Tuulilasi on täys naarmuja jo vuoden päästä.
Edellisessä autossa tuulilasi kesti yli 200tkm ilman että lasissa oli pyyhkijöiden jälkiä.
Lasin pyyhkijöiden "kumit" ei kestä puolestapäivästä kahteentoista.
JA takuu ei tunnu ottavan mitään kantaa (selitys kumit pitäisi vaihtaa 10tkm välein ja jos pitäis niin miksi ohjekirjassa ei mainita asiasta)
Varokaa mua kanssa autoilija mä alan kulkee peruuttamalla tästä lähtien(takana kunnon sulka).
Mitenhän tässä tapauksessa toimii lasivakuutus?
Että osaa olla paskat lasinpyyhkijöiden sulat
17
3603
Vastaukset
- naarmuta
Ei kai ne pyyhkijän kumit naarmuja tee, jos ne pitää puhtaana, vaikka olisivat kuluneetkin. Ne pitää vetää silloin tällöin jollain kunnon putsausaineella - rättiiin jää mustat viirut ja hiekkapölykin lähtee!
Tietenkin lasin pitää olla märkä pyyhkiessä ja talvella sisälämmitin on ehdoton. Jos jäistä lasia joutuu skraappaamaan, niin varmasti pinnassa oleva hiekkapöly vetää naarmuille.- se vain on
jos liian innokas pyyhkijä, näkee joskus, jopa suuremmalla nopeudella, kun vain pikkasen sataa
Joskus pitää varsiakin säätää oikaisemalla, ettei vain pyyhkijän runko vastaa lasiin, ja kumit kunnossa, että tosiaan huuli vain vastaa lasiin - Vari Antti
Olen ihmetellyt, miksei pissapoika ala toimia hippasen ennen, kuin pyyhkimet lähtevät liikkeelle. Nythän käy niin, että kumit heilahtavat ainakin kerran edestakaisin "kuivana", ennen kuin lasi kastuu kunnolla. Luulisi olevan pikku juttu toteuttaa nykyisillä vehkeillä...
- Mosse
Kusettaneet ovat sinua liikkeessä pyyhkimien suhteen. Niillä kun on 15tkm/6kk takuu.
Mutta tiedäthän, että kumeja tulee huoltaa ihan itse välillä?
Takuusta lasin suhteen en ole kuullut, sen kun saa naarmuille pihtailemalla pesunesteen kanssa kurakeleillä.- kokemusta on
Kyllä alkuperäinen kirjoittaja on oikeassa ja muut väärässä. Nämä uudet lakusulat todallakin ovat huonot (pitävät herkästi ääntä) ja naarmuttavat ihan toisella tavalla kuin perinteiset sulat riippumatta siitä kuinka usein sulat puhdistaa.
- Mosse
kokemusta on kirjoitti:
Kyllä alkuperäinen kirjoittaja on oikeassa ja muut väärässä. Nämä uudet lakusulat todallakin ovat huonot (pitävät herkästi ääntä) ja naarmuttavat ihan toisella tavalla kuin perinteiset sulat riippumatta siitä kuinka usein sulat puhdistaa.
Pitää kertoa sitten firman neljälle autolle tuo joissa on nuo uudet sulat. Niissä kun sulat tuntuvat kestävän huoltovälin ( n. 11kk / 30-35tkm ) ilman naarmuttamisia ja jopa vielä toimivat tuon jälkeen ihan ok. Vanhan mallisia sulkia sai olla vaihtamassa 4-5kk välein.
No kait siitä raihoittuvat kun kerron että täällä ollaan eri mieltä ;)
Ja mitä tulee niiden tuottamaan meluun niin hiljaisemmat ovat ajossa kuin 'tavalliset' - tavalliset kun pitävät melkoista melua ajettaessa moottoritiellä ja nämä uudet ovat lähes äänettömät pyyhkiessään. No tämähän on tietenkin kiinni siitä miten viitsii pyyhkiä niitä tenulla, jotta kumi pysyy kimmoisana.
Mutta tämä on taas omaa kokemusta, tuntuu että usein muu maailma kokee kaiken toisin ;) - MOF
Mosse kirjoitti:
Pitää kertoa sitten firman neljälle autolle tuo joissa on nuo uudet sulat. Niissä kun sulat tuntuvat kestävän huoltovälin ( n. 11kk / 30-35tkm ) ilman naarmuttamisia ja jopa vielä toimivat tuon jälkeen ihan ok. Vanhan mallisia sulkia sai olla vaihtamassa 4-5kk välein.
No kait siitä raihoittuvat kun kerron että täällä ollaan eri mieltä ;)
Ja mitä tulee niiden tuottamaan meluun niin hiljaisemmat ovat ajossa kuin 'tavalliset' - tavalliset kun pitävät melkoista melua ajettaessa moottoritiellä ja nämä uudet ovat lähes äänettömät pyyhkiessään. No tämähän on tietenkin kiinni siitä miten viitsii pyyhkiä niitä tenulla, jotta kumi pysyy kimmoisana.
Mutta tämä on taas omaa kokemusta, tuntuu että usein muu maailma kokee kaiken toisin ;)Jep, lakusulkia 2½ vuotta ja 55 tkm käyttäneenä en voi kuin ihmetellä valitusta lakuista. Itse vaihdoin alkuperäiset sulat uusiin viime talvena, kun tulin uudet sulat ostaneeksi. Ei niissä alkuperäisissäkään vielä mitään vikaa ollut. Nyt siis toiset sulat menossa, ja hyvin pyyhkii. Paitsi takalasilla, jossa on vanhan mallinen sulka.
- kannattaa
MOF kirjoitti:
Jep, lakusulkia 2½ vuotta ja 55 tkm käyttäneenä en voi kuin ihmetellä valitusta lakuista. Itse vaihdoin alkuperäiset sulat uusiin viime talvena, kun tulin uudet sulat ostaneeksi. Ei niissä alkuperäisissäkään vielä mitään vikaa ollut. Nyt siis toiset sulat menossa, ja hyvin pyyhkii. Paitsi takalasilla, jossa on vanhan mallinen sulka.
vaihtaa 9N polon varsi laku, hyvin pyyhkii ja on vielä tyylikkäämmän näköinenkin. varsi 6Q6 955 707A, "ruiskun" peitelevy 6Q6 955 435A ja "laku" 7E0 955 425.
- pyyhkijöitä,
käytä 5 sateesta -ainetta, ei tartte paljon pyyhkijöjitä käytellä. Ajelin viime kesänä kaatosateessa moottoritiellä 100 km käyttämättä kertaakaan pyyhkijöitä, ja hyvin näki. Käsittely kestää kuukauden päivät.
Edellisillä lakupyyhkijöillä oli ajettu 55000 ja toimivat vielä suht hyvin.- kärsin edelleen
Vettä on käytetty aina kun lasi on ollut kuiva pyyhkimisen alkaessa ja tarvittaessa vesisateessakin.
Sisälämmitin on ollut käytössä talvisin että kraapaamisella ei olen syytä naarmuuntumiseen.
Olisiko kenelläkään tietoa miten testataan onko tuulilasi on karkaistu vai ei?
Jossain täytyy olla jotain vikaa lasissa tai pyyhkijöissä.
Tuulilasi on kuin autolla olisi ajettu 500tkm.
Edelleen pakki päällä.
- pete
Mun -03 varianttiin vaihdettiin lasi takuuna noin
vuodenikäisenä em. syystä (ajettu 50tkm),kun takuu alkoi loppumaan tämän vuoden alkupuolella oli lasi taas naarmuilla samasta kohdasta,taas meni takuuseen.Hupaisinta on että kun tiedustelin asiasta maahantuojalta sanoivat että mitään ongelmaa ei ole olemassa. Jälleeenmyyjä taas kertoi vaihtaneensa jo kesällä 04 monia laseja takuuna.Eli VAATIKAA UUSI LASI TAKUUNA.
Onko vika lasissa vai "lötkösulissa" tämän nimenomaan olisin halunnut tietää kun WW:lle soitin.Parkkihalleissa kun silmäilee -03 -04 Golffeja lasi on naarmuilla siitä kohdasta kun sulat vaihtavat liikesuuntaa. Nyt mulla on -05 Golf variant(ajettu 30t) eikä ole em. ongelmaa lasin kanssa eli ilmeisesti ratkaisu on löytynyt.
Edellisellä autolla ajoin 300t samalla tuulilasilla eli ei ole tapana pyyhkijöitä kuivana käyttää.- klonksvagen
Mun -04 32 tkm ajetusta totesi maahantuoja ja myyjä, että on normaalia kulumista. Mikä jälleenmyyjä korvasi tuulilasisi? Neuvottelenko kuluttajansuoja-asiamiehen kanssa?
- pete
klonksvagen kirjoitti:
Mun -04 32 tkm ajetusta totesi maahantuoja ja myyjä, että on normaalia kulumista. Mikä jälleenmyyjä korvasi tuulilasisi? Neuvottelenko kuluttajansuoja-asiamiehen kanssa?
Kummakin kerralla jälleenmyyjä otti digikuvan
tuulilasista ja lähetti WW:lle josta tuli myönteinen päätös,jällenmyyjä kyllä ensin yritti puhua normaalista kulumisesta jne.Ei mennyt mulla läpi. - miki
Emännällä oli edellinen auto -03 mallin farkkugolffi. Just tuo lasinpyyhkijöiden kääntöpaikka oli ihan matta jo 30tkm ajon jälkeen. Lasi vaihdettiin takuuna, ja oli tuttua hommaa liikkeessä. Ja mitä tuttujen golffikuskien kanssa olen jutellut, niin täydellinen tyyppivikahan tuo on.
- Vw Golf GTI ajattu 50 tkm
itsekkin ihmettelin, että mikä tässä oikein on. Minullakin on ne lakupyyhkimet ja lasi on ihan naarmuilla etenkin kuskin vasemmasta reunasta missä pyyhkijät vaihtavat suuntaa ja toki naarmuja on muuallakin. Uudet pyyhkimetkin on vaihdettu, mut mitäpä se auttaa.
Entisissä Volkkareissa ei ole ollut mitään ongelmia. Auton takuu on just loppunut, mut tiedä saisko siihen vielä uutta lasia?! - en haluu kärsiä koko kesää
Minkä merkkisiä tuulilaseja asentavat VW-merkkiliikkeessä uudellamaalla?
Onx Pilkingtonilasit yhtään pitkäikäisempiä kuin alkuperäiset?
Kiitoksia hyvistä mielipiteistä ja ajakaa matalalla koko kesä ;)
Huomenna perustan tänne kärsäkaupan :DDDD- pilkington
lasia käytetään monessa automerkissä alkuperäisenä lasina ero on vaan siinä, että auton-merkki on lasissa ja hintakin on kalliimpi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla602866Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "452492SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero
Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past982095Anita ei saanut Heikkiä pihalle
Kemijärven kaupunginvaltuusto ei tehnyt tietoisesti laitonta päätöstä. Heikki johtaa kaupunginhallitusta yhäkin.851375Martina Aitolehden rinnalla nähty Matias Petäistö yllättää - Uusi aluevaltaus TV:ssä!
Matias Petäistö on tuttu Erikoisjoukot-realityn tiukkana kouluttajana. Hän on myös tuttu näky Martina Aitolehden parina,301209Emotionalisuuden puute.
Joillain ihmisillä ei vain ole sitä "jotain". Heille kaikki täytyisi "vääntää" rautalangasta. Mutta heistä ei vaan o182903Sait mut mies heikoksi
Yllätti tämä asia nyt kyllä. Olet ollut mielessä koko ajan. Ei riitä pelkkä kevät nyt syyksi. Veit jalat alta. Pannaan m81815Ei ole vaikea päättää kumpi
Hän on vaimomateriaalia. Sinä olet vain tuollainen pieni kiusankappale.. Revi siitä.52716- 43695
Ymmärrätkö jo nyt, että
Vetäytyminen ei kannattanut? Asioista pitäis puhua rauhassa hyvässä hengessä eikä lakasta maton alle. Yhdeltä ihanalt44692