Pitkälle lomalle,

mutta minne?

Haluaisin lähteä Kreikkaan noin kuudeksi viikoksi syyskesällä. Mistä saisi pienen, edullisen vuokra- asunnon ja lennot kätevästi?

6

530

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weera

lennot saat Malevilta 216 euroa Ateenaan, kun pystyt jättään tilaukses vasta 14 vrk ennen lähtöä. Muistaakseni 3 tai 4 lentoa viikossa.
      ebookersin kautta voit jäljittää majoitusta, mutta ei kannata varata sitä kautta - kalliita.
      Tai riippuu tietty siitä paljonko sulla on tolloo käytettävissä. Elokuu on sitten kreikkalaisten oma lomakuukausi, että sillon on turha odottaa alennuksia majoituksesta, ne menee normaalihinnoilla paikallisillikin.
      Mutta esim. mukavan rantahuvilan voi saada 50 erkkiä/pv. Jossain hostellissa pääsee majoittumaan n. 10 eurolla pv, wc:t ja suihkut on yhteiskäyttösellaisia , miehille ja naisille omat.

• majoitus ei ongelma

Siis syyskuussa ei majoitus ole enää ongelma.
      Ja kun aikaa on, haluat varmaan saaristoon ja ehkä kierrellä useammasskin paikassa.

En etsisi netistä välttämättä mitään hotelleja tai vastaavia, paitsi Ateenasta ensi öiksi. Kelvollisten hotellien hintataso siellä ampuu suomalaisen tason yli.

Saarilla tuohon aikaan on jo runsas tarjonta vuokrattavista huoneista tai "studioista" joista voit itse valita. Sitäpaitsi hinnasta voi vähän tinkiäkin, kun lupaa olla vaikka viikon-pari samassa paikassa jos miellyttää. Näin pääsee edullisesti ja saa asua paikallisten seassa eikä missään tylsässä hotellissa!

Syksyn lentotarjouksia ei vielä kai näe netisrä. Malev on ollut edullinen, Budapestin kautta Ateenaan. Mutta niillä on myös suora lento, joka on Ateenassa aamuyön tunteina ja tuo ei oikein houkuta. Julkinen liikenne ei luultavasti pelaa vaan olet jo lentokentän ja keskustan välillä taksien varassa - ja Ateenan taksit ei ole hirveästi kehuja saaneet! Suosittelen suosiolla lentoja, jotka on Ateenassa iltapäivällä, vaikka vaihdon kautta. Muutaman kympin säästö lennoissa voi olla menetetty jo sillä taksireissulla ;-)

Itse lähden heinäkuussa Ateenaan SAS:illa Köpiksen kautta, lento 275 euroa.
      Thessaloniki on aivan varteenotettava vaihtoehto myös, Malevilla olen sinnekin pari kertaa mennyt. Kaupungista pääsee myös saarille tai vaikka Halkidikin niemimaan "sormiin". Kaupungista ehtii bussilla vielä illaksi johonkin pienempään kylään ja se on majoituksen ja miellyttävyyden kannalta pelkkää plussaa.

Kuukauden olen joskus Kreikan saaristossa viettänyt ja se oli kyllä upeata aikaa!

• molemmille

Hyviä ideoita! Ehkä kannattaisi olla viikko Ateenassa ja noin kuukausi jossain saarilla.
        Kauheasti en välitä rehata paikasta toiseen, haluaisin asettua aloilleni ja tutustua yhteen paikkakuntaan ja tavalliseen elämään kunnolla. Rahaa ei ole paljon eläkeläisellä, siksi etsin edullista vaihtoehtoa. Heti syyskuun alussa olisi kai paras lähteä.

• majoitus ei ongelma
        molemmille kirjoitti:

Hyviä ideoita! Ehkä kannattaisi olla viikko Ateenassa ja noin kuukausi jossain saarilla.
        Kauheasti en välitä rehata paikasta toiseen, haluaisin asettua aloilleni ja tutustua yhteen paikkakuntaan ja tavalliseen elämään kunnolla. Rahaa ei ole paljon eläkeläisellä, siksi etsin edullista vaihtoehtoa. Heti syyskuun alussa olisi kai paras lähteä.

Matkustusajankohtana saattaisi syyskuun puolivälistä kuukausi eteenpäin olla oikein hyvä. Nimittäin pelkoa palelemisesta ei tosiaankaan ole, vaan pikemminkin lämpötila laskee saaristossakin siedettävälle tasolle. Vesi on todella lämmintä ja muutama pilvinen päivä silloin tällöin tuntuu vain hyvältä. Yöt on lämpimiä. Sateita ei ole ennen loka/marraskuuta. Low Season alkaa suunnilleen lokakuun alussa ja sekin on silkkaa sästöä. Sitäpaitsi turisteja ei myöhemmin ole paljoakaan ja se tuntuu palvelussakin.

Itse buukkasin juuri Ateenasta hotellin muutamaksi päiväksi ja kannattaa harkita, onko viikko Ateenassa ok vai riittääkö lyhempikin oleskelu. Paremmat hotellit on kalliita, ja halvempien parin tähden paikkojen sijainti pitäisi tietää etukäteen. Ateenassa ei nimittäin melu lopu yölläkään ja nukkuakin pitäisi. Hintataso saarilla tuottaa Ateenan jälkeen yllätyksen majoituksen hinnan ja tason kuten myös muun elämisen edullisuuden suhteen. Ja kontrasti meluisaan suurkaupunkiin on valtava!

• majoitus ei ongelma kirjoitti:

Matkustusajankohtana saattaisi syyskuun puolivälistä kuukausi eteenpäin olla oikein hyvä. Nimittäin pelkoa palelemisesta ei tosiaankaan ole, vaan pikemminkin lämpötila laskee saaristossakin siedettävälle tasolle. Vesi on todella lämmintä ja muutama pilvinen päivä silloin tällöin tuntuu vain hyvältä. Yöt on lämpimiä. Sateita ei ole ennen loka/marraskuuta. Low Season alkaa suunnilleen lokakuun alussa ja sekin on silkkaa sästöä. Sitäpaitsi turisteja ei myöhemmin ole paljoakaan ja se tuntuu palvelussakin.

Itse buukkasin juuri Ateenasta hotellin muutamaksi päiväksi ja kannattaa harkita, onko viikko Ateenassa ok vai riittääkö lyhempikin oleskelu. Paremmat hotellit on kalliita, ja halvempien parin tähden paikkojen sijainti pitäisi tietää etukäteen. Ateenassa ei nimittäin melu lopu yölläkään ja nukkuakin pitäisi. Hintataso saarilla tuottaa Ateenan jälkeen yllätyksen majoituksen hinnan ja tason kuten myös muun elämisen edullisuuden suhteen. Ja kontrasti meluisaan suurkaupunkiin on valtava!

Kyllä low season ainakin saarilla alkaa jo syyskuun alusta. Majoitushinnat studiohuoneissa ovat 20-25€/huone/yö. Edullisimpiakin löytyy jos tinkii tasosta ja yksityisyydestä.

Syksy on todellakin parasta aikaa matkustaa Kreikan saarille, sää suosii, merivesi on lämmintä, ei ole ruuhkaa ja majoitus löytyy aina helposti.

Syyskuussa taas saarille, tällä kerralla kolmeksi viikoksi!

• tischka
        majoitus ei ongelma kirjoitti:

kannattaa lennoissa katsoa myös vaihtoehto et lentää ryan airilla italiaan ja sielt lautalla kreikkaan ei paha vaihtoehto eikä hyvällä tuurilla maksa juur mitään :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1797
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1608
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      49
      1144
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      44
      1020
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      939
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      866
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      46
      848
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      800
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      788
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      770
    Aihe