Pitääkö kelasta tehdä heitteillejättö ilmoitus?

Anonyymi-ap

Mielenterveyteni romahti 2021 ja jouduin tilanteeseen mistä en ole päässyt eroon. Tämä tilanne aiheuttanut sen etten ole saanut omia asioita hoidettua ja en pääse töihin, minun työttömuusturva evättiin 2021 loppuvuodesta minkä jälkeen olen ollut kokonaan toimeentulotuen varassa. Tilannettani ei ole edesauttanut peliriippuvuus, vaan olen usein kärsinyt "pelivoitoista" evätyllä toimeentulotuki päätöksellä jossa jokainen kotiutus on laskettu tulona vaikka kyseessä olisi ollut sama 20€ talletettuna ja kotiutettuna 50x jolloin he ovat laskeneet että olen saanut 1000€ voittoa. Vaikka todellisuudessa sama 20€ ollut kyseessä.

Olen niin loppuun palanut ihminen etten ole jaksanut edes tapella kelan kanssa asiasta, vaan olen joutunut ottamaan lainaa pärjätäkseni, kela on myös laskenut nämä lainat avustuksina koska en ole maksanut niitä takaisin saman kuukauden aikana minkä myötä he ovat evänneet seuraavan kuun tukia.

Kun lainat painaa niskaa ja et saa rahaa mistään niin peliriippuvuus nousee aivan uudelle tasolle, ja tämä ilkikurinen kierre pahenee entisestään, joka ikinen kerta kun kela hylkäö hakemuksen, tilanne pahenee entisestään.

Nyt olen siinä pisteessä että Kela eväsi minulta 2kk toimeentulotuen pelivoittojen ja avustuksien johdosta, näillä näkymin kela evää kolmannenkin kuukauden. Sossusta en saanut apua ja Diagoni ei voi minua elättää Kelan puolesta.

Huomioikaa että en ole missään kohtaan saanut "pelivoittoja" mitkä kela laskenut tuloiksi, vaan he eivät laske talletuksia menoina mutta laskee joka ikisen kotiutuksen tuloina. Minulla ei siis ole ollut tilillä kertaakaan kerta summana sellaists rahaa millä pärjäisin 2kk putkeen, ei edes sellaista millä pärjäis 1kk.

Kela on tietoisesti saattanut minut avuttomaan tilaan missä olen pidemmän aikaa ollut riippuvainen muiden avusta ja samalla tuhonnut useita ihmissuhteita kun en ole kyennyt maksamaan lainoja takaisin evättyjen tukihakemuksien takia.

Valitin päätöksistä ja kela edelleen antoi kielteisen päätöksen ja tässä kohtaa en enää tiedä mitä minun pitäisi tehdä.

Mä oon henkisesti pahemmassa tilassa kuin totaalinen burnout, en jaksa edes hoitaa yksinkertaisia asioita alta pois.

6

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ota yhteyttä joko Fredman Markku tai muuhun perustuslakia tuntevaan asianajajaan.

    • Anonyymi

      Kysy putinilta! Sen sua kuuluis auttaa!

    • Anonyymi

      Kannattaisiko lopettaa se pelaaminen kokonaan kun tulee pelkkää tappiota.

    • Anonyymi

      Lopetat sen pelitilin kokonaan. ET ota yhtään lainaa tilillesi keneltäkään, ota käteisenä jos on pakko. Ja sit uuttaa hakemusta Kelalle.

    • Anonyymi

      Jaksat kuitenkin valittaa Suolessa?

    • Anonyymi

      Minäkin haluan syntyä uudellen Kelan tukilapseksi ja voin rakastaa Kelaa kuin omaa äitiäni ja Kela rakastaa minua sitten ja rahan antaa kaikkeen hyvään. Ja pelit voittoa antavat myös ja Kela hellii ja ei hylkää minua koskaan, voin elää sata vuotta uudestaan ja uudestaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      80
      1574
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1287
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1280
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1186
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1064
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      86
      862
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      802
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      785
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      384
      782
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      132
      752
    Aihe