Lappiin olisi tarkoitus lähteä retkeilemään, jos vaan seuraa löytyisi.
Kokemusta vaelluksesta ei ole. Eli varmaan joku "helppo" reitti olisi hyvä alkuun...
Kaveri piirissä ei ole oikein sopivaa seuraa retkelle.
Ajankohta voisi olla vaikka heinä-tai elokuussa. Retken pituus 4-7 päivää...??
Oon 24v miehen alku turun läheltä.
Lappiin...
4
1113
Vastaukset
- tunturimaisemiin..
.. niinsuosittelisin Muotkatunturi aluetta. Lähdet Muotkaruoktusta, Peltojoen vartta, mielummin pohjoispuolta. Jos et ole enne vaeltanu tai suunnistanu , nii kannattaa pitää joki näkyvissä. Joen perukoilta löytyy Peltotunturi, tosikomia paikka. Ja siältä löytyy etiäpäin ihan mitä vaan..MUTTA Suunnistustaito täytyy hallita niissä maisemissa. Merkittyjä reittejä ei ole!!
t. Raumlaine (karttojen nimet on yleensä pualiksi saamee,joka on yhtä vaikeaa kuin Rauman Giäl)- Vaeltaja
Muotka ei ole mielestäni hyvä paikka ensi kertaa vaeltavalle. Tosin jos on muuten hyvät suunnistustaidot niin ehkä sitten kyllä. Kevo on mielestäni toimiva ykkösvaelluspaikkana; siitä jää varmasti hyvät muistot mieleen. Karhunkierros on kai se yleisin ensivaellus. Tosin karhulla saa vaelluksesta väärän kuvan kun siellä liikkuu väkeä niin hurjia määriä nykyään.
- atal
Hetta-Pallas,siinä hyvä reitti aloittelevalle.Merkitty niin hyvin,että yksinkin pärjää.Myös Saariselkä-Kiilopää-seuduilla löytyy
hyvin merkittyä reitistöä.myös maastopyöräilijöille.Retkeilyseuraa voi hakea myös vaikkapa Suomen ladun kautta.Heillä on myös valmiita vaelluspaketteja,joihin aloittelijan on helppo lähteä mukaan.Kartan ja kompassin käyttö kannattaa ennen reissuun lähtöä opetella hyvin.Ja eiku mtkaan,ties vaikka nähtäs tunturissa! - neitokurki
Sami80,
Tässä sulle retkiseuraa parinkymmenen tienoilla olevasta nuoresta naisesta! Itsekään en ole älyttömän kokenut vaeltaja, mutta muutaman pitemmän vaelluksen olen tehnyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?6799472Hannu Pikkarainen ehdottomaan vankeuteen
KKO tuomitsi 1 v 9 kk. Tämä ei ole Hannulle ilon päivä.3603636Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi4712470- 371503
- 1381496
Kuvataiteilija Johanna Oras lataa mielipiteensä Miina Äkkijyrkästä Farmilla: "Miinahan oli..."
Oho! Johanna Oras ottaa kantaa kollega-Äkkijyrkän Farmi-puuhiin. Farmi Suomi -realityssä koettiin v. 2024 todellinen yl141383Kuka on mystinen heppamies?
Nyt tänne vinkkejä siitä kuka on Martinan seurassa viihtyvä hevosmiljonääri. On tullut jo muutamia nimiä esiin keskustel1091343- 941217
Olet vieläkin täällä
Tunnen energiasi. Tunnen että ajattelet minua. En aio koskaan enää ottaa sinuun yhteyttä. Voit ottaa minuun, jos itse h661181Hyvät valeet myllyistä
Tuuliviirit valehtelee myllyjen vaikutusta. Äänet kuuluu jopa kilometrien päähän. Se ei pidä paikkaansa. Eläimet häviää811102