Kyllä harmittaa kun erehdyin vuosi sitten ostamaan Yaris 1,3:sen! Ei paljon kehuja ansaitse edes pikkuautoksi. Tässä pitkä liuta miinuksia:
-nypyttävä,pompottava jousitus
-heikko suuntavakavuus, vaarallisen tuntuinen talvikelissä
-hidas ja tehoton lämppäri
-kone tehottoman tuntuinen; nyykähtää liikkeelle lähdettäessä, kuormattuna jää muiden jalkoihin
-kaamea melutaso
-huono ajoasento pitkällä matkalla (ratti liian kaukana, selkänojan pykäläsäätö typerä
-takerteleva vaihteisto ja sen omituiset ulinat
-kiljuvat jarrut
-niukka varustelu
-nitinät ja natinat
-digimittariston suojamuovi ei kestä pölyjen putsausta, on jo kaameilla naarmuilla
-takaluukun kaasupumput eivät nosta takaluukkua ylös kerralla
-korkea kulutus pikkumopoksi: noin 7 litraa kesällä, 8 talvella
Kyllä on kuva Toyota-laadusta himmennyt, tän ostin juuri jumalattoman Toyota-mainonnan, hyvityshinnan ja tuttavien legendajuttujen takia. Täytyypi sanoa että joka ikinen kilometri tällä tärskyttävällä mopedilla on ollut kärsimystä verrattuna edelliseen autooni, vm-99 Renault Clioon! Paluu merkkiin on pian ajankohtainen!
Yaris:Toyota-laatua?
73
5508
Vastaukset
- kiinnostunut
noista miinuksista allekirjoitan:
-takaluukun kaasupumppujen tehottomuus
-istuinten typerä pykäläsäätö
-nitinät, tosin kahdessa yariksessani nitinä on rajoittunut airbagin kannen kiinnitykseen, ärsyttävä.
renault clioon ei yarista kannata kuitenkaan sortua edes vertaamaan. clio ei itseasiassa ole yarista parempi juuri missään.
ai niin, paljonko ajettu ja mitä pyydät?- ???
Korjaus: Clio on Yarista parempi juuri noilla mainituilla alueilla. Luokkansa hiljaisin, paras ajettava yms. Lue esim. Tuulilasin ja TM:n tekemät pikkuautovertailut parin vuoden ajalta...
- Ilkka
Itse olen ajanut sekä yarista että cliota, ja voi todeta että kahdessa asiassa ainakin clio voittaa yariksen, tyylikkyys ja mukavuus.
- a-lehdet
??? kirjoitti:
Korjaus: Clio on Yarista parempi juuri noilla mainituilla alueilla. Luokkansa hiljaisin, paras ajettava yms. Lue esim. Tuulilasin ja TM:n tekemät pikkuautovertailut parin vuoden ajalta...
katso myös, kuka on testin rahoittaja/lahjoja, harvemmin japanilainen yhtiö.
- ???
a-lehdet kirjoitti:
Tulipas se syvältä ja katkerana...
Lahjomallahan ne autotestisijoitukset ympäri maailmaa ratkaistaan, kyllä. Mutta mites silloin, kun Toyota voittaa testin? Vai onko se ikuinen vääryys, kun ei niitä testivoittoja tahdo tulla? Voisiko sittenkin olla niin, että joku muu merkki olisikin parempi... - aha
a-lehdet kirjoitti:
No kerropas se, kun sen tiedät...
- häjyy
Olet vissiin koe-ajanut kokonaan eri auton kuin olet valinnut. Luulisi huonommillakin hoksottimilla varustetun huomaavan tuollaiset, jos nyt edes omistat/ hallitset koko merkkiä/tyyppiä. Jos olet päätynyt edellä mainitsemilla puutteilla varustettuun ajokkiin, ei auta kuin katsoa peiliin. Terve menoa vaihtamaan, sillä nyt vasta korkean hyvityksen saatkin, elikkä välirahaa ei paljoa tarvitse laittaa.
- T-sport
samaa mieltä.
Kuka on niin tyhmä, että ostaa auton jossa on tollaiset viat. No ilmeisesti tämä laatuasiantuntijamme ei edes autoa omista, vaan on joku Renaultin ostanut ja katkerana Yariksia katseleva tampio.
- S
Suuntavakavuus johtuu renkaista, kyllä mulla lämpiää, mulla 1.0 ja riittää ihan hyvin, onko muut alle sata heppaset parempii? ja vaihteetkin pelloo, eikä kilju jarrut, niukkavarustele joo mutta voithan ostaa jonkun citikan niin varaosiakin mukaan, mittariston muovi helposti naarmuuntuu niinku moni muukin autossa, mulla toimii takaluukku,
- ex-Yaris
Taidat olla näitä hampaat irvwssä Tojoa kehuvia tyyppejä? Itse omistin 7 kk:n ajan Yaris 1,0 Linea Vegan. Minulle se riitti. Isäukkoni suositti kovasti Yarista kun hommasin ekaa omaa autoa, koska hänellä on Caarinoita ollut useita. Noh, Yariksen hankin ja en ollut kauaa tyytyväinen. Auto oli todella kiemurteleva ajaa, ja tonninen kone 68 hepastaan huolimatta oli lujilla motarilla. Auto lämpeni hitaastio, ja varustelussa raivostutti keskuslukon puute (ei sitä silloin arvannut, kun kauppoja teki!). Nyt olen ajellut reilun vuoden tyytyväisenä VW Polo 1,4:lla. Tästä voi sanoa jo että se on AUTO. Yaris on näköjään edelleen tyypillinen japanilainen ulko-olemuksestaan huolimatta: siis kumiseva, huono ajaa ja muovinen. Päätin ettei koskaan enää tule alle japanilaista tai japsiperäistä autoa!
- a-lehdet
ex-Yaris kirjoitti:
Taidat olla näitä hampaat irvwssä Tojoa kehuvia tyyppejä? Itse omistin 7 kk:n ajan Yaris 1,0 Linea Vegan. Minulle se riitti. Isäukkoni suositti kovasti Yarista kun hommasin ekaa omaa autoa, koska hänellä on Caarinoita ollut useita. Noh, Yariksen hankin ja en ollut kauaa tyytyväinen. Auto oli todella kiemurteleva ajaa, ja tonninen kone 68 hepastaan huolimatta oli lujilla motarilla. Auto lämpeni hitaastio, ja varustelussa raivostutti keskuslukon puute (ei sitä silloin arvannut, kun kauppoja teki!). Nyt olen ajellut reilun vuoden tyytyväisenä VW Polo 1,4:lla. Tästä voi sanoa jo että se on AUTO. Yaris on näköjään edelleen tyypillinen japanilainen ulko-olemuksestaan huolimatta: siis kumiseva, huono ajaa ja muovinen. Päätin ettei koskaan enää tule alle japanilaista tai japsiperäistä autoa!
niin ei halvimmassa yariksessa, vegassa ole keskuslukitusta eikä ohjaustehostintakaan, kuten ei myöskään halvimmassa polossa!
- toyo
ex-Yaris kirjoitti:
Mistä lähtien volkkari on ollut auto. Ja tyyppikin on vielä Polonen.
- petteri
toyo kirjoitti:
on ollut auto jo silloin kun japsit miettivät minkä automerkin he kopioisivat.
- jaa.
a-lehdet kirjoitti:
niin ei halvimmassa yariksessa, vegassa ole keskuslukitusta eikä ohjaustehostintakaan, kuten ei myöskään halvimmassa polossa!
Uudessa polossa firstlinessä vakiona:
ABS-jarrut elektronisella jarrutusvoimanjaolla (EBV)
kaksi etuturvatyynyä - etumatkustajan puolella poiskytkentämahdollisuus
sivuturvatyynyt edessä
sähköisesti säädettävät ja lämmitettävät ulkopeilit
ohjaustehostin
korkeus- ja pituussuunnassa säädettävä ohjauspyörä
lämmitettävät etuistuimet
kolmipisteturvavyöt kaikilla paikoilla
kolme pääntukea takana
takaistuimissa Isofix-normin mukaiset kiinnikkeet kahdelle lasten turvaistuimelle
jaettava takaistuin
kaksoisajovalot ja vilkut kirkkaan suojalasin takana
ajovalomuisti
metalli/helmiäisväri
radiovalmius - 4 kaiutinelementtiä edessä ja kattoantenni
vihreät lämpöä eristävät sävylasit
takalasinlämmitys aikakatkaisulla
takalasin pesin-pyyhin tihkuasennolla
meikkipeili häikäisysuojissa
kaksi lukuvaloa edessä
huoltovälinäyttö - alusta loppuun
toyo kirjoitti:
kyllä mikävaan saksalainen on aina parempi kun mikävään japanilainen,olen ollut korjaamolla töissä 3v,ja huomannut,että saksa vs jpn on yleensä japanille noin 10:2(remontissa/päivä)ja harvinaisimpia korjattavia on audi,bmw ja mb,mutta nehän onkin laatuautoja..
- Et kyllä niin osta
alusta loppuun kirjoitti:
kyllä mikävaan saksalainen on aina parempi kun mikävään japanilainen,olen ollut korjaamolla töissä 3v,ja huomannut,että saksa vs jpn on yleensä japanille noin 10:2(remontissa/päivä)ja harvinaisimpia korjattavia on audi,bmw ja mb,mutta nehän onkin laatuautoja..
Meidän polonen variant vm 2000 oli täysi susi, vikalistaa en jaksa enkä halua nyt laittaa koska vituttaa edes muistella koko autoa. Tiedän myöskin monta muuta "laatuautojen" vikoista. Esim A4 tukivarret. Opellin jakohihna ja sähköviat. Volkkarien sähköviat puhumattakaan niitten lukoista. Eiks sakemannit osaa korjata vuosikymmeniä vaivannutta ongelmaa??? Niin älä sä poju jauhaa paskaa. Kolmas toyota meneillään ja yhteensä 250tkm huoletonta ja luotettavaa matkaa. Huollot tehty merkkihuollossa ja työhön on ollut luottamista toisin kun volkaarilla. Systerin audikin A4 vm 98 oli tosi "laadukas" Nauratti oikein mitä ohjekirjassa luki että valitettavasti audi omistajille ei huollon ihmiset tule tutuksi. Pah mitä roskaa. No meillä kaikillahan on oma makumme, hyvä niin
- jaa.
Et kyllä niin osta kirjoitti:
Meidän polonen variant vm 2000 oli täysi susi, vikalistaa en jaksa enkä halua nyt laittaa koska vituttaa edes muistella koko autoa. Tiedän myöskin monta muuta "laatuautojen" vikoista. Esim A4 tukivarret. Opellin jakohihna ja sähköviat. Volkkarien sähköviat puhumattakaan niitten lukoista. Eiks sakemannit osaa korjata vuosikymmeniä vaivannutta ongelmaa??? Niin älä sä poju jauhaa paskaa. Kolmas toyota meneillään ja yhteensä 250tkm huoletonta ja luotettavaa matkaa. Huollot tehty merkkihuollossa ja työhön on ollut luottamista toisin kun volkaarilla. Systerin audikin A4 vm 98 oli tosi "laadukas" Nauratti oikein mitä ohjekirjassa luki että valitettavasti audi omistajille ei huollon ihmiset tule tutuksi. Pah mitä roskaa. No meillä kaikillahan on oma makumme, hyvä niin
per auto ilman vikoja? No onpas luotettavia! Itse olen ajanut jopa Opelilla pitempiä matkoja (astra -92 152tkm, Vecculi 170tkm nyt Passat -00 92tkm) ja ilman vikoja. Joten älä sinä poju puhu paskaa. Oikein nauratti tuo kirjoitus! 250tkm ja KOLMELLA AUTOLLA! HEHE! Tosi luotettavia?
- T-sport
Toivottavasti palaat pian sinne renaultien ihmeellisessä maailmassa.
Jos auto on kokoluokassaa ostetuin, ei se voi kovinkaan huono olla. Renaulteista en viitsi edes mainita....
Omassa autossani ei tähänpäivään mennessä ole ollut yhtään ainoota vikaa, mutta epäilenkin kovasti että sinulla edes on koko autoa.
Näihin sinun vikoihisi voin vain sanoa yhden asian: NAURETTAVAA.
T:Seuraavaa Yaris-mallia odotteleva- Hessu
Miksi olet piikikäs juuri Renaulteja kohtaan, nyky-Relluthan(Clio) ovat hyvin tehtyjä, ajo-ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan Yarista parempia. Testeissäkin asia on todettu. Mutta ajele vaan Yariksella, itse ottaisin T-Sportin tilalle kyllä heti Clion sporttisemmat versiot.
- T-sport
Hessu kirjoitti:
Miksi olet piikikäs juuri Renaulteja kohtaan, nyky-Relluthan(Clio) ovat hyvin tehtyjä, ajo-ominaisuuksiltaan ja mukavuudeltaan Yarista parempia. Testeissäkin asia on todettu. Mutta ajele vaan Yariksella, itse ottaisin T-Sportin tilalle kyllä heti Clion sporttisemmat versiot.
No mikset "ota"? :)
Kaunaa en kanna, auto nyt vaan sattuu olemaan mielestäni yksi surkeimmista merkeistä... heti citikan jälkeen.
T:Kokemusta on - Clio 1,6
Mitä sporttista on Varis T-Sportissa? Ei sporttisuuteen riitä pelkät nahkaratti, alumiiniosat ja helmaspoilerit. Yariksen hiukan yli sata heppaa eivät tee siitä rakettia. Mitattu kiihtyvyys noin 10 sekkaa, ja kone on kierroskone, eli sitä täytyy vinguttaa. Alusta on nypyttävän kova, akseliväli onnettoman lyhyt eli ajonautintoa ei synny. Ja hintaa iletään pyytää n.20 tuhatta euroa!
Yaris T-Sport ei siis ole mikään GTI, ja isokoneiseksi pikkuautoksi se on taas liian epämukava ja ylihintainen ominaisuuksiin nähden. Parempaa vastinetta rahalleen saa ns. mukavaksi isompikoneiseksi pikkuautoksi Renault Clio 1,6:sta. Heppoja 110, kiihtyy hiukan yli 10 sekkaa sataseen, huiput liki 200 kmt. Ei mikään GTI sekään, mutta T-Sportiin verrattuna mukava, hyvä ajaa, ja voi kelpuuttaa matka-autoksikin. Eikä lähde tekarit suusta kuoppatielläkään! Kone on riittävän puhdikas ja ennen kaikkea vääntävä, mukava piirre matka-ajossakin.
Eli: mitä virkaa on kalliilla yaris T-Sportilla, koska Sportti tai GTI se ei ole, eikä muutoinkaan hinta-laatusuhde kohdallaan... - myös näin:
Clio 1,6 kirjoitti:
Mitä sporttista on Varis T-Sportissa? Ei sporttisuuteen riitä pelkät nahkaratti, alumiiniosat ja helmaspoilerit. Yariksen hiukan yli sata heppaa eivät tee siitä rakettia. Mitattu kiihtyvyys noin 10 sekkaa, ja kone on kierroskone, eli sitä täytyy vinguttaa. Alusta on nypyttävän kova, akseliväli onnettoman lyhyt eli ajonautintoa ei synny. Ja hintaa iletään pyytää n.20 tuhatta euroa!
Yaris T-Sport ei siis ole mikään GTI, ja isokoneiseksi pikkuautoksi se on taas liian epämukava ja ylihintainen ominaisuuksiin nähden. Parempaa vastinetta rahalleen saa ns. mukavaksi isompikoneiseksi pikkuautoksi Renault Clio 1,6:sta. Heppoja 110, kiihtyy hiukan yli 10 sekkaa sataseen, huiput liki 200 kmt. Ei mikään GTI sekään, mutta T-Sportiin verrattuna mukava, hyvä ajaa, ja voi kelpuuttaa matka-autoksikin. Eikä lähde tekarit suusta kuoppatielläkään! Kone on riittävän puhdikas ja ennen kaikkea vääntävä, mukava piirre matka-ajossakin.
Eli: mitä virkaa on kalliilla yaris T-Sportilla, koska Sportti tai GTI se ei ole, eikä muutoinkaan hinta-laatusuhde kohdallaan...Mitä virkaa on kalliilla Renu Cliolla, koska Sportti tai GTI se ei ole, eikä muutoinkaan hinta-laatusuhde kohdallaan...
- Hessu
myös näin: kirjoitti:
Mitä virkaa on kalliilla Renu Cliolla, koska Sportti tai GTI se ei ole, eikä muutoinkaan hinta-laatusuhde kohdallaan...
Eipä ole ollut hinnassa ja laadussa valittamista. Tosi mukava ajaa kaikissa olosuhteissa eikä ole Yariksen pikkuautomaista tuntumaa. Helppo valinta kaikin puolin.
- ???
Hessu kirjoitti:
Eipä ole ollut hinnassa ja laadussa valittamista. Tosi mukava ajaa kaikissa olosuhteissa eikä ole Yariksen pikkuautomaista tuntumaa. Helppo valinta kaikin puolin.
Yhdyn edelliseen. Yariksessa ei ole mitään ominaisuutta, joka olisi tehty paremmin kuin Cliossa. Kumma vaan, että testivoittoja ei voida hyväksyä... Aina löytyy taustalta joku eurooppalaisten salaliitto, joka on maksanut testin.
Yariksen omistajissa tuntuu yleisesti olevan vallalla kapeakatseisuus, sillä harva tuskin on edes uudessa Cliossa istunut saatikka ajanut sellaista. Itse yritin ajaa kaikki pikkuautot ilman ennakkoluuloja ja päädyin Clioon. Saattaahan toki olla, että Yaris kestää isältä pojalle, mutta minä en aio yhtä autoa niin pitkään tallissa pitää. Esim. kolmessa vuodessa uuteen autoon nykypäivänä tuskin tulee suuria korjauksia, ja mitä sen jälkeen tapahtuu on minulle yksi ja sama.
Minä ainakin ostan autoni ajettavaksi ja silloin vaakakupissa painavat ajomukavuus ja varusteet, kestävyys on vasta toisella sijalla. Omassa budjetissani muutama yllätyshuolto ei tunnu missään, vaikkakaan Clio tuskin sellaisia eteen tuo. - Lutkuttaja
Mitä vittua täällä tuosta ostetuimmuudesta jauhetaan. tojo voi olla ostettu Suomessa tai amerikassa (ja jopa maailmassa valitettavasti koska USA lasketaan maailmaan)mutta Euroopan ostetuin auto on Renault. Jos USA:an ja Japanin markkinoita ei lasketa (minä en laske koska amerikkalaiset on tyhmiä ja japanilaiset on psykoja)niin myydyimmät ovat varmasti VW ja Renault.
En aja kummallakaan VW enkä Renaultilla ja varmasti en koskaan tojolla tai hondalla. - Real T-Sport
Clio 1,6 kirjoitti:
Eli: mitä virkaa on kalliilla yaris T-Sportilla, koska Sportti tai GTI se ei ole, eikä muutoinkaan hinta-laatusuhde kohdallaan...Viestistäsihän huomaa ettet kyseisiä autoja ole kuin ehkä koeajanut.
Molemmat autot omistaneena voin kokemuksella sanoa, ettei rellusta löytynyt juurikaan yhtään parempaa kohtaa kuin Yariksesta.
Niin ja meneehän se rellu sen 10sec sataseen,
ja Yaris 9!!!!
Kerroppa mikä tekee autosta sporttisen jos ei jäykkä alusta, hyvät penkit, nahkaratti, spoilerit ja kiekkakone?
Auto ei ole GTI, eikä sellaiseksi suuniteltukkaan.... Hinta/laatu-suhde on täysin kohdallaan, toisin kuin useimmissa GTI-autoissa. - T-sport
??? kirjoitti:
Yhdyn edelliseen. Yariksessa ei ole mitään ominaisuutta, joka olisi tehty paremmin kuin Cliossa. Kumma vaan, että testivoittoja ei voida hyväksyä... Aina löytyy taustalta joku eurooppalaisten salaliitto, joka on maksanut testin.
Yariksen omistajissa tuntuu yleisesti olevan vallalla kapeakatseisuus, sillä harva tuskin on edes uudessa Cliossa istunut saatikka ajanut sellaista. Itse yritin ajaa kaikki pikkuautot ilman ennakkoluuloja ja päädyin Clioon. Saattaahan toki olla, että Yaris kestää isältä pojalle, mutta minä en aio yhtä autoa niin pitkään tallissa pitää. Esim. kolmessa vuodessa uuteen autoon nykypäivänä tuskin tulee suuria korjauksia, ja mitä sen jälkeen tapahtuu on minulle yksi ja sama.
Minä ainakin ostan autoni ajettavaksi ja silloin vaakakupissa painavat ajomukavuus ja varusteet, kestävyys on vasta toisella sijalla. Omassa budjetissani muutama yllätyshuolto ei tunnu missään, vaikkakaan Clio tuskin sellaisia eteen tuo.Sieltähän se tuli: "Aina löytyy taustalta joku eurooppalaisten salaliitto, joka on maksanut testin."
Katkeraa...niin katkeraa puhetta.
Myyntiluvut puhukoot puolestaan! - Da Lech Mob
Lutkuttaja kirjoitti:
Mitä vittua täällä tuosta ostetuimmuudesta jauhetaan. tojo voi olla ostettu Suomessa tai amerikassa (ja jopa maailmassa valitettavasti koska USA lasketaan maailmaan)mutta Euroopan ostetuin auto on Renault. Jos USA:an ja Japanin markkinoita ei lasketa (minä en laske koska amerikkalaiset on tyhmiä ja japanilaiset on psykoja)niin myydyimmät ovat varmasti VW ja Renault.
En aja kummallakaan VW enkä Renaultilla ja varmasti en koskaan tojolla tai hondalla.Mieshän vääntää täällä jo itkua.
Vai et laske jenkkejä tai Japania maailmaan :)
Kyllä on pojulta tainnu jäädä noi maantiedontunnit käymättä koulussa.
Onneksi olkoon jos SÄ et laske niitä maailmaan... kaikki muuthan laskee, joten sun mielipiteelläs ei paljoa merkitystä oo.
Get a life ja mee kommetoimaan vaikka Opel-osastolle. - Hessu
T-sport kirjoitti:
Sieltähän se tuli: "Aina löytyy taustalta joku eurooppalaisten salaliitto, joka on maksanut testin."
Myyntiluvut puhukoot puolestaan!Myyntiluvut eivät välttämättä kerro auton laadusta tai hyvyydestä yhtään mitään. Yarista on markkinoitu erittäin agressiivisesti Suomessa viimeisen vuoden aikana ja onhan Suomessa vahva Toyota-asiakaskunta. En siinä mielessä ihmettele yhtään Yariksen myyntilukuja. Clion myyntikin tulee nousemaan kuluvan vuoden aikana kun ihmiset saavat enemmän kokemuksia uudistetusta autosta.
Ps. Tajusit tuon ???:n kommentin salaliitto-osan kyllä täysin väärin, se oli ironinen kommentti ei katkeruuden osoitus. Luetun ymmärtäminen on näköjään toisille liian vaikeaa. - Hessu
Real T-Sport kirjoitti:
Viestistäsihän huomaa ettet kyseisiä autoja ole kuin ehkä koeajanut.
Molemmat autot omistaneena voin kokemuksella sanoa, ettei rellusta löytynyt juurikaan yhtään parempaa kohtaa kuin Yariksesta.
Niin ja meneehän se rellu sen 10sec sataseen,
ja Yaris 9!!!!
Kerroppa mikä tekee autosta sporttisen jos ei jäykkä alusta, hyvät penkit, nahkaratti, spoilerit ja kiekkakone?
Auto ei ole GTI, eikä sellaiseksi suuniteltukkaan.... Hinta/laatu-suhde on täysin kohdallaan, toisin kuin useimmissa GTI-autoissa.Jos olet omistanut vanhan Clio, sitä on turha verrata uudistettuun Clioon, vaikka kori ulkoapäin on pysynyt jokseenkin samana, yli 50% auton osista on uusittu moottoreita myöten. Ja sen tosiaankin huomaa parantuneina moottoreina ja ajettavuutena. Ja jos haluaa 1.6 moottoria kovemman version, 2.0-moottori onkin sitten jo aika makea peli. Tosin 1.6-moottori toimii erinomaisesti kaikilla kierrosalueilla ja se on ajon kannalta tärkeämpi kuin huutava moottori, joka löytyy Yariksesta. Ei Suomen teillä ole kovin suurta hyötyä kierroskoneesta.
- ???
T-sport kirjoitti:
Sieltähän se tuli: "Aina löytyy taustalta joku eurooppalaisten salaliitto, joka on maksanut testin."
Myyntiluvut puhukoot puolestaan!Jos et tuota ymmärtänyt...
Lueppas nimim. "a-lehdet" viestejä tuosta edeltä.
Jostainhan se syy yariksen huonolle testimenestykselle on näköjään haettava. Toiset ymmärtävät, että auto vaan ei pärjää kilpailijoilleen, vaikka kuinka kestäisi isältä pojalle. Toiset hakevat syytä testin rahoittajista yms. Kuten jo aiemmin mainitsin, luotettavuus ei ole kaikille auton ostajille niin tärkeää, koska autolla ei ole tarkoitus ajaa satoja tuhansia kilometrejä.
Väitän, että oma 1.6 Clioni pysyy mainiosti tuon T-Sportin vauhdissa, pienemmällä kulutuksella, mukavammalla kyydillä ja vakioilmastoinnin viilentämän kuskin turvin. ;)
Arkikäytössä tuollaisia mukavuusominaisuuksia vaan arvostaa enemmän kuin kiertävää konetta... - ihmeen
??? kirjoitti:
Minä ainakin ostan autoni ajettavaksi ja silloin vaakakupissa painavat ajomukavuus ja varusteet, kestävyys on vasta toisella sijalla. Omassa budjetissani muutama yllätyshuolto ei tunnu missään, vaikkakaan Clio tuskin sellaisia eteen tuo.testivoittaja Clio on? Ainakaan minun testiäni se ei ainakaan vielä voittanut mutta loppulistalle se kyllä pääsi. Jos puhut Tuulilasin vertailusta, niin se kirjoitus oli taas tyypillistä Huulilasia. Ei ei minulla ei ole mitään Clioa vastaan, koska se on edelleen vahvana ehdokkaana seuraavaksi autokseni. Kritisoin vain näitä lehtien testejä. Juurikin ohjauksesta ja ajokäytöksestä eniten ihmettelen. Ohjauksessa kehuttiin olevan vain ongelmana klappi keskialueella. Ajettavuus on selkeästi perssiistä kuormattuna, koska väistökokeessa se "kallisteli". Loppupisteissä, kappas kummaa, näillä puutteilla ei ollut juuri mitään vaikutusta :) Ja jutussa nyt on muutakin ristiriitoja ja koska kaikkea ei ole kerrottu ei tuota lopputulosta voi pitää minään. Koskahan suomalaiset autolehdet oppivat tekemään kunnon testiraportteja.
- Hessu
??? kirjoitti:
Jos et tuota ymmärtänyt...
Lueppas nimim. "a-lehdet" viestejä tuosta edeltä.
Jostainhan se syy yariksen huonolle testimenestykselle on näköjään haettava. Toiset ymmärtävät, että auto vaan ei pärjää kilpailijoilleen, vaikka kuinka kestäisi isältä pojalle. Toiset hakevat syytä testin rahoittajista yms. Kuten jo aiemmin mainitsin, luotettavuus ei ole kaikille auton ostajille niin tärkeää, koska autolla ei ole tarkoitus ajaa satoja tuhansia kilometrejä.
Väitän, että oma 1.6 Clioni pysyy mainiosti tuon T-Sportin vauhdissa, pienemmällä kulutuksella, mukavammalla kyydillä ja vakioilmastoinnin viilentämän kuskin turvin. ;)
Arkikäytössä tuollaisia mukavuusominaisuuksia vaan arvostaa enemmän kuin kiertävää konetta...Kiteytit asiat hyvin, mutta antaa T-Sportin ajella Yariksellaan, ajellaan me Cliolla ja nautitaan!
- Real T-Sport
Hessu kirjoitti:
Jos olet omistanut vanhan Clio, sitä on turha verrata uudistettuun Clioon, vaikka kori ulkoapäin on pysynyt jokseenkin samana, yli 50% auton osista on uusittu moottoreita myöten. Ja sen tosiaankin huomaa parantuneina moottoreina ja ajettavuutena. Ja jos haluaa 1.6 moottoria kovemman version, 2.0-moottori onkin sitten jo aika makea peli. Tosin 1.6-moottori toimii erinomaisesti kaikilla kierrosalueilla ja se on ajon kannalta tärkeämpi kuin huutava moottori, joka löytyy Yariksesta. Ei Suomen teillä ole kovin suurta hyötyä kierroskoneesta.
Ja Clio 2.0l maksaa 33 500€, jolla saa jo Corollan T-sportin, joten varmaankin turha koittaa sitä 2-litrasta vertailla yli 10 000€ halvempaan peliin (Yaris T-sport 20 850€) !!!
Niin no ei suomen teillä ole paljoa hyötyä Lamboista tai Ferrareistakaan, mutta silti niitä täältä löytyy.
Toiset pitää kiekkakoneista toiset ei, mielestäni keskustassa kiekkakone toimii hyvin.
Jos on tarvetta ajella maanteitä edestakas, kannattaa varmasti hommata esim 1.6 Corolla HB Linea Terra, joka on 210€ kalliimpi kuin Clio 1.6 ja kuitenkin yhtä kokoluokkaa suurempi kuin Clio. - T-sport
Hessu kirjoitti:
Kiteytit asiat hyvin, mutta antaa T-Sportin ajella Yariksellaan, ajellaan me Cliolla ja nautitaan!
Puolestani voitte ajella niillä laadukkailla Ranskalais-autoillanne ihan rauhassa.
Tää on muistaakseni Toyota-osasto, joten ootte eksyny tuolta Rellu-osastolta väärään paikkaan kehumaan Cliojanne.
Veikkaanpa, ettei ketään täällä kiinosta nämä ylistyslaulut Cliosta, mutta pälättäkää nyt ihan rauhassa jos se mieltänne helpottaa... kaikkihan kuitenkin tietävät totuuden. - ???
ihmeen kirjoitti:
testivoittaja Clio on? Ainakaan minun testiäni se ei ainakaan vielä voittanut mutta loppulistalle se kyllä pääsi. Jos puhut Tuulilasin vertailusta, niin se kirjoitus oli taas tyypillistä Huulilasia. Ei ei minulla ei ole mitään Clioa vastaan, koska se on edelleen vahvana ehdokkaana seuraavaksi autokseni. Kritisoin vain näitä lehtien testejä. Juurikin ohjauksesta ja ajokäytöksestä eniten ihmettelen. Ohjauksessa kehuttiin olevan vain ongelmana klappi keskialueella. Ajettavuus on selkeästi perssiistä kuormattuna, koska väistökokeessa se "kallisteli". Loppupisteissä, kappas kummaa, näillä puutteilla ei ollut juuri mitään vaikutusta :) Ja jutussa nyt on muutakin ristiriitoja ja koska kaikkea ei ole kerrottu ei tuota lopputulosta voi pitää minään. Koskahan suomalaiset autolehdet oppivat tekemään kunnon testiraportteja.
esim. TM ja Tuulilasi vuodelta 2000. Testituloksiin suhtaudun itsekin kriittisesti, mutta ne antavat mukavaa lisäinformaatiota autojen ominaisuuksista. Tavallisen sukankuluttajan kun on hyvin vaikeaa saada useita autoja pienen ajan sisällä vertailuun. Jokaisen autolehtien testejä arvostelevan kannattaisi lukea TL:n toimittajan vastaus Corollan omistajan valitukseen Astran voitettua testin. Kaikkia ei voi miellyttää...
Sinulla taisi jäädä huomaamatta se kohta tekstistä, missä tuon kallistelun todettiin olevan reilunlaista, mutta silti auto ei missään vaiheessa ollut pois kuljettajan hallinnasta. Jos mielestäsi kallistelu on huonojen ajo-ominaisuuksien merkki, otan osaa. Omassa Cliossani en tuota ohjauksen klappia ole huomannut, toisin kuin Yariksessa. - ???
T-sport kirjoitti:
Puolestani voitte ajella niillä laadukkailla Ranskalais-autoillanne ihan rauhassa.
Tää on muistaakseni Toyota-osasto, joten ootte eksyny tuolta Rellu-osastolta väärään paikkaan kehumaan Cliojanne.
Veikkaanpa, ettei ketään täällä kiinosta nämä ylistyslaulut Cliosta, mutta pälättäkää nyt ihan rauhassa jos se mieltänne helpottaa... kaikkihan kuitenkin tietävät totuuden.Tuo jos mikä oli katkera tilitys...
Onnea valitsemallasi tiellä. ;) - Hessu
Real T-Sport kirjoitti:
Ja Clio 2.0l maksaa 33 500€, jolla saa jo Corollan T-sportin, joten varmaankin turha koittaa sitä 2-litrasta vertailla yli 10 000€ halvempaan peliin (Yaris T-sport 20 850€) !!!
Niin no ei suomen teillä ole paljoa hyötyä Lamboista tai Ferrareistakaan, mutta silti niitä täältä löytyy.
Toiset pitää kiekkakoneista toiset ei, mielestäni keskustassa kiekkakone toimii hyvin.
Jos on tarvetta ajella maanteitä edestakas, kannattaa varmasti hommata esim 1.6 Corolla HB Linea Terra, joka on 210€ kalliimpi kuin Clio 1.6 ja kuitenkin yhtä kokoluokkaa suurempi kuin Clio.Ainakin itse otin tuon isomman koneen esimerkkinä siitä, että jos kaipaa kovempaa peliä sellainenkin löytyy. Miten tuo Corolla tähän nyt liittyy, löytyyhän Rellultakin halpoja Megane-malleja perheautotarpeeseen. Mutta makuasioitahan nämä ovat ja niistä on turha sen enempää kiistellä.
- T-sport
??? kirjoitti:
Tuo jos mikä oli katkera tilitys...
Onnea valitsemallasi tiellä. ;)Revi tästä Rellufanin viestistä kaikki info irti:
Eli saksalainen ADAC on taas julkaissut tilastonsa ja 4-6 vuotiaiden autojen joukossa Laguna on ottanut kärkipaikan tiellä korjattujen autojen joukossa. 32.5 autossa tuhatta saman mallin autoa kohden on vikaa.
Eipä rellulla muutenkaan tuossa ikäluokassa hyvin mene: Megane/Scenic pitää kärkisijoja Fiatin ja Roverin kanssa omassa kokoluokassaan. Ja Clio löytyy kärjestä pikkuautoluokassa Skodan ja Fiatin kanssa. Ja lähes ylivoimaisella enemmistöllä rellun tila-auto Espace johtaa tila-autoluokkaa. - Itseasissa
Hessu kirjoitti:
Myyntiluvut eivät välttämättä kerro auton laadusta tai hyvyydestä yhtään mitään. Yarista on markkinoitu erittäin agressiivisesti Suomessa viimeisen vuoden aikana ja onhan Suomessa vahva Toyota-asiakaskunta. En siinä mielessä ihmettele yhtään Yariksen myyntilukuja. Clion myyntikin tulee nousemaan kuluvan vuoden aikana kun ihmiset saavat enemmän kokemuksia uudistetusta autosta.
Ps. Tajusit tuon ???:n kommentin salaliitto-osan kyllä täysin väärin, se oli ironinen kommentti ei katkeruuden osoitus. Luetun ymmärtäminen on näköjään toisille liian vaikeaa.Itseasissa Toyota ei ole Suomen mainostetuimpia autoja ja mm. vuonna 2000 VW mainosti selkesäti eniten omia autojaan. Ja onhan lähes jokaisessa TM:ssä Renaultin mainos. Mielestäni juuri Clio mainostetaan todella paljon ja ko. autojen mainostamisella ei voi selittää myyntilukuja Suomessa.
- Hessu
T-sport kirjoitti:
Revi tästä Rellufanin viestistä kaikki info irti:
Eli saksalainen ADAC on taas julkaissut tilastonsa ja 4-6 vuotiaiden autojen joukossa Laguna on ottanut kärkipaikan tiellä korjattujen autojen joukossa. 32.5 autossa tuhatta saman mallin autoa kohden on vikaa.
Eipä rellulla muutenkaan tuossa ikäluokassa hyvin mene: Megane/Scenic pitää kärkisijoja Fiatin ja Roverin kanssa omassa kokoluokassaan. Ja Clio löytyy kärjestä pikkuautoluokassa Skodan ja Fiatin kanssa. Ja lähes ylivoimaisella enemmistöllä rellun tila-auto Espace johtaa tila-autoluokkaa.Luepas ne ADAC:n tilastot tarkemmin:mm. rengasrikon takia tieltä poimitut autot ovat mukana yhdenvertaisina. Mitä nuo luvut sitten eriteltynä pitävät sisällään emme tiedä, joten kukin voi tulkita niitä juuri niin kuin haluaa. Toiseksi:Clio/twingo-mallit on yhdistetty samaksi luokaksi.
- heh heh
Hessu kirjoitti:
Luepas ne ADAC:n tilastot tarkemmin:mm. rengasrikon takia tieltä poimitut autot ovat mukana yhdenvertaisina. Mitä nuo luvut sitten eriteltynä pitävät sisällään emme tiedä, joten kukin voi tulkita niitä juuri niin kuin haluaa. Toiseksi:Clio/twingo-mallit on yhdistetty samaksi luokaksi.
Meinaatko, että juuri Relluissa on keskimäärin enemmän rengasrikkoja kuin Toyotassa ja siksi rellut ovat olleet jo vuosia ko. listalla eniten tielle jättäneiden autojen joukossa?
Eiköhän noita rengasrikkoja satu molemmille merkeille keskimäärin ihan yhtä paljon, joten ei sitä voi noinkaan selitellä. - T-sport
Hessu kirjoitti:
Luepas ne ADAC:n tilastot tarkemmin:mm. rengasrikon takia tieltä poimitut autot ovat mukana yhdenvertaisina. Mitä nuo luvut sitten eriteltynä pitävät sisällään emme tiedä, joten kukin voi tulkita niitä juuri niin kuin haluaa. Toiseksi:Clio/twingo-mallit on yhdistetty samaksi luokaksi.
ja siinähän sitä katkeruutta tuli.....
Kiitos tää riittää mulle tältäosin.
Meen takasin jatkamaan oikeita töitä, ja jatka säkin.
Voi olla, että kohta tuun hakemaan hampurilaisen sun duunipaikaltas :) - Hessu
heh heh kirjoitti:
Meinaatko, että juuri Relluissa on keskimäärin enemmän rengasrikkoja kuin Toyotassa ja siksi rellut ovat olleet jo vuosia ko. listalla eniten tielle jättäneiden autojen joukossa?
Eiköhän noita rengasrikkoja satu molemmille merkeille keskimäärin ihan yhtä paljon, joten ei sitä voi noinkaan selitellä.ja siksi se onkin otettava hyvin tulkinnanvaraisena aineistona.
- patonki
Hessu kirjoitti:
ja siksi se onkin otettava hyvin tulkinnanvaraisena aineistona.
...jos olisi, rellun tilanne olisi vieläkin pimeämpi!
- Hessu
T-sport kirjoitti:
ja siinähän sitä katkeruutta tuli.....
Kiitos tää riittää mulle tältäosin.
Meen takasin jatkamaan oikeita töitä, ja jatka säkin.
Voi olla, että kohta tuun hakemaan hampurilaisen sun duunipaikaltas :)Myyn jäätelöä kaivopuiston kioskissa!!! ps. -91 mallinen Clioni on silmätikkunani aina parkissa.
- ???
T-sport kirjoitti:
Eipä rellulla muutenkaan tuossa ikäluokassa hyvin mene: Megane/Scenic pitää kärkisijoja Fiatin ja Roverin kanssa omassa kokoluokassaan. Ja Clio löytyy kärjestä pikkuautoluokassa Skodan ja Fiatin kanssa. Ja lähes ylivoimaisella enemmistöllä rellun tila-auto Espace johtaa tila-autoluokkaa.Kuten olen jo aiemmin maininnut, en aio autoa pitää kolmea vuotta enempää. Mitä sen jälkeen tapahtuukin on minulle yksi ja sama...
Jos joku sitten joutuukin ajelemaan käytetyillä, olkoon viat heidän murheensa. Noille ADACin tilastoille en kovin paljoa painoarvoa anna, kun tiedän (kuten varmasti sinäkin) saksalaisen ja suomalaisen ajoympäristön erot (vapaat nopeudet yms.) Huomasithan myös, että tilastoissa puhutaan 4-6 vuotiaista autoista, ei uusista. Esim. Cliosta on neljässä vuodessa tullut jo kaksi uutta mallia... - Hessu
Hessu kirjoitti:
Myyn jäätelöä kaivopuiston kioskissa!!! ps. -91 mallinen Clioni on silmätikkunani aina parkissa.
Näköjään joku otti herneen nenäänsä Toyotan puolesta, koska lapsellisuuttaan kirjoitteli minun nimimerkilläni. Arvostan, että kirjoittajat vastaavat reilusti nettikettiä noudattaen.Vaikka olisikin eri mieltä asioista.
- jaa.
??? kirjoitti:
Kuten olen jo aiemmin maininnut, en aio autoa pitää kolmea vuotta enempää. Mitä sen jälkeen tapahtuukin on minulle yksi ja sama...
Jos joku sitten joutuukin ajelemaan käytetyillä, olkoon viat heidän murheensa. Noille ADACin tilastoille en kovin paljoa painoarvoa anna, kun tiedän (kuten varmasti sinäkin) saksalaisen ja suomalaisen ajoympäristön erot (vapaat nopeudet yms.) Huomasithan myös, että tilastoissa puhutaan 4-6 vuotiaista autoista, ei uusista. Esim. Cliosta on neljässä vuodessa tullut jo kaksi uutta mallia...se, että ADACin tilastoissa EI ole otettu huomioon myyntimääriä. Ja tunnetusti japseja ei löydy muistaakseni 15 eniten myydyn auton listalta. Tästä syystä ei voi paljon laittaa painoarvoa ko. tilastolle muissa tapauksissa kuin verrattaessa suunnilleen yhtä paljon myytyjä autoja. Japsi-provokaattorit vain eivät sitä ymmärrä. Lapsia kun ovat, eivätkä saksaa ymmärrä...
- jaa.
Da Lech Mob kirjoitti:
Mieshän vääntää täällä jo itkua.
Vai et laske jenkkejä tai Japania maailmaan :)
Kyllä on pojulta tainnu jäädä noi maantiedontunnit käymättä koulussa.
Onneksi olkoon jos SÄ et laske niitä maailmaan... kaikki muuthan laskee, joten sun mielipiteelläs ei paljoa merkitystä oo.
Get a life ja mee kommetoimaan vaikka Opel-osastolle.subaru on maailman paras auto! Se on ollut jo vuosia Islannin eniten myyty auto! Ei siellä tojoilla tai hontilla pärjää puhumattakaan volskeista tai muista euroista. Tai sitten tojo corolla jota myydään mosanbikissa eniten. Vaikea vain valita minkä maan tilastojen mukaan sitä autonsa ostaisi... Missä maassa on viksuimmat autoilijat? Siitähän sen tietäisi minkä ostaa....:)
- Hessu
Itseasissa kirjoitti:
Itseasissa Toyota ei ole Suomen mainostetuimpia autoja ja mm. vuonna 2000 VW mainosti selkesäti eniten omia autojaan. Ja onhan lähes jokaisessa TM:ssä Renaultin mainos. Mielestäni juuri Clio mainostetaan todella paljon ja ko. autojen mainostamisella ei voi selittää myyntilukuja Suomessa.
Toyotan myyntiluvut perustuvat Suomessa perinteeseen hyvin pitkälti. Ja jos ollaan rehellisiä, Yaris on ollut erittäin agressiivisen mainoskampanjan kohteena lehdissä, radiossa, TV:ssa. Toisaalta ymmärrän mainonnan agressiivisuuden, onhan Fiat Punto myynyt erinomaisesti Suomessa ja kilpailu pikkuautomarkkinoilla kiristyy entisestään C 3:n ja Fiestan myynnin alkaessa.
- Ilkka
T-sport kirjoitti:
Eipä rellulla muutenkaan tuossa ikäluokassa hyvin mene: Megane/Scenic pitää kärkisijoja Fiatin ja Roverin kanssa omassa kokoluokassaan. Ja Clio löytyy kärjestä pikkuautoluokassa Skodan ja Fiatin kanssa. Ja lähes ylivoimaisella enemmistöllä rellun tila-auto Espace johtaa tila-autoluokkaa.Nyt sitten alkoi katkeroituneen toitsupoitsun vikatilitys ;)
- Ilkka
T-sport kirjoitti:
No mikset "ota"? :)
Kaunaa en kanna, auto nyt vaan sattuu olemaan mielestäni yksi surkeimmista merkeistä... heti citikan jälkeen.
T:Kokemusta onJaa, kukahan vaan voi sanoa toi-otostaosta ihan samalla perusteella kokemusta on "kaverin tojosta räjähti koko moottori" ompas paska auto. ;)
- opel ongelma
Tässäpä elävä varoittava esimerkki! Siis joka kerta tehdään sama virhe kun ostetaan uusi auto...
Ei ole varaa isompaan moottoriin!!!! Vähäjärkinenkin älyää että 1.3 ON tehoton ja syö bensaa kun sitä joutuu "kengittämään" Enemmän.
kaikki on tietysti suhteessa auton omaan painoon ja paljon on tavaraa kyydissä, kaikista järkevintä on ostaa vähän vanhempi isommalla moottorilla ja siinä ei myöskään ole noita uutuusvikoja (mukaanlukien pompottavat jousitukset, nitinät ja natinat) Mutta näihin muihinhan ei voi vaikuttaa ellei osta recaron penkkisarjaa... Mutta voih!! HINTA... - pege
Ostin myös vuosi sitten Yaris 1.3 ja olen ollut tosi tyytyväinen. Täydellistä autoa en tavoittelekaan, vaan mukavaa käyttöautoa, joka on vielä makean näköinen ja nautittava ajaa. Kun vertaa muihin vastaavan kokoluokan autoihin, eihän niitä voi edes verrata.. kaameita ajopelejä.
Tämä on tietysti täysin makuasia, joten mielipiteeni on puolueellinen. Mutta kokemukseni perusteella, voin suosittella kaikille Yarista!- x
Kyllä Yaris on oiva auto kaupunkiajoon ja hyvin on tähän asti pelannut!
- Z
Jos ostaa jonkun yariksen tapaisen koppimopon, ei kai sitä voi odottaa, että se olisi joku 120 - 150 kW:n Saab, Volvo tai BMW! Kyllä Yaris on hintaisekseen ihan sopiva kinneri.
- Eriksson
Ihmettelen tuota lausetta, että Yarikseen verrattuna muut saman kokoluokan autot olisivat kaameita ajopelejä. Miksi sanot noin? Epäilen suuresti, että et ole ajanut viime aikoina tulleita malleja muilta merkeiltä. Koeaja esim. uusi Polo, Clio, C 3, Punto, Corsa tai tuleva Fiesta. Ajettavuudeltaan ne kaikki ovat parempia kuin Yaris, etenkin maantieajossa. Kaupunkiajossa Yaris on ihan mukava pyöriteltävä, mutta annas olla kun mennään maantienopeuksiin, Yariksen pikkuautomaisuus korostuu. Laadussa Yaris on samalla viivalla, mutta tällä hetkellä Yaris kaipaisi jo vähintään jonkinlaista uudistamista.
- Hessu
Eriksson kirjoitti:
Ihmettelen tuota lausetta, että Yarikseen verrattuna muut saman kokoluokan autot olisivat kaameita ajopelejä. Miksi sanot noin? Epäilen suuresti, että et ole ajanut viime aikoina tulleita malleja muilta merkeiltä. Koeaja esim. uusi Polo, Clio, C 3, Punto, Corsa tai tuleva Fiesta. Ajettavuudeltaan ne kaikki ovat parempia kuin Yaris, etenkin maantieajossa. Kaupunkiajossa Yaris on ihan mukava pyöriteltävä, mutta annas olla kun mennään maantienopeuksiin, Yariksen pikkuautomaisuus korostuu. Laadussa Yaris on samalla viivalla, mutta tällä hetkellä Yaris kaipaisi jo vähintään jonkinlaista uudistamista.
ainakin vuoteen 2005 asti joutuu odottelemaan uutta yarista. toisaalta yaris on edelleen ylivoimaisesti modernein auto kokoluokassaa, mutta sehän johtuu japanilaisten ylivertaisuudesta autojen suunnittelussa. yariksestahan lähti buumi rakentaa korkeampia kaupunkiautoja ja nyt kaikki pikku hiljaa seuraavat perässä. minulle ei ainakaan kakkosautoa hankkiessa ole mitään merkitystä auton sisämelulla, sillä nämä yarikset, cliot, polot, 206... ovat tarkoitettuja lähes pelkästään kaupunkiajoon. polossa ja cliossa on ainakin normaalikokoiselle ihmiselle penkit liian kovat, ilmeisesti pitäisi olla tukeva pömppömaha, ennenkuin istuin hieman joustaisi ja saisi sivuttaistukea. yriksesta löytyy lisäksi muunneltavuutta, kuten kiskoilla liikkuva takapenkki ja näin saa esim. koiralle mukavan kuljetustilan takaboksiin. totta on se, että yariksen laatu hieman heikkenee kun autoja kootaan ranskalaisvoimin ja clion laatua on saatu paranemaan nissanin yhteistyön vuoksi. mutta autoa hankkiessa on hyvä muistaa, että ranskalaiset ovat aina ranskalaisia, sähkövikoja...
- ???
Hessu kirjoitti:
ainakin vuoteen 2005 asti joutuu odottelemaan uutta yarista. toisaalta yaris on edelleen ylivoimaisesti modernein auto kokoluokassaa, mutta sehän johtuu japanilaisten ylivertaisuudesta autojen suunnittelussa. yariksestahan lähti buumi rakentaa korkeampia kaupunkiautoja ja nyt kaikki pikku hiljaa seuraavat perässä. minulle ei ainakaan kakkosautoa hankkiessa ole mitään merkitystä auton sisämelulla, sillä nämä yarikset, cliot, polot, 206... ovat tarkoitettuja lähes pelkästään kaupunkiajoon. polossa ja cliossa on ainakin normaalikokoiselle ihmiselle penkit liian kovat, ilmeisesti pitäisi olla tukeva pömppömaha, ennenkuin istuin hieman joustaisi ja saisi sivuttaistukea. yriksesta löytyy lisäksi muunneltavuutta, kuten kiskoilla liikkuva takapenkki ja näin saa esim. koiralle mukavan kuljetustilan takaboksiin. totta on se, että yariksen laatu hieman heikkenee kun autoja kootaan ranskalaisvoimin ja clion laatua on saatu paranemaan nissanin yhteistyön vuoksi. mutta autoa hankkiessa on hyvä muistaa, että ranskalaiset ovat aina ranskalaisia, sähkövikoja...
tuo modernius ilmenee? Tarkoitatko mahdollisesti VVT-i tekniikkaa? Mitä merkittävää etua tuosta tekniikasta on esim. T-Sportin koneelle. (kuten myös 1.3) Aikaisempia keskusteluja seurattuani ei ainakaan kulutuspuoli ansaitse kovinkaan suuria kehuja.
Clion sporttipenkeissä on kyllä loistavasti sivuttaistukea ja onhan siinä lisäksi säädettävä ristiseläntuki. Sivutukeahan ei tunnetusti penkin joustamisella saada aikaan. Mitä Polon istuimiin tulee, ovat ne selkeästi parhaat pikkuautoluokassa, harmi vaan, että muu auto ympärillä on niin kallis. Yariksessa penkin muotoilu on lievästi sanoen ihmeellinen, ainakin yli 180 senttiselle. Yariksen takapenkin liuku tosiaan tuo lisää tavaratilaa, mutta vastaavasti syö takajalkatilan olemattomiin.
Mitä sähkövikoihin tulee, lue yariksen käyttötesti Tuulilasista...
Kerro ihmeessä lisää Yariksen moderniudesta. - Sakke
Hessu kirjoitti:
Mitkä ihmeen sähköviat? Uusissa ranskalaisissahan käytetään CAN-väyliä hyväksi, joten sähköviatkin ovat vähentyneet olennaisesti. Vanha maine edelleen tuntuu rasittavan ranskalaisia autoja vaikka siihen ei enää ole syytä. Laatu on aivan eri luokkaa kuin esim. 1990-luvun puolivälin autoissa.
Valitit Clion penkeistä, omasta mielestäni ne ovat sopivan tukevat verrattuna moneen entisajan ranskalaiseen. Ainakin itselle penkki on ollut aivan passeli(painokaan ei ole ongelma). Makuasiahan penkki on aina, toinen tykkää pehmeästä, toinen kovemmasta. Pitemmällä matkalla ei ole esiintynyt puutumisilmiötä, mitä löysemmissä penkeissä helposti ilmenee.
Tuosta Yariksen moderniudesta voisi olla montaa mieltä, sillä autohan on ollut markkinoilla jo vuodesta 1999 lähtien eli nelisen vuotta. Suurempia muutoksia ei ole tehty, joten ajan hammas on purrut Yarikseenkin. Muilla mallit ovat monilta osilta jo uudemman aikakauden tuotteita ja se näkyy ominaisuuksissa, tekniikassa ja varustelussa. - Hessu
??? kirjoitti:
tuo modernius ilmenee? Tarkoitatko mahdollisesti VVT-i tekniikkaa? Mitä merkittävää etua tuosta tekniikasta on esim. T-Sportin koneelle. (kuten myös 1.3) Aikaisempia keskusteluja seurattuani ei ainakaan kulutuspuoli ansaitse kovinkaan suuria kehuja.
Clion sporttipenkeissä on kyllä loistavasti sivuttaistukea ja onhan siinä lisäksi säädettävä ristiseläntuki. Sivutukeahan ei tunnetusti penkin joustamisella saada aikaan. Mitä Polon istuimiin tulee, ovat ne selkeästi parhaat pikkuautoluokassa, harmi vaan, että muu auto ympärillä on niin kallis. Yariksessa penkin muotoilu on lievästi sanoen ihmeellinen, ainakin yli 180 senttiselle. Yariksen takapenkin liuku tosiaan tuo lisää tavaratilaa, mutta vastaavasti syö takajalkatilan olemattomiin.
Mitä sähkövikoihin tulee, lue yariksen käyttötesti Tuulilasista...
Kerro ihmeessä lisää Yariksen moderniudesta.taidat verrata clion sporttipenkkiä yariksen peruspenkkiin, joka ei kovin kehuttava ole toisin kuin t sport penkki. ilmeisesti sinun kropassasi on polkkakahvat, mikäli saat kivikovista polon penkeistä tukea. penkki kun joustaa, niin uppoat mukavasti penkin sisään ja se muotoutuu vartaloasi myöten.
palkitusta VVT-i tekniikasta sen verran, että harvasta alle 1000 kuutioisesta moottorista saadaan 68 hevosvoimaa niinkin pienellä kulutuksella kuin toyota sen tekee. onhan se palkittua moottoritekniikkaa jo vuodelta 1999. pian muiden seuratessa perässä pienemmätkin toyotat saavat kehittyneemmän VVTL-i moottorit.
harvoin tosiaan tulee näissä kauppakasseissa ketään kyydittyä takapenkillä, joten liikkuva takapenkki on loistava, kuten tiedät varmaankin, että twingossakin on.
kyllä ne ranskalaiset autot ovat edelleen pelastus autokorjaamoille. joka toisessa cliossa näyttäisi olevan se perus vilkkuvika, kun laittaa vilkun päälle niin jarruvalot ja vilkut himmenevät ja kaikki vilkkuvat miten sattuu. - ???
Hessu kirjoitti:
taidat verrata clion sporttipenkkiä yariksen peruspenkkiin, joka ei kovin kehuttava ole toisin kuin t sport penkki. ilmeisesti sinun kropassasi on polkkakahvat, mikäli saat kivikovista polon penkeistä tukea. penkki kun joustaa, niin uppoat mukavasti penkin sisään ja se muotoutuu vartaloasi myöten.
palkitusta VVT-i tekniikasta sen verran, että harvasta alle 1000 kuutioisesta moottorista saadaan 68 hevosvoimaa niinkin pienellä kulutuksella kuin toyota sen tekee. onhan se palkittua moottoritekniikkaa jo vuodelta 1999. pian muiden seuratessa perässä pienemmätkin toyotat saavat kehittyneemmän VVTL-i moottorit.
harvoin tosiaan tulee näissä kauppakasseissa ketään kyydittyä takapenkillä, joten liikkuva takapenkki on loistava, kuten tiedät varmaankin, että twingossakin on.
kyllä ne ranskalaiset autot ovat edelleen pelastus autokorjaamoille. joka toisessa cliossa näyttäisi olevan se perus vilkkuvika, kun laittaa vilkun päälle niin jarruvalot ja vilkut himmenevät ja kaikki vilkkuvat miten sattuu.Mites VVT-i tekniikka auttaa T-Sportissa? Yli 7 litran kulutuslukemia en omalla 1.6 Cliollani ole saanut aikaan kuin ihan kovimmilla pakkasilla, ja lyijyjalkaisuus on sukuvika.
Entäs sitten teho/vääntö? Yaris: 106hv/~145Nm, Clio 107hv/~148Nm. Onhan noissa iskutilavuuksissa desin ero, muttamutta. Jos VVT mahdollistaakin pienemmän koneen, mitä modernia siinä on jos kulutus samalla nousee litran sataselle. Cliossa on huomattavasti vääntävämpi kone alakierroksilla, ja T-Sportiakin olen yhden viikon ajanut.
Et vieläkään ole tuonut esiin mitään erityisen modernia Yariksessa... Cliossa on jo vakiona 60 litraan enemmän tavaratilaa, ilman siirtyvää penkkiä. Oikeinko olet tilastoinut nuo vilkkuvikaiset Cliot, ettei vaan olisi yksi ja sama auto tullut useamman kerran vastaan. :) - Hessu
Sakke kirjoitti:
Mitkä ihmeen sähköviat? Uusissa ranskalaisissahan käytetään CAN-väyliä hyväksi, joten sähköviatkin ovat vähentyneet olennaisesti. Vanha maine edelleen tuntuu rasittavan ranskalaisia autoja vaikka siihen ei enää ole syytä. Laatu on aivan eri luokkaa kuin esim. 1990-luvun puolivälin autoissa.
Valitit Clion penkeistä, omasta mielestäni ne ovat sopivan tukevat verrattuna moneen entisajan ranskalaiseen. Ainakin itselle penkki on ollut aivan passeli(painokaan ei ole ongelma). Makuasiahan penkki on aina, toinen tykkää pehmeästä, toinen kovemmasta. Pitemmällä matkalla ei ole esiintynyt puutumisilmiötä, mitä löysemmissä penkeissä helposti ilmenee.
Tuosta Yariksen moderniudesta voisi olla montaa mieltä, sillä autohan on ollut markkinoilla jo vuodesta 1999 lähtien eli nelisen vuotta. Suurempia muutoksia ei ole tehty, joten ajan hammas on purrut Yarikseenkin. Muilla mallit ovat monilta osilta jo uudemman aikakauden tuotteita ja se näkyy ominaisuuksissa, tekniikassa ja varustelussa.varusteluhan on aina tehtaan ja maahantuojan välinen asia. sama auto voi siis olla paremmin varusteltu jossakin toisessa maassa. millaisia ovat uudemman aikakauden ominaisuudet ja tekniikka? renaultissa se ei varmasti ole modernimpaa toyotaan nähden. joko niistä rellun työntötankokoneista on päästy eroon? yaris on muuten ollut markkinoilla onnistuneena pakettina vasta kuukauden yli kolme vuotta. eiköhän tilastot toyotan luotettavuudesta puhu puolestaan, kuten tyytyväiset asiakkaat, jotka hankkivat toyotan jälkeen uuden toyotan. toyotat olivat laadukkaita 90-luvun puolella, kuten rellut eivät sinunkaan mielestäsi. toivottavasti et kymmenen vuoden päästä sano, että renaultit ovat laadukkaita 2005 vuodesta lähtien!
- Sakke
Hessu kirjoitti:
varusteluhan on aina tehtaan ja maahantuojan välinen asia. sama auto voi siis olla paremmin varusteltu jossakin toisessa maassa. millaisia ovat uudemman aikakauden ominaisuudet ja tekniikka? renaultissa se ei varmasti ole modernimpaa toyotaan nähden. joko niistä rellun työntötankokoneista on päästy eroon? yaris on muuten ollut markkinoilla onnistuneena pakettina vasta kuukauden yli kolme vuotta. eiköhän tilastot toyotan luotettavuudesta puhu puolestaan, kuten tyytyväiset asiakkaat, jotka hankkivat toyotan jälkeen uuden toyotan. toyotat olivat laadukkaita 90-luvun puolella, kuten rellut eivät sinunkaan mielestäsi. toivottavasti et kymmenen vuoden päästä sano, että renaultit ovat laadukkaita 2005 vuodesta lähtien!
Cliossakin siirryttiin viime vuoden malliuudistuksen myötä 1.2 (55kW)- moottoreista alkaen 16 V-moottoreihin. Hyvin nykyaikaisia ja polttoainetaloudellisia moottoreita kukin. Nuo Cliota koskevat mielipiteesi näyttävät perustuvan pääosin mutu-tietoon, ei koettuun ja havaittuun. Olisi helpompi kommentoida,jos olisimme samalla viivalla mm. ajokokemusten kanssa.
- Hessu
Sakke kirjoitti:
Cliossakin siirryttiin viime vuoden malliuudistuksen myötä 1.2 (55kW)- moottoreista alkaen 16 V-moottoreihin. Hyvin nykyaikaisia ja polttoainetaloudellisia moottoreita kukin. Nuo Cliota koskevat mielipiteesi näyttävät perustuvan pääosin mutu-tietoon, ei koettuun ja havaittuun. Olisi helpompi kommentoida,jos olisimme samalla viivalla mm. ajokokemusten kanssa.
olisi tosiaan mukavampi keskustella mikäli ottaisit ne sini-valko-punaiset rellulasisi pois otsalta. ei ne renaultit nyt niin loistavia ole. sinun tietosi tuntuvat perustuvan aivopesuun "faijalla on renaul 17 ollu vuodesta -75..."
- ???
Hessu kirjoitti:
olisi tosiaan mukavampi keskustella mikäli ottaisit ne sini-valko-punaiset rellulasisi pois otsalta. ei ne renaultit nyt niin loistavia ole. sinun tietosi tuntuvat perustuvan aivopesuun "faijalla on renaul 17 ollu vuodesta -75..."
itse olla se naapurin kateellinen kakara, joka sitä naapurin setän Rellua salaa ihailee... ;)
PS. Miksi et vastaa asiallisiin kysymyksiin? Mitä erikoista muutakuin villi kirjainyhdistelmä VVT-i tuo Yariksen 1.5 koneeseen. Löpö tuntuu ainakin maistuvan... - Sakke
Hessu kirjoitti:
Miksi väittelet jonkin auton paremmuudesta/huonoudesta/ominaisuuksista, jos et edes tunne koko merkkiä/mallia. Ei mallia voi pahemmin arvioida, jos ei ole edes ajanut kyseistä autoa. Jos tosiaan tietosi esim. Cliosta/Renaulteista perustuvat puhtaaseen mutu-tietoon, keskustelua on turha jatkaa. Omalla kohdalla Yaris on ´sentään tuttu monien työkeikkojen kautta(ajoa kaupungissa ja maanteillä tuhansia kilometrejä eri Yaris-malleilla). Ja uusi Clio sattuu olemaan henkilökohtaisesti käyttöautona.
Omasta autohistoriasta löytyy japseja sekä saksalaisia, joten vertailupohjaa muistakin merkeistä löytyy.
PS:. Isäpapalla ei ole Rellua vaan se kuuluisa Faijan BMW, joten sekään ei ole kommenttieni taustalla väittämässä mielipiteitä. Asialinjalla ja kokemuksella jatketaan, samaa toivoisin sinulta. - Da Lench Mob
??? kirjoitti:
itse olla se naapurin kateellinen kakara, joka sitä naapurin setän Rellua salaa ihailee... ;)
PS. Miksi et vastaa asiallisiin kysymyksiin? Mitä erikoista muutakuin villi kirjainyhdistelmä VVT-i tuo Yariksen 1.5 koneeseen. Löpö tuntuu ainakin maistuvan...Ei hyvää päivää....
Ootko useinkin laittanut löpöä bensa-autoihin?
Kannattas poju ensin selvitellä autoilun sanastoa ennenkuin rupeaa täällä elvistelemään. - ???
Da Lench Mob kirjoitti:
Ei hyvää päivää....
Kannattas poju ensin selvitellä autoilun sanastoa ennenkuin rupeaa täällä elvistelemään.anteeksi, menikö nyt kuskilta yhteenkuuluvuuden tunne, kun joku käytti meidän yhdessä keksimää nimeä väärälle aineelle?
Vastaisit joskus asiallisiin kysymyksiin, etkä toisarvoisiin asioihin. Ehkä voisit myös hellittää pikkuisen sitä pipon kuminauhaa, onhan sentään jo kohta kesä...
Tämä riittänee tästä aiheesta, palaa takaisin kun on asiaa. - jaa.
Da Lench Mob kirjoitti:
Ei hyvää päivää....
Kannattas poju ensin selvitellä autoilun sanastoa ennenkuin rupeaa täällä elvistelemään.Löpö on lämmityspölttoöljyä ja sitä ei käytetä autoissa.
- Juki
Jos on pakko ajella tollasilla pikkukiuluilla, niin on aika turha valittaa. Ei noilla satsauksilla voi saada hyvää menopeliä alle.
- Jore
Taidat olla joku tosi rikas...wau... kyllä täällä nyt kaikki ihailee sua.
toisinsanottuna oot köyhä mies joka ajelee fillarilla työmatkat ja elvistelee jollain chattipalstalla omistavansa ässämersun.
Get a life.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1351953
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.1261599Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial11496Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras871410- 321371
Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne1311179Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet501080- 241069
Lahkokasteen ja kristillisen kasteen erot
Raamatun mukaan Kristillisessä yhdessä kasteessa Jumala pesee ja puhdistaa ihmisen sydämen ja poistaa perisynnin kirouks4221011Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n66868