ainakin näin.

        Toisen syvempi tunteminen hyvin auttaa asiaan, mut harvemmin sellaista tilannetta syntyy kahden ihmisen välille? Luottamuksella on suuri merkitys, vaatii samalla toisen kunnioittamista ja arvostamista. Myönteinen suhtautuminen tulevaan auttaa, siihen pyrin myös omalla kohdallani, vaikka olen vähän umpikujassa tällä hetkellä.

        Ehkä onnistun vielä ja löydän siten niitä hyviä asioita itselleni, mikä muuttaa käyttäytymistäni enemmän hymyileväksi, samalla vastaanottavaisemmaksi ja uskallan paremmin luottaa myös muihin, tämän suhteen olen ollut vähän kadoksissa. Haluan kuitenkin uskoa vielä hyviä asioita tapahtuvaksi. Tsemppiä kaikille riittämättömyyden tunteville.

        Itse olen kuitenkin terve, vaikka pieni epäilykin on vakavammasta sairaudesta. Aika näyttää uskallanko mennä milloin testeihin ym. Omat tuntemukset vaihtelee sen suhteen 👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tunteva ihminen kokee asioita vahvemmin kuin sellainen, joka käsittelee asiat tunteetta. Itse olen kans aallon pohjalla ollut reilut kolme vuotta, eikä ole näköpiirissä vielä sellaista, mikä voisi tilanteen paremmaksi muuttaa? Tai on pientä toivetta, mut sekin voi johtua vain omasta optimismista?

        Olen mies, joka ei itse, mut koskettavia elokuvia ja sarjoja katsellessa, jotka tuntuu osuvan itseen, huomaa silmät kostuvan. On asioita, joita ei kykene käsittelemään niin kuin haluaisi. Kokee silloin kyvyttömyyttä.

        Katsoin tänään YLE areenasta Karibialle sijoittuvan sarjan loppuun (Murha paratiisissa), jossa poliisi kollegoilla on syviä tuntemuksia toisia kohtaan, muttei niin kykyä käsitellä niitä luottaen toiseen ja tuttavapiirin avulla löytyi keinot muuttaa tilanne yhteiseksi hyväksi, minusta hyvällä tavalla.

        Sain siitä hyvää mieltä itselle, uskon, että monet painivat vähän samojen ongelmien parissa ja siksi ovat sinkkuja, eikä suhteessa, koska kokevat, ettei sopua ja ymmärrystä löydy asioihin? Riittämättömyyden tunne on monella suhteilun este? Itsellä ainakin näin.

        Toisen syvempi tunteminen hyvin auttaa asiaan, mut harvemmin sellaista tilannetta syntyy kahden ihmisen välille? Luottamuksella on suuri merkitys, vaatii samalla toisen kunnioittamista ja arvostamista. Myönteinen suhtautuminen tulevaan auttaa, siihen pyrin myös omalla kohdallani, vaikka olen vähän umpikujassa tällä hetkellä.

        Ehkä onnistun vielä ja löydän siten niitä hyviä asioita itselleni, mikä muuttaa käyttäytymistäni enemmän hymyileväksi, samalla vastaanottavaisemmaksi ja uskallan paremmin luottaa myös muihin, tämän suhteen olen ollut vähän kadoksissa. Haluan kuitenkin uskoa vielä hyviä asioita tapahtuvaksi. Tsemppiä kaikille riittämättömyyden tunteville.

        Itse olen kuitenkin terve, vaikka pieni epäilykin on vakavammasta sairaudesta. Aika näyttää uskallanko mennä milloin testeihin ym. Omat tuntemukset vaihtelee sen suhteen 👍

        korjaus, itke sanan oletti itseksi.


    • Anonyymi

      Minä kans ajan omaa etua ja oikeutta onpa narsistista

      • Anonyymi

        Aivan kauheeta :// :D


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Au Pairit Maltalla - Keskustelua !!

      Keskustelua uudesta kaudesta. Täällä kaikki jaksot katsottu kun verot pakko maksaa.. Myyn ulkopuolelle jättäminen oli su
      Tv-sarjat
      271
      3285
    2. Suomalaisia valmistautuneena pakenemaan

      https://yle.fi/a/74-20084635 “Auto on aina tankattuna ja pari laukkua valmiiksi pakattuna, jos tulee äkkilähtö.”
      Maailman menoa
      401
      2028
    3. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      70
      1905
    4. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1641
    5. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      115
      1395
    6. Ei kiinnosta idän humpuuki

      Onko kukaan ihminen koskaan hyötynyt idän opeista pätkääkään? Ei ole, uskallan väittää!
      291
      1127
    7. Ikävöin sinua nainen

      Vaikka lopetin yhteydenpidon kokonaan. Ehkä joskus ymmärrät, et se oli ainoa järkevä vaihtoehto. Ei rakkaus lopu siihe
      Ikävä
      45
      1067
    8. Ristinryövärin kastamattomuus?

      KASTAMATON RISTINRYÖVÄRI Ristinryövärin pelastumista ilman kastetta on joskus käytetty perusteena sille, ettei kasteell
      Luterilaisuus
      277
      988
    9. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      105
      931
    10. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      906
    Aihe