TALOUSTUTKIMUS

?????????????

Osaako joku sanoa kuinka kallista on tilata Taloustutkimus Oy:stä kopio valmiista tutkimuksesta? Olen kuullut heidän tekemästään mielenkiintoisesta tutkimuksesta, ja mahdollisesti minulla olisi siitä hyötyä omaa gradua tehdessäni, mutta onkohan minulla opiskelijana varaa tilata sellainen?

Onko kokemuksia?

9

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öhö

      Olen ite joskus kysyny heiltä jotain tutkimusta ja se oli silloin 3000 euroo -muistaakseni.
      Mutta luulen hintaan vaikuttavan tutkimuksen koko yms. asiat. Ota reilusti yhteyttä niin asia tulee helpoiten selväksi!

      • .............

        Ok, otan yhteyttä ja kyselen sieltä. Muistaakseni itsekin olen joskus kuulluut vastaavanlaisen summan...


      • Jukkis
        ............. kirjoitti:

        Ok, otan yhteyttä ja kyselen sieltä. Muistaakseni itsekin olen joskus kuulluut vastaavanlaisen summan...

        Kysäisin heiltä viime vuonna kannsa materiaalia (branditutkimukseen) ja hinta oli siinä 2800euroan kieppeillä (valmis tutkimus). Teetin tutkimuksen omiin tarpeisiini myöhemmin itse, siten että datan kerääminen ja testit tehtiin ohjeitteni mukaan suomen kyselytutkimuksen toimesta. Oli huomattavasti edullisempaa, mutta hitaampaa.


    • johanna

      Tuttavamme työskentelee kyseisessä firmassa, ja myöskin itse gradua tehdessäni ajattelin mennä piipahtamaan kannettavani kanssa taloustutkimuksen kirjastossa (joka taitaa olla ihan ilmainen ja aika sovittavissa), joten jos et välttämättä tarvitse "konkreettisesti" tutkimusta, niin kannattaa käydä siellä lukemassa sitä (3000 e hintaan jo vähäsen kopioikin tekstiä käsin...)

      • graduisti

        Saako sinne taloustutkimuksen kirjastoon mennä ihan kuka tahansa, siis sellainenkin jolla siellä ei ole tuttuja?


      • johanna
        graduisti kirjoitti:

        Saako sinne taloustutkimuksen kirjastoon mennä ihan kuka tahansa, siis sellainenkin jolla siellä ei ole tuttuja?

        Mun mielestä kyllä pitäisi, toki voin varmistaa asian! eli vastailen, heti kun saan tietää... tai luulisin, että se olisi mahdollista ihan sopia jonkun kanssa, mutta kysäisenpä tuota!


    • omatunto

      Hei,

      En missään nimessä kannata kopioimista Taloustutkimuksesta. Tätini oli töissä siellä, ja teki monia tutkimuksia. Kaikki nämä tutkimukset kestivät kaiken kaikkiaan puolesta vuodesta vuoteen. Lisäksi tutkimuksia käytetään lähteinä pidempääkin. Nytkin Taloustutkimuksessa on menossa iso juttu, jonka markkinointi ja käyttö aika tulee olemaan ainakin 1 1/2 vuotta, sekä sen jälkeen tutkimukseen pohjautuvat uudet tutkimukset.

      Monet firmat ostavat Taloustutkimukselta näitä tutkimuksia, varsinkin markkinointiin ja markkinoinnin käyttöön liittyviä tutkimuksia, joten kopioiminen ei olisi missään nimessä järkevää. Ennen kuin gradusi olisi tarkistettu, olisit jo jäänyt kopioimisesta kiinni. Mielummin kannattaa sitkeästi lukea kirjoja ja artikkeleita, ja saada itse tehty gradu valmiiksi. Näin ei ainakaan kopioinnista syytetä. Voimia kirjoittamiseen.

      • hassi tais olla

        kannattais kuitenkin katsoa sanakirjasta mitä tarkoittaa sekundääridata...


      • Nousi hymy huulille

        Haha, olipas huvittava väärinymmärrys :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      127
      1316
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      100
      1003
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      944
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      917
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      298
      798
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      95
      758
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      34
      658
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      55
      613
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      599
    Aihe