Ihmettelen...

Stella

Ihmettelen todella että miten pienellä budjetilla ihmiset kihlasormuksia ostavat! Itse en alle 1000 eurolla löytänyt minkäänlaista hienoa kotimaista muotoilua olevaa sormusta...
Enkä muutenkaan olisi halunut että sulho olisi tullut kosimaan jollain halvalla renkaalla joka jo kuluisikin pois muutamassa vuodessa... Mutta ehkä monet ajatteleekin ettei sen kihlasormuksen loppuelämää tarvitse kestää? ainakin jos budjetti on alle 200euroa?!

20

3718

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Appu

      Sai mummin kihla- ja vihkisormuksen perinnöksi. olivat olleet halvimmat mahdolliset aikoinaan, ohuet keltakultaiset rinkulat. Hyvin kestivät koko 57 avioliittovuoden (ja 5 vuoden lesleyden ajan) ja liittokin oli kuulemma hyvä. Ei se taida olla niistä sormuksista kiinni. Minusta taas olisi tyhmää pistää tonni (50% meidän talouden kuukauden tuloista) koruun, jonka tehtävä on symbolinen. Sormushan ei kihlausta tee. Mutta kukin tyylillään, jos on rahaa niin saahan sitä käyttää. Tuo iänikuinen lässytys halpiskihlojen huonoudesta (teinikihlat, eihän sen tarttekaan kestää jne...) alkaa vain ottaa pannuun. Ja ei kai se liitto siihen lopu, vaikka sormus kuluisikin?

    • Laikku

      Lue Kosiminen ja kihlat palstalla vieti "Halpiskihlat".

      Ihmettele kuule ihan rauhassa jos se todellakin ihmetyttää sinua niin suuresti.
      On se ihmeellistä miten paljon ihmisiä ihmetyttää muiden kihlasormukset!

    • voi kestää

      Kaikilla ei ole varaa laittaa 1000 euroa tai enemmän kihlasormukseen ja jos häätkin on lyhyen ajan kuluttua niin sitten vielä toista tai enemmän vihkisormukseen. En tiedä onko aiemmin tehty parempia halpoja sormuksia, mutta kultaiset sileät "tavallisen näköiset" sormukset (kihla ja vihki) on kestänyt vanhemmillani n. 33 vuotta. Vielä on tietysti varmaan kestettävää, mutta toistaiseksi niissä ei ole mitään vikaa. Ja vähentääkö hieno muotoilu kulumista...?

      Kukin ostaa sellaisen sormuksen mistä tykkää ja mihin on varaa. Tärkeämpi kuitenkin, että se avioliitto kestää sen loppuelämän.

    • Hmm

      Stellalla on PMS-aika tai muuten vain piikki varpaan kynnen alla, kun pitää nyt ihan väkisin provottaa. Mä en ainakaan 1000 euroa olisi halunnut pistää sormukseeni, vaikka rahasta ja sen riittävyydestä ei ollut todellakaan kyse. Kyllä varoissaan oleva ihminenkin voi pitää jotakin ostosta kalliina varallisuudestaan huolimatta. Meillä siis näin: kumpikaan meistä ei ollut koskaan pitänyt sormuksia ennen kihlautumistamme ja molemmilla oli pienet ennakkoluulot, et totutaanko edes pitämään niitä. Olisi ollut täysin idioottia ostaa jotakin massiivista ja kallista yms, kun kaikkein parhaimmalta, laajan kokeilukierroksen(sekä hinnaltaan että tyyliltään) jälkeen, tottumattoman käteen tuntui perussormukset. Hinnaltaan valintamme ei ollut kallein vaihtoehto, muttei halvinkaan. Tyyli ja sen sopivuus minulle ja kihlatulleni oli kaikkein tärkein asia. Tyytyväisiä olemme molemmat edelleenkin niin sormukseen kuin kumppaniinkin. =)

      • Laikku

        näreet!


      • stella

        "rakkaudelle ei voi laittaa hintaa" toiset ymmärtää sen niin ja toiset päinvastoin :-)


      • Laíkku
        stella kirjoitti:

        "rakkaudelle ei voi laittaa hintaa" toiset ymmärtää sen niin ja toiset päinvastoin :-)

        Sinun mielestäsi rakkaudelle siis voi laittaa hinnan?


    • lehti

      Ihmettelen suuresti että katsot pelkästään hintaa sormusta ostaessa??? Meille tulee sormus josta pidin. Ei kaikki halua kauheaa timanttia sormeensa. Itse halusin sormuksen joka on käytännöllinen ja helppo pitää. Hinta oli edullinen mutta se ei vaikuttanut päätökseeni.

      • Tuleva hääpari

        Sama täälä. Vihki sormuksella hintaa "huimat" 69€ ja kaikkein kaunein oli. Kiviä löytyy viisi sydämen muotoisissa koloissa n_n Se on miun oma ja ihana sommus! Vaikka ois ollu ilmanen ni se on arvokkaimpia esineitäni!(tai kyllä se mulle ilmanen oli ku kihlattu päätti että hän haluaa sen ostaa ja maksaa)


    • ...

      Just joo... Saat ihmetellä ihan rauhassa. Mitä tähän nyt osaisi kommentoida... Onnea vaan sullekin! Sormushan se taas joillekin on ilmeisesti henki ja elämä...!

    • hyvät

      Kalevalan kihlasormuksia saa suht edullisesti, n.150e. kappale, tosi nättejä ja laadukkaita....

    • .........

      Ei ne sormukset välttämättä vain kulu pois, vaikka halvat olisivatkin. Eiköhän tuo ollut vähän liioittelua. Ja jos sitä pelkäät, niin hakkaa ihoosi tatuointi, ei varmasti kulu pois ennen maatumista.

    • Makuasioita

      Mistä siis nyt on kyse? Siitä hinnasta vai että mikään halpa ei ole sinun mielestä hyvännäköinen vai ei kestä kauaa?

      Mitä jos halvalla saisikin hyvän? Kävisikö se sitten? Vai onko se hinta tärkein? Ja sulhon tietysti pitää maksaa sormukset? Nainen rakastaa vaikka ei sijoittaisi mieheen euroakaan vai mitä?

    • jooo

      Ai niin joo, sulle merkitsee vain sormus. Katsos kun joillekin se aviomies on tärkein, ei se rinkula sormessa. Pinnallinen ja kanamainen ämmä!

      Toivottavasti mies tajuaa lähtee tuosta suhteesta ja äkkiä!=)

    • Kihlattu

      Sä taidatkin juosta vaan rahan perässä ja naimisiinkin meet varmaan vaan sen takia. Mulle ainakin rakkaus merkitsee liitossa enemmän. Sillä tavalla saa kestävän ja ikuisen liiton! Rahalla ei saa rakkautta... Usko pois!!!

    • etelan risti

      Johan oli.. Meilla on perati hopeiset kihlasormukset, jotka maksoivat 48€/ kpl Kalevala korulla. Suomalaiset, kun ei olla suttu Suomessa. Muutaman kuukauden paasta kun mennaan naimisiin, vaihdetaan ne kultaisiin samanlaisiin joiden hinta on 200€/ kpl. Mitenkohan tama sinusta tekee jonkinlaista eroa minun ja sinun valille??? Sehan on nyt kuitenkin vain sormus.. Ainakin minulle, sinusta en tieda, on mies tarkeampi.

    • pinjami78

      Jaa.. Minun kihlani maksoi vanhassa rahassa muutaman satasen, enkä ole hetkeäkään harmitellut sen "halpuutta" - kalliimpaa en todellakaan halunnut.

      Mietin vain, hiukan ihmeissäni, että mihinhän rahasummiin olet mahtanut elämäsi aikana tottua, kun NOIN kallista kihlasormusta itsellesi haaveilet..?

      Sillä kun toisaalla luin erään morsiamen saavan 2000 euron arvoisen vihkisormuksen, en ymmärtänyt sitäkään - MIKSI YHTEEN KORUUN PITÄÄ SATSATA NIIN PALJON RAHAA?

      Itse siis menen vihille Kalevala-sormuksessa, eikä sekään ole sieltä kalliista päästä :-)

    • kihlautunut naikkonen

      Kihlauduimme viime kesänä kultaseni kanssa. Annoimme siis toisillemme lupauksen, että olemme menossa naimisiin. Se on se kihlaus, ei sormukset. Mies kuitenkin halusi perinteitä kunnioittaen meille rinkulat sormeen ja taidettiin reilu satanen maksaa kahdesta sormuksesta.

      Minulla on viimeisen vuoden aikana mennyt noin 1100 euroa ruokaan ja päivittäistavaroihin (saippua, terveyssiteet jne.). Mieluummin otin "halpissormuksen" ja olen edelleen hengissä, kuin että olisin heittänyt tonnin sormukseen ja kuukahtanut nälkään... sitä paitsi haluamani sormus ei maksanut sen enempää, ei varmaan olisi löytynyt mieleistäni (ohut, kultainen, sileä) tonnilla?

      • Tuleva hääpari

        Jep. Meillä kihlat makso yhteensä 96€ Eikä kaduta, kun malli ei ole se perinteinen puolipyöreä vaan persoonallisesti rihlattu. Kunnioitan ihmisiä jotka eivät ole materialisteja. Hienoa että jotkut vielä tuntevat ja tietävät kihlauksen tarkoituksen n_n


      • Sulho
        Tuleva hääpari kirjoitti:

        Jep. Meillä kihlat makso yhteensä 96€ Eikä kaduta, kun malli ei ole se perinteinen puolipyöreä vaan persoonallisesti rihlattu. Kunnioitan ihmisiä jotka eivät ole materialisteja. Hienoa että jotkut vielä tuntevat ja tietävät kihlauksen tarkoituksen n_n

        Ostin morsiamelle kihlasormukseksi timanttisormuksen hintaan 700€. Vihkisormukseen panostin hiukan enemmän. Maksoin 1.500€ sis.viisi timanttia ja valkokultaa. Todella kauniit yhdessä... :-)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1948
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      415
      1514
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1283
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1069
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      70
      1008
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      976
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      939
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      247
      906
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe