Miksi ateistit eivät voita Nobelin rauhanpalkintoa?

Anonyymi-ap

Niin miksi eivät voita? Eivätkö olekaan kunnostautuneet rauhan asialla?

18

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Anonyymi

        Ei, uskonnottomuus ja ateismi eivät ole synonyymejä, vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa.

        Uskonnottomuus tarkoittaa sitä, että henkilö ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön tai ei noudata mitään uskonnollista järjestelmää. Uskonnottomat ihmiset voivat silti uskoa jumalaan tai korkeampaan voimaan, tai he voivat olla epävarmoja uskomuksistaan.

        Ateismi sen sijaan tarkoittaa uskoa, että jumalaa tai jumalia ei ole olemassa. Ateistit kiistävät jumalan olemassaolon, kun taas uskonnottomat ihmiset eivät välttämättä tee niin.

        Joten, vaikka kaikki ateistit ovat uskonnottomia, kaikki uskonnottomat eivät ole ateisteja. Toisin sanoen, uskonnottomuus ja ateismi ovat kaksi eri asiaa, jotka voivat mutta eivät välttämättä liity toisiinsa.


      • Tuossa linkissä oli hupaisa huomautus juutalaisista Nobelin palkinnon saajista, mikä vahvistaa sen että eivät kaikki juutalaiset ole juutalaisia, mutta toisaalta toisaalta myöskään kaikki juutalaiset eivät ole juutalaisia. ; )


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei, uskonnottomuus ja ateismi eivät ole synonyymejä, vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa.

        Uskonnottomuus tarkoittaa sitä, että henkilö ei kuulu mihinkään uskonnolliseen yhteisöön tai ei noudata mitään uskonnollista järjestelmää. Uskonnottomat ihmiset voivat silti uskoa jumalaan tai korkeampaan voimaan, tai he voivat olla epävarmoja uskomuksistaan.

        Ateismi sen sijaan tarkoittaa uskoa, että jumalaa tai jumalia ei ole olemassa. Ateistit kiistävät jumalan olemassaolon, kun taas uskonnottomat ihmiset eivät välttämättä tee niin.

        Joten, vaikka kaikki ateistit ovat uskonnottomia, kaikki uskonnottomat eivät ole ateisteja. Toisin sanoen, uskonnottomuus ja ateismi ovat kaksi eri asiaa, jotka voivat mutta eivät välttämättä liity toisiinsa.

        "Ei, uskonnottomuus ja ateismi eivät ole synonyymejä, vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa."

        Älä jaksa. Uskonnot jaetaan teistisiin ja ei-teistisiin uskontoihin. Jos ihminen on uskonnoton niin hän on ei-teisti eli ateisti.


      • kollimaattori kirjoitti:

        Tuossa linkissä oli hupaisa huomautus juutalaisista Nobelin palkinnon saajista, mikä vahvistaa sen että eivät kaikki juutalaiset ole juutalaisia, mutta toisaalta toisaalta myöskään kaikki juutalaiset eivät ole juutalaisia. ; )

        "...eivät kaikki juutalaiset ole juutalaisia, mutta toisaalta toisaalta myöskään kaikki juutalaiset eivät ole juutalaisia. ; )"

        Tämä todistaa sen, että uskonto on eurooppalainen Uuden ajan alussa syntynyt käsite. On olemassa paljon muinaisia ja nykyisiä kulttuureja, joita nykyajan eurooppalainen pitää uskontona, mutta sen ajan ihminen piti sitä vain lakina ja elämäntapana. Yksi esimerkki on juutalaisuus, jota juutalaiset ovat pitäneet elämäntapana ja kulttuurina ja vasta nykyään uskontona.

        "Even though the beliefs and traditions of Judaism are found in the ancient world, ancient Jews saw Jewish identity as being about an ethnic or national identity and did not entail a compulsory belief system or regulated rituals. In the 1st century CE, Josephus had used the Greek term ioudaismos (Judaism) as an ethnic term and was not linked to modern abstract concepts of religion or a set of beliefs. The very concept of "Judaism" was invented by the Christian Church, and it was in the 19th century that Jews began to see their ancestral culture as a religion analogous to Christianity."

        https://en.wikipedia.org/wiki/Religion


      • Stronghist kirjoitti:

        "...eivät kaikki juutalaiset ole juutalaisia, mutta toisaalta toisaalta myöskään kaikki juutalaiset eivät ole juutalaisia. ; )"

        Tämä todistaa sen, että uskonto on eurooppalainen Uuden ajan alussa syntynyt käsite. On olemassa paljon muinaisia ja nykyisiä kulttuureja, joita nykyajan eurooppalainen pitää uskontona, mutta sen ajan ihminen piti sitä vain lakina ja elämäntapana. Yksi esimerkki on juutalaisuus, jota juutalaiset ovat pitäneet elämäntapana ja kulttuurina ja vasta nykyään uskontona.

        "Even though the beliefs and traditions of Judaism are found in the ancient world, ancient Jews saw Jewish identity as being about an ethnic or national identity and did not entail a compulsory belief system or regulated rituals. In the 1st century CE, Josephus had used the Greek term ioudaismos (Judaism) as an ethnic term and was not linked to modern abstract concepts of religion or a set of beliefs. The very concept of "Judaism" was invented by the Christian Church, and it was in the 19th century that Jews began to see their ancestral culture as a religion analogous to Christianity."

        https://en.wikipedia.org/wiki/Religion

        Raamatussahan (ja Toorassa) kerrotaan monessa paikassa, että nämä säännöt koskevat vain juutalaisten heimojen jäseniä. Juutalaisuuteen synnyttiin, ei siihen liitytty.


      • Anonyymi

        Deisti on uskonnoton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Deisti on uskonnoton

        "Deisti on uskonnoton"

        Jos näin on niin hän ei ole myöskään teisti, koska uskonnollinen on teistinen tai ei-teistinen uskonnollinen.


      • Anonyymi
        Stronghist kirjoitti:

        "Ei, uskonnottomuus ja ateismi eivät ole synonyymejä, vaikka ne usein liittyvätkin toisiinsa."

        Älä jaksa. Uskonnot jaetaan teistisiin ja ei-teistisiin uskontoihin. Jos ihminen on uskonnoton niin hän on ei-teisti eli ateisti.

        Sinulla on oma jako.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on oma jako.

        Ei ole.

        Jos on uskonnoton niin on myös jumalaton eli ateisti.


      • Anonyymi
        Stronghist kirjoitti:

        Ei ole.

        Jos on uskonnoton niin on myös jumalaton eli ateisti.

        Minulla ei ole uskontoa mutta uskon Jumalaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole uskontoa mutta uskon Jumalaan.

        Eli olet uskovainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ole uskontoa mutta uskon Jumalaan.

        Jumala erisnimenä viittaa kristinuskon jumalaan joten kun uskot siihen uskontosi on nimenomaan kristinusko.


    • Anonyymi

      jumalan kansa omistaa säätön rahat , siksi ! ja päättää myös keille palkinto luovutetaan

    • Anonyymi

      Miksi teistit eivät voita Nobelin rauhanpalkintoa?
      Niin miksi eivät voita? Eivätkö Isreilesakaan olekaan kunnostautuneet rauhan asialla?

      • Anonyymi

        Juutalaiset ovat eniten voittaneet Nobel palkintoja eivät rauhanpalkintoja.


    • Anonyymi

      Miksei Jeesus voittanut ikinä Nobel-palkintoa? Tai Jumala? Tai Saatana?
      Ihmeitä tekevinä sankareina heillä olisi ollut siihen kaikki mahdollisuudet.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1728
    2. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      62
      1103
    3. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      145
      1079
    4. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      905
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      76
      900
    6. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      23
      871
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      850
    8. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      759
    9. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      61
      754
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      721
    Aihe