Takatalvi taas.

Anonyymi-ap

Taas Suomeen on saapunut ties monesko takatalvi tälle kesälle. Viime viikolla televisiossa viisaat pohti että, mitä teitte tuli ensimmäisenä mieleen takatalvesta.
Minulle ensimmäisenä tuli mieleen että taas kiistaton todiste ihmisen aiheuttamasta ilmastonmuutoksesta.
Toinen ajatus oli että polttoaineveroa pitäisi tuntuvasti korottaa.

16

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tuli mieleen ettei ilmasto ainakaan lämpene tänä vuonna

    • Anonyymi

      Ilmastonmuutos aiheuttaa näitä yllättäviä sääilmiötä ja kun valtamerien lämpötilat muuttuu ja sen mukana vakiovirtaukset muuttaa suuntaa jne.. niin se vaikuttaa juuri näin.
      Vain idiootti ja Persu kieltää sitkeästi ilmastonmuutoksen.

      • Anonyymi

        Ilmastonmuutoksessa ei ole mitään uutta. Se on muuttunut useampaan suuntaan jo miljoonia vuosia ja tulee muuttumaan eikä ihminen mitään voi.
        Luonnonjärjestystä ei voi muuttaa.


    • Anonyymi

      Oikeestaan jo viime lokakuusta lähtien on ollut tätä yhtä ja sammaa talvea. Ei ole talven tavat taivaalle kadonneet.

      Saa uunia lämmittää vähän väliä vaikka toukokuussa mennään.

      Eiköhän tuo vielä kesäkuun puolivälissäkin lunta näyttele, jotta saapi marjasadonkin pilattua.

    • Anonyymi

      2017 kesä oli ennätyskylmä ja sateinen.
      Samat merkit on nytkin ilmassa. Voi olla, että tulee vielä lämmintä ikävä ennen syxyä.
      Ja päiväkin alkaa ensi kuussa lyhenemään...

      • Anonyymi

        No sisällä on lämmintä - ulkomaille pääsee lämmittelemään🌟


    • Anonyymi

      Alkaa mediakin tunnustaa sen mikä selviää ulos katsomalla, kylmät alueet kylmenee. 20 vuoden sisään Kajaanin korkeudella voi olla tarjolla pelkkää talvea.

      Ihmisen vaikutusta ilmastonmuutokseen voi miettiä vaikka googlettamalla keskiajan lämpimät vuodet.

      Vaatii todellista uskonnollista hegemoniaa uskoa tähän isonokkaisten keksimään kaupalliseen ilmastonmuutokseen, joka pysähtyy kun ostetaan sähköautoja ja uskotaan mediaa.

      • Anonyymi

        Minä se en kovin paljoo aina näistä asioista ymmärrä. Siksi minulla onkin paljon ihmettelistä, jos viitsin ihmetellä. Löysin netistä seuraavan tekstin: "Jääkausi alkoi jo noin 117 000 vuotta sitten ja päättyi Suomen kohdalla noin 10 000 vuotta sitten mannerjäätikön sulettua. Jääkauden aikana oli vaiheita, jolloin Suomi oli kokonaan jään peitossa, ja vaiheita, jolloin se oli suurelta osin jäätön."
        Telkkarissa sanottiin että Suomen on peittänyt kolme kilometriä korkea jää jääkaudella. Kuulinkohan minä oikein?

        Mikä se sitten ilmaston lämmitti ja sulatti mannerjäätikön silloin 10000 vuotta sitten. Ei ainakaan saasteet. Aurinkoa epäilen tai jotain lämpövirtausta. en todellakaan ymmärrä.
        En usko kaikkiin ilmastojuttuihin. Ainoa mitä epäilen on tuo helvatanmoinen lentoliikenne joka saastuttaa tuolla korkeuksissa tosi paljon. Ehkä nuo sodatkin maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä se en kovin paljoo aina näistä asioista ymmärrä. Siksi minulla onkin paljon ihmettelistä, jos viitsin ihmetellä. Löysin netistä seuraavan tekstin: "Jääkausi alkoi jo noin 117 000 vuotta sitten ja päättyi Suomen kohdalla noin 10 000 vuotta sitten mannerjäätikön sulettua. Jääkauden aikana oli vaiheita, jolloin Suomi oli kokonaan jään peitossa, ja vaiheita, jolloin se oli suurelta osin jäätön."
        Telkkarissa sanottiin että Suomen on peittänyt kolme kilometriä korkea jää jääkaudella. Kuulinkohan minä oikein?

        Mikä se sitten ilmaston lämmitti ja sulatti mannerjäätikön silloin 10000 vuotta sitten. Ei ainakaan saasteet. Aurinkoa epäilen tai jotain lämpövirtausta. en todellakaan ymmärrä.
        En usko kaikkiin ilmastojuttuihin. Ainoa mitä epäilen on tuo helvatanmoinen lentoliikenne joka saastuttaa tuolla korkeuksissa tosi paljon. Ehkä nuo sodatkin maan päällä.

        Ei lämmin luita riko.

        Parempi olla lämmintä kuin että tulisi jokin uusi hemmetin jääkausi!


    • Anonyymi

      Normaalia El Nino / El Ninja merivirtojen seurausilmiöitä.
      Niihin ihmiskunta ei ole koskaan voinut vaikuttaa mitenkään.
      Tarvitaan isoja tulivuorten purkauksia maalla ja erityisesti valtamerten syvyyksissä mahdillastamaan jonkinastrisia muutoksia.

      https://fews.net/el-nino-2023-2024

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        El Niño
        La Niña

        El Nino
        La Nina

        Toimivaa linkkiä mahdoton kopioida S24-kommenttiin?

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/El_Niño

        https://fi.m.wikipedia.org/wiki/El_Nino

        ñ -> n
        (lievällä manipuloinnilla onnistui)


    • Anonyymi

      Suomi on persereikämaa,ilmat sen mukaiset.

      • Anonyymi

        Näin on, perseet falskaa suolikaasua niin että ilmasto lämpiää. Tämä on seuraus siitä kun kansa syö ja varsinkin juo todella epäterveellisesti. Prosessoitua ruokaa, pirkkakaljaa, paskaeineksiä ja pitsaa, ei ihme että on maha kuralla ja perse laulaa koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      71
      1388
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      74
      1099
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      967
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      772
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    8. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      373
      713
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      711
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe