Turkulaiset on...

acm

Turkulaiset on juntteja, muka euroopan kansalaisia.haukutaan aina esim. stadilaisia, mut kuka oikeasti taitaa olla sisäänpäinkääntyneitä?kaikki vaan kävelee naamat alhaalla ja ei uskalleta esim.moikata vanhalle tutulle, jos se ei esim. moikkaa ensin, tai ei tunnista. miettikää!Missä on erikoiset raflat?? löytyy vaan rossoo ja heseä.. (nauraa).Olkaa oma itsenne ja nauttikaa, muuten turku kiva kaunis pikku kaupunki.

25

1823

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oma99

muutin pohjoisesta tänne turkuun ja turkulaiset eivät kyllä katso maahan vaan ovat nokka pystyssä.

se on valitettavaa. muuten ihan kiva paikka.

turkulaiset ovat ylpeitä ja jäykkiä.

• Valvoja

Ellei kiinnosta olla täällä.

• jep!

..juur turussa ja kahtottii ystävien kanssa ihme meinikiä turussa, mihnä oli kaik vaateliikkeet? luulis et siel ny olis jotakin.. ja muutenkin poppoo näytti tosi ilkeiltä ja itserakkailta. yhdyn mitä acm kirjoitti, et työ ootte ihmeellistä poppoota!!!

• blackmagictiger

PAIKKA JA ON SUOSIKKIKAUPUNKIEN LISTALLA SIJALLA 1. < 1.TURKU
        2.TAMPERE
        3.PORI
        4.RAUMA
        5.VAASA
        6.KOKKOLA
        7.MIKKELI
        8.KUOPIO
        9.VARKAUS
        10.KOUVOLA
        11.LOIMAA

• tuota

Oma ongelmani on kyllä se, että syntyperäisenä turkulaisena lähes kaikki vastaantulijat ovat tuttuja. Moikkaan, kun huomaan ja pystyn, mutta monasti ovat ajatukset ihan jossain muualla... Uudet tutut erityisesti kärsivät moikkalupuutteesta ja tietysti vanhatkin, joiden ulkonäkö on muuttunut.

Ja sitten tämä iänikuinen "emme ole puhuneet vuosikausiin, mutta morjenstetaan nyt kuitenkin". Välistä jää vanha tuttukin siis väliin ihan huomaamatta.

Erikoisia rafloja on huono pyrittää pienessä kaupungissa, kun ostovoima on melko heikkoa. Baareja sen sijaan Turussa tullaan katsomaan ihan (gasp!) Helsingistä asti...

Ja hei, me ollaan oma itsemme.

• niinvai

Miten voit sanoa, että Turussa AINA haukutaan stadia? Itse olen Turkulainen, ja käyn usein Helsingissä ja myös pidän Helsingistä. Jopa viimeksi SM-liigafinaaleissa kannatin Jokereita ja oikein paikan päällä. Ja tiedän monen kaverin myös pitävän Helsingistä ja muista kaupungeista. Helsingissä se siipi, joka ajattelee ja toimii niin, ettei kehäkolmosen ulkopuolella ole elämää, saa katsoa kyllä peiliin aivan samalla kun ne Turkulaiset, jotka moittivat muita kaupunkeja.

Ja mitä noihin persoonallisiin ravintoloihin tulee, niin niitähän ei Turussa ole: vai missä vanha torin vessa on tehty ravintolaksi, jonka teemana on vessa? Tai Koulu, jossa on ruokalistaa seinällä liitutaululla ja paikassa on historian luokkaa, kansliaa yms ja olutvalikoimassa paikan päällä tehtyä maisteria, opea, reksiä ja niin edelleen? Tai sitten sataa olutmerkkiä myyvä Pankki? Tai miten vaikkapa lehmä (myönnän, myös Tampereella on). Niin, eikä voi unohtaa sinänsä ihan tavallista pizzeriaa, Napolia. Sen henkilökunnan meininki on noteerattu myös mun ulkopaikkakuntalaisten kavereiden keskuudessa.

Ja on meillä kaikenlaisia ketjuja edustettuna, kuten Hesburger, McDonald's, RAX, Kotipizza, Subway, Rosso ja muuta sellaista, joita ei tietenkään löydy kuin Turusta! Vai mitä Helsinkiläiset, Porilaiset, Tamperelaiset, Espoolaiset, Vantaalaiset, Haminalaiset, Oululaiset, Vaasalaiset, Lappeenrantalaiset....?

• blackmagictiger

KYLL TURKUKI ON IHAN OK.MUTT TAMPEREELLA ON VAAN KIVEMPAA..

• I hate Helsinki very much!
        blackmagictiger kirjoitti:

KYLL TURKUKI ON IHAN OK.MUTT TAMPEREELLA ON VAAN KIVEMPAA..

Aina ne hesalaiset luulee olevansa parempia ja paskat yks iso seka sikiö jokanen toisen persees kiinni ja ihan mitätön kaupunki jos nyt olisi vaan kaksi vaihtoehtoa Turku vai Helsinki niin Turku ehdottomasti hesalaiset on vaan suomen häpeä pilkku jossa ei sit enää kukaa tajua mitään ollaan sit niin tiedottomia joka asiassa...argh

• juupa juu

Koko Suomi on ihan naurettava pikku pläntti. Monen maan yksi kaupunki on sama asukasmäärältään...!
      Täällä eletään jossain ihme harhassa että on maailman paras terveydenhuolto, koulutus, kauneimmat naiset ym. ym. aivopesuroskaa.

Oikeen hävettää lukea lehtiä, joissa niin ylpeillään mm. jostain Nokiasta ja samalla rasistisesti haukutaan ulkomaalaiset ja maahanmuuttajat. Ei tänne kukaan edes haluaisi tulla mutta joidenkin on pakko. Samaten ällöttää lukea iltapäivälehtiä joissa on aina joku Wanhanen tai Jurpilainen. Tai naistenlehtiä joissa samat naamat vuodesta toiseen. List goes on and on.

Ja kyllä, myönnän että olen loman tarpeessa. Anteeksi ja poistun takavasemmalle.

• Kuution mitta

Ei ole häpeä olla pieni pläntti. Ei myöskään häpeä olla pieni kaupunki. Eikä varsinkaan ole häpeä olla pieni ihminen pienessä kaupungissa, pienessä maassa suuren maailmankaikkeuden keskellä.
        Toisille Turku on maailman napa, toisille Pariisi ja jollekin tärkein on pikkukylä Afrikassa tai Keskilännessä.
        Ja mitä väliä mitä lehdissä on, maailmassa on lehtiä paljon ja mistä vaan saa ostaa mitä vaan lehtiä jos kielitaitoa riittää. Joo, pidä hyvä loma ja käy vaikka se suvaitsevaisuuden kurssi, koska niinhän se on, että on helppo suvaita vieraita ja kaukaisia mutta naapurista löytyy aina vika...

• Turkulaine..................

Hah hah! "missä on erikoiset raflat?" voi voi, turussa niit vast onki, kuten:Ravintola Irish Night Pub‎, Ravintola Blanko‎,Ravintola Rocca‎, Hamburger ja Night club Börs,Ravintola Pizzeria Dennis‎, Club Malibu‎,Giggling Marlin‎,the CLUB‎,Forte Nightclub‎ ,Barbi‎ ,Rento bar‎,Colorado Bar & Grill‎ , Show time, Night club marilyn, siinä muutama rafla hotelleja löytyy myös ihan 45€ vrk- ihan luksukseen jopa yli 50kpl, turussa on aurajoki jossa on 10-20 jokilaivaravintolaa ja baaria sekä föri, turus on turun linna ja tuomiokirkko sekä monta kovaa läjiötä kuten varissuo, lauste, perno, turku on minikansallinen kaupunki ja suomen vanhin kaupunki sanotaanko että turku on suomen ibiza ja suomen kehto, turusta on lähtenyt sivistys maailmalle, turust löytyy kaikkee sellast mitä ei todellakaan oo missään muualla suomessa eikä missään muualla päin suomea, siksi turku onkin suomen suosituin turistikaupunki, turun baarit ja erikoisuudet tiedetään ympärisuomea, sanoisnko että sinä olet JUNTTI, ja sun kannattaa pitää turpas kii ko et mistään mitään tiedäkkään mene sinne pikkukylääs mist oot tullukki oot sä sit porist tai hesast ni aina yhtä juntti ja kusipää, me ollaa turkulaisii ja ylpei siit, jos on jotain valittamist ni lähe vittuun turust ja tuu huutaa sanottavast turun kauppatoril.

• tzad...................

kusipaita, he olla vittunaamat ja sisasiittoiset heilla olla vain betoni-nukkuma lahiot ja mulkut ihmiset.

• helsingin kuivakusipää......................

juntteja he ievät uskalla lähteä sieltä sisäsiittoisesta tuppukylästä muualle suomeen sivistymään vaan he metittyvät siellä keskellä ei mitään heillä on vain nukkumalähiöt eikä mitään muuta, helsinki on suomen persereikä siellä ei ole mitään! se on vain kuiva pikku kylä,sanoisnko että suomen afrikka.

• Aromaa Marilyn

Kyllä minä ainakin baariMikkona olen avoin. Ennen mulla on ollut ponihäntä ja en ole koskaan naisten kanssakaan sängyssä ollessani pelännyt fantasioida miehistä. Miehen läheisyys minulle ei ole ongelma vaikka olen suurimman osan ystävieni keskuudessa kaapissa. Jos olisin juntti niin voisinko olla baarimikko ja olla sängyssä useiden miesten kanssa ja naisten kanssa ollessani fantasioida miehistä?

• Jimo Tutila

Aloittajalle tiedoks, et Turku on osa Eurooppaa, eli et säkään kovin sivistynyt oo, ku et tiedä näin alkeellista maantieteellistä faktaa, joka opitaan jo viimeistään ala-asteel... tai alakouluhan se nykyään on!

• Turustapoispian

Olen asunut kahdeksassa kaupungissa Suomessa. Muutin pari vuotta sitten Turkuun, enkä ole eläessäni tavannut näin huonokäytöksistä, epäsivistynyttä ja junttimaista porukkaa. Tunsin yliopistossa yhden turkulaisen joka oli käytökseltään todella tökerö, mutta en voinut kuvitellakaan että koko takapajula on samaa kastia. Turku on itselleni onneksi vain välietappi. Takaisin en palaa, vaikka itse kaupunki onkin kaunus. Sääli, mutta turkulaiset pilaavat sen.

• Trekoli

Mikä on kaunus? Ei ole ihme, että turkulaiset ovat tökeröitä, kun ei ymmärrä, mitä kieltä sä puhut. Mä en ole koskaan kuullut sanaa kaunus.

• 75486

"Kaunus" saattaa olla kirjoitusvirhe? Vitun Turkulainen debiili.

• Kuipalvammattii

Onhan tämä vähän tällainen sisäänpäin lämmennyt, hitaasti rainaava kaupunki. sukulaisten ja ystävien kautta ne työpaikatkin järjestyy. Onneksi pääsen pian muuttamaan Suomeen teidän tahvojen seasta! Ei tuu ikävä!

• hushus.pölöt

Tuunk antaa vauhtii?

• MattiTepponen

Pitää paikkansa.Meillä on vielä pitkä matka stadilaiseen punavihreään suvakkiajattelutapaan.

• Turkulaisetkivoja

En ole ikinä ymmärtänyt, miksi turkulaisia haukutaan ylimielisiksi ja epäkohteliaiksi. Ja mistä ihmiset muka tunnistavat sen paljasjalkaisen turkulaisen, ketkä edustavat 40%määrää Turun väestöstä. Tänne muutetaan paljon muualta ja Turku on Suomen toiseksi suosituin asuinpaikka Tampereen jälkeen. Kun kaupungissa on positiivinen meno, niin äkkiäkös ne stereotypiat haihtuvat. Ketä ajattelee enää esim. Tamperelaisia hitaina hämäläisinä ja juntteina? Tuskin ketään, ainakaan tosissaan, toivottavasti.

• Anonyymi

Onneksi pööministrinne hoitaa maatulaiset turkkuuseen etc...

• Anonyymi

Nato ei voi tallentaa suomen maa

• Anonyymi

mut on raiskattu 10 kertaa turusa aina ku käyn EI JATKOON .

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vakava rikosepäily Seinäjoella

Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html
      Seinäjoki
      41
      2755
    2. Mitä on woketus?

Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k
      Maailman menoa
      424
      2294
    3. Olet saanut kyllä tunnisteita

Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens
      Ikävä
      21
      2166
    4. Mies pakko olla rehellinen

Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau
      Ikävä
      18
      2020
    5. Oletko jo luovuttanut?

Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?
      Ikävä
      141
      1769
    6. Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin

Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin
      Maailman menoa
      137
      1699
    7. Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen

Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat
      Tv-sarjat
      22
      1226
    8. Hirvenmaitojuusto

Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,
      Ruoka ja juoma
      1
      1154
    9. Vanhentunut runsaasti.

Ei hyvä juttu. Mieheltä pötkylänaiselle.
      Ikävä
      74
      1059
    10. Kerro mulle miksi juuri me

Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.
      Ikävä
      67
      987
    Aihe