Pitkälle lomalle,

mutta minne?

Haluaisin lähteä Kreikkaan noin kuudeksi viikoksi syyskesällä. Mistä saisi pienen, edullisen vuokra- asunnon ja lennot kätevästi?

6

608

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • weera

      lennot saat Malevilta 216 euroa Ateenaan, kun pystyt jättään tilaukses vasta 14 vrk ennen lähtöä. Muistaakseni 3 tai 4 lentoa viikossa.
      ebookersin kautta voit jäljittää majoitusta, mutta ei kannata varata sitä kautta - kalliita.
      Tai riippuu tietty siitä paljonko sulla on tolloo käytettävissä. Elokuu on sitten kreikkalaisten oma lomakuukausi, että sillon on turha odottaa alennuksia majoituksesta, ne menee normaalihinnoilla paikallisillikin.
      Mutta esim. mukavan rantahuvilan voi saada 50 erkkiä/pv. Jossain hostellissa pääsee majoittumaan n. 10 eurolla pv, wc:t ja suihkut on yhteiskäyttösellaisia , miehille ja naisille omat.

    • majoitus ei ongelma

      Siis syyskuussa ei majoitus ole enää ongelma.
      Ja kun aikaa on, haluat varmaan saaristoon ja ehkä kierrellä useammasskin paikassa.

      En etsisi netistä välttämättä mitään hotelleja tai vastaavia, paitsi Ateenasta ensi öiksi. Kelvollisten hotellien hintataso siellä ampuu suomalaisen tason yli.

      Saarilla tuohon aikaan on jo runsas tarjonta vuokrattavista huoneista tai "studioista" joista voit itse valita. Sitäpaitsi hinnasta voi vähän tinkiäkin, kun lupaa olla vaikka viikon-pari samassa paikassa jos miellyttää. Näin pääsee edullisesti ja saa asua paikallisten seassa eikä missään tylsässä hotellissa!

      Syksyn lentotarjouksia ei vielä kai näe netisrä. Malev on ollut edullinen, Budapestin kautta Ateenaan. Mutta niillä on myös suora lento, joka on Ateenassa aamuyön tunteina ja tuo ei oikein houkuta. Julkinen liikenne ei luultavasti pelaa vaan olet jo lentokentän ja keskustan välillä taksien varassa - ja Ateenan taksit ei ole hirveästi kehuja saaneet! Suosittelen suosiolla lentoja, jotka on Ateenassa iltapäivällä, vaikka vaihdon kautta. Muutaman kympin säästö lennoissa voi olla menetetty jo sillä taksireissulla ;-)

      Itse lähden heinäkuussa Ateenaan SAS:illa Köpiksen kautta, lento 275 euroa.
      Thessaloniki on aivan varteenotettava vaihtoehto myös, Malevilla olen sinnekin pari kertaa mennyt. Kaupungista pääsee myös saarille tai vaikka Halkidikin niemimaan "sormiin". Kaupungista ehtii bussilla vielä illaksi johonkin pienempään kylään ja se on majoituksen ja miellyttävyyden kannalta pelkkää plussaa.

      Kuukauden olen joskus Kreikan saaristossa viettänyt ja se oli kyllä upeata aikaa!

      • molemmille

        Hyviä ideoita! Ehkä kannattaisi olla viikko Ateenassa ja noin kuukausi jossain saarilla.
        Kauheasti en välitä rehata paikasta toiseen, haluaisin asettua aloilleni ja tutustua yhteen paikkakuntaan ja tavalliseen elämään kunnolla. Rahaa ei ole paljon eläkeläisellä, siksi etsin edullista vaihtoehtoa. Heti syyskuun alussa olisi kai paras lähteä.


      • majoitus ei ongelma
        molemmille kirjoitti:

        Hyviä ideoita! Ehkä kannattaisi olla viikko Ateenassa ja noin kuukausi jossain saarilla.
        Kauheasti en välitä rehata paikasta toiseen, haluaisin asettua aloilleni ja tutustua yhteen paikkakuntaan ja tavalliseen elämään kunnolla. Rahaa ei ole paljon eläkeläisellä, siksi etsin edullista vaihtoehtoa. Heti syyskuun alussa olisi kai paras lähteä.

        Matkustusajankohtana saattaisi syyskuun puolivälistä kuukausi eteenpäin olla oikein hyvä. Nimittäin pelkoa palelemisesta ei tosiaankaan ole, vaan pikemminkin lämpötila laskee saaristossakin siedettävälle tasolle. Vesi on todella lämmintä ja muutama pilvinen päivä silloin tällöin tuntuu vain hyvältä. Yöt on lämpimiä. Sateita ei ole ennen loka/marraskuuta. Low Season alkaa suunnilleen lokakuun alussa ja sekin on silkkaa sästöä. Sitäpaitsi turisteja ei myöhemmin ole paljoakaan ja se tuntuu palvelussakin.

        Itse buukkasin juuri Ateenasta hotellin muutamaksi päiväksi ja kannattaa harkita, onko viikko Ateenassa ok vai riittääkö lyhempikin oleskelu. Paremmat hotellit on kalliita, ja halvempien parin tähden paikkojen sijainti pitäisi tietää etukäteen. Ateenassa ei nimittäin melu lopu yölläkään ja nukkuakin pitäisi. Hintataso saarilla tuottaa Ateenan jälkeen yllätyksen majoituksen hinnan ja tason kuten myös muun elämisen edullisuuden suhteen. Ja kontrasti meluisaan suurkaupunkiin on valtava!


      • majoitus ei ongelma kirjoitti:

        Matkustusajankohtana saattaisi syyskuun puolivälistä kuukausi eteenpäin olla oikein hyvä. Nimittäin pelkoa palelemisesta ei tosiaankaan ole, vaan pikemminkin lämpötila laskee saaristossakin siedettävälle tasolle. Vesi on todella lämmintä ja muutama pilvinen päivä silloin tällöin tuntuu vain hyvältä. Yöt on lämpimiä. Sateita ei ole ennen loka/marraskuuta. Low Season alkaa suunnilleen lokakuun alussa ja sekin on silkkaa sästöä. Sitäpaitsi turisteja ei myöhemmin ole paljoakaan ja se tuntuu palvelussakin.

        Itse buukkasin juuri Ateenasta hotellin muutamaksi päiväksi ja kannattaa harkita, onko viikko Ateenassa ok vai riittääkö lyhempikin oleskelu. Paremmat hotellit on kalliita, ja halvempien parin tähden paikkojen sijainti pitäisi tietää etukäteen. Ateenassa ei nimittäin melu lopu yölläkään ja nukkuakin pitäisi. Hintataso saarilla tuottaa Ateenan jälkeen yllätyksen majoituksen hinnan ja tason kuten myös muun elämisen edullisuuden suhteen. Ja kontrasti meluisaan suurkaupunkiin on valtava!

        Kyllä low season ainakin saarilla alkaa jo syyskuun alusta. Majoitushinnat studiohuoneissa ovat 20-25€/huone/yö. Edullisimpiakin löytyy jos tinkii tasosta ja yksityisyydestä.

        Syksy on todellakin parasta aikaa matkustaa Kreikan saarille, sää suosii, merivesi on lämmintä, ei ole ruuhkaa ja majoitus löytyy aina helposti.

        Syyskuussa taas saarille, tällä kerralla kolmeksi viikoksi!


      • tischka
        majoitus ei ongelma kirjoitti:

        Matkustusajankohtana saattaisi syyskuun puolivälistä kuukausi eteenpäin olla oikein hyvä. Nimittäin pelkoa palelemisesta ei tosiaankaan ole, vaan pikemminkin lämpötila laskee saaristossakin siedettävälle tasolle. Vesi on todella lämmintä ja muutama pilvinen päivä silloin tällöin tuntuu vain hyvältä. Yöt on lämpimiä. Sateita ei ole ennen loka/marraskuuta. Low Season alkaa suunnilleen lokakuun alussa ja sekin on silkkaa sästöä. Sitäpaitsi turisteja ei myöhemmin ole paljoakaan ja se tuntuu palvelussakin.

        Itse buukkasin juuri Ateenasta hotellin muutamaksi päiväksi ja kannattaa harkita, onko viikko Ateenassa ok vai riittääkö lyhempikin oleskelu. Paremmat hotellit on kalliita, ja halvempien parin tähden paikkojen sijainti pitäisi tietää etukäteen. Ateenassa ei nimittäin melu lopu yölläkään ja nukkuakin pitäisi. Hintataso saarilla tuottaa Ateenan jälkeen yllätyksen majoituksen hinnan ja tason kuten myös muun elämisen edullisuuden suhteen. Ja kontrasti meluisaan suurkaupunkiin on valtava!

        kannattaa lennoissa katsoa myös vaihtoehto et lentää ryan airilla italiaan ja sielt lautalla kreikkaan ei paha vaihtoehto eikä hyvällä tuurilla maksa juur mitään :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe