S60 T5 vetely kiihdytettäessä

sutiva simo

Heip!

Ostin hiljattain S60 T5 vm.2003:sen. Autossa on urheilualusta ja BRS:n lastu (299hp/418Nm).

Kiihdyteltäessä ja mutkaan painaessa on alkanut tuntumaan, että alustalle pitäisi tehdä jotain. Tässä eräskin päivä kun lähdin valoista liikkeelle vähän reippaammin, auto tempautui etupäästään lähes vastaantulevan kaistalle.

Oletteko siis kukaan laittanut tai harkinnut laittaa lukkoa etuvetoiseen. Eikös vastaavia löydy ainakin Focus RS:stä. Onko Volvolla tarjolla omaa lukkoa tai mistä muualta saisi tai mistä kannattaisi moista lähteä hakemaan?

16

4248

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tempoilija

Ei se lukko välttämättä auta, juuri tuota Focus RS:ää on moitittu tempoilevasta ohjauksesta.

• Transporter

Minulla on sama ongelma VW Transporter T5 kanssa.
        Kun oikein käskyttää niin kyllä tempoilee mutta on kyllä hallinnassa.Häiritsevää silti.

• sutiva simo

lukkoja mahdollisesti saa. Tekesi mieli ainakin tiedustella asiaa.

Vetelyä ja aliohjautuvuutta mutkissa se voi tietysti näin maalaisjärjellä ajateltunakin lisätä, kun molemmat tassut vetää samalla nopeudella, sitävastoin pitoa luulisi tulevan.

• tempoilija
        sutiva simo kirjoitti:

lukkoja mahdollisesti saa. Tekesi mieli ainakin tiedustella asiaa.

Vetelyä ja aliohjautuvuutta mutkissa se voi tietysti näin maalaisjärjellä ajateltunakin lisätä, kun molemmat tassut vetää samalla nopeudella, sitävastoin pitoa luulisi tulevan.

En tiedä mistä Suomessa saa ja onko edustajaa, mutta RS:n lukko on tuollaisen firman tekele:

http://www.quaife.co.uk/profile/index.htm

• zdfhfjh

>Tässä eräskin päivä kun lähdin valoista liikkeelle >vähän reippaammin, auto tempautui etupäästään lähes >vastaantulevan kaistalle.

Voi hyvää päivää, selvästi liian tehokas auto sun katösille, pysy poika poissa yleisiltä teiltä! Tai hanki joku jota osaat hallita, sähän oot vaaraksi muille.

• sutiva simo

en kertonut kiihdytelleeni muun liikenteen joukossa. Vaikka onhan liikenteessä mukava rentoutua sopivasti monottelemalla raskaan työpäivän kruunuksi. Mutta kohtuudella toki.

Sitäpaitsi tehokkaalla volvolla ohituksetkin sujuvat mitä turvallisimmin. Rekan takana kun tökkää kolmosta pesään, ottaa tukevan asennon ja suoristaa monon, niin ohi mennään silmänräpäyksessä ja palataan turvallisesti omalle kaistalle parimarkkaa mittarissa. Sitä ohitusta ei muut tien kuluttajat ehdi huomatakaan, mitä nyt iltalehti saattaa lentää emännän naamalle :) Reippaammassa vauhdissa autokaan ei enää vetele..

• ei vetele
        sutiva simo kirjoitti:

en kertonut kiihdytelleeni muun liikenteen joukossa. Vaikka onhan liikenteessä mukava rentoutua sopivasti monottelemalla raskaan työpäivän kruunuksi. Mutta kohtuudella toki.

Sitäpaitsi tehokkaalla volvolla ohituksetkin sujuvat mitä turvallisimmin. Rekan takana kun tökkää kolmosta pesään, ottaa tukevan asennon ja suoristaa monon, niin ohi mennään silmänräpäyksessä ja palataan turvallisesti omalle kaistalle parimarkkaa mittarissa. Sitä ohitusta ei muut tien kuluttajat ehdi huomatakaan, mitä nyt iltalehti saattaa lentää emännän naamalle :) Reippaammassa vauhdissa autokaan ei enää vetele..

"Rekan takana kun tökkää kolmosta pesään, ottaa tukevan asennon ja suoristaa monon, niin ohi mennään silmänräpäyksessä ja palataan turvallisesti omalle kaistalle parimarkkaa mittarissa."

Eli muuten vain harrastat törkeää liikenteen vaarantamista. 200 km/h ei todellakaan ole mikään turvallinen nopeus.

• sudii

perinteistä volvoa, ajettavuus on hanurista, 299hv on muutenkin liikaa ko. kotteroon kun orggistehoillakin auto on karmea ajettava

• sutiva simo

Ei se 299hp niin paljoa ole, sanoisin että vähän pirteämpikin voisi aina olla.

Kunhan alusta saadaan pelittämään, niin harkinnassa on isompi fööni. Alkaa sitten volvokin liikahtamaan..

• valoihin?

tosi mukava lukea tuollaista leikki-ikäisten tekstiä. ;-)

Minä kun olen jo aikuinen, niin ei tarvi enää revitellä ja ihmetellä kun auto ei meinaa pysyä käsissä.

• vetotapa

Tehokkaissa AUTOISSA on takaveto tai neliveto, ei vetele.
      Halvalla ei hyvää saa.

• Sam1

Mä oon kans samaa mieltä et etuveto ja tehokas ei oo hyvä yhdistelmä.. Kaverin 850 T5 oli yli 260hp ja yli 460 nyyttönii vääntöö niin söi vakioalustan aika nopeesti ja baarin tai vähän yli ahdoilla sai olla tarkkana et mihkä pyörät näyttää ku lähetää.. Alustalla ja renkailla saa jotain aikasex mut ei se tee siitä toisen vetosta !!

• jurri

Jotkin renkaat ovat paljon pahempia vetelemään kuin jotkut toiset sekä etupyörien kulmien säätö voi vaikuttaa asiaan. Sain oman T4:sen vetelyn kohtuulliseksi säädöillä kunnes ostin NRV:t. Kannattaa kysyä ammattilaisilta vinkkejä.

• hepo

se johtuu liukkaasta savi pellosta, kun renkaat kaivautuu maahan, pienennä kuormaa sieltä P-säiliöstä jaksaa paremmin, mikä se Lastu muuten on

• S60T5

Oikeat tehot pelkällä lastulla lienee lähempänä 275hv. Valmistajat lupaavat mitä sattuu. Putkiston ja ilmanoton muutoksilla lastu päästään vakio ahtimella hieman yli 300hv tehoihin. Lukko löytyy esim. www.slamit.net. Alustaksi esim KW:n säädettävä niin vetely vähenee huomattavasti.

• Make

Ihmettelen kahta asiaa
      1) miksi ostit S60:en... tai siis jos takana ei istu koskaan ketään...
      2) jos noin paljon tehoja olisin pitänyt ainoana alustaratkaisuna nelivetoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3387
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2661
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1729
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1695
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1618
    Aihe