2.5 V6 tyyppiviat?

markustaja

morjens.
ajattelin ostaa (tai siis ostankin) tuollaisen 2.5 V6 farkku mondeon.
onko jotain erityisen heikkoa kohtaa tms. mitä kannattaa katsoa huolella kun menen kauppoja hieromaan??

20

13574

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuore omistaja

      käytä auto katsastusasemalla kuntotarkastuksessa.

      tutki tarkkaan kotelot ja lokarit.

      • markustaja

        joopa, mondeon tyyppiviat on kyllä selvillä noin yleensä, mutta tarkoitin josko tuossa V6 koneessa ois jotain erikoista?
        mikäs laatikko siinä on, onko sama kun jossain muussa vai joku special malli?


    • juntturassa

      Ainakin noissa edellisen kopan V6:sissa menee usein noin 100 tkm paikkeilla joku imuläppiensäätölaitteisto jumii. Osalle on monta nimeä, mutta läppien säätöön se liittyy. Tehopiikki häviää kokonaan, arviolta 50 hummaa karkaa laitumille. En nyt muista paljon maksoi laitto, mutta ei paljon 200 enempää. Muuten todella huoleton kone, ei hihnanvaihtoja jne.

      • läpät

        niissä likaantuvat ja alkavat jumia. Ne sijaitsevat alemmassa imusarjassa. Vika ei yleensä ole siinä säätölaitteessa(imusarjan säädin). Likaantumista voi ehkäistä irroittamalla EGR-venttiilistä alipaineletkun ja tulppaamalla sen. Tällöin ei pakokaasuja kierrätetä. Katsastukseen ei tällä ole vaikutusta koska niitä arvoja joihin tämä vaikuttaa ei Suomessa mitata.


      • 240666
        läpät kirjoitti:

        niissä likaantuvat ja alkavat jumia. Ne sijaitsevat alemmassa imusarjassa. Vika ei yleensä ole siinä säätölaitteessa(imusarjan säädin). Likaantumista voi ehkäistä irroittamalla EGR-venttiilistä alipaineletkun ja tulppaamalla sen. Tällöin ei pakokaasuja kierrätetä. Katsastukseen ei tällä ole vaikutusta koska niitä arvoja joihin tämä vaikuttaa ei Suomessa mitata.

        minulla oli katkennut vaijeri imusarjan säätimeltä 6 delle imuläpälle eli puolet oli koko ajan kiinni . imuaukot oli melkein umpeen karstottuneet samoin väli-imusarjan aukot puoliksi kiinni karstottuneet .kannet irti kaikki irtonaiset osat pois tasojen oikasut venttiilien hionnat samoin istukkarenkaitten imuaukkojen hionta puhtaiksi samoin väli-imusarjan aukot kaikki tiivisteet uusiksi myös jakopää tiivisteet sitten kaikki kasaan en raaskinut enää ostaa uutta imusarjan säädintä (290e)vaan lukitsin mekaanisesti auki asentoon väli-imusarjan läpät nyt on kaikki 12 reikää auki ja tehoa ja vääntöä tuli remontin ansiosta julmetusta kun kiekkoja on riittävästi tuntuu kuin joku löis lankulla selkään :))


    • nämä

      Ford Focus:


      *laturin jännitteensäätimen vikoja, laturin liittimet saattavat hapettua

      *etuovien lukot reistailevat

      *rekisterikilpivalot reistailevat

      *katon äänieristeet irtoavat

      *moottorin öljyntäyttötulppa saattaa aueta (varmistu, ettei autossa ole viallinen öljyntäyttötulppa)

      *moottorinojausyksikön vikoja (aiheuttaa ajoittaista tehon heikkenemistä, vika lienee korjattavissa ohjausyksikön ohjelmoinnilla)

      *ajovalojen pesimien rungot halkeavat pakkasessa

      *lämmityslaitteen lämmönjako liian epätasainen

      *vetonivelet kuluvat nopeasti ja sisempien vetonivelien tiivisteet vuotavat

      *takapyöränlaakerivikoja (saattavat alkaa pitää ääntä jo 50 000 ajokilometrissä)

      *kilpivalovikoja, valoihin kertyy vettä

      *keskuslukitusvikoja

      *ohjaustehostimen pumppu vuotaa

      *etupää kolisee: koiranluut kallistuksenvakaan päissä ovat kuluneet ja ne on vaihdettava
      joissakin autoissa 80-100 km/h ajettaessa esiintyvän tärinän syynä on vetoakseleiden epätasapaino

      *takajarrulevyt ruostuvat paitsi 1,6 mallissa, jossa on rumpujarrut takana

      *automaattivaihteiston vikoja (tällöin auto pysähtyy moottorin sammuessa)

      *ovet ruostuvat alaosasta

      • jaska

        ...focus liittyy mondeoon?


      • Kyy9

        sun pitäs mennä tuonne deitti palstalle rääkymään tuosta focuksesta, saattasit saada vaikka säälipi..ua, vois vaikka mieli vähä piristyä.


    • v6 vm-02

      V6 vuosimallia 02 ajettu 75.000 ja kaikki huollot tms tehty; kone hajosi!

      Hiukan ihmettelin kun auto kävi huonosti ja ei oikeen kulkenut, siis nuhaisesti meni. Ikään kuin nakutti tai jotain. Vein huoltoon, kas
      yksi pytty ei toimi! Moottorivika ja ainoa
      tapa korjata ongelma on vaihtaa koko kone!

      Kustannus noin 9000 euroa josta maahantuoja
      maksanee puolet, puolet jää minulle. Kiitos.
      Yli 25.000 vanhaa markkaa ja auto on näinkin tuore!

      • Make

        Eikö tuo motin vaihto pitäs mennä takuuseen ku auto on noin tuore/vähän ajettu ? Kannattaa kyllä tingata viimeiseen asti, ohan tuo järetön summa alkaa itse maksaan..


      • Monzun
        Make kirjoitti:

        Eikö tuo motin vaihto pitäs mennä takuuseen ku auto on noin tuore/vähän ajettu ? Kannattaa kyllä tingata viimeiseen asti, ohan tuo järetön summa alkaa itse maksaan..

        Niinkuin edellisessä viestissä kehotettiin, ei muuta kuin asenteella sinne huollon työnjohtajille.

        Kuluttajana voit aivan varmasti olettaa, että motti kestää pidemmän aikaa ja enemmän kilometrejä kuin nyt on taulussa.
        Fordilla on tapana "tulla vastaan puoleen väliin" osissa, mutta on näitä tapauksia kuitenkin sitten kuluttajaviraston kautta oikaistu ja nimenomaan kuluttajien hyväksi.

        Onnea yritykselle!


    • sierralla ajeleva

      sama juttu melkein 10 vuoden päähän:) olen itse hommaamassa 2,5 V6 litrasta mondeota.Vieläkö nuo samat tyyppiviat vai onko lisää haasteita edessä,jos kyseisen auton ostaisin?tähän mennessä parhain moottori (vikatilastoltaan) mitä oon tässä lukenut ja kuullut.

      • sierralla ajeleva

        lisäys niin siis mk3 mondeota hankkimassa :) automaatti nuissa ei ilmeisesti kestä ei perus nelivaihteinen eikä kuulemma tuo käsipelillä oleva durasift 5 portainenkaan...eli ainoa olis ilmeisesti tuo 6 portainen manuaali


      • 5+8
        sierralla ajeleva kirjoitti:

        lisäys niin siis mk3 mondeota hankkimassa :) automaatti nuissa ei ilmeisesti kestä ei perus nelivaihteinen eikä kuulemma tuo käsipelillä oleva durasift 5 portainenkaan...eli ainoa olis ilmeisesti tuo 6 portainen manuaali

        Ajelin 4v, Mondeo 2.5 V6 -04, 6-vaihteinen manuaali autolla. Mitään ongelmia ei ollut ja katsastuksestakin meni aina läpi. Mittarissa oli vähän reilu 180 000km kun laitoin sen vaihtoon. Ainoa miinus oli talvella kulutus kaupunkiajossa. Kylmällä koneella ja lyhyttä ajoa, niin se vei 18l/100km. Matkaajossa kulutus tippui puoleen.


    • Mondeo2.5

      Hyvä peli. Yli 200000 km ajettu jo eikä mitään vikaa, itse ajanut vajaan 10000 km. Kulutus hyvänä kesäsäänä matkassa jopa 6-6,5l/100km, jos malttaa kaasujalkaa. Kaupunki noin 11-14l/100km, yhdistetty kulutus tähän mennessä n. 9,5l (eikä ajettu kovin taloudellisesti)

      • OnHyväOlla

        "Hyvä peli. Yli 200000 km ajettu jo eikä mitään vikaa,"

        No eipä tuo ole mikään ajokilometri nykyautolle. Olen 0stanut noin 15 uutta autoa ja pitänyt lähes kaikkia 9-18 vuotta ja ajanut kaikilla yli 150 000 km, useilla n, 230 000.

        Ainoastaan yhdessä merkissä on ollut ikäviä vikoja, sytytyspuola on melkein jättänyt tielle 4 kertaa. Onneksi aina ollut kesä ja päivä.

