Jokainen pelkää jotain. Myös monin tavoin historiaan jääneet ihmiset ovat pelänneet jotain. Angela Merkel koiria. Stalin salaliittoja ja tiesmitä harhojaan. Hitler salamurhaa.
Joku kirjoitti joskus, että miehet pelkäävät naisen tekevän heidät naurunalaiseksi ja naiset miehen tappavan heidät.
Minä pelkään käärmeitä ja menettämistä. Ensiksi mainitun kohdalla mulla ei ole pienintä aikomusta kohdata pelkojani. Toisessa asiassa aion kyllä kohdata pelkoni.
Mikä on pahinta, mitä voi tapahtua, jos kohtaat pelkosi.
Mitä pelkäät.
49
529
Vastaukset
- Anonyymi
Pelkään, etten koskaan selätä tätä masennusta ja elämäni on merkityksetöntä sen loppuun saakka.
- Anonyymi
Pelko on normaali asia. Sinulla on suuri asia käsiteltävänä. Voimia siihen ja pelon voittamiseen!
- Anonyymi
Pahinta, no tottakai sairaudet, tai että lapsille käy jotain. Mutta myös se että jään yksin, en ihastu tai rakastu helposti, pitää olla jotain todella ihmeellistä. Yksin oleminen on pitkän päälle raskasta. Enkä ole mikään ikäloppu vielä.
- Anonyymi
Ymmärrän. Nuo ovat kaikki selviytymisen kannalta tärkeitä asioita.
- Anonyymi
Käärmeitä pelkään minäkin. Niin ja joitakin hyönteisiä kuten ampiaisia ja punkkeja.
Sitten on sellaisia elämän tapahtumien takia tulleita traumoja/pelkoja, mitä en lähde avaamaan.- Anonyymi
Tervettä pelkoa.
- Anonyymi
Pelkään jääväni yksin loppuelämäni ajaksi, eikä vastaan tule ketään yhtä kiinnostavaa ihmistä kuin kaipuuni kohde on.
- Anonyymi
Se on vaikea tilanne. Ilmeisesti kaipuun kohde ei ole niin kiinnostava, kun muita odotat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on vaikea tilanne. Ilmeisesti kaipuun kohde ei ole niin kiinnostava, kun muita odotat.
Joo, odotan muita, koska mies on naimisissa ja haluaa myös kaikesta päätellen pysyä.
Sinä pelkäät, että sinusta ei kiinnostu kukaan?
Minulla ei ole pelkoja.
Voisin sanoa niin että pelkään tulevaisuuden tapahtumia.
Mutta samalla kuitenkin odotan niitä tapahtuvaksi..- Anonyymi
Pessimisti ei pety. Kuulostaa aika raskaalta pelottavan tulevaisuuden odotus.
Anonyymi kirjoitti:
Pessimisti ei pety. Kuulostaa aika raskaalta pelottavan tulevaisuuden odotus.
Itseasiassa se on elämässäni eräs kiinnostavampia asioita, muuten se on melko tylsää.
Samalla tietysti pelottavaa voisi sanoa, kun ei tiedä milloin alkaa tapahtumaan. Eikä tiedä varmasti tuleeko samalla henkilökohtainen menetys, itseni ja kaiken tuntemani menetys.
Ehkä se onkin se epävarmuus, se kun jotain ei tiedä varmasti. Odotus.
Jos tietäisin varmasti mitä tapahtuu ja milloin, niin olisin valmis siihen.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Itseasiassa se on elämässäni eräs kiinnostavampia asioita, muuten se on melko tylsää.
Samalla tietysti pelottavaa voisi sanoa, kun ei tiedä milloin alkaa tapahtumaan. Eikä tiedä varmasti tuleeko samalla henkilökohtainen menetys, itseni ja kaiken tuntemani menetys.
Ehkä se onkin se epävarmuus, se kun jotain ei tiedä varmasti. Odotus.
Jos tietäisin varmasti mitä tapahtuu ja milloin, niin olisin valmis siihen.Ei kukaan tiedä eikä varsinkaan varmaksi, mitä tapahtuu. Ei kukaan. Erilaisiin vaihtoehtoihin voi varautua.
Anonyymi kirjoitti:
Ei kukaan tiedä eikä varsinkaan varmaksi, mitä tapahtuu. Ei kukaan. Erilaisiin vaihtoehtoihin voi varautua.
Toki olen yrittänyt varautua, mutta tähän ei ihan niin vaan pysty varautumaan.
