Mikä on hyvä patja?

Anonyymi-ap

Olen pitäny kovista patjoista,että selkä ei kipeydy.
Nyt tuntuu,että lonkka kipeytyy kovalla patjalla? Millainen olisi vaahtomuovipatja?

42

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Nainen noin 165 plus miinus 5cm paino noin 60 kg eikä mikään pahan ilman lintu.

    • Anonyymi

      voimistelu roikkuminen leuanveto
      liikkuminen

      ei nenästäveto
      koirankusetus ei ole liikkumista vaan typerää zigzagmaleksintaa ajanhaaskausta
      pankaa pois koira niin pian kuin mahdollista

      selkä ei parane passiivisella makaamisella mutta valitus jää

    • Anonyymi

      Vaahtomuovi on huono patjana, mut jos sen päälle laittaa hieman tukevampaa vaikka ohuttakin patjaa, se on hyvä alusta, itsellä on sellainen systeemi. Vesisänky olisi kai aika hyvä, mut niitä ei kukaan enää halua.

    • Anonyymi

      vesisänky

      kesällä 1990 kir vesmies kävi Kirkkonummella kouluttamatton maansiirtoöykkärin rytkösen perheen kimppuun asia on selvittämätön kaikkikuolivat ja vauva vesisänkyyn Rytkönen (s. 1948), Andersson (s. 1955) ja näiden kolmen kuukauden ikäinen vauva Jessica vauva hukkumalla

      • Anonyymi

        Yritä pysyä ketjun aiheessa.


    • Anonyymi

      Käytän vanhan aikaista (en vanhaa) bonnelpatjaa, jonka ostin Askosta. Aina käyttänyt. On pikkuisen liian kova painolleni, en siis ollut tarpeeksi huolellinen kun valitsin. Tai ehkä oletin lihovani vanhemmiten. Miesystävä tykkää kovasti patjastani.
      En usko että lonkan kipu siitä johtuu koska sain kivun pois kun olen nyt suorittanut fyssarin antamia liikkeitä puolisen vuotta. Lonkkakivut johtuvat vanhuudesta.
      En osaa sanoa vaahtomuovipatjasta kun en ole sellaisella nukkunut vuosikymmeniin. No jos yhden kysymyksen aloittajalle. Oletko tilapäisesti nukkunut pidempään pehmeämmällä patjalla, ovatko lonkat paremmat silloin. Vaikka minnekkäpä sitä muuttaisi nukkumaan ainakaan pidemmäksi ajaksi, ei siihen kokeiluun olisi, eikä edes haluaisi tilaisuutta. Miesystävän luona nukun pehmeämmällä patjalla silloin tällöin, ei siitä vähästä pätevään tutkimustulokseen pääse.

    • Anonyymi

      Patjan valinta vaikea. Vaikka kuinka kaupassa niitä koemakaa!

      • Anonyymi

        Ei muutaman minuutin makaaminen mitään kerro.


      • Anonyymi

        Vähän niin kuin vaimon valitsiminen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähän niin kuin vaimon valitsiminen...

        Voiko se valitsee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko se valitsee!

        Voi valita ja vaihtaakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi valita ja vaihtaakin.

        Onko kokemusta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko kokemusta?

        Kyllä.


    • Anonyymi

      Moottorisänkyni patjat olleet hyviä, aamulla silmäni aukeavat painan nappia olen istuma asennossa.

      • Anonyymi

        Jestas sentään. Etkö jaksa nostaa itse itseäsi istumaan? Huono merkki, paha enne.


    • Anonyymi

      Tykkäsin melko kovasta patjasta, mutta iän myötä luitten haurastuessa
      lonkkaranka alkoi kipeytyä siinä. Ostin sen päälle noin 5-6 cm paksuisen
      pehmeän vaahtomuovipatjan, nyt on paljon parempi nukkua.

      • Anonyymi

        Kokeilemalla löytyy se oikea.


    • Anonyymi

      Sohva-

      Jostain kumman syystä, mulle passaa parhaiten olkkarin sohva. Kaikenlaisia sänkyjä ollut, vieteripatjalla, superlonilla, vesisänkykin. Ite asiassa vesisänky oli kaikista huonoin, siinä tuli selkä kipeeks. Eikä ollut halvin mahdollinen, täysin hukkainvestointi.

      Mä en oikein käsitä, miks sohva on paras, ihan tavallinen sohva, kolmella istuin tyynyllä. Ilmeisimmin sopevan kovaa superlonia, tukee hyvin, ei ole liika pehmee. Superlonia monenlaista, pöndelle ostin kovaa ja kallista patjaa, toimii ok, mutta mieluiten nukun mökilläkin sohvalla. Mulla aavistus, just, koska sohvassa kolme istuintyynyä, ne jotenkin saa viritettyä selälle hyvin.

      Miettinyt sähkösängyn ostamista. Siinä just se, pitäis sattua sopeva patja. Onko myytävänä sähkösohvia?

      =DW=

      • Anonyymi

        Sähkötuolissa voi myös levätä ja paistaa myös juustomakkaraa jos pitää makkarasta


    • Anonyymi

      Itseläni painon mukainen vaahtomuovista patja.Sekä paksu petauspatja napakka sen pällä.Hyvin nukun yöni.Paikat ei särje kun ole senjori keskus liikunassa arki päivät.Ne on ilmasia Helsinki ainakin.Kipuun on lääke liike.Vaikka kyse olisi nivelrikosta.Nivelrikon syönnyt v.2015 : 1 tabletti päivässä glucosamin.Katso netti tai kysy apteekki miksi se autaa nivelrikkon. Kipukeliä niinä päivinä kun tuntuu en jaksa liikua,Liikun kipukelinkin ansiosta.

    • Anonyymi

      Glukosamiini on kalliimpaa apteekista kertoimella 2 - 4 eli Tokmanni ja vastaavat

    • Anonyymi

      Selkäsäryt loppuivat paksun, kovan vaahtomuovipatjan oston jälkeen, sen päällä on noin 10 cm petari. Nyt olen ostamassa uutta "älypetaria" sitä on mainostettu hyväksi muovautuessaan nukkujan painon /lämmön mukaan. Sen sopivuudesta en tiedä kuin vasta kokeilun kautta.

      • Anonyymi

        Älypetarit on huijausta. Ei patja mitään ajattele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älypetarit on huijausta. Ei patja mitään ajattele.

        Ei se nimi / kuvaus sitä tarkoitakaan, että patja ajattelisi. Etkä näköjään sinäkään. Hah.


    • Anonyymi

      Nuorena tuntu hyvälle laverisänky ja vaahtomuovipatja. Olisko,että nuorena sama mikä oli? Telttaretkiläkin telttapussi nurin. Heiniä sisään ja hyvä tyyny siinä!

      • Anonyymi

        Nuorena nukkuu missä tahansa.


    • Anonyymi

      moottorisänky ollu jo 20vuotta ja ei natise, patja tuntuu nyt liian kovalle ja taidan ostaa vaahtomuovipatjan petarin päälle, on ollu hermot pinteessä yläkropassa, jospa auttas

    • Anonyymi

      Runkopatja on ollut hyvä ja petauspatja on vesipestävä 60" ihan kotikoneella. Sisus ja päälys erikseen tietenkin. Olen lisäänny myös kevyen patjansuojuksen jota voi useammin pestä. Ei minulla kyllä likaannu. Ihorasva kertyy aina kaikilta. Joten kannattaa valita päälimmäinenvesi pestävä. Pesulat pesee myös.
      Minullakin olisi ostajan uusi ja nyt ajattelin 90 leveän puusängyn johon joustinpatja koska se on helppo vaihtaa. Runko katoaa on vaikea liikutella.
      Vinkkejä joustinpatjaan? Pidän kovasta patjasta. Liian Pehkonen ei ole hyvä.
      Saan sohvassa.
      Minulla on korkeahko Vuodesohva jonka patja 2 osainen ja hyvä olla päivisin ja nukkuakin hyvä kun ottaa selkätyynyt pois niin on leveä alusta.

    • Anonyymi

      Koisaa selälläs . Uusikin patja saattaa olla lonkalle kelvoton .

    • Anonyymi

      Vai: millainen on hyvä patja ?

    • Anonyymi

      Painoluokitettu joustinpatja. Hyvä selälle ja muullekin keholle. Ominaisuudet säilyvät kun ajoittain kääntää pituussuunnassa sekä vaakatasossa.
      Sama patja on ollut käytössäni hieman yli 50 vuotta.
      Onkohan vietereiden uupuminen seurannut painoni muutosta 92kg -> 78kg koska on vieläkin erinomainen makuualusta?
      Loma-asunnollamme olleet vaahtomuovit vaihdoin ensimmäisen, kuukauden loman jälkeen vieteripatjoihin. Vaikka ovat standardivehkeet niin kuitenkin ylivertaiset vaahtomuoveihin verrattuina.

      • Anonyymi

        50 vuotta? Huh huh. Eikö se haise jo?. Minulla runkosänky ja on ollut yli 10v ehkä 15v jo. Siisti sen pääluäys on ja käännän päät joka vuosi niin kuluu tasaisezti.
        Helmalakanaa käytän tietysti. Sijauspatja x1 pestävä ja vielä ohut ja kevyt patja jota pesen 2x vuodessa.
        Olen ajatellut seuraavaksi moottori sänkyä. Sälepohja. Kalliita ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        50 vuotta? Huh huh. Eikö se haise jo?. Minulla runkosänky ja on ollut yli 10v ehkä 15v jo. Siisti sen pääluäys on ja käännän päät joka vuosi niin kuluu tasaisezti.
        Helmalakanaa käytän tietysti. Sijauspatja x1 pestävä ja vielä ohut ja kevyt patja jota pesen 2x vuodessa.
        Olen ajatellut seuraavaksi moottori sänkyä. Sälepohja. Kalliita ovat.

        Ei haise! Vaimoni hoitaa petivaatteiden vaihdon ja minä avustan harvoin tapahtuvan petauspatjan kotiin kuskaamisessa. Hoidan myös patjojen kääntelyt mutta harvemmin kuin vaimon lakanoiden vaihdot.
        Tärkeintä on, ettei jousien ominaisuudet ole oleellisesti muuttuneet ja mahdollinen muutos on kohdallani tapahtunut oikean suuntaan. Ukko on vuosien saatossa keventynyt turhankin paljon.


    • Anonyymi

      Kannattaisi kysyä huonekalukaupasta ehkä auttaisi.

      • Anonyymi

        Niillä intressi myydä kallista...


      • Anonyymi

        Käyttäjä kokemuksista on usein hyötyä. Ja ajankuluksi täällä txt millon mistäkin.


    • Anonyymi

      Onpahan sivusta tullut värikäs kun hymiöitä vilisee ja ei tarvitse tuon yhden tollon iänikiuisia tyhjänpäiväisiä kirpparin tiskin takaa huudettuja kommentteja poistella.

    • Anonyymi

      Sama unikulman patja ollu 20 vuotta, siinä antibagteerinen suojaus myös petarin suojan voi pestä välillä ja lapsena nukuin olkipatjallakin, näillä mennään .

      • Anonyymi

        Olkipatjoja oli 1950 luvulla. Taisi olla maaseudulla meilläkin. Vaahtomuovia alkoi olla ja jotain muuta täytettå. Olkia riitti ja varmaan niitä vaihdettiin aika ajoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olkipatjoja oli 1950 luvulla. Taisi olla maaseudulla meilläkin. Vaahtomuovia alkoi olla ja jotain muuta täytettå. Olkia riitti ja varmaan niitä vaihdettiin aika ajoin.

        Teininä maalla tuli nukuttua sellaisessa hieman ritisevässä patjassa...juu.


    • Anonyymi

      Ihan liian pehmeät patjat mulla.
      Beng

      • Anonyymi

        Tanakka Tempur patja, sen päällä nukkuminen on toiseksi paras asia mitä sängyssä voi tehdä:)


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe