Rakkokokemuksia haen

Anonyymi-ap

Onko kennelläkään moista vaivaa. Virtsarakkoa lievästi pakottaa kun se alkaa täyttyä virtsalla. Hieman virtsatietulehduksen oireita, ei kuitenkaan ole pakko mennä koko ajan pissalle. Luin ettei kannata käydä liian usein pissalla, ettei virtsarakko kutistu.
Tulehdusta ei ole. On käyty kokeet ja ultraääni, mitään ei löydy. Vaiva vaan tuli muutaman kuukausi sitten ja jatkuu. Aikaisemmin ei ole ollut mitään, eikä ole karkailua eli jumppaan kuuluvat hyppyliikkeet. Rauhoittuu hetkeksi kun juon kuumaa juomaa runsaasti. Yleensäkin juon riittävästi.
Olen aivan ymmällä, mitä tämä on?

10

343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on ajoittain samanlaista, lisänä kuitenkin myös etova olo rakon täyttyessä.
      Syystä ei ole mitään tietoa.
      Joskus yritin lääkärille asiasta puhua, mutta eipä siellä välitetty.

    • Anonyymi

      Alan seuraavaksi miettiä mitä syön ennen oireita. Vaikuttaisiko jos juon vähänkään enemmän kahvia, tai suklaa jota syön aika vähän tms.
      Vähän vaikuttaa että liikuntasuorituksen jälkeen olisi pahempi ja löhöilypäivän jälkeen parempi.
      Mitään muutosta en kuitenkaan ole tehnyt elämääni nyt verrattuna n. 4-6 kk aikaisemmin jolloin oireet alkoivat.
      Toinen mitä epäilen, että olisin allergisoitunut, herkistynyt Vagifemille, kun sen tabletin jälkeen oireet ovat pahemmat pari-kolme päivää.
      Oletko sinä tehnyt itsestäsi mitään havaintoja?

      • Anonyymi

        En ole oikeastaan kiinnittänyt kummemmin huomiota.
        En yleensäkään paljoa mietiskele, miltä kehossa milloinkin tuntuu.
        Liikaa jos tutkailee itseään, niin saattaahan sitä alkaa tuntemaan vaikka mitä tuntemuksia.
        Itse vasta äskettäin aloitin myös Vagifemin, ehkä se pientä tunnetta tekee tuonne alavatsaan.
        Ajan myötä ehkä huomaa, jos siitä jotain voimakkaita oireita tulisi.


    • Anonyymi

      Oletko mies vai nainen?
      Miehellä tuo voisi olla eturauhasen tulehdus.
      Eihän ole mahdollisuutta virtsarakon tulehdukselle tai limakalvojen ärtymiselle? Myös interstitielli kyatiitti (krooninen rakkotulehdus) tulisi mieleen, mutta oireet ovat siihen ehkä liian lievät.

      • Anonyymi

        Ihan tässä naisia ollaan, mainittiinhan tuo Vagifem näissä kommenteissa, se on estrogeenivalmiste. Estrogeeni on naishormoni.
        Itsellä ainakin on tulehdukset tutkittu, eikä sellaista ole, ei mitään kroonista. Joskus on ohimeneviä virtsatietulehduksia ollut.
        Aikoinaan minulla oli myös virtsaumpi tilanne, viikon verran oli kestokatetrikin käytössä. Alkoi sitten onneksi toimia itsestään.
        Syytä virtsaumpeen ei selvitetty lainkaan, vaikka ensin oli tarkoitus. Lähetekin meni, ja oli otettu vastaan urologian poliklinikalla, mutta kun rakko alkoi toimia, minut otettiin pois jonosta, eli urologin käynti ei toteutunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tässä naisia ollaan, mainittiinhan tuo Vagifem näissä kommenteissa, se on estrogeenivalmiste. Estrogeeni on naishormoni.
        Itsellä ainakin on tulehdukset tutkittu, eikä sellaista ole, ei mitään kroonista. Joskus on ohimeneviä virtsatietulehduksia ollut.
        Aikoinaan minulla oli myös virtsaumpi tilanne, viikon verran oli kestokatetrikin käytössä. Alkoi sitten onneksi toimia itsestään.
        Syytä virtsaumpeen ei selvitetty lainkaan, vaikka ensin oli tarkoitus. Lähetekin meni, ja oli otettu vastaan urologian poliklinikalla, mutta kun rakko alkoi toimia, minut otettiin pois jonosta, eli urologin käynti ei toteutunut.

        Miten tuo krooninen tulehdus tutkitaan. Itse katselin Virtsarakon kipuoireyhtymän oireita. Siinä on krooninen rakon tulehdus yksi oire. Itselläni vähän epäilen tätä, on kulemma harvinainen eikä hoitoa oiken ole.
        Minulta otettiin tavanomaiset virtsakokeet, niissä ei löytynyt mitään. Pitäisiköhän samalla testillä löytyä myön tuo krooninen rakkotulehdus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo krooninen tulehdus tutkitaan. Itse katselin Virtsarakon kipuoireyhtymän oireita. Siinä on krooninen rakon tulehdus yksi oire. Itselläni vähän epäilen tätä, on kulemma harvinainen eikä hoitoa oiken ole.
        Minulta otettiin tavanomaiset virtsakokeet, niissä ei löytynyt mitään. Pitäisiköhän samalla testillä löytyä myön tuo krooninen rakkotulehdus.

        Jos kyse on esim. IC-kystiitistä tai sellaisen epäilystä, niin tähystyksellä tutkitaan rakko.


    • Anonyymi

      Minulla myös alkaa virtsarakkoa pakottaa, oli jo lapsena etenkin toisen kivestyräleikkauksen jälkeen 9-10 vuoden iässä paheni, niin että saatoin itkeä kivusta kuin olisi neuloilla tai tikareilla isketty. Niitä oli vuosia. Lukioaikana harveni, mutta päivittäin oli rakossa puukkomaisia miedompia kipuja, lisäksi virtsa-alkoi karkailla enemmän kuin lapsena ja virtsanpidätyskyky huonontua enemmän ja enemmän. Karkailua, pidätys- ja pissavaivoja on ollut koko elämä lapsesta asti, kuten rakkokipua.

      Aloin käyttää vaippoja lukiossa. Ensin inkohousuja, joita en silloin saati nykyään pidä hyvinä lainkaan vaan inhoan. Kouruvaipat olivat huomattavasti paremmat. 18-vuotiaana aloin käyttää teippivaippoja ja käytän nyt 34-vuotiaana edelleen 24/7. Kun teippivaipat tulivat alkoi aivan uusi hyvä parempi, toimintakykyisempi elämä, jota en päivääkään ole katunut tai katsonut taaksepäin. Teippivaipat pelastivat elämäni.

      Monta lääkäriä ja urologia tuli käytyä läpi. Kolme oli hyvää, fiksua, sivistynyttä ja järkevää, inhimillistä, pragmaattista, rehellistä tolkun lääkäriä - kertoivat suoraan lääkkeiden huonon toimivuuden lisäksi vakavat haitat ja kehottivat lukemaan lääketieteellisiä artikkeleita aiheesta, mikä on todellisuus lääkefirmojen takana, että he eivät toivo niiden heikentämää vielä huonompilaatuista arkea merkittävien, usein vaiettujen haittojen kanssa sekä ennemmin suosittelivat turvallisimpana, vähiten haitallisena ja järkevimpänä ratkaisuna vaippoja, etenkin jos se ei ole minulle ongelma, sopii minulle ja olen kokenut elämän varsin arkisen tavallisen hyväksi, mutta vain normaalimmaksi, sujuvammaksi ja lisäksi paremmaksi sekä laadukkaammaksi.

      Minulla todettiin erittäin vaikea yliaktiivisen virtsarakon oireyhtymä sekä aivan paikkansa pitävästi, että jo lähivuosien ja tulevan vuosikymmenen myötä suunta on se, että tulen tarvitsemaan aina vain enemmän ja imukyisempiä teippivaippoja ja pidätyskyky tulee menemään todennäköisesti ihan kokonaan, että siihen minun tuli alkaa sopeutua.

      Lukion loppupuolella ja sen jälkeen rakkokipu alkoi lisää paheta ja on ollut päivittäin läsnä kasvaen rakon täyttyessä. Pissan takia vaipat oli pakko olla kodin ulkopuolella, koska ne tulivat minimaalisen pienellä varoitusajalla tai ilman. Tuolloin lääkäri totesi, että yliaktiivisen rakon lisäksi minulla näyttää olevan kivulias virtsarakko sekä ehdottomasti kielsi pidättelemästä, kun rakon kipu, aristus ja puukotus alkoi kasvaa, vaan valisti, että minun tulee silloin pissata välittömästi vaippaan enkä saa yhtään yrittää jatkaa pidemmälle. Tämä oli järkevä neuvo ja elämä on ollut siedettävämpää ja rakkokipu on pysynyt siedettävänä ja näin hallittavissa. Lääkäri pahoitteli, että kaiken aiemman lisäksi minulla näyttää olevan interstitiaalinen kystiitti (IC), tämä oli kova henkilökohtainen järkytys.

      Elämä lukioikäisestä teinistä, läpi 20-ikävuosien nyt päälle kolmekymppiseksi on mennyt vaippojen kanssa varsin hyvin, yhtään en kadu, vaan aika ennen sitä miten turhauttavaa hankalaa ja turhan vaikeuttavaa se olikaan.

      Ihon hyvinvoinnin kannalta aivan kullanarvoinen oli myös urologilta peräisin oleva neuvo, että moni käyttää liian alhaisen imukyvyn vaippoja, mistä seuraa kaikkia turhia iho-ongelmia ja vaivoja, joiden sijaan ja säästyäkseen kannattaa käyttää korkean imukyvyn tuotteita. Itselläni ei ole ollut koskaan juurikaan mitään pahempia iho-ongelmia sen jälkeen, kun olen käyttänyt aina kaikkein korkeimman imukyvyn ja kapasiteetin teippivaippoja, jotka istuvat anatomisesti hyvin ja huomaamattomasti housujen ja normivaatetuksen kanssa.

      • Anonyymi

        Minulla alkoi tätä oiretta tulemaan ysiluokalla, ammattikoulussa ja intissä se alkoi vaan voimistua. Kipu oli välillä sietämätön varsinkin jos joutui pidättelemään, oli pakko laskea housuun jos ei päässyt vessaan. Kipu helpottui. Vaipat tuli elämään lääkärin suosituksesta kolme vuotta sitten. Se oli elämän helpotus, ei tarvitse miettiä missä on lähin vessa ja ehtiikö edes vessaan. Rakkokivut helpottuneet kun ei tarvitse enää pidätellä. Ikää 26 ja vaipoista en luovu. Tutkimukset jatkuvat.


    • Anonyymi

      Itselläni on juuri samat oireet amiksen ja intin aikaa. Nyt on jo ikää melkein kuusikymmentä vuotta.
      Onneksi tuli nuo teippivaipat ettei tarvii sählätä ohivuotojen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      117
      2595
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      255
      1138
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1094
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1044
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1001
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      930
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      913
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      881
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      822
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      33
      782
    Aihe