Nissan Almera 2003 ja ruosteenesto

Teppo

Ostinpa v. 2003 Almeran, ajettu 30000 km. Saatan pitää autoa vaikka 10v, sillä kilometrejä tulee vain 10000 /vuosi. Kannattaisiko ruosteenestokäsittely, ja minkälaista suosittelette? Porataanko reikiäkin vain tehdäänkö vain täydentävä suojaus olemassa olevia reikiä käyttäen alustan suojaus? Paljonkohan maksaa? Eihän käsittely, jossa porataan reikiäkin, lopeta valmistajan ruostumattomuustakuuta?

7

5762

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konkari..

      http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=4500000000000584&posting=22000000008329441

      Vaihdat vain "Toyotan" tilalle "Nissan".

      Äläkä usko yhtäkään valepukkia joka sanoo että "ei saa porata reikiä tulee vahinko".

      Täyskäsittely, jonka Almera tarvitsee, maksaa 500-700 euroa. Katso että myös konepelti käsitellään. Ota mukaan myös takasisälokarit, hintaa tulee reilu satanen, mutta auto kestää paremmin ja pitää vähemmän ääntä.

      JA UNOHDA SE TAKUU. Sillä ei tee yhtään mitään, ei yhtään mitään.

      Mutta, pesetytä pohja ensin huolellisesti ja jos siellä on ruosteen punerrusta vähänkin, vaadi ne poistettavaksi ja maalattavaksi ennen kuin päälle vedetään mitään.

      Mene itse paikan päälle katsomaan kun pohja on pesty, ja tarkista myös ruosteenestokäsittelyn todellinen laajuus kun työ on valmis, ennenkuin maksat firmalle penniäkään.

    • teettää...

      ruostesuojaus, jos ei ole vielä ruosteen alkua. Ruosteen päälle on enää turhaa laittaa mitään. Ihmettelen kun autolehdet kertovat ruosteessa olevien autojen suojaus muka pysäyttäisi ruostumisen. Olen nähnyt uuden 2004 micran ohuen pohjamaalin ja ilman vahaa olevan takalokarinkaaren sisältä ja epäilen että kukkii jo viiden vuoden päästä. Selvitä mitä 12 vuoden ruostetakuu edellyttää sinulta ja mitä yleensä korvaa, niin yllätyt.

    • TT-Citikka

      Kuten edellä sanottiin, niin alustan pesu ja mahdollisten ruosteiden poisto on välttämätöntä ennen suojausta. Lisäksi auto on kuivattava huolellisesti ennen suojausta - muuten jää kosteutta suoja-aineen alle ja adjö!

      Itse en ole vaivautunut paikalle, kun autoani on käsitelty, mutta minulla onkin ollut onni löytää todellinen alan ammattilainen, joka hoitaa työnsä viimoisen päälle hyvin.

      Täydellinen ruosteenestokäsittely kannattaa ja auton huolellinen huoltaminen (öljynvaihto kerran vuodessa öljynsuodattimineen ja viat heti huomattaessa). Sillä tavoin säästyy monelta murheelta.

    • pumppa

      kiiresti suojaukseen jos meinaat pitoautoa. kaikki ruosteet pois hiekkapuhaltamalla ja epoximaalaus, sitten SFS-merkin omaavaan suojaamoon.kaikki massat on asiallisia jos pohjatyöt on tehty kunnolla ja käsitellään huolella.itse suosin tectyliä.
      puhaltelen päivittäin uuden karheita autoja ja voin rehellisesti sanoa että suojausta tarvitaan ja mahdollisimman uutena. valmistajien koritakuut on huuhaata,mikään ei korvaa normaalia kulumista eli ruostumista ulkoa sisällepäin... (poratut reijät ei ruostu kun tulppa kastetaan koteloaineessa ennen asennusta...)

      • ruostunut opel

        Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
        Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä?


      • pumppa
        ruostunut opel kirjoitti:

        Voitko kertoa tarkemmin tästä hiekkapuhalluksesta.
        Kuka tekee, missä, mihin hintaan, kuinka kauan työ kestää. Ilmeisesti toimenpide kohdistuu ulkopintoihin, ei koteloihin? Voiko puhalluksella poistaa esim. vanhan ja kuluneen alustamassan? Onko maalaus ennen massausta välttämätöntä?

        pohjia puhallellaan ulkoapäin ja koteloihin ei pääse.keskikokoisen ha koko pohjan puhallus on noin 1h ja 3-4säkkiä hiekkaa vehkeistä riippuen. pohjamaalaus on vättämätön ja mielellään epoxilla kun alustaa maalataan. alustan maalaus on n. 2h ottaen huomioon suojaukset ja hämmentelyt.riippuu tietenkin tiloista ja kaverista mutta näin meillä päin. vanhan massan poistoon kuumavesipesuri ja kovaliuotin on parempi kuin puhallus.sekin riippuu vähän autosta. joistain vanhoista vehkeistä mistä massa oli jo kuivanut kovaksi koppuraksi se irtosi nopeesti puhaltamalla tosin oli aika järeät vehkeetkin. ja jos auto on hiljattain massattu niin semmoinen pehmeä massa on tosi hidas puhaltaa pois ja painepesurilla ja liukkarilla irtoaa paremmin. yleensä kun auto tulee massan poistoon pesen sen ensiksi pariin kertaan ja tarkon loput puhaltamalla... jos alustan massausta uusitaan niin ei sitä ole järkeä kokonaan puhdistaa vanhasta massasta vaan ensin pesemällä paskat ja irtonaiset pois. sitten ruosteisille kohdille puhallus ja maalaus ja sitten koteloaineet ja jäykät massat perään..


    • Suojaamon väki

      Ruosteenestokäsittely tosiaankin kannattaa, kunhan huolehditaan että se tehdään asianmukaisesti ja oikeilla aineilla ja menetelmillä. Tästä hyvänä näyttönä on liikkeellä oleva FI-hyväksyntä ja sellaiset tarkastusraportit, joita kehtaa asiakkaalle näytellä. Eli KYSELE ja pyydä lisätietoa ennenkuin annat kenenkään tehdä autoosi suojausta.
      Paikanpäällä kannattaa mennä käymään myös työn edetessä, jos vaan mahdollista. Meillä toimitaan niin, että pyydetään asiakas paikalle pesun jälkeen, mikäli autossa todetaan ruostetta joka pitää poistaa ennen re-käsittelyä. Näin varmistetaan se, että asiakaskin tietää missä mennään ja mitä on tehty eikä niin että vaan laskutetaan ja kerrotaan jälkikäteen mitä oli tehty.

      Lisäksi, mikäli käsittelyyn menee alle 3 työpäivää niin silloin oikaistaan jostain vaiheesta ja lopputulos ei ole varmasti kunnollinen. Myös hintapuoleen kannattaa kiinnittää huomiota. Mikäli hinta alkaa olemaan puolet halvempi, niin odotettavissa on ongelmia. Myöskään törkeää ylihintaa ei tietenkään kannata maksaa, varsinkaan jos sille ei saa mitään perusteita tai ei osata edes kertoa käsittelystä tai muusta aiheeseen liittyvästä. Siis ilman, että osaa tentata. Asiantunteva liike kertoo kattavasti asioista ilman kyselyäkin, mikäli huomataan että asia on asiakkaalle vieras.

      Eli kysele, käy ja tutustu. Hinta ei saa olla ainoa peruste valinnalle.

      Lopuksi: KAIKKI Suomessa olevat autot vaativat lisäsuojauksen tekemistä, muutoin korroosio iskee merkistä riippumatta kohtuullisen nopeasti. Pahimmissa tapauksissa jo parissa vuodessa tulee pahaa jälkeä. Tutustu netissä kuviin ja muuhun materiaaliin, sitä löytyy kyllä niiltä liikkeiltä jotka ovat asiasta perillä ja osaavat/haluavat asioista kertoa eikä vain rahastaa!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      83
      6059
    2. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      47
      4095
    3. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      131
      4021
    4. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      69
      3823
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2978
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      7
      2577
    7. 41
      2445
    8. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      28
      2262
    9. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      204
      2141
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      450
      1859
    Aihe