että miksi te olette sellaisia kuin olette? Miksi normaali elämä ei sovi teidän elettäväksi. Miksi te olette väkivaltaisia? Lukekaapa linkin uutinen ja kertokaa miksi tuollainen on mahdollista? Älkääkä vaan vedotko siihen, että se olisi jokin yksittäistapaus.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/22cce466-e2d0-4f96-9f52-91bae4e4090b
kertokaapas mustalaiset ihan suoraan ja kiertelemättä
38
1136
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä kuvittelet? Hieman yli 10 000 mukeloa nai toisiaan 500 vuotta. Mitä muuta siitä voi tulla?
- Anonyymi
Ja muutama miljoona suomalaista on naineet toisiaan jo tuhansia vuosia nyky-Suomen alueella samalla tavoin. Ja sen kyllä huomaa mm. henkisenä jälkeenjääneisyytenä...
- Anonyymi
Miksi romanit valittavat kun eivät saa hyvää palvelua. Itse ovat saaneet maineensa aikaseksi. Kyllä minuakin kauhistuttaa kun romanit pyörii pihalla. Ja sittenpä muutaman päivän päästä tuli huijaussoitto yrittivät maksattaa olematonta sähkölaskua. Kuku muu olis ollut asialla kuin romanit. Romanit tekee tiedustelu retkiä talojen pihassa. Aina pitää olla varuillaan. Pari kertaa on romaani yrittänythuijata
- Anonyymi
Pitkän elämäni aikana yhden romanimiehen olen nähnyt tekevän töitä. Herää kysymys mistä tulee mersuu rahat
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitkän elämäni aikana yhden romanimiehen olen nähnyt tekevän töitä. Herää kysymys mistä tulee mersuu rahat
Ooto ollu metässä koko ikäs
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ooto ollu metässä koko ikäs
Niinpä.
Ihme, kun mustalaisetkin tulivat metsistä pois jo 70-luvulla asuntoihin asumaan, mutta valkolaisissa näemmä on vieläkin näitä korpikoijareita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja muutama miljoona suomalaista on naineet toisiaan jo tuhansia vuosia nyky-Suomen alueella samalla tavoin. Ja sen kyllä huomaa mm. henkisenä jälkeenjääneisyytenä...
On tainnut jäädä nekin biologian tunnit käymättä joissa kerrotaan mikä on riittävä määrä ihmisiä sisäsiittoisuuden välttämiseen. Miljoona riittää hyvin, ja 10 000 riittäisi sekin, elleivät ikivanhat sukuriidat estäisi muiden kuin oman suvun kanssa naimista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On tainnut jäädä nekin biologian tunnit käymättä joissa kerrotaan mikä on riittävä määrä ihmisiä sisäsiittoisuuden välttämiseen. Miljoona riittää hyvin, ja 10 000 riittäisi sekin, elleivät ikivanhat sukuriidat estäisi muiden kuin oman suvun kanssa naimista.
No eipä se miljoonakaan riitä, jos yhteisöt pysyvät tiukasti tietyillä alueilla vuosisadoista toisiin.
Kuten esimerkiksi saaristolaiset ja onhan niitä muitakin vastaavia.
Ihmisten myös pitää liikkua mahdollisimman paljon eri alueiden välillä ja sitä kautta lisääntyä myös eri alueilla asuvien ihmisten kanssa juuri geenien monimuotoisuudenkin vuoksi. Ja sitä ei valkolaisetkaan kaikki ole tajunneet tehdä, jos nyt mustalaisia mollasitkin sukurutsaajiksi..
Eli sinulle itsellesi voisi tehdä hyvää ottaa muutama biologian kertauskurssi. - Anonyymi00034
teitä on kuitenkin melkein 5,6 miljoonaa ja silti naitte toisianne ja kerro sinä miks te ootte niin kieroja ettei teille pärjää mustalainenkaan saatikka tavallinen savolainenkaan
- Anonyymi00054
Anonyymi kirjoitti:
Näitkö sen työnteon unessa?🤔
- Anonyymi
koominen näky noissa kiiltonahkasaappaissaan, onko vähän tyttömäinen olo :D
- Anonyymi00055
Ei pelkät saappaat jeenoa tee. Pittee olla myös röijy ja luukkupahvarit
- Anonyymi
Niin totuus on se että romanit pääsevät/joutuvat eläkkeelle heikkolahjaisuuden takia ,tämä on fakta.
Syynä sukusiittoisuus,ei ole rasismia sanoa näin vaan se on totuus - Anonyymi
Itse käyn töissä ja elätän itseäni rehellisellä työllä tienaamalla palkallani.
Ja eipä ole tarvinnut väkivaltaankaan turvautua elämäni aikana käytännöllisesti katsoen kertaakaan.
Ainoat pari kertaa oli lapsena, kun naapurikorttelin pojat kävivät kimppuun sillä verukkeella, että "Näillä nurkillahan me ei mustalaisia ja niiden penikoita siedetä" ja silloin tuli lyötyä sen saamani selkäsaunan lomassa takaisin. Muistan vieläkin niissä tilanteissa ajatelleeni, että hakatkoot jos haluavat, mutta saavat tehdä työtä sen eteen, ilmaiseksi en turpiini ota.
Muuten tosiaan olen elellyt kuten omissa oloissani työlläni eläen.
Niin kerrohan minulle, miksi elämäni mitä olen elänyt, ei mielestäsi/käsittääksesi ole normaalia?- Anonyymi
Joo kyllä minuakin valkolaisena vituttaisi nähdä työtä tekevä mustalainen, joka vielä todennäköisesti pärjää palkallaan paremmin kun useimmat valkolaiset.
Ei välttämättä sen vuoksi, että tienaa paremmin, vaan sen vuoksi, että hallitsee rahankäytön paremmin kuin suuri osa muista suomalaisista.
Mutta hei, älä nyt valkolainen kuole häpeääsi. Kyllä työsskäyvä mustalainen on ihan ok, ei ole hänen asiansa sinulta pois kuitenkaan.
Ihan jo senkin vuoksi, kun ei varmasti halua olla kaverisi eikä kanssasi ylipäätään missään tekemisissä. - Anonyymi
Ei ole tippaakaan.
Valkolaiset on kyllä outoja, töissäkin.
Aina vittuilevat mustalaisuudesta, mutta silti pitäisi viettää heidän kanssa vapaa-aikaakin ja päästää heitä kotiin kyläilemäänkin, kun kutsuvat/yrittävät kutsua itseään kylään.
Olen kyllä sanonut suoraan, että käyn täällä vain töissä, en muuta. Ja että minulle riittää todella hyvin se kaikki, mitä työaikana joudun kuuntelemaan ja sietämään, vapaitani en samaan halua käyttää.
No kai se on sitä valkolaisten "normaalia me-henkeä"... - Anonyymi00036
"Itse käyn töissä ja elätän itseäni rehellisellä työllä tienaamalla palkallani.
Ja eipä ole tarvinnut väkivaltaankaan turvautua elämäni...blaa... blaa...".
Miltä tuntuu pitää itseään hyvänä ihmisenä, niin hyvänä että on jopa romania parempi? - Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
"Itse käyn töissä ja elätän itseäni rehellisellä työllä tienaamalla palkallani.
Ja eipä ole tarvinnut väkivaltaankaan turvautua elämäni...blaa... blaa...".
Miltä tuntuu pitää itseään hyvänä ihmisenä, niin hyvänä että on jopa romania parempi?Siis olen romani, edelleenkin, ja tulen olemaan sitä koko elämäni ajan.
Joten revi siitä, valkolainen.
- Anonyymi
Jos joku käy töissä ja pärjää niin ei varmasti elvistele mustalaisuudellaan vaan häpeää sitä.Sivulta on seurattu.
- Anonyymi
En elvistele mutta en myöskään häpeä. Eli kestän sanoa sen suoraan.
Muitahan se mustalaisuus vituttaa, valkolaisia siis ja töissäkin. Vissiin kai on jotenkin ahdistavaa, mutta silti töissäkin aina työnnetään omiakin työtehtäviä mun niskoille mahdollisuuksien mukaan ja jos tarvitsen esim pekkasvapaata, niin aina on vaikeata sitä saada pakollisenkaan menoon.
"Kun töissä tarvitaan ja töissä on tiukka tilanne" on yleisin selitys, muille kyllä jaellaan vapaapäiviä kuin lapselle lahjoja jouluna, kun vähänkään vinkaisevat haluavansa vapaata.
Mistä sekin sitten johtuu, onko vaan kiva vittuilla "mannelle" tuollakin tavoin vai onko työyhteisö niin onneton, että persettäkään ei meinata pystyä pyyhkimään, jos olen pois. Näin veemäisesti ilmaistuna.
Ja muuten kyllä kinutaan vaikka mihin, pitäisi vapaallakin ryyppäillä työporukan kesken, kyläillä puolin ja toisin. Noloin oli se, kun eräs valkolaismuija aikanaan työmaalta yritti väkisin musta miestä itselleen, kun ei ole päässyt naimisiin eikä saanut lapsia, avoliitossa kylläkin on ja oli jo silloin ollut muutaman vuoden ajan. Riivasi mua asialla puoli vuotta ja kehtasi vielä suuttua pahasti, kun ei saanut musta irti. Jouduin vielä loppuvaiheessa sanomaan aika helvetin pahasti hänelle, etten ala hänen kanssaan mihinkään suhteeseen ihan sillä, kun ei kiinnosta. Tuntuu olevan vieläkin helvetin katkera asiasta ainakin suunsoiton perusteella, vaikka noista hänen tekemistään ahdisteluajoista on jo useampi vuosi aikaa.
Mutta tosiaan, en elvistele mustalaisuudella, se on totta, mutta en myöskään häpeä enkä salaa sitä. Elän kuitenkin kuten valtaväestökin.
Jos joku tajuaa mustalaisuuteni, sanon suoraan olevani sellainen. Ja jos kysyjä on sinut asian kanssa, niin hyvä juttu. Mutta jos se on hänelle joku ongelma, niin joutaa suksia mun puolesta kuutamolle tai ihan mihin vaan. En kuitenkaan ala kuuntelemaan mitään "vitun manne"-vittuilua. Ja mun kanssa ei valkolaisten ole pakko olla tekemisissä kuten ei ole muidenkaan.
Töissä nyt tietty on pakko, mutta kyllähän henkisesti terve ihminen nyt kestää työnsä tehdä ilman turhia ininöitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En elvistele mutta en myöskään häpeä. Eli kestän sanoa sen suoraan.
Muitahan se mustalaisuus vituttaa, valkolaisia siis ja töissäkin. Vissiin kai on jotenkin ahdistavaa, mutta silti töissäkin aina työnnetään omiakin työtehtäviä mun niskoille mahdollisuuksien mukaan ja jos tarvitsen esim pekkasvapaata, niin aina on vaikeata sitä saada pakollisenkaan menoon.
"Kun töissä tarvitaan ja töissä on tiukka tilanne" on yleisin selitys, muille kyllä jaellaan vapaapäiviä kuin lapselle lahjoja jouluna, kun vähänkään vinkaisevat haluavansa vapaata.
Mistä sekin sitten johtuu, onko vaan kiva vittuilla "mannelle" tuollakin tavoin vai onko työyhteisö niin onneton, että persettäkään ei meinata pystyä pyyhkimään, jos olen pois. Näin veemäisesti ilmaistuna.
Ja muuten kyllä kinutaan vaikka mihin, pitäisi vapaallakin ryyppäillä työporukan kesken, kyläillä puolin ja toisin. Noloin oli se, kun eräs valkolaismuija aikanaan työmaalta yritti väkisin musta miestä itselleen, kun ei ole päässyt naimisiin eikä saanut lapsia, avoliitossa kylläkin on ja oli jo silloin ollut muutaman vuoden ajan. Riivasi mua asialla puoli vuotta ja kehtasi vielä suuttua pahasti, kun ei saanut musta irti. Jouduin vielä loppuvaiheessa sanomaan aika helvetin pahasti hänelle, etten ala hänen kanssaan mihinkään suhteeseen ihan sillä, kun ei kiinnosta. Tuntuu olevan vieläkin helvetin katkera asiasta ainakin suunsoiton perusteella, vaikka noista hänen tekemistään ahdisteluajoista on jo useampi vuosi aikaa.
Mutta tosiaan, en elvistele mustalaisuudella, se on totta, mutta en myöskään häpeä enkä salaa sitä. Elän kuitenkin kuten valtaväestökin.
Jos joku tajuaa mustalaisuuteni, sanon suoraan olevani sellainen. Ja jos kysyjä on sinut asian kanssa, niin hyvä juttu. Mutta jos se on hänelle joku ongelma, niin joutaa suksia mun puolesta kuutamolle tai ihan mihin vaan. En kuitenkaan ala kuuntelemaan mitään "vitun manne"-vittuilua. Ja mun kanssa ei valkolaisten ole pakko olla tekemisissä kuten ei ole muidenkaan.
Töissä nyt tietty on pakko, mutta kyllähän henkisesti terve ihminen nyt kestää työnsä tehdä ilman turhia ininöitä.Niinhän henkisesti terve kestääkin, muunlaiset eivät.
Mutta sitähän on vuosien ajana jankutettu julkisuudessakin, kuinka mielenterveysongelmat(kin) ovat lisääntyneet melkeinpä räjähdysmäisesti Suomessa. Ja tällaisestakin sen huomaa. Tuodaan oma henkilökohtainen elämä ja henkilökohtaiset ongelmatkin töihin, sotketaan muutkin täysin sivulliset ja niihin syyttömät ihmiset niihin mukaan. Sitten kun ei muuta enää ole, niin nillitetään työkavereiden sukutaustoista pää punaisena, vaikka ne ei liity työhön mitenkään.
Töissähän kuitenkin käydään itse sen työn ja siitä saatavan palkan takia. EI minkään muun vuoksi, ei siellä käydä rakentamassa mitään sosiaalista utopiayhteisöä tai jakamassa tunteita ja elämänkokemuksia tai muutakaan. Aamulla mennään sorivn ääreen ja tehdään ne työt, mitä työpäivän aikana kuuluu tehdä ja sitten mennään kotiin elämään omaa elämää. Simppeliä, kun sen vain oikein ymmärtää.
- Anonyymi
Miksi teidän on vaikea oppia kirjoittamaan suomen kieltä? Johtuuko se siitä, että vanhemmat eivät kannusta koulunkäyntiin?
On helpompi toimia yhteiskunnassa, kun osaa lukea sekä kirjoittaa.- Anonyymi
Sitä valkolaisten piirrettä ihmettelen itsekin.
Kirjoitukset vilisevät kielioppivirheitä ja lauserakenteetkin ovat usein ihan päin helvettiä. - Anonyymi
Miten se liittyy valkolaisten kirjoitustaitoon?
Tai no, liittyy näemmä siten, ettei raukat edes ymmärrä lukemaansa....
- Anonyymi00039
En väitä itse ainakaan, että olisi joku yksittäistapaus.
Kaikkihan rikoksia tekee, siis joka ihmisryhmästä, myös valkolaiset.
Ja samaa paskasakkia kaikki rikolliset ovat ihonväristä ja taustoistaan riippumatta ja kaikki rikokset täytyisi kitkeä yhteiskunnasta pois, jos ei kokonaan onnistu niin ainakin mahdollisimman minimiin ja reilusti vähemmäksi, kuin mitä nykyään rikoksia tehdään. Niin mymmälänäpistykset kuin vakavatkin rikokset sisältäen henkirikokset, raiskaukset ym.
Ja on ihan turhaa todistella joillakin tilastotieteillä yhtään mitään, tyyliin tietyn porukan rikokset ovat yleisempiä, koska heitä on pienempi osa yhteiskunnasta ja sitä kautta heidän rikoksensa olisivat jotenkin pahempia ja tuomittavampia kuin valtaväestön tekemät vastaavat.
Sittenhän viimeistään tuo tilastotieteily alkaa, kun logiikka ja asialliset argumentit loppuvat, jollei aiemminkin jopa.
Itse en ainakaan välitä olla juurikaan valtaväestön kanssa tekemisissä muuta kuin pakollisen verran. Eli käytännössä käyn töissä, elän rehellisesti muutenkin ja niin edelleen. En edes näpistele.
Valkolaiset vain suurimmaksi osaksi ovat aika rasittavia asenteineen ja käytöksineen, suoranaisia kusipäitäkin jopa liian iso osa muutenkin. Tekevät itse aina kaikkea paskaa, eikä se ole heidän mielestään mikään huono asia, mutta ovat kyllä hanakasti haukkumassa ja valittamassa, jos muut käyttäytyvät yhtä huonosti kuin he.
Niin ei vaan kiinnosta paskaakaan tuollaisten seura, enkä todellakaan päästä tuollaisia yksityiselämääni.
Ja mielestäni esimerkiksi sosiaalituilla elävien, päihdesairaiden ja muun tuon tasoisten valkolaisten on turha ainakaan minulle vittuilla mustalaistaustoistani, kun heillä itselläkään ei ole minkäänlaista elämänhallintaa eikä otetta edes omaan elämäänsä millään tavoin. Ja tuollaiset ovat kyllä ihmeenkin hanakoita valittamaan, että mustalaiset ovat perseestä... Rikkaa ei nähdä omassa silmässä.
Nyt syksyllä pistin asioita eteen päin yhdenvertaisvaltuutetulle tiedoksi työpaikallani jo vuosia tapahtuneen häirinnän ja suunsoiton tiimoilta. 10v olen jo sietänyt ihan turhaa päänaukomista ja kitinää mustalaisiin liittyen, ihan kuin olisin joku tukihenkilö tällaisille, joilla on hitonmoinen romanifobia päällä.
Sekoavat jo ihan tällaisista, jos näkevät romanin kaupassa ruokaostoksilla, joka kaiken lisäksi käyttäytyy fiksusti. Niin sitä kitistään töissä useampi päiväkin jopa, että varmast ivarasti kuitenkin vaikka maksoikin kaiken rehellisesti ym. Osa jopa tulee erikseen mulle selittämään sitä ja kitisemään asiasta seuraten kuin koira perässä. Ja suuttuvat, kun kehotan menemään muualle ruikuttamaan.
