Rullaison käyttökokemuksia

Anonyymi-ap

Tervehdys

Veneenostohousut on jalassa. Sain edellisen veneen myytyä ja nyt olis tilaa seuraavalle. Olen omistanut 3 venettä ja purjehtinut 30+ vuotta, myös kisoja. En siis ole aloittelija. Kiikarissa on vene jossa on rullaiso. En kaipaa sössötystä rullapurjeen paskuudesta, vaan käyttökokemuksia rullaison systeemin toiminnasta. Siis pros & cons.

2

275

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

10+ vaan alle 20v purjehdus kokemuksella pääosin perhe miehistöllä ja viimeiset about 7v rullaisolla:

Käyttö kokemuksena riittävän toimiva, tulee varmaan useammin avattua isopurje kuin tulisi nostettua perinteistä. Jos ihan yksin itselle olisin valitsemassa, olisi varmaan perinteinen valintani, mutta käytettyä ostaessa tällainen nyt tuli vastaan ja ole(mme) olleet tyytyväisiä.

Useammin tulee liitettyä rullan helppoutta kuin kirottua vaikkapa cunninghamin puutetta. Ainoa jumikerta oli käyttäjä virhe, nyt olen oppinut oikean puomin kulman sisään rullatessa ettei tule ryppyjä.

Jos kaverilla löytyy rullaisoa, hankkiudu matkaan mukaan testaamaan.

Ex-Santtu

• Anonyymi

Kokemuksia kolmen kesän ajalta. Masto täysin suorana kun rullaa purjetta sisään ja ulos. Saikotea runsaasti purjeeseen ja kaikkiin liikkuviin osiin mastolla ja puomilla. Saan rullattua itse näiden avulla purjeen sisään vaikka kevyellä myötatuulella. Puomin kulma vaikuttaa myös hieman purjeen rullautuvuuteen. Sitä pitää etsiä. Olen saanut muutaman kerran purjeen jumiin syystä, jota en ole ymmärtänyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      22
      2347
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      91
      1478
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1238
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1120
    5. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      939
    6. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      52
      842
    7. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      249
      841
    8. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      209
      830
    9. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      18
      821
    10. Mun tuli yhtäkkiä

Ikävä sua❤️...
      Ikävä
      34
      785
    Aihe