        Toisessa vaihdelyiin eteen niveliä 100 tkm jälkeen joka vuosi joku.

        Loput ei ole yllättäneet, monessakaan en ole jarrupaloja vaihtanut, eikä missään ennen 160 000 km.

        Paras on ollut Tojota, se ei ollut 0-140 000 km yhään kertaa missään pajalla, Corolla 2004 1,4. Itse vaihdoin öljyt, suodattimet ja tulpat. Tuona alkumatkan aikana oli jälkikasvu sillä ulkomailal ja tuli suomeen vain pyhäpäivinä, sen takia huolsin heti alusta. <sillä ajettiin 220 000 km, tuon 140 000 km jälkeen olivat niin kaukana että ei kannattanut tulal kotiin huollattamaan vaan tehtiin öljynvaihto muualla.

        Kerroin merkin, mutta se ei ollut mainosta, nykyään en ostanut Tojotaa, kun halusin ohjaavan kaistavahdin, hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvät ajovalot, yms, niitä ei Tojota tarjonnut pari vuotta takaperin.


      • jojoutuijoulu
        OnHyväOlla kirjoitti:

        "Hyvä peli. Yli 200000 km ajettu jo eikä mitään vikaa,"

        No eipä tuo ole mikään ajokilometri nykyautolle. Olen 0stanut noin 15 uutta autoa ja pitänyt lähes kaikkia 9-18 vuotta ja ajanut kaikilla yli 150 000 km, useilla n, 230 000.

        Ainoastaan yhdessä merkissä on ollut ikäviä vikoja, sytytyspuola on melkein jättänyt tielle 4 kertaa. Onneksi aina ollut kesä ja päivä.

        Toisessa vaihdelyiin eteen niveliä 100 tkm jälkeen joka vuosi joku.

        Loput ei ole yllättäneet, monessakaan en ole jarrupaloja vaihtanut, eikä missään ennen 160 000 km.

        Paras on ollut Tojota, se ei ollut 0-140 000 km yhään kertaa missään pajalla, Corolla 2004 1,4. Itse vaihdoin öljyt, suodattimet ja tulpat. Tuona alkumatkan aikana oli jälkikasvu sillä ulkomailal ja tuli suomeen vain pyhäpäivinä, sen takia huolsin heti alusta. <sillä ajettiin 220 000 km, tuon 140 000 km jälkeen olivat niin kaukana että ei kannattanut tulal kotiin huollattamaan vaan tehtiin öljynvaihto muualla.

        Kerroin merkin, mutta se ei ollut mainosta, nykyään en ostanut Tojotaa, kun halusin ohjaavan kaistavahdin, hyvät ajo-ominaisuudet ja hyvät ajovalot, yms, niitä ei Tojota tarjonnut pari vuotta takaperin.

        9- 15 vuotta kertaa 15 autoa tekee 135 - 270 vuotta taidat olla joulupukki kun kerrot kaikilla ajaneesi kyseiset kilometrit ?


      • Gulligan
        jojoutuijoulu kirjoitti:

        9- 15 vuotta kertaa 15 autoa tekee 135 - 270 vuotta taidat olla joulupukki kun kerrot kaikilla ajaneesi kyseiset kilometrit ?

        Hahaha laskin itse ihan samaa. Jotku ei kyllä ajattele tippaakaan mitä suusta päästää


      • höpöhöp

        Voihan sitä enemmän kuin yhden auton omistaa samaan aikaan.


      • ihhanHÖPÖÖÖÖ

        Aika paljon pitää niillä autoilla ajella noihin kilsoihin..jos niitä on vielä useita yhtäaikaa!!??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Klaukkalan onnettomuus 4.4

      Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      104
      4641
    2. Yleltä tyrmäävä uutinen

      Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/74
      Luterilaisuus
      391
      1391
    3. Missä mustasusi on?

      Suden aloituksia ei ole näkynyt moneen päivään.
      Ikävä
      186
      1072
    4. Pakko kertoa mies

      Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti
      Ikävä
      109
      1062
    5. Sinä vain tulit elämääni

      Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      86
      970
    6. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

      Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      47
      911
    7. Miten koskettaisit häntä?

      Miten lähestyisit jos hän olisi lähelläsi nyt..
      Ikävä
      64
      901
    8. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

      Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      11
      892
    9. tilitoimistopiirainen huutaa

      mikä tää piiraisen tilitoimistomies oikee on? olin kuullut vaikka mitä huhuja, että ihan valtavan äkkipikanen mies mutt
      Kuhmo
      10
      877
    10. Mitä ajattelet

      Kaivattusi uskosta tai onko hän uskossa?
      Ikävä
      64
      866
    Aihe