TALOUSTUTKIMUS

?????????????

Osaako joku sanoa kuinka kallista on tilata Taloustutkimus Oy:stä kopio valmiista tutkimuksesta? Olen kuullut heidän tekemästään mielenkiintoisesta tutkimuksesta, ja mahdollisesti minulla olisi siitä hyötyä omaa gradua tehdessäni, mutta onkohan minulla opiskelijana varaa tilata sellainen?

Onko kokemuksia?

9

900

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Öhö

Olen ite joskus kysyny heiltä jotain tutkimusta ja se oli silloin 3000 euroo -muistaakseni.
      Mutta luulen hintaan vaikuttavan tutkimuksen koko yms. asiat. Ota reilusti yhteyttä niin asia tulee helpoiten selväksi!

• .............

Ok, otan yhteyttä ja kyselen sieltä. Muistaakseni itsekin olen joskus kuulluut vastaavanlaisen summan...

• Jukkis
        ............. kirjoitti:

Ok, otan yhteyttä ja kyselen sieltä. Muistaakseni itsekin olen joskus kuulluut vastaavanlaisen summan...

Kysäisin heiltä viime vuonna kannsa materiaalia (branditutkimukseen) ja hinta oli siinä 2800euroan kieppeillä (valmis tutkimus). Teetin tutkimuksen omiin tarpeisiini myöhemmin itse, siten että datan kerääminen ja testit tehtiin ohjeitteni mukaan suomen kyselytutkimuksen toimesta. Oli huomattavasti edullisempaa, mutta hitaampaa.

• johanna

Tuttavamme työskentelee kyseisessä firmassa, ja myöskin itse gradua tehdessäni ajattelin mennä piipahtamaan kannettavani kanssa taloustutkimuksen kirjastossa (joka taitaa olla ihan ilmainen ja aika sovittavissa), joten jos et välttämättä tarvitse "konkreettisesti" tutkimusta, niin kannattaa käydä siellä lukemassa sitä (3000 e hintaan jo vähäsen kopioikin tekstiä käsin...)

• graduisti

Saako sinne taloustutkimuksen kirjastoon mennä ihan kuka tahansa, siis sellainenkin jolla siellä ei ole tuttuja?

• johanna
        graduisti kirjoitti:

Saako sinne taloustutkimuksen kirjastoon mennä ihan kuka tahansa, siis sellainenkin jolla siellä ei ole tuttuja?

Mun mielestä kyllä pitäisi, toki voin varmistaa asian! eli vastailen, heti kun saan tietää... tai luulisin, että se olisi mahdollista ihan sopia jonkun kanssa, mutta kysäisenpä tuota!

• omatunto

Hei,

En missään nimessä kannata kopioimista Taloustutkimuksesta. Tätini oli töissä siellä, ja teki monia tutkimuksia. Kaikki nämä tutkimukset kestivät kaiken kaikkiaan puolesta vuodesta vuoteen. Lisäksi tutkimuksia käytetään lähteinä pidempääkin. Nytkin Taloustutkimuksessa on menossa iso juttu, jonka markkinointi ja käyttö aika tulee olemaan ainakin 1 1/2 vuotta, sekä sen jälkeen tutkimukseen pohjautuvat uudet tutkimukset.

Monet firmat ostavat Taloustutkimukselta näitä tutkimuksia, varsinkin markkinointiin ja markkinoinnin käyttöön liittyviä tutkimuksia, joten kopioiminen ei olisi missään nimessä järkevää. Ennen kuin gradusi olisi tarkistettu, olisit jo jäänyt kopioimisesta kiinni. Mielummin kannattaa sitkeästi lukea kirjoja ja artikkeleita, ja saada itse tehty gradu valmiiksi. Näin ei ainakaan kopioinnista syytetä. Voimia kirjoittamiseen.

• hassi tais olla

kannattais kuitenkin katsoa sanakirjasta mitä tarkoittaa sekundääridata...

• Nousi hymy huulille

Haha, olipas huvittava väärinymmärrys :D

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      336
      7372
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4719
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3215
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3087
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      75
      1995
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      153
      1896
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      218
      1824
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      166
      1597
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1558
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1468
    Aihe