Tarvitsen neuvoja

Anonyymi-ap

Hei

Suomessa ihmiset eivät auta toisiaan. Kiusaamisen ja muiden seurauksena minulta lähti lähes kaikki. Olen lopen kyllästynyt suomalaiseen mentaliteettiin jossa syyllistetään kaikesta.

Olen kuntoutustuella, koska en pysty tekemään kaikkea yksin. En ole sairas. Kiusaamisen kohde ei ole sairas. Olen lopen kyllästynyt siihen että jotta minulla on kyky saada kela tukia, minun on vastaanotettava hoitohenkilöstön sairauskyselyt ja sanottava kuinka sairas olen, koska kela tuissa kilpaillaan sairausdiagnooseilla.

Minulla ei ole ajallisesti varaa olla sekä töissä että tehdä kaikki yksin. Olin tahallisesti sos mediassa kirjoittanut niin pahoja kommentteja että ihmiset teki huoli ilmoituksia. Sillä ilman niitä en olisi muuten saanut kelatukea.

Onko jollakulla vinkkejä miten jaksan olla palveluissa ja miten haen kela tuen uudestaan? Täynnä byrokraattisia sotkuja.

Ihmiset Suomessa ei välitä toisistaan.

Minulla ei tällä hetkellä ole aikaa saada uusia kavereita.

Toivoisin neuvoja kela etuuksiin ja että miten mielenterveyspalveluissa jaksaa olla. Mitä heille on ja ei ole hyvä sanoa? Mitä minun on ja ei ole hyvä tehdä?

Rehellisesti koen että koska kela pakottaa sairauksiin niin terapeuttikin suhtautuu niin, kela ns pakottaa hoitosuunnitelmaan: masennuslääkkeeseen, mitättömään terapiaan jossa focus on että minä olen ongelma. En koe psykologisista keskusteluista, ns sympatiasta hyötyä. Sote ei näe ihmistä, kaikkia kohdellaan samalla kaavalla.

70

434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pyydän että ei vastata että koita ryhdistäytyä. Empatia ja vinkit mitä on hyvä ja ei ole hyvä tehdä olisi kiva. Tuntuu että Suomessa moni lähinnä syyttää ihmisiä.

    • Anonyymi

      Sanot, että Suomessa ihmiset eivät auta toisiaan. Syyttävät vain toisiaan.
      Miten on oma laitasi ja toimintasi? Ketä sinä autat? Syytät vain muita ihmisiä ja Kelaa.

      Näen että sinulla on vaikeaa. Minullakin on ollut vaikeita, todella vaikeita aikoja elämässäni. Silloin on nähtävä oma osuutensa tilanteeseen. On otettava itse vastuuta asioistaan ja korjattava tilanne. Se on sinun velvollisuus, ei kenenkään muun.

      Olet saanut paljon apua. Harva saa. Mitä voisit tehdä itsekin?

      • Anonyymi

        Hei. Älä kommentoi noin vihamielisesti.


    • Anonyymi

      Ehkä muutat sinne, missä ihmiset välittävät toisistaan, kun kerran Suomessa ei ole hyvä olla.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen venäläislähtöinen naapuri joka kaikki haukkuu eikä ole milloinkaan mitään tämän maan hyväksi tehnyt, saanut kylläkin. Sellainen kaikista ja kaikesta valittava kiittämätön, röyhkeä tapaus.
        Se joutas sinne mistä tulikin pilaamasta ilmapiiriä. Kukaan ei täällä tarvitse, ei kaipaa moista hapan naamaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen venäläislähtöinen naapuri joka kaikki haukkuu eikä ole milloinkaan mitään tämän maan hyväksi tehnyt, saanut kylläkin. Sellainen kaikista ja kaikesta valittava kiittämätön, röyhkeä tapaus.
        Se joutas sinne mistä tulikin pilaamasta ilmapiiriä. Kukaan ei täällä tarvitse, ei kaipaa moista hapan naamaa.

        Miksi sitten on pakko Suomessa toimia niin itsekkäästi.

        Onko pakko ihmisten kiusata toisiaan?

        Jos ihminen kysyy neuvoa, ei ole silloin hyvä miettiä mitä kaikkea vikaa neuvoa pyytävässä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten on pakko Suomessa toimia niin itsekkäästi.

        Onko pakko ihmisten kiusata toisiaan?

        Jos ihminen kysyy neuvoa, ei ole silloin hyvä miettiä mitä kaikkea vikaa neuvoa pyytävässä on.

        Olet oikeassa, mutta jos oikein ymmärsin, niin neuvon kysyjä kysyi neuvoa siihen, että miten hän saisi kelalta enemmän rahaa mitä muut kelan käyttäjät.

        Sellaista vastausta ei ole mikä kysyjää miellyttäisi. Kela itsessään on rakennettu niin, että se antaa "saman verran" kaikille ja kaikki ihmiset jo yrittävät itse saada sieltä mahdollisimman hyvän hyödyn itselleen.

        Vaikka huonoja kysymyksiä ei olekkaan olemassa, niin tässä on kyllä täysi potentiaali että tämä muuttuu sellaiseksi hyvin nopeasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, mutta jos oikein ymmärsin, niin neuvon kysyjä kysyi neuvoa siihen, että miten hän saisi kelalta enemmän rahaa mitä muut kelan käyttäjät.

        Sellaista vastausta ei ole mikä kysyjää miellyttäisi. Kela itsessään on rakennettu niin, että se antaa "saman verran" kaikille ja kaikki ihmiset jo yrittävät itse saada sieltä mahdollisimman hyvän hyödyn itselleen.

        Vaikka huonoja kysymyksiä ei olekkaan olemassa, niin tässä on kyllä täysi potentiaali että tämä muuttuu sellaiseksi hyvin nopeasti.

        Miksi syytät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syytät!

        Kukahan se tässä syyttääkään!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi syytät!

        Nyt valoja päälle.

        Jos minä itse yritän saada mahdollisimman hyvät lakisääteiset edut itselleni, niin mikä saa olettamaan että pystyisin neuvomaan jollekkin toiselle ihmisellä vielä paremmat edut?

        Se että en kykene siihen, ei ole syyttämistä, tai kiusaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt valoja päälle.

        Jos minä itse yritän saada mahdollisimman hyvät lakisääteiset edut itselleni, niin mikä saa olettamaan että pystyisin neuvomaan jollekkin toiselle ihmisellä vielä paremmat edut?

        Se että en kykene siihen, ei ole syyttämistä, tai kiusaamista.

        Älä oleta,tietämättä.

        Kun useampi ihminen syyttää siipeilystä sen sijasta että olisi avuksi niin saa siinä sitten saada takaisin valitusta.

        Mitä olette niin epäempaattisen ymmärtämättömiä.

        On täysin tarpeetonta lähteä yhdessä yrittää

        Ojentamaan ihmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä oleta,tietämättä.

        Kun useampi ihminen syyttää siipeilystä sen sijasta että olisi avuksi niin saa siinä sitten saada takaisin valitusta.

        Mitä olette niin epäempaattisen ymmärtämättömiä.

        On täysin tarpeetonta lähteä yhdessä yrittää

        Ojentamaan ihmistä.

        Älkåkå sinäkin kommentoi noin vihamielisesti käskien

        "Nyt valoja päälle"

        Kuin sanoisi toiselle

        Mieti kuinka,tyhmä olet.

        Ei ole ok olla tyly ihmiselle. !!!!!

        Lopettakaa syyttäminen!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se tässä syyttääkään!

        Ensinnäkin olisit voinut olla avuksi jyru8gfkj


    • Anonyymi

      Tämä on kullanarvoista tekstiä hallituksen leikkauspöytään käsiteltäväksi. Vinkkejä vaan kehiin, kiitos. :)

    • Anonyymi

      En pysty muuttamaan pois.

    • Anonyymi

      Olen saanut avun vastakohdan. Ei ole hyvä olettaa tuntematta minua.

      Pyydän että pysytään asiallisina ja kunnioittavana.

      • Anonyymi

        Näistä em. graaveista ongelmista kerroin henkilölle, joka oli myös mukana kokouksessa, jossa kehotettiin vähentämään henkilökuntaa työvuorosta, jotta saadaan henkilökunta riittämään. Tämä ehdotus tuli ratkaisuna siihen, kun henkilökunta oli ylirasittunut ja jatkuvasti oli em. lisäksi jaksamisongelmia, liikaa työtä ja sairauslomia.

        Jos hlö istuu virman ylimmässä päättävässä elimessä, niin eikö toimintaan olisi pitänyt reagoida sen vaatimalla vakavuudella ja lähteä systemaattisesti poistamaan epäkohtia? Vai onko hyvä, että aklle ilmoitetaan, että olisi pitänyt kertoa niistä kuukausi aiemmin työpaikkaselvityksessä (joita siis kerran viidessä vuodessa), josta en edes tiennyt, kun olin sairauslomalla. Tulee ihan sellainen olo, ettei haluta edes korjata ongelmia.


    • Anonyymi

      Kelasta saa neuvoja, miten Kelan kanssa tulee toimia.
      He kyllä kertovat, mitä tarvitsee mihinkin hakemukseen ym.

      • Anonyymi

        Kelasta on saanut neuvoja todella huonosti ja puutteellisesti.


      • Anonyymi

        Vai haetaanko tässä niitä neuvoja miten petkuhuiputtaa kelaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelasta on saanut neuvoja todella huonosti ja puutteellisesti.

        Siitäkin voi Kelalle huomauttaa, että neuvokaahan nyt kunnolla, kun tulee puutteellista tietoa. Jos siis tuntuu siltä, etteivät neuvot ole riittävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitäkin voi Kelalle huomauttaa, että neuvokaahan nyt kunnolla, kun tulee puutteellista tietoa. Jos siis tuntuu siltä, etteivät neuvot ole riittävät.

        Olen tehnyt niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai haetaanko tässä niitä neuvoja miten petkuhuiputtaa kelaa?

        Kela on niin monimutkainen läjä, että heillä tehdään mielivaltaista päätöksiä.

        Heidän virkailijat eivät tiedä lähes yhtään mitään.

        Silloin on vaikeaa itsekään tietää.

        Ainoastaan kokemusasiantuntija tietää.

        Aivan käsittämättömän raskas byrokraattinen sotku.

        Yksi virhe, yksi dokumentti väärin, yksi lause kirjoitettu väärin, yksi päivä esim sairauspäivärahasta mennyt yli tai ali, niin on kaaos, jonka selvittämiseen menee: 8 eri tahoa, 25 ihmistä, 4 kk.

        Ihminen voi joutua asioimaan jokaisessa viranomaisten palveluissa, koska palvelut on niin sokkeloisia. Et voi saada tätä tukea, koska tämä pieni yksityiskohta, eikun ehkä voitkin, tarkistamme asian.. hetki soitamme takaisin tunnin päästä. Kirjoitamme muistion asiasta väärin tietämättämme, käytämme muistiota tukihakemuksesi hylkäämiseen, selvittelyyn menee kuukausia, sille ajalle voit hakea toista tukea, tai 4 eri tukea, koska x, x, x, x,.. mutta voit ehkä saada vain yhden tuen. Tarvitsemme liitteet joka ikisestä asiasta joka ikiseen paikkaan.


    • Anonyymi

      Lähimmät omaiset on viranhaltiota.👮

      • Anonyymi

        Ei viranhaltijoita, vaan viranomaisia.


    • Anonyymi

      Ehkä sinulle pitäisi järjestää edunvalvoja, joka hoitaa asiasi.

      • Anonyymi

        Edunvalvonta ei ole hyvä ratkaisu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvonta ei ole hyvä ratkaisu

        Edunvalvoja on paras ratkaisu, silloin kun ei osaa itse hoitaa asioitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvoja on paras ratkaisu, silloin kun ei osaa itse hoitaa asioitaan.

        Ei ole kun on kyse siitä että palvelut ovat niin huonoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kun on kyse siitä että palvelut ovat niin huonoja.

        Lakisääteiset palvelut ovat yhtä huonoja kaikille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lakisääteiset palvelut ovat yhtä huonoja kaikille.

        Me emme pysty ylläpitämään mitään palveluyhteiskuntaa, jossa eräät tai liian iso osa väestöstä vain siipeilee odottaen palvelua ja rahaa.
        Lain mukaan tuetaan niitä, jotka ovat sairaita tai muuten kyvyttömiä huolehtimaan itsestään. Kelassa tehdään päätökset lain ja asetusten nojalla, ei jonkun itse kokeman tarpeen mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme pysty ylläpitämään mitään palveluyhteiskuntaa, jossa eräät tai liian iso osa väestöstä vain siipeilee odottaen palvelua ja rahaa.
        Lain mukaan tuetaan niitä, jotka ovat sairaita tai muuten kyvyttömiä huolehtimaan itsestään. Kelassa tehdään päätökset lain ja asetusten nojalla, ei jonkun itse kokeman tarpeen mukaan.

        Tämäkin on mielenkiintoinen keskustelu. Kuka mielestäsi terveyspalvelussa siipeilee? Käypää hoitoa / sairauteensa hoitoa tarvitseva ihminen vai henkilö, jolla olisi ilman yksityisiä Kela-korvauksiakin mahdollisuus käydä yksityisissä palveluissa, jos itsellä on siihen erityinen halu. Vai yksityiset / ostopalvelulääkärit, jotka hinnoittelevat itsensä niin korkealle, ettei HVAlla tai yhteiskunnalla ole niihin varaa. Vielä, kun kyseessä on kaikkien tarvitsema terveyspalvelu ja julkisella lääkäreistä on pulaa, voivat nostaa liksoja rajattomasti. Vai puhutko työterveyshuollosta? Vai lehmänkaupoista julkisella sektorilla? On järjestelmässä paljon korjattavaa.

        Ymmärrän progressiivisen verotuksen ja siihen liittyvät asiat, mutta nyt puhutaan hyvinvointiyhteiskunnan niin kriittisistä toiminnosta kuin perusturvasta, niin olisi syytä pohtia termistöä tarkemmin. Tuntuu oudolta, että joku ajattelee, että koska maksaa veroja enemmän, niin on oikeus saada terveyspalveluja halvemmalla yhteiskunnan maksamana tai lääkärinä pyytää valtavia summia potilaskäynneistä, koska voi, kun samaan aikaan joku on kivuissaan täysin ilman palveluita. Se, että olemme ottaneet yksityiset toimijat tällä tavalla tähän terveydenhoitojärjestelmään mukaan, on sotkenut koko järjestelmän kantokyvyn. On lievästi sanoen ikävää rahastaa henkilön hädällä.


      • Anonyymi

        Edunvalvonta on aivan liian kontrolloitu pikkutarkkoine sääntöineen. Se tuhoaa ihmisen elämän. Ylikontrolli viranomaisten puolelta, tavalla jossa ei nähdä ihmistä ihmisenä, ei nähdä yksilöllisiä tarpeita, laitetaan yhteen kaavaan kaikki pakottaen, on yksi huonoimmista sote rakenteista.

        Sote monella eri tavalla aikaansaa köyhyyttä, sairautta, työttömyyttä. Monessa suhteessa byrokraattisesti erittäin hankala Suo.

        Jos virkailija tekee yhden virheen, niin kansalainen maksaa siitä kuukausia. Valitusreitit on puuttuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämäkin on mielenkiintoinen keskustelu. Kuka mielestäsi terveyspalvelussa siipeilee? Käypää hoitoa / sairauteensa hoitoa tarvitseva ihminen vai henkilö, jolla olisi ilman yksityisiä Kela-korvauksiakin mahdollisuus käydä yksityisissä palveluissa, jos itsellä on siihen erityinen halu. Vai yksityiset / ostopalvelulääkärit, jotka hinnoittelevat itsensä niin korkealle, ettei HVAlla tai yhteiskunnalla ole niihin varaa. Vielä, kun kyseessä on kaikkien tarvitsema terveyspalvelu ja julkisella lääkäreistä on pulaa, voivat nostaa liksoja rajattomasti. Vai puhutko työterveyshuollosta? Vai lehmänkaupoista julkisella sektorilla? On järjestelmässä paljon korjattavaa.

        Ymmärrän progressiivisen verotuksen ja siihen liittyvät asiat, mutta nyt puhutaan hyvinvointiyhteiskunnan niin kriittisistä toiminnosta kuin perusturvasta, niin olisi syytä pohtia termistöä tarkemmin. Tuntuu oudolta, että joku ajattelee, että koska maksaa veroja enemmän, niin on oikeus saada terveyspalveluja halvemmalla yhteiskunnan maksamana tai lääkärinä pyytää valtavia summia potilaskäynneistä, koska voi, kun samaan aikaan joku on kivuissaan täysin ilman palveluita. Se, että olemme ottaneet yksityiset toimijat tällä tavalla tähän terveydenhoitojärjestelmään mukaan, on sotkenut koko järjestelmän kantokyvyn. On lievästi sanoen ikävää rahastaa henkilön hädällä.

        Tässä taitaa nyt mennä helposti puurot ja vellit sekaisin.

        On se yhteiskunnallinen taso, että meidän huoltosuhde on aivan persiillään. Pitäisi siis olla enemmän tuottavaa työtä tekeviä ihmisiä, suhteessa hoidettaviin ihmisiin.

        Se on sitten eri asia missä vaiheessa yksilön hoitamiseen tehtävät päätäkset tehdään. Vaikka hoitosuhde ja kokonaisvaltaiset resurssit siihen vaikuttavatkin.

        Yksi iso ongelma on osatyökykyiset ihmiset. Siipeily on nyt ehkä huono sana, mutta heidän potentiaalia ei ole hyödynnetty.

        Ongelma ei ole pelkästään näissä osatyökykyisissä ihmisissä tai heidä "siipeilyssään", vaikka siellä aivan liian usein heittäydytään uusavuttomiksi.

        Ongelmaa löytyy myös yhteiskunnasta itsestään. Tässä on mahdotonta luetella kaikkia nyansseja, mutta se lähtee jo kasvatuksesta, missä osalle ihmisistä annetaan ymmärtää, ettei heistä ole mihinkään. Sitten kun mukaan tulee kaikki kannustinloukut jne jne.

        Tässä hyvä artikkeli osatyökykyisten työllistämisestä, ja siitä miten sekin on osattu suomessa sössiä, vaikka mallia on otettu ruotsin toimivasta systeemistä. Valitettavasti maksumuurin takana.
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marinin-hallituksen-perustama-yhtio-epaonnistui-johdolle-ja-konsulttifirmoille-virtasi-silti-isoja-summia/f477df96-4c96-452b-bca4-ec874658088b


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edunvalvonta on aivan liian kontrolloitu pikkutarkkoine sääntöineen. Se tuhoaa ihmisen elämän. Ylikontrolli viranomaisten puolelta, tavalla jossa ei nähdä ihmistä ihmisenä, ei nähdä yksilöllisiä tarpeita, laitetaan yhteen kaavaan kaikki pakottaen, on yksi huonoimmista sote rakenteista.

        Sote monella eri tavalla aikaansaa köyhyyttä, sairautta, työttömyyttä. Monessa suhteessa byrokraattisesti erittäin hankala Suo.

        Jos virkailija tekee yhden virheen, niin kansalainen maksaa siitä kuukausia. Valitusreitit on puuttuvat.

        Miten niin sääntöjä? Ei tarvitse miettiä asumista, ruokaa, kännykkää...

        Ja se kaikki viikkoraha minkä saat käteen niin saat käyttää ihan mihin vaan, vaikka viinaan.

        Jos ongelma on se että on köyhä, niin rahaa saa esimerkiksi työtä tekemällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin sääntöjä? Ei tarvitse miettiä asumista, ruokaa, kännykkää...

        Ja se kaikki viikkoraha minkä saat käteen niin saat käyttää ihan mihin vaan, vaikka viinaan.

        Jos ongelma on se että on köyhä, niin rahaa saa esimerkiksi työtä tekemällä.

        Älä oleta tietämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten niin sääntöjä? Ei tarvitse miettiä asumista, ruokaa, kännykkää...

        Ja se kaikki viikkoraha minkä saat käteen niin saat käyttää ihan mihin vaan, vaikka viinaan.

        Jos ongelma on se että on köyhä, niin rahaa saa esimerkiksi työtä tekemällä.

        Älä oleta tietämättä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taitaa nyt mennä helposti puurot ja vellit sekaisin.

        On se yhteiskunnallinen taso, että meidän huoltosuhde on aivan persiillään. Pitäisi siis olla enemmän tuottavaa työtä tekeviä ihmisiä, suhteessa hoidettaviin ihmisiin.

        Se on sitten eri asia missä vaiheessa yksilön hoitamiseen tehtävät päätäkset tehdään. Vaikka hoitosuhde ja kokonaisvaltaiset resurssit siihen vaikuttavatkin.

        Yksi iso ongelma on osatyökykyiset ihmiset. Siipeily on nyt ehkä huono sana, mutta heidän potentiaalia ei ole hyödynnetty.

        Ongelma ei ole pelkästään näissä osatyökykyisissä ihmisissä tai heidä "siipeilyssään", vaikka siellä aivan liian usein heittäydytään uusavuttomiksi.

        Ongelmaa löytyy myös yhteiskunnasta itsestään. Tässä on mahdotonta luetella kaikkia nyansseja, mutta se lähtee jo kasvatuksesta, missä osalle ihmisistä annetaan ymmärtää, ettei heistä ole mihinkään. Sitten kun mukaan tulee kaikki kannustinloukut jne jne.

        Tässä hyvä artikkeli osatyökykyisten työllistämisestä, ja siitä miten sekin on osattu suomessa sössiä, vaikka mallia on otettu ruotsin toimivasta systeemistä. Valitettavasti maksumuurin takana.
        https://www.uusisuomi.fi/uutiset/sanna-marinin-hallituksen-perustama-yhtio-epaonnistui-johdolle-ja-konsulttifirmoille-virtasi-silti-isoja-summia/f477df96-4c96-452b-bca4-ec874658088b

        Kiitos. Ensimmäinen joka ymmärtää, ettei asiat ole niin yksinkertaisia ja että syyttämisestä ei ole hyötyä.


    • Anonyymi

      Kysymyksesi täällä mitä kelan papereihin pitäis ja ei pitäis kirjoittaa on moraaliton. Sinne kirjoitetaan totuus asioiden tilasta. Pyydä apua sosiaaliasioiden työntekijöiltä ajatustesi hyvään muotoiluun.

      • Anonyymi

        Sosiaalityöntekijöitä ei ole koulutettu hyvin. He vain hyvin yleisellä tasolla ohjaa tietämättä. Otin yhteyttä ylempään tahoon, sanoi että tällaista tämä on.

        Olen jäänyt tyhjän päälle.


    • Anonyymi

      Ei teidän neuvonnasta ole hyötyä.

    • Anonyymi

      On vaikea ymmärtää, mihin niitä neuvoja haluat.
      Kela haluaa tietää, mikä tilanteesi on, sairauskyselyjä, ym.
      Et kuitenkaan halua vastata niihin, et halua " olla sairas ", huoli-ilmoituksiakin on tehty.
      Kelasta ei kuntoutustukea saa, jos ei ole todennettavissa mitään sairautta. Muutenhan kaikki terveetkin voisivat hakea kuntoutusrahaa/-tukea.

      Kukaan ei myöskään pysty kertomaan sinulle, mitä sinun olisi hyvä sanoa jollekin ammattilaiselle. Sinun on sanottava, miltä sinusta itse tuntuu, mitä ajattelet, jne.

    • Anonyymi

      Ylipäänsä syyttäminen tulee loppua. Kun kysyy neuvoja, mikä ihme siinä on että pitää lähteä syyttämään siipeilystä.

      Ei tuollaisesta mitään hyötyä ole.

      Mikä ihmisille riittää?

      • Anonyymi

        Ei ole todellakaan ok syyttää yhtä ihmistä siitä että hän kertoo että palvelut eivät toimi.

        Se että sote on päin .. On yleisesti uutisoitu.

        Syyttäminen tulee loppua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole todellakaan ok syyttää yhtä ihmistä siitä että hän kertoo että palvelut eivät toimi.

        Se että sote on päin .. On yleisesti uutisoitu.

        Syyttäminen tulee loppua!

        Miksi nyt puhutaan syyttämisestä, kun joku sanoo vaan aika rehellisesti, kuinka asiat on. Kaiken maailman hyväksikäyttäjiä riittää.

        Jos halutaan hyvinvointiyhteiskuntaa, kaikkien on sitä rakennettava, hyväksikäyttö ja siipeily on loputtava.

        Kelasta ja Kelan neuvonnasta totean, että normaalijärkiselle ihmiselle se riittää hyvin. Muille on tarpeen edunvalvoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nyt puhutaan syyttämisestä, kun joku sanoo vaan aika rehellisesti, kuinka asiat on. Kaiken maailman hyväksikäyttäjiä riittää.

        Jos halutaan hyvinvointiyhteiskuntaa, kaikkien on sitä rakennettava, hyväksikäyttö ja siipeily on loputtava.

        Kelasta ja Kelan neuvonnasta totean, että normaalijärkiselle ihmiselle se riittää hyvin. Muille on tarpeen edunvalvoja.

        Eihän täällä kukaan ole edes kamalasti ketään syytellyt.
        Jotkut ihmiset ottavat lähes joka asiasta nokkiinsa, ja sille ei kukaan voi mitään.
        Tuntemattomista ei tiedä, kuinka he mihinkin lausahdukseen suhtautuvat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nyt puhutaan syyttämisestä, kun joku sanoo vaan aika rehellisesti, kuinka asiat on. Kaiken maailman hyväksikäyttäjiä riittää.

        Jos halutaan hyvinvointiyhteiskuntaa, kaikkien on sitä rakennettava, hyväksikäyttö ja siipeily on loputtava.

        Kelasta ja Kelan neuvonnasta totean, että normaalijärkiselle ihmiselle se riittää hyvin. Muille on tarpeen edunvalvoja.

        Lopeta sinä valittaminen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nyt puhutaan syyttämisestä, kun joku sanoo vaan aika rehellisesti, kuinka asiat on. Kaiken maailman hyväksikäyttäjiä riittää.

        Jos halutaan hyvinvointiyhteiskuntaa, kaikkien on sitä rakennettava, hyväksikäyttö ja siipeily on loputtava.

        Kelasta ja Kelan neuvonnasta totean, että normaalijärkiselle ihmiselle se riittää hyvin. Muille on tarpeen edunvalvoja.

        Ei ole todellakaan ok lähteä oikeuttamaan hyväksikäyttö oletusta että siitä on ok syyttää, valittaa, kiusata.

        Ei ole,todellakaan ok.

        Lopettakaa kiusaaminen. !!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi nyt puhutaan syyttämisestä, kun joku sanoo vaan aika rehellisesti, kuinka asiat on. Kaiken maailman hyväksikäyttäjiä riittää.

        Jos halutaan hyvinvointiyhteiskuntaa, kaikkien on sitä rakennettava, hyväksikäyttö ja siipeily on loputtava.

        Kelasta ja Kelan neuvonnasta totean, että normaalijärkiselle ihmiselle se riittää hyvin. Muille on tarpeen edunvalvoja.

        Ei siinä mistään rehellisyydestä ole ollut kyse.

        Että oikeuttaa syytöksen "rehellisyydellä"????

        Miten muka on kyse siipeilystä?????


    • Anonyymi

      Demokraattiset verot on vielä valmistusvaiheessa.

      • Anonyymi

        Mitä hyötyä sinun kommentistasi on??????


    • Anonyymi

      Ihmiset voisi ymmärtää että kun useampi ihminen käy yhtä aikaa yhden päälle syyttäen häntä valtion hyväksikäytöstä, niin se on sulle yhdelle paljon pahempi kuin teille.

      Teillä ei ole vaikeaa tilannetta te ette ole pyytämässä neuvoa.

      Ei ole ok olettaa.

    • Anonyymi

      Omat olot oma pesä on tärkein. On vain pärjättävä yksin.

      • Anonyymi

        Pesäneuvot ei ole minkään arvoisia.


    • Anonyymi

      Pyydän suomi24 ylläpitoa poistamaan koko keskustelun

      En halua enää ainuttakaan kommenttia joissa ihmiset eivöt ymmärrä mistä on kyse ja syyttävät ymmärtämättä.

      Pyydän ylläpitoa poistamaan koko keskustelun.

      • Anonyymi

        Valitettavasti me ihmiset joudutaan vastaamaan sillä ymmärryksellä mitä meillä on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti me ihmiset joudutaan vastaamaan sillä ymmärryksellä mitä meillä on.

        Lopeta turha kommentointi!!!


    • Anonyymi

      Hyvä että huomasit pääsit suomalaisuuden ytimeen. Siitä vain eteenpäin omin neuvoin.

      • Anonyymi

        Lopeta!


      • Anonyymi

        Totta.

        En aio millään lailla auttaa ketään Suomalaista millään lailla, koska kukaan Suomessa ei auta ketään. Kaikki syyttää, valittaa ja luulee että valtion kuuluu auttaa ja että jos ihminen ei tee yksin kaikkea, niin jotain on todella pahasti vialla.

        En anna kenellekään Suomalaiselle mitään. Otan heiltä pois.


    • Anonyymi

      Kesä auttaa

      • Anonyymi

        Lopeta turha neuvominen!!!!


    • Anonyymi

      Neuvot nyt annettu

      • Anonyymi

        Huonoja neuvoja.


    • Anonyymi

      Maksun aika

      • Anonyymi

        No maksa.


    • Anonyymi

      Ei ilmaisia lounaita

      • Anonyymi

        Ei.


    • Anonyymi

      Nyt sitä rahaa tilille!

      • Anonyymi

        Älä kiusaa


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      56
      2960
    2. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1477
    3. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1163
    4. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      63
      1063
    5. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      957
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      950
    7. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      89
      872
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      31
      751
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      748
    10. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      40
      732
    Aihe