Jos ei kestä edes nähdä mustalaisia flippaamatta noin, eivätkä kestä kärsiä hiljaa mielessään tätä "suurta kauheutta ja sen aiheuttamaa taakkaa", mitä mustalaisen näkeminen jo aiheuttaa heissä, niin heidän olisi ihan täysi syy ja velvoite jopa hakeutua mielenterveyspalvelujen ääreen. Oikeasti.
Juuri tämä oli minulle se viimeinen pisara, kun eräs valkolaiskollega alkoi nillittämään tällaisesta asiasta minulle tuossa lokakuun tietämillä. Toinen valkolaiskollega oli tullut muutamaa viikkoa aiemmin mölisemään minulle ihme äänellä kysyen mm tällaista, että olenko muistanut varastella ahkerasti viime aikoina ja mitä nyt mölisikään..
Nyt kylläkin koko työyhteisö on vähän kuin paskat housuissa valmiiksi, kun ovat nyt jo ymmärtäneet menneensä liian pitkälle tässä häirinnässä. Tai kuten itse varmaan ilmaisevat asian, "leikinlaskussa ja tosiasioiden sanomisessa"..- Anonyymi00048
Tuo on rasittava piirre valkolaisissa, sekoavat tosiaan jo tuon tasoisesta asiasta kuin romani ruokaostoksilla, ja valittavat siitäkin pitkään kaikkialla. Vaikka lulisi nyt ymmärtävän, että ruokaa romanit tarvitsevat yhtälailla siinä, missä valkolaisetkin.
Puolustelevat vielä itseään vetoamalla, että "itsehän olette maineenne hankkineet..". Luulisi jo valkolaisten osaavan päästää irti tai tosiaan osaavan kärsiä itsekseen, jos tosiaan mielenrauha on jo noin pienestä kiinni.
Sitten ihmetellään, kun romanit ja romanitaustaiset pysyvät valkolaisista mahdollisimman erillään.
- Anonyymi00040
Mistä romaneilla riittää rahaa kaikkeen? Itsellä on jouluksi vain 50€.
- Anonyymi00047
Ehkäpä he hallitsevat rahanköytön paremmin kuin sinä..?🤔
- Anonyymi00041
En ikinä istuisi iltaa romanien kanssa. En missään.
- Anonyymi00042
No se on sinun vahinkosi; ilo on meidän puolellamme.
- Anonyymi00043
Meidän onneksemme. Vaikka tuskin kelpaisit seuraamme, vaikka haluaisitkin viettää aikaa romanien seurassa iltaa istuen tai muuten.
- Anonyymi00044
Kyllä me pyritään lissääntymään oman sakin kesken. Mitä serkumpi sen herkumpi sanotaan sananlaskussakin. Miekin oon yrittänyt lissääntyä tuon Raineri-serkun kaa vaan ei oo vielä tärpänny. Ossaako joku sanoa mistä kiikastaa?
T: Möhis- Anonyymi00045
Valkolaisethan tuolla seksiketjuissa kehuskelevat kokemuksillaan sukulaisseksiin liittyen. Kuvottavia.
- Anonyymi00056
Voi rakas, kiitos tiedosta! Terveiset myös Rainerilta pian meillä kuuluu pienten jalkojen töminää. Tai siis yhdeksän kuukauden jälkeen. Meitin novellihan osaa kävellä heti synnyttyään.
T: Möhis
- Anonyymi00050
Mikä tässä nyt on ongelma? Mannethan on niin rehellistä porukkaa:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/0dc95314-c3d4-4d2f-82f7-3a8d95731773- Anonyymi00052
Kusipäitä on kuule joka porukassa, valkolaisissa siinä missä muissakin.
Toki kyllähän se vihaa lisää, kun pahantekijät sattuvat olemaan vähemmistöryhmää.
Ja nyt varmaan alat esittämään näitä suhdetilastoja..?
- Anonyymi00057
Niille sukusiitoksen tuotoksille ei vaan voi mitään. Näin se menee.
- Anonyymi00058
Niinpä. Valkolaisille kusipäillekään, joiden loppukin vähä täysipäisyys on pilattu vanhemmiksi sopimattomilla valkolaisvanhemmilla ja heidän kasvatuksellaan, ei näemmä voi yhteiskunta yhtään mitään.
Niinhän se menee tosiaan.
Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1136969KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3956657Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei663362Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521282909Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1092504Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään422057- 1251834
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro211697Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1821367- 741257