Nissan Almera 2003 ja ruosteenesto

Teppo

Ostinpa v. 2003 Almeran, ajettu 30000 km. Saatan pitää autoa vaikka 10v, sillä kilometrejä tulee vain 10000 /vuosi. Kannattaisiko ruosteenestokäsittely, ja minkälaista suosittelette? Porataanko reikiäkin vain tehdäänkö vain täydentävä suojaus olemassa olevia reikiä käyttäen alustan suojaus? Paljonkohan maksaa? Eihän käsittely, jossa porataan reikiäkin, lopeta valmistajan ruostumattomuustakuuta?

7

5793

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konkari..

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000008329441

      Vaihdat vain "Toyotan" tilalle "Nissan".

      Äläkä usko yhtäkään valepukkia joka sanoo että "ei saa porata reikiä tulee vahinko".

      Täyskäsittely, jonka Almera tarvitsee, maksaa 500-700 euroa. Katso että myös konepelti käsitellään. Ota mukaan myös takasisälokarit, hintaa tulee reilu satanen, mutta auto kestää paremmin ja pitää vähemmän ääntä.

      JA UNOHDA SE TAKUU. Sillä ei tee yhtään mitään, ei yhtään mitään.

      Mutta, pesetytä pohja ensin huolellisesti ja jos siellä on ruosteen punerrusta vähänkin, vaadi ne poistettavaksi ja maalattavaksi ennen kuin päälle vedetään mitään.

      Mene itse paikan päälle katsomaan kun pohja on pesty, ja tarkista myös ruosteenestokäsittelyn todellinen laajuus kun työ on valmis, ennenkuin maksat firmalle penniäkään.

    • teettää...

      ruostesuojaus, jos ei ole vielä ruosteen alkua. Ruosteen päälle on enää turhaa laittaa mitään. Ihmettelen kun autolehdet kertovat ruosteessa olevien autojen suojaus muka pysäyttäisi ruostumisen. Olen nähnyt uuden 2004 micran ohuen pohjamaalin ja ilman vahaa olevan takalokarinkaaren sisältä ja epäilen että kukkii jo viiden vuoden päästä. Selvitä mitä 12 vuoden ruostetakuu edellyttää sinulta ja mitä yleensä korvaa, niin yllätyt.

    • TT-Citikka

      Kuten edellä sanottiin, niin alustan pesu ja mahdollisten ruosteiden poisto on välttämätöntä ennen suojausta. Lisäksi auto on kuivattava huolellisesti ennen suojausta - muuten jää kosteutta suoja-aineen alle ja adjö!

      Itse en ole vaivautunut paikalle, kun autoani on käsitelty, mutta minulla onkin ollut onni löytää todellinen alan ammattilainen, joka hoitaa työnsä viimoisen päälle hyvin.

      Täydellinen ruosteenestokäsittely kannattaa ja auton huolellinen huoltaminen (öljynvaihto kerran vuodessa öljynsuodattimineen ja viat heti huomattaessa). Sillä tavoin säästyy monelta murheelta.

    • pumppa

      kiiresti suojaukseen jos meinaat pitoautoa. kaikki ruosteet pois hiekkapuhaltamalla ja epoximaalaus, sitten SFS-merkin omaavaan suojaamoon.kaikki massat on asiallisia jos pohjatyöt on tehty kunnolla ja käsitellään huolella.itse suosin tectyliä.
      puhaltelen päivittäin uuden karheita autoja ja voin rehellisesti sanoa että suojausta tarvitaan ja mahdollisimman uutena. valmistajien koritakuut on huuhaata,mikään ei korvaa normaalia kulumista eli ruostumista ulkoa sisällepäin... (poratut reijät ei ruostu kun tulppa kastetaan koteloaineessa ennen asennusta...)

      • ruostunut opel

        Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
        Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä?


      • pumppa
        ruostunut opel kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
        Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä?

        pohjia puhallellaan ulkoapäin ja koteloihin ei pääse.keskikokoisen ha koko pohjan puhallus on noin 1h ja 3-4säkkiä hiekkaa vehkeistä riippuen. pohjamaalaus on vättämätön ja mielellään epoxilla kun alustaa maalataan. alustan maalaus on n. 2h ottaen huomioon suojaukset ja hämmentelyt.riippuu tietenkin tiloista ja kaverista mutta näin meillä päin. vanhan massan poistoon kuumavesipesuri ja kovaliuotin on parempi kuin puhallus.sekin riippuu vähän autosta. joistain vanhoista vehkeistä mistä massa oli jo kuivanut kovaksi koppuraksi se irtosi nopeesti puhaltamalla tosin oli aika järeät vehkeetkin. ja jos auto on hiljattain massattu niin semmoinen pehmeä massa on tosi hidas puhaltaa pois ja painepesurilla ja liukkarilla irtoaa paremmin. yleensä kun auto tulee massan poistoon pesen sen ensiksi pariin kertaan ja tarkon loput puhaltamalla... jos alustan massausta uusitaan niin ei sitä ole järkeä kokonaan puhdistaa vanhasta massasta vaan ensin pesemällä paskat ja irtonaiset pois. sitten ruosteisille kohdille puhallus ja maalaus ja sitten koteloaineet ja jäykät massat perään..


    • Suojaamon väki

      Ruosteenestokäsittely tosiaankin kannattaa, kunhan huolehditaan että se tehdään asianmukaisesti ja oikeilla aineilla ja menetelmillä. Tästä hyvänä näyttönä on liikkeellä oleva FI-hyväksyntä ja sellaiset tarkastusraportit, joita kehtaa asiakkaalle näytellä. Eli KYSELE ja pyydä lisätietoa ennenkuin annat kenenkään tehdä autoosi suojausta.
      Paikanpäällä kannattaa mennä käymään myös työn edetessä, jos vaan mahdollista. Meillä toimitaan niin, että pyydetään asiakas paikalle pesun jälkeen, mikäli autossa todetaan ruostetta joka pitää poistaa ennen re-käsittelyä. Näin varmistetaan se, että asiakaskin tietää missä mennään ja mitä on tehty eikä niin että vaan laskutetaan ja kerrotaan jälkikäteen mitä oli tehty.

      Lisäksi, mikäli käsittelyyn menee alle 3 työpäivää niin silloin oikaistaan jostain vaiheesta ja lopputulos ei ole varmasti kunnollinen. Myös hintapuoleen kannattaa kiinnittää huomiota. Mikäli hinta alkaa olemaan puolet halvempi, niin odotettavissa on ongelmia. Myöskään törkeää ylihintaa ei tietenkään kannata maksaa, varsinkaan jos sille ei saa mitään perusteita tai ei osata edes kertoa käsittelystä tai muusta aiheeseen liittyvästä. Siis ilman, että osaa tentata. Asiantunteva liike kertoo kattavasti asioista ilman kyselyäkin, mikäli huomataan että asia on asiakkaalle vieras.

      Eli kysele, käy ja tutustu. Hinta ei saa olla ainoa peruste valinnalle.

      Lopuksi: KAIKKI Suomessa olevat autot vaativat lisäsuojauksen tekemistä, muutoin korroosio iskee merkistä riippumatta kohtuullisen nopeasti. Pahimmissa tapauksissa jo parissa vuodessa tulee pahaa jälkeä. Tutustu netissä kuviin ja muuhun materiaaliin, sitä löytyy kyllä niiltä liikkeiltä jotka ovat asiasta perillä ja osaavat/haluavat asioista kertoa eikä vain rahastaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      116
      5571
    2. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      95
      4821
    3. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      140
      4774
    4. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

      Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      368
      2235
    5. Kerro kaivattusi etunimi

      Miehille..
      Ikävä
      120
      2092
    6. 108
      1817
    7. Sulla on mies

      Aivan liikaa naisia.
      Ikävä
      256
      1577
    8. 371
      1318
    9. Pääsit koskettamaan

      Sellaista osaa minussa jota kukaan ei ole ennen koskettanut. Siksi on hyvin vaikea unohtaa sinut kokonaan.
      Ikävä
      59
      1151
    10. Kadutko mitään?

      Minä kadun ikävässä kirjoittamista, mutta en saa sitä tekemättömäksi.
      Sinkut
      223
      1143
    Aihe