Kehitysvammaliitto on todennut kehitysvamma jutun voi estää ne on sitä mieltä että älyllinen kehitysvammaisuus tulee jos äiti juo alkoholia esim ennen kuin tulee raskaaksi tai jos äiti juo ennen kuin tietää olevansa raskaana.
Suomessa arvioidaan syntyvän vuosittain noin 600 vauvaa, joilla on sikiöaikaiseen alkoholialtistukseen liittyvä kehityshäiriö. Kaikista päihteistä alkoholi aiheuttaa eniten sikiövaurioita. Kun odottava äiti juo, sikiö juo.
Alkoholialtistuksen aiheuttamien sikiövaurioiden laajaa kirjoa kuvataan termillä FASD (fetal alcohol spectrum disorder). Vauriot voivat vaihdella lapsen oppimisvaikeuksista vaikeaan kehitysvammaan.
Kun katsoin Fasd jutun siinä kertoi Adhd eron, että ne joilla pitäisi olla Fasd niillä on nimen omaan ihmissuhde taidot nolla tasolla eikä niillä joilla on Adhd.
Äitini on piilo alkoholisteja ja minun veli kirjotti syksyllä äiti on juonut alkoholia yli 25v ja nuorin veli joka on alkanut myös käyttää lieviä huumeita on tänä vuonna 26
Ja nuorin veli ei ole onnistunut opiskella ammattia on saanut ainaki ylioppilaslakin rimaa hipoen.
Ja nuorin veli epälee, että onko sillä myös Adhd.
Adhd suhteen taas on todettu äidin tupakan polttaminen on yhteydessä Adhd diagnoosiin.
Voisiko minun nuorin veli olla myös Fasd jossa on sellainen kuin Arnd joka aiheuttaa ainoastaan tarkkaavuuden ongelmia.
Ja tuossa Fasd jutun Arnd jutussa ei ole fasd ulkonäköä eikä ole lyhyt kasvua joka on kaikkien vaikeinta erottaa
Fasd videossa sano moni joilla pitäisi olla Fasd jutun Arnd on tuon sijaan laitettu Adhd
Veli on käyny ison luokan kun taas minä olen käynyt erityiskoulun.
Mutta minä ja vähän yli 25v on saanut alkunsa joulun aikaan kun syyskuussa syntyneitä ollaan ja jouluna ihmiset juo alkoholia eniten.
Niin miehet kuin naiset
Myös Fasd jutun suhteen on 75% prosenttia Fasd lasten isistä on alkoholisteja ja myös jos mies on juonut alkoholia ennen kuin se tekee naisen raskaaksi niillä ilmeisesti tulee nimenomaan Fasd jutun Arnd jossa ei ole fasd ulkonäköä eikä ole lyhyt kasvua.
Kehitysvamma
0
61
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446