Kuka tietää syyn s80 2.4T:n nykimiseen tasakaasulla ajettaessa taajamanopeuksilla. Myös kevyesti kiihdytettäessä tuntuu välillä sama ilmiö. Kone kyllä käynnistyy ja toimii täysin ok mutta pienenä kauneusvirheenä tuo oireilu on. Volvo-huollossa asiaa tiedustellessani ihmettelivät vian olevan aivan outo vaikka kyseinen nykiminen taitaa ainakin s80:ssä olla tyyppivika esimerkiksi Helsingin Sanomissa julkaistun automerkkikohtaisen tyyppivikaluettelon perusteella.
s80 nykiminen
10
7546
Vastaukset
- niko
Mulla on 850 5t'ssä ihan sama ongelma, epämiellyttävää nykimistä. Mä luulen että yhtenä syytä vois olla automaatti-ilmastointi, joka kytkee kompuraa päälle ja pois. Huomaatko tuon ilmiön myös auton käydessä tyhjäkäynnillä?
Toinen syy, jonka olen täällä joskus lukenut on tyhjäkäyntisuutin. Ehkä joku asiantuntevampi voi kertoa tarkemmin.- s80-mies
Sama ilmiö on myös tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuuluu naksahdus ja samalla koneen käynti muuttuu.
- Dave_From_Sheffield
s80-mies kirjoitti:
Sama ilmiö on myös tyhjäkäynnillä. Konehuoneesta kuuluu naksahdus ja samalla koneen käynti muuttuu.
No tuota naksumista kuuluu S 80:ssä meikäläiselläkin tyhjäkäynnillä joskus mutta nykimistä ei ole ollut.
- teeviitonen
On täysin normaalia että ilmastoinnin kopressorin käynnistyminen/sammuminen aiheuttaa pikku nykäisyn. ja on normaalia että kompura on päällä muutaman sekunnnin kerrallaan. Jos sitä tapahtuu taukoamatta niin ilmastointineste alkaa olla lisäystarpeesse.
Kaasuläppäkotelot likaantuvat muutaman kymppitonnin välein ja ainakin itselläni sen puhdistaminen lopetti nykimisen jota esiintyi vaikka ilmastointi ei edes ollut päällä.- s80-mies
Tuo kaasuläppäkotelojuttu täytyy tarkastaa. Tein tänään testin ilmastointi sekä päällä että pois ja nykimistä esiintyi molemmilla tavoilla.Näin ollen siellä saattaisi ollakin jotain.Kiitos vinkistä, teeviitonen.
- Miksa
Hei,
Luin jostain, että nykimistä aiheuttaa ruiskutusjärjestelmässä oleva vika ja että se korjaantuisi vain ruiskutusjärjestelmän vaihdolla. Itsellä 1999 S80 2.4 125kw ja sama 'vika'. Jenkeissä on ilmeisesti ~300000 autoa, joissa tuo vika on. Volvo on korjannut muistaakseni ~30000 auton ruiskutusjärjestelmän. Harmi vaan kun en muista mistä luin jutun, kiinnostaa itseänikin. - syy
että biokaasu on erilaatuista, ota samasta säiliöstä aina.
- s80-mies
Eipä ole meitsin volvo noin eksoottisella polttoaineella kulkeva.
Ja näinhän se on että asialliseen kysymykseen tulee aina myös tämäntyyppisiä vastauksia.
Kiitokset vaan kaikille vastanneille.
- AnonyymiUUSI
Loppui nykiminen 2.4 b kun avasin puolia suojaavan muovikannen. Oli päässyt öljyä sytytysjohtojen sekaan. Eristelin teipillä niitä ja kas vaan.
- AnonyymiUUSI
Kiitos upeasta vinkistä. 20 vuotta tuota odotin ja nyt voin kokeilla toimiiko minun autoni kohdalla tuo mahtava korjaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sua j-mies!
Enkä oikeesti ymmärrä miksi. Eihän me tunneta ees kovin hyvin. Mut haluaisin sun kanssa jotain säätöä sit kai vaan 🫦585616Voi itku! Sanna Marinilla EI OLLUT mitään tekemistä jäänmurtajakauppojen kanssa
Miten tässä näin kävi? Sanna-kultti paniikissa.1804564En välttämättä koskaan aikaisemmin tosissani uskonut mihinkään sielunkumppanuuteen ym
Ennen kuin tapasin sinut. Oudointahan tässä on että ollaan tiedetty toisemme kuitenkin vuosia ja enemmän vuosia, mutta v164062Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k523584- 513541
- 753315
- 113211
- 312759
Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia332360- 462317