Se on jotain mitä olen oikeasti odottanut miltei koko ikäni. Tuntuu että olen etuoikeutettu kun elän tätä aikaa että saan sen nähdä omin silmin, ehkä jo lähitulevaisuudessa.
- Anonyymi
En tiedä, voiko puhua peloista varsinaisesti, mutta ehkä.. Minulla on aika pahoja haasteita kiintymyssuhteiden kanssa, olen jokseenkin patologisesti välttelevä ja epäuskoinen, ahdistun läheisyydestä - tai no pelkästään jo siitä ajatuksesta. En usko että tästä voi parantua, ehkä toipua jossain määrin, paremmin kai minulla nyt menee kuin 10 tai 20 vuotta sitten. Jossain syvällä on ääni joka muka suojelee minua, mutta se sanoo välillä todella, todella ilkeitä asioita, etenkin jos olen vähällä unohtaa asemani. Se sattuu kipeästi joka kerta, mutta myös jotenkin lohduttaa, se on tuttua ja ylläpitää tasapainoa ja varovaisuuttani.
- Anonyymi
Puhu itsellesi mukavia ehkä pelko hellittää.
- Anonyymi
Puhuisit mukavia itsellesi. Ehkä pelko hellittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Puhuisit mukavia itsellesi. Ehkä pelko hellittää.
Ehkä, on tässä kaikenlaista kokeiltukin.. Mä en itsekään täysin ymmärrä tätä, pitkään voi mennä tosi kivasti, ja sitten yhtäkkiä se aktivoituu ja pilaa kaiken. Tuntuu ettei siihen pääse järkeilemällä tai jutustelemalla kiinni että mikä siellä mättää. Tai ehkä mä sitten pohjimmiltaan uskon että se on oikeassa, niin se ollut kai aina. Tiedän, kuulostaa hullulta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä, on tässä kaikenlaista kokeiltukin.. Mä en itsekään täysin ymmärrä tätä, pitkään voi mennä tosi kivasti, ja sitten yhtäkkiä se aktivoituu ja pilaa kaiken. Tuntuu ettei siihen pääse järkeilemällä tai jutustelemalla kiinni että mikä siellä mättää. Tai ehkä mä sitten pohjimmiltaan uskon että se on oikeassa, niin se ollut kai aina. Tiedän, kuulostaa hullulta.
Eipä oikeastaan kuulista. Omia ajatuksiaan voi kuitenkin ohjata. Joskus on hyvä käskeä niiden olla hiljaa. Ei aina, mutta silloin kun ajatukset lannistavat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä oikeastaan kuulista. Omia ajatuksiaan voi kuitenkin ohjata. Joskus on hyvä käskeä niiden olla hiljaa. Ei aina, mutta silloin kun ajatukset lannistavat.
Totta, tuntuu että mä vain annan liian helposti periksi, ja palaan tuttuihin mutta vahingollisiin ajatusmalleihini. On aika rasittavaa kokea kipua ja lamauttavaa ahdistusta sellaisissa sosiaalisissa tai intiimeissä tilanteissa , jotka on ilmeisesti useimmille muille ihmisille ehkä jänniä mutta positiivisia kokemuksia. ..että sitä mä varmaan pelkään, sitä henkistä kipua, helpompi olisi sietää fyysistä kipua (olen kokeillut joskus, se hämäsi kyllä jonkin aikaa hyvin, mutta en mä halua ottaa itseni telomistakaan tavaksi).
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totta, tuntuu että mä vain annan liian helposti periksi, ja palaan tuttuihin mutta vahingollisiin ajatusmalleihini. On aika rasittavaa kokea kipua ja lamauttavaa ahdistusta sellaisissa sosiaalisissa tai intiimeissä tilanteissa , jotka on ilmeisesti useimmille muille ihmisille ehkä jänniä mutta positiivisia kokemuksia. ..että sitä mä varmaan pelkään, sitä henkistä kipua, helpompi olisi sietää fyysistä kipua (olen kokeillut joskus, se hämäsi kyllä jonkin aikaa hyvin, mutta en mä halua ottaa itseni telomistakaan tavaksi).
Se kestää aikansa oppia uutta. Toistoja, toistoja ja toistoja. Aivoille voi opettaa uusia tapoja. Mitä tulee jännitykseen ja sosiaalisten tilanteiden välttelyyn kuulostat introvertiltä, mutta kipu menee kyllä pidemmälle kuin introvertilla. En väheksy yhtään sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tiedän, mitä se voi olla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se kestää aikansa oppia uutta. Toistoja, toistoja ja toistoja. Aivoille voi opettaa uusia tapoja. Mitä tulee jännitykseen ja sosiaalisten tilanteiden välttelyyn kuulostat introvertiltä, mutta kipu menee kyllä pidemmälle kuin introvertilla. En väheksy yhtään sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Tiedän, mitä se voi olla.
Juu, ei pitäisi valittaa. :) Mitä olen katsellut, niin tällä taustalla, tilastojen valossa (ACE score ainakin 5), mulla vois mennä paljon paljon huonomminkin. En ole esim. päihdeongelmainen, en vahingoita ketään, en tupakoi, en ole masentunut vaan ihan normaalisti töissä käyvä ja pärjäävä, hyvin lievästi enää itsetuhoinen, ei ole mitään pysyviä vammoja jne. Toki, tilastot on vaan todennäköisyyksiä, ja vielä ei ole game over, että vielä ehtii sotkea kaikki asiansa. :P
Lähes kaikki pelot ovat käyneet toteen. Hukkuminen olis ilkeää, ja samoin jostain korkealta putoaminen, mutta ei nekään kirpaise kun sen kerran. Tässä tää menee loppua odotellen loppu elämä. En pelkää mitään.
- Anonyymi
Näitä kun alkaa oikein miettiä niin kyllähän niitä useampikin löytyy.
Ehkä mielenterveyden menettäminen, joku psykoosi pelottaa kuolemaa enemmän.
- Anonyymi
Se onkin pelottava tilanne.
Kummallista, mutta itse en tunne minkäänlaista pelkoa tuota kohtaan.
Nyt joku varmasti sanoo ettei minun tarvitse sitä enää tässä vaiheessa pelätäkään... haha...
Itse asiassa joskus useita vuosia sitten olin äärimmäisen lähellä järkeni menettämistä, niin että itsekin aloin ihmettelemään miksei järkeni mene, miksen vaan sekoa ja kiipeile seiniä pitkin tms. (seinähullu on muuten sellainen joka entiseen aikaan kytkettiin ketjuilla seinään kiinni). Mutta ei, säilytin järkeni. Nyt en usko että mikään voisi aiheuttaa järkeni menettämistä.darknessin kirjoitti:
Nyt joku varmasti sanoo ettei minun tarvitse sitä enää tässä vaiheessa pelätäkään... haha...
Itse asiassa joskus useita vuosia sitten olin äärimmäisen lähellä järkeni menettämistä, niin että itsekin aloin ihmettelemään miksei järkeni mene, miksen vaan sekoa ja kiipeile seiniä pitkin tms. (seinähullu on muuten sellainen joka entiseen aikaan kytkettiin ketjuilla seinään kiinni). Mutta ei, säilytin järkeni. Nyt en usko että mikään voisi aiheuttaa järkeni menettämistä.Jos sukuhistoriasta ei löydy skitsofreniaan sairastuneita, niin ei ole suurta riskiä sairastua siihen.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Itse asiassa joskus useita vuosia sitten olin äärimmäisen lähellä järkeni menettämistä, niin että itsekin aloin ihmettelemään miksei järkeni mene, miksen vaan sekoa ja kiipeile seiniä pitkin tms. (seinähullu on muuten sellainen joka entiseen aikaan kytkettiin ketjuilla seinään kiinni). Mutta ei, säilytin järkeni. Nyt en usko että mikään voisi aiheuttaa järkeni menettämistä.Näin se on. Vaikeuksista selviäminen tuo itseluottamusta.
mustasusi kirjoitti:
Jos sukuhistoriasta ei löydy skitsofreniaan sairastuneita, niin ei ole suurta riskiä sairastua siihen.
No minun suvustani varmasti löytyy joka lähtöön sairaita ihmisiä...
En vaan mitenkään koe että pystyisin menettämään järkeni vaikka yrittäisin sitä, siis että ihan noin sattumalta kävisi niin normaalissa elämässä, kohtuullisissa elämänolosuhteissa. Tietysti jos vaikka joutuisi johonkin CIA:n vankilaan ulkomailla missä pidettäisiin pimeässä ja eikä saisi nukkua yhtään, ilman ravintoa, jne... niin varmaan sitä sekoaisi sitten. Ehkä pelkästään se että jos olisi ilman ravintoa vaikkapa kuukauden ajan riittäisi sekoamiseen, en tiedä.
Itselläni elämäntavoitteena on äärimmäisen selkeän ajattelun saavuttaminen, ja joku sekoaminen jostain syystä on kaiken sellaisen äärimmäinen vastakohta.- Anonyymi
Sulle on niin jo tapahtunut, vaikket itse sitä huomaa.
Anonyymi kirjoitti:
Sulle on niin jo tapahtunut, vaikket itse sitä huomaa.
Ei ole hullu se joka pystyy olemaan töissä.
- Anonyymi
Suhdetta N naisen kanssa pelkään.
- Anonyymi
Tulihan se sieltä..
- Anonyymi
pelkään kommunisteja (demareita vihreitä ja vassareita) koska he käyttäytyvät aina erittäin uhkaavasti väkivaltaisesti ja pelottelee ja pahoinpitelee pienempiä, ihan sentakia koska eillä on itsellä paha olla, nyt jo 5 vuotta saanu heiltä sitä p**kaa niskaa, ja mä oon sanonu et jossain vihees mä häiriinnyn ku tätä jatkuu ja jatkuu, noh se tapahtu sit viime perjantaina 4.5.2024. lisäks yks sekopää kävi pahoinpetelemäs 1.12. ja nyt viimenen varotus kaikille kommunisteille, mulle ei puhuta epäystävällisesti, ei mitään uhkailuja väkivaltaa aggressivista käytöstä, ei yhtään, muuten -vihainen, olen hyvin vihainen. nyt se loppuu LOPPUU sellainen!. kannattaa lopettaa ajoissa-. mä en tappele, en ikinä tappele, mut jos ei tää lopu nii mä sekoan ja sit raikaa koko s**t*nan kaupunki, ja saattaa tapahtua joku vahingontekoki, jos oikein provosoi, mul on oikein elää rauhassa ilman väkivaltaa tai sillä uhkailua, ilman että joudun pelkäämää, tai tuntemaan oloni uhatuksi. tää oli viel 5-10 vuotta sitte itsestääselvyys mut nyt ku siel maakunnast on tullu avohoitopotilasporukka riehuu, nii joutuu kokoaika olee varpaillaa ja pelätä, onha nyt uutisiski ollu paljo juttuu et kommunistit murhauttanu nyt aikapaljo porukkaa, kommunistien toiminta ja käytös on uhkaavaa ja pelottavaa. kaupungissa kaupungin tavalla tai kaupungista pois?! tavallisilla ihmisillä on ollut perusteltu syy pelätä henkensä ja terveytensä olevan vakavassa vaarassa kommunisten uhkaavan ja vaarallisen käytöksen ja toiminnan menettelyn seurauksena, joka on paitsi uhkaavaa ja pelottavaa niin myös laitonta, suomen laissa on säädetty kustakin rikoksesta asiaankuuluva laillinen rangaistus, tämä kommunisteille ilmaisena neuvona! 🤬-vihainen
- Anonyymi
Hyvästi ja yötä
- Anonyymi
Hyvästi sitten.
Pelkään kaikenlaista pahaa. Kaikkea sellaista, mitä nyt voi kuvitella normaalisti ihmisen pelkäävän ja naisena erityisesti.
Käärmeet on todella paha ja samoin hämähäkit, varsinkin isot sellaiset.- Anonyymi
Miehiä
Anonyymi kirjoitti:
Miehiä
En pelkää miehiä, en lähtökohtaisesti. Oon ennakkoluuloton miehiä kohtaan, enkä oleta miesten olevan pahoja ihmisiä. Aggressiivisia ja väkivaltaan taipuvia miehiä pelkään.
- Anonyymi
Minä en pelkää mitään
- Anonyymi
Olen wokettunut femakko ja pelkään miehiä 🙈
- Anonyymi
Sydäntäni. Se on paljon tutkimatomampi kuin meri. Ja kesyttämättömämpi kuin kieleni. Sen jälkeen Luojaa. Tiedän, että järjestys on väärä. Mutta Luoja tietää sen, mitä minä en tiedä.
- Anonyymi
Olet väärässä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet väärässä
No. Kerrohan miten niin. On kyllä aika kohtuutonta odottaa, että siihen kykenisit.
- Anonyymi
Pelkäsin ulvovia susia, neljää kuuta ja ralliautoja.
- Anonyymi
Hiiriä ,rottia ja raiskaajia.
- Anonyymi
Pelkään pimeitä paikkoja missä ei ole muita. Yöllisiä pimeitä metsiköitä, mökkejä keskellä ei mitään.. sitä että jos jotain tapahtuu, kukaan ei kuule eikä auta.
- Anonyymi
Olen perusarka
Pelkään kaikenlaista
Mut joskus oon rohkee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle523365Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖472796Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt1482600Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle572311Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me3572023- 1511644
- 761485
vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos231308Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.381283- 241164