sb kysykää ihan mitä

sarkku

vaan yritän vastata, olin Agia Napassa viime kesänä! ja haluisin tietenkin lähtee uudestaan...

14

3058

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • miipe

Moi!

Tässä olisi muutama kyssäri, jos osaisit joihinkin niistä vastata:

1. Olen käynyt vaan keskustan rannassa, onko Nissi Beach ja muut rannat parempia, via mistä tykkäsit eniten?

2. Onko kokemusta, tietoa Pavlinia huoneistohotellista?

3. Haluaisimme käydä ostoksilla lähi kylissäkin/kaupungeissa, onko kokemusta hintatasosta (esim Paralimni on kuulemma puolet Napan hinnoista) , kulkuyhteydet->bussit, kulkeeko kuinka hyvin?

4. Onko kokemuksia vesipuistosta, hienot nettisivut ainakin..!!http://www.waterworldwaterpark.com/

5. Biletysmestat, suosikit?

6. ollaan kaksi viikkoa, ja tekemistä täytyisi hieman keksiä muutakin kuin pelkkää rantsua ja biletystä (vaikka pääosin se tulee oleen kyll' sitä), onko ideoita?

7. Hyvät ruokapaikat?

Sekä kaikki muukin info käy!!

Kiitoksia jo etukäteen!

• sarkku

kaikki mitä noist tiiän !

1. Kävin monilla rannoilla, mut Nissi Beach oli kaikista paras, ylivoimaisesti ! muutkin oli kyllä ihan hyviä.

2.Ei ole oikein tietoa, vaikka kai aika lähellä oltiin!? --> www.tjareborg.fi, on aika hyvin kerrottu...taitaa olla sellannen nuorten rällästyspaikka.

3.en itse käynyt, viikossa riitti tarpeeksi kiertämistä Napassakin! Mutta busseja näytti kulkevan aika hyvin.

4. joo, en ehtinyt käydä, mut kun bussilla menee lentokentältä hotelliin, niin kannattaa katsella maisemia.Bussilla mennään nimittäin vesipuiston ohi.Se taisi olla kuitenkin aika kaukana hotellista?

5.siis niit oli tosi monia, koko keskusta täynnä, ja tullaan kadulla pyytelee happy hour:reille! Mun suosikki oli kiviset ja soraset bubi(siis tosi magee, ottakaa kuva!!! se täytyy nähdä ja se auto myös...

• sarkku
        sarkku kirjoitti:

1. Kävin monilla rannoilla, mut Nissi Beach oli kaikista paras, ylivoimaisesti ! muutkin oli kyllä ihan hyviä.

2.Ei ole oikein tietoa, vaikka kai aika lähellä oltiin!? --> www.tjareborg.fi, on aika hyvin kerrottu...taitaa olla sellannen nuorten rällästyspaikka.

3.en itse käynyt, viikossa riitti tarpeeksi kiertämistä Napassakin! Mutta busseja näytti kulkevan aika hyvin.

4. joo, en ehtinyt käydä, mut kun bussilla menee lentokentältä hotelliin, niin kannattaa katsella maisemia.Bussilla mennään nimittäin vesipuiston ohi.Se taisi olla kuitenkin aika kaukana hotellista?

5.siis niit oli tosi monia, koko keskusta täynnä, ja tullaan kadulla pyytelee happy hour:reille! Mun suosikki oli kiviset ja soraset bubi(siis tosi magee, ottakaa kuva!!! se täytyy nähdä ja se auto myös...

6.rantsua ja biletystä kyll riittää. No mul tuli ainakin mieleen et voisitte vuokrata pyörät tai skootterit, ne on tosi yleisiä ja halpoja!
        Niin ja käykää siel huvipuistossa(Mc Donaldsin vieressä), vaik laiteliput on aika kalliita, mut sisäänpääsyä ei ole. Olisin itse halunnut mennä semmoiseen "palloon" mikä lentää 30m taivaaseen, mut en uskaltanut ja nyt harmittaa!!! Siin saa koko homman videolle ja sit kuvii t-paidan mis on kuva lennosta.
        7.hyvii ruokapaikkoja on paljon, en muista edes nimiä, mut yks suomalainen ravintola jäi mieleen, se oli joku Paula´s restaurant tai jotain sinne päin. Siel on suomalainen omistaja ja voi tilata suomeksi, jopa ruokalistat on suomenkielellä. Käytiin siel pari kertaa syömäs ja hyväää oli.

No aattelin viel nää lisätä: (vaik jo ehkä tiesittekin) vessapaperia ei saa laittaa pönttöön, ahtaiden putkistojen vuoksi, vaan sen sijaan roskiin. Hyttysiä ja torakoita en nähnyt yhtään. Sähkövirta on erilainen, joten täytyy ostaa adapteri, ei maksa marketeissa paljon!(hotellista vuokraamalla on kalliimpaa) Kannattaa ottaa hyvät aurinko voiteet mukaan ja lippis päähän, sillä heinäkuussa oli jopa 34 astetta varjossa ja päänahkakin paloi...Käyttäkää shortseja tai hameita, sillä ilmasto on kostea ja vaateet jäävät inhottavasti ihoon kiinni! Monet kyllä liikkuvat kaupungillakin ja skoottereilla bikinit päällä.

HYVÄÄ matkaa teille, itse lähden viikon päästä bulgariaan, voitte viel kysyy, jos tulee jotain mieleen...

• -btdt-

Tekemisen puutteessa kannattaa vuokrata pyörät ja polkasta Cape Grekoon, sekä muutenkin käydä kiertelemässä kylän ulkopuolella.
        Ja ottakaa joku party cruise tai vastaava joku päivä,saa kivasti aurinkoa ja näkee paikkoja.
        Iltaelämää riittää, mutta kannattaa vähän kierrellä baareja ja clubeja, niitä kuitenkin on joka lähtöön.Skandinaavipaikka Grabbarna on ihan kiva alkuillasta, samoin Ambassaden, sitten Senior Frogs (aika sairas paikka : )) ja Carwashissa on hyvä meininki myös, mutta riippuu tosin aivan minkätyylisestä musasta yms.tykkää,haluaako tanssia hulluna vai istuskella ja katella ihmisiä...Mutta älkää juuttuko yhteen paikkaan vaan kierrelkää : )
        Ja ilmaislippujahan clubeihin sai ihan mistä vain kun pyytää.
        ja Nissi paras rannoista, vähän joutuu kävellä, mutta tuleepa liikuntaa...: )

• Miipe
        sarkku kirjoitti:

Kiitoksia paljon vinkeistänne =)paljon tuli ideoita, mitä en olekaan kokeillut Napassa.
        Matkakuume sen kun kasvaa...=)

Itse olen ollut Agia Napassa kerran viikon verran.
        Tykkäsin hirveesti Kiviset ja soraset baarista, ja olin siellä laulamassa karaokeakin =)

Huvipuistossa oltiin kai joka ilta hengaamassa =), olin itse kahden kaverin kanssa siinä "riippuliito-vapaapudotus/keinussa, jossa noustaan johonkin 80 metriin (?) ja siitä vapaapudotusta ja keinumista =), oli aikas huisi, en varmaan enää uskallakaan mennä , katsotaan nyt =)

• limassolissa?
        -btdt- kirjoitti:

Tekemisen puutteessa kannattaa vuokrata pyörät ja polkasta Cape Grekoon, sekä muutenkin käydä kiertelemässä kylän ulkopuolella.
        Ja ottakaa joku party cruise tai vastaava joku päivä,saa kivasti aurinkoa ja näkee paikkoja.
        Iltaelämää riittää, mutta kannattaa vähän kierrellä baareja ja clubeja, niitä kuitenkin on joka lähtöön.Skandinaavipaikka Grabbarna on ihan kiva alkuillasta, samoin Ambassaden, sitten Senior Frogs (aika sairas paikka : )) ja Carwashissa on hyvä meininki myös, mutta riippuu tosin aivan minkätyylisestä musasta yms.tykkää,haluaako tanssia hulluna vai istuskella ja katella ihmisiä...Mutta älkää juuttuko yhteen paikkaan vaan kierrelkää : )
        Ja ilmaislippujahan clubeihin sai ihan mistä vain kun pyytää.
        ja Nissi paras rannoista, vähän joutuu kävellä, mutta tuleepa liikuntaa...: )

Anteeksi kun tunkeuden tähän keskusteluunne, mutta kun joku mainitsi ettei agia napassa saa laittaa papereita pönttöön, niin mieleeni heräsikin kysymys että onko sama käytäntö kaikkialla kyproksella,eli siis hotelleissa?lähinnä tässä limassolia mietin.Kiitos!:)

• sarkku
        limassolissa? kirjoitti:

Anteeksi kun tunkeuden tähän keskusteluunne, mutta kun joku mainitsi ettei agia napassa saa laittaa papereita pönttöön, niin mieleeni heräsikin kysymys että onko sama käytäntö kaikkialla kyproksella,eli siis hotelleissa?lähinnä tässä limassolia mietin.Kiitos!:)

näin on. Ja monissa muissakin maissa esim. kreikassa!
        ei se nyt niin vaikeaa ole laittaa se vessapaperi siihen pöntön viereiseen (yleensä kannelliseen) roskikseen...

Käytäntö on sama hotelleissa ja ravintoloissa...

• ayia napassa

ikärajat millaset klubeille? onko yleensäkin ikäraja 18 vuotta? paljonko bussilla kulkeminen maksaa? onko miehet ns. ahistelevia siellä?

• sarkku

niin alkoholissa, tupakassa kuin klubeillakin...
        en muista paljon bussi maksaa, sorry!

jotkin miehet voivat olla, mutta ei mitenkään häiritsevästi :)...

• MissX
        sarkku kirjoitti:

niin alkoholissa, tupakassa kuin klubeillakin...
        en muista paljon bussi maksaa, sorry!

jotkin miehet voivat olla, mutta ei mitenkään häiritsevästi :)...

Olen itse lähdössä syyskuun alussa ja haluaisin tietää muutamia asioita...

Missä hotellissa itse olit?
        Oliko yöelämä vilkasta ja tutustuiko siellä helposti muihin turisteihin? Oliko alkoholi kallista siellä?
        Oliko siellä (edes jossain) suht'halpoja shoppailupaikkoja? Mihin kannattaisi mennä shoppailemaan mm. vaatteita ja kenkiä?

• sarkku
        MissX kirjoitti:

Olen itse lähdössä syyskuun alussa ja haluaisin tietää muutamia asioita...

Missä hotellissa itse olit?
        Oliko yöelämä vilkasta ja tutustuiko siellä helposti muihin turisteihin? Oliko alkoholi kallista siellä?
        Oliko siellä (edes jossain) suht'halpoja shoppailupaikkoja? Mihin kannattaisi mennä shoppailemaan mm. vaatteita ja kenkiä?

hotellin nimi, jossa olin oli: Panthea village garden ja matka oli varattu tjareborgin kautta.

yöelämä oli todella vilkasta ja muihin turisteihin on suht helppo tutustua...

En muista enää oikein hintatasoa, mutta se oli melkein sama kuin suomessa, jotkin halvempaa ja jotkin kalliimpaa. Alkoholi oli varmaan hiukan halvempaa kuin suomessa.

hintoja kannattaa vertailla ennenkuin ostaa, sillä hintataso voi aivain samoissa tuotteissa (varsinkin vaatteissa) vaihdella hyvin paljon.

Voihan bussilla lähteä myös muihin kaupunkeihin ostoksille, itse en käynyt...

• hmm..
        sarkku kirjoitti:

hotellin nimi, jossa olin oli: Panthea village garden ja matka oli varattu tjareborgin kautta.

En muista enää oikein hintatasoa, mutta se oli melkein sama kuin suomessa, jotkin halvempaa ja jotkin kalliimpaa. Alkoholi oli varmaan hiukan halvempaa kuin suomessa.

hintoja kannattaa vertailla ennenkuin ostaa, sillä hintataso voi aivain samoissa tuotteissa (varsinkin vaatteissa) vaihdella hyvin paljon.

Joo me ollaan lähössä lokakuun puolessa välissä Ayia napaan panthea village garden hotelliin..
        1. Missä kannattaa käydä tuliais/matkamuisto yms. ostoksilla? Kallistahan siellä kuulemma on mutta missä olisi kohtalaiset hinnat?
        2. Jossain näin kehuttavan Protarasta.. Onko se lähelläkin ayia napaa että kannattaako vuokrata pyörä ja polkea sinne? Eli onko siellä mitään nähtävää?
        3. Entäs Larnaka? Kannattaako lähtee sinne ostoksille?
        4. Suositelkaa ravintoloita..

Kiitos jo valmiiksi. :) Kaikki tieto kiinnostaa.

• sollien
        hmm.. kirjoitti:

Joo me ollaan lähössä lokakuun puolessa välissä Ayia napaan panthea village garden hotelliin..
        1. Missä kannattaa käydä tuliais/matkamuisto yms. ostoksilla? Kallistahan siellä kuulemma on mutta missä olisi kohtalaiset hinnat?
        2. Jossain näin kehuttavan Protarasta.. Onko se lähelläkin ayia napaa että kannattaako vuokrata pyörä ja polkea sinne? Eli onko siellä mitään nähtävää?
        3. Entäs Larnaka? Kannattaako lähtee sinne ostoksille?
        4. Suositelkaa ravintoloita..

Kiitos jo valmiiksi. :) Kaikki tieto kiinnostaa.

Itse olen käynyt ayia napassa neljä kertaa. Viimeisestä matkasta on kuitenkin jo parisen vuotta. Paralimni on kaupunki jossa paikalliset asuvat ja hinnat supermarketeissa edullisemmat. Pääsee bussilla eikä taksikaan maltaita maksa. Iso supermarket kokkinos (tai jotain). Saat kaikkea mitä haluat ja huomattavasti edullisemmin kuin napassa.

Shoppailusta sen verran että omasta mielestäni larnaka oli huono. Nikosia huomattavasti parempi.

• 'rantalomalle' eka kertaa
        sarkku kirjoitti:

Hei Olit ilmeisesti samassa hotellissa, jonne olen menossa. Alustavassa varauslapussa lukee Panthea Garden kaksio-terassi. Olen lähdössä 6.11.2006 ja tarkoitus olis kierrellä koko saarta ristiin rastiin ilmeisesti autolla.

Onko hotelli kelvollinen ja millainen on vaatimaton keittiövarustus. Onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon viikon lomalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      4556
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      35
      2089
    3. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      162
      1492
    4. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      1472
    5. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      165
      1468
    6. Sari Multala teki "riikkapurrat"

Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.
      Maailman menoa
      258
      1257
    7. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      196
      1174
    8. Miten suhtautuisit

jos saisit tietää, että kaivatullasi on kokkeliriippuvuus?
      Ikävä
      203
      1112
    9. Sinut mies vain haluan

Olet kohtaloni. Kaikessa riipaisevassa rakkaudessa, sinä se olet. ❤️
      Ikävä
      80
      1037
    10. Mitähän sä näit siinä akassa?

Älä nyt vain sen kanssa ala mitään.
      Ikävä
      63