Laskun maksaminen hoidosta, jota ei koskaan tapahtunut.

Hei, olen uusi Suomessa. Minua hoidettiin vuosi sitten sairaalassa. Äskettäin sain viestin, että minulle on varattu aika lääkärille. Ja siitä tulee 56€ sakko, jos en tule. En varannut tällä kertaa enkä pyytänyt aikaa lääkärille. Ajattelin, että ehkä he halusivat nähdä hoidon tuloksen. Saavuin sairaalaan ja sanoin, että en tarvitse toistuvaa hoitoa, enkä varannut tätä aikaa. Lääkäri sanoi "okei". Tämä kaikki kesti 2 minuuttia. Nyt sain laskun 46€. Ei vain mitenkään.
Mitä voin tehdä tässä tilanteessa? Voinko tehdä heistä valituksen tai mennä jonnekin välttämään tämän laskun maksamista? Miksi he varasivat minulle tapaamisen tietämättäni ja nyt he haluavat edelleen minun maksavan siitä.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyseessä on ollut varmasti joku seurantajuttu. Sinun olisi pitänyt peruuttaa aika joko netissä, app:llä tai soittamalla yleensä 12 tuntia etukäteen.

      Maksu voidaan periä, jos asiakas tai hänen edustajansa on varannut ajan ja asiakas on ilman hyväksyttävää syytä ja varattua aikaa ennalta peruuttamatta jäänyt saapumatta varattuna aikana. Olet käyttänyt sinulle - syystä tai syyttä - varatun lääkäriajan, jota aikaa ei ole voitu jakaa ja antaa kenellekään muulle. Olet siis tavallaan "käyttänyt" aikasi (= 2 min - 30 min), jonka takia joudut maksamaan sen perusmaksun.

      Voit maksaa laskun ja riitauttaa sen. Maksu on kuitenkin suoraan ulosottokelpoinen.

      Lainaus: "Käyttämättä ja peruuttamatta jätetystä palvelusta peritään 18 vuotta täyttäneiltä 51,50 €, mikäli asiakas on ilman hyväksyttävää syytä jättänyt saapumatta varatulle vastaanotolle tai asianomaiseen yksikköön; eikä asiakas tai
      hänen edustajansa ole ennalta peruuttanut vastaanottoaikaa tai palvelua...... Maksun perimistä sekä ajan tai paikan peruuttamista koskevat tiedot on annettava siten että asiakas riittävästi ymmärtää niiden sisällön."

      Sinulla olisi pitänyt hyvissä ajoin olla tietoa siitä, miten asia peruutetaan. Ellei sinulla ole ollut tuota tietoa, voit riitauttaa laskun.

      Asiasta määrätään laissa.

      • Anonyymi

        46€ viittaa siihen, että kyseessä ei ole peruuttamatta jätetty lasku vaan tavallinen lääkärimaksu, siis poliklinikkamaksu enimmäishintaisena.

        Lääkärin hoitoaika on käytetty "tarpeettomaan hoitoon", koska aikaa ei ollut peruttu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1090
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      63
      930
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      363
      688
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe