Paras kovalevymerkki

JesseS

Mikä on mielestänne luotettavin kovalevymerkki (ja malli)???

Paljon ASIANTUNTEVIA vastauksia, kiitos!!!

9

1827

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pjotr

      erään tietotekniikkalehden lukijoiden äänestys:
      Western Digital 34%
      Seagate 25%
      Maxtor 20%
      Hitachi 9%
      Samsung 9%
      Mikrobitin järkevän hintaisen huipputason pc:n kiintolevy:
      Seagate Barracuda
      Oman koneen kiintolevy:
      Seagate Barracuda
      Oma mielipide 3 parasta:
      Western Digital
      Seagate
      Maxtor

    • Rannanjauri

      Se mistä valmistetaan Kauhavan rauta

    • AM Tiainen

      Segaten levyt ovat pidemmän aikaa olleet erittäin luotettavia levyjä.

      Levymerkki jota EHDOTTOMASTI PITÄÄ VÄLTTÄÄ ON MAXTOR. Maxtorin toimintavarmuus on todella huono ja foorumeilta saa jatkuvasti kuulla kuin Maxtorin kovalevy on mennyt hajalle.

      • (3 hajos putkeen)

        Nyt Seagate, ei ongelmia (5v. takuu)


    • tumppu1st

      ...että koko maailmassa on vain kolme kiintolevyjä valmistavaa yritystä(tehtaita toki lienee satoja). Siispä samoja levyjä tehdään eri nimillä = samalta liukuhihnalta tulee levyjä, joihin lätkitään eri tarrat päälle. Vertailut eivät siis ihan välttämättä mene 'oikein'.

      Saa toki oikaista, jos vankkaa vastatietoa osaa laittaa.

      -T

      • kuin vain 3

        Seagate
        Western Digital
        Maxtor
        nuo jo mainittiin mutta on vielä ainakin pari muuta.:

        Samsung
        Hitachi

        Ja nyt näköjään Verkkokauppa myy sellaista uudehkoa saksalaista merkkiä kuin ExcelStor.

        Ja ennenmuinoin oli sellaisiakin (nyttemmin lopettaneita) merkkejä kuin:

        Fujitsu (ei taida enää itse valmistaa levyjä)
        IBM
        Quantum
        Conner


      • xyz
        kuin vain 3 kirjoitti:

        Seagate
        Western Digital
        Maxtor
        nuo jo mainittiin mutta on vielä ainakin pari muuta.:

        Samsung
        Hitachi

        Ja nyt näköjään Verkkokauppa myy sellaista uudehkoa saksalaista merkkiä kuin ExcelStor.

        Ja ennenmuinoin oli sellaisiakin (nyttemmin lopettaneita) merkkejä kuin:

        Fujitsu (ei taida enää itse valmistaa levyjä)
        IBM
        Quantum
        Conner

        No eipä mennyt arvaus ihan kohdalleen. Vähän tarkkuutta vastauksiin, jos saan pyytää.


    • itse käyttämäni kovon tyyppi...
      Maxtor Atlas 10K IV ja vaikka onkin maxtor, niin hyvin skulaa :-)

    • mrl586

      Seagatea sekä Western Digitalia on kehuttu monessa paikoissa hyviksi kiintolevymerkeiksi.

      Koneistani löytyy mm.
      250 Gt Western Digital, SATA-levy
      20 Gt Seagate, PATA-levy (vuosimalli 1999)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe