Mulla on BMW:n 650 enkka ja tänään sen öljynpaineen merkkivalo syttyi muutamaksi sekunniksi palamaan hetki sen jälkeen, kun olin lähtenyt vehkeellä liikenteeseen. Mistä moinen mahtaa kertoa ja mitkä jutut voisivat kyseisen tempun aiheuttaa? Pärrällä on ajettu n. 20 000km ja mitään merkittävää muutosta käyntiäänessä en ole havainnut.
Yksi mikä tulee mieleen on tietenkin öljykellon hajoaminen/jumitus, piuhan maadoittuminen runkoon, roska tai laakerivika. Ostin pyörän hetki sitten ja mieleen tulee väistämättä tuo viimeisin pahin vaihtoehto, mutta kait siitä sitten saa paremman varmuuden hetken kuluttua, kun kone posahtaa, jos posahtaa...
Muuten, onko tässä pyörässä jonkin kopan alla öljynsuodatin ja miten se vaihdetaan? Runkoputkessa ainakin kiertää öljy, joten voisiko suodatin olla malli "vapaavirtaus", joka on hieman tukossa kylmällä kelillä öljyn ollessa normaalia paksumpaa?
-Rotax-
Öljynpaineen merkkivalo paloi hetken
3
1063
Vastaukset
- Funduro
Tarkista öljykellon liittimet. Pakkaavat hapeuutmaan ja/tai löystymään tärinässä.
Joskus öljy saattaa seisokin aikana valua runkoputkesta alakertaan oletettavasti öljypumpun kautta, joten runkoputki saattaa käydä tyhjänä liikkelle lähdettäessä. Paluupumppu nostaa öljyn takaisin putkeen, mutta se ottaa hieman aikaa. Itselläli näin on käyyt kerran. Samaa ilmiötä esiintyy ainakin NX Hondissa.- Rotax
...runkoputken tyhjeneminen mullakin on tullut näin jälkikäteen mieleen vehkeen tekniikkaan paremmin tutustuttuani. Öljykellon liittimien hapettumista en oikein usko, koska käsittääkseni kello maadoittaa valon syttyessä, joten hapettuneet liittimet yms. pitäisi nimenomaan ehkäistä valon syttymistä.
Anyway, pyörä toimii moitteetta ja kyseisen "vian" jälkeen mittariin on tullut sellaiset 3000km, joten suurempaan huoleen on tuskin aihetta.
Miten muuten tarkistat fundurosi öljyn määrän, kun hiemankin kylmänä saat aivan eri tuloksen kuin täysin kuumaksi ajettuna? Ainakaan kilsan ajo ei riitä mihinkään, joten nykyään tarkistan öljyt vasta, kun öljynlämpömittari osittaa 80 astetta.
-Rotax-
- miksa
Minkälaista öljyä muuten käytätte f650:sen moottorissa? Kun olen uutena omistajana etsinyt tietoa, lähinna f650.com-sivuilta, että mikä olisi parasta kyseiselle motille?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606144- 1003172
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252456- 212118
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3511772Kaikki menevät kouluu tai töihin
Hyvää huomenta vaan. 😊 Minä menen kohta uudelleen nukkumaan. Se on kuin laittaisi rahaa pankkiin. 😊☕🎄🧡🐺3911737Et varmaan edes sitä uskoisi
Mutta varattunakin sydämeni on pohjimmiltaan aina kuulunut sinulle. Toivottavasti vielä jonain päivänä saan viimein oll791666- 271646
Huh, huh. Aitolehti eronnut?
Osui Gekkosessa silmiini uutinen, jossa vihjataan, että Aitolehti olisi kenties eronnut kihlatustaan, joka on viimeksi o691541Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2231384