Erityiskorvattava lääkehoito

Kelaanko?

Saako kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava täysin ilmaiseksi lääkkeet vai miten tämä menee?

(Ylemmän erityiskorvausryhmän (100 %) sairaudet:
104. Kilpirauhasen vajaatoiminta)

11

3043

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vajis

      kirjoittanut lausunnon Kelaan? Ja minä ainakin maksoin viimeksi 5 euroa 3 kk:n Thyroxin-satsistani.

      • Viestin aloittanut

        Vajis: Ei ole lausuntoa Kelaan kirjoittanut ja kukaan ei ole tästä minulle mitään maininnut.
        En ole kyllä noin halvalla lääkkeitä saanut, kuin sinä. Thyroxin 100 kpl purkissa hinta: 10,36. Itse asiassa lausunto vajaatoiminnasta on jo Kelassa muiden papereiden yhteydessä lähetetty mutta siihen ei ole mitenkään reagoitu.

        Siru: Juu ei olla oltu oma-aloitteisia.

        lausunto?: B-lausunto terveyskeskuksesta saatuna maksaa 27 e (tämä maksu tänä vuonna). Voihan olla, että kaikki kunnat eivät laskuta.

        Ilmaiseksi: Minä olen ilmeisesti sitten maksanut ns. täyden hinnan tietämättömyydessäni.

        Täytynee mennä suoraan Kelaan selvittämään asiaa.

        Kiitos avusta ja hyvää kesää!


      • ei kai sentään:)
        Viestin aloittanut kirjoitti:

        Vajis: Ei ole lausuntoa Kelaan kirjoittanut ja kukaan ei ole tästä minulle mitään maininnut.
        En ole kyllä noin halvalla lääkkeitä saanut, kuin sinä. Thyroxin 100 kpl purkissa hinta: 10,36. Itse asiassa lausunto vajaatoiminnasta on jo Kelassa muiden papereiden yhteydessä lähetetty mutta siihen ei ole mitenkään reagoitu.

        Siru: Juu ei olla oltu oma-aloitteisia.

        lausunto?: B-lausunto terveyskeskuksesta saatuna maksaa 27 e (tämä maksu tänä vuonna). Voihan olla, että kaikki kunnat eivät laskuta.

        Ilmaiseksi: Minä olen ilmeisesti sitten maksanut ns. täyden hinnan tietämättömyydessäni.

        Täytynee mennä suoraan Kelaan selvittämään asiaa.

        Kiitos avusta ja hyvää kesää!

        Ooops... olet varmaan katsonut kahden purkin hinnan...?

        Thyroxin (molemmat vahvuudet) 100 kpl maksaa 4,97 €

        Yhteensä siis 9,94 toimitusmaksu 0,42 € = tuo 10,36 ja peruskorvauksen jälkeen 10,18 €.


      • Alkup.
        ei kai sentään:) kirjoitti:

        Ooops... olet varmaan katsonut kahden purkin hinnan...?

        Thyroxin (molemmat vahvuudet) 100 kpl maksaa 4,97 €

        Yhteensä siis 9,94 toimitusmaksu 0,42 € = tuo 10,36 ja peruskorvauksen jälkeen 10,18 €.

        Saattaapi olla, on viimeinen purkki menossa, joten en voi tätä tarkistaakaan.


    • Siru

      Keskustele lääkärin kanssa. Jostakin syystä he eivät ole tässä(kään) asiassa oma-aloitteisia. Potilaan on tiedettävä itse, kuten niin paljon tässä sairaudessa.

    • ilmaiseksi

      Siihen voi saada ylemmän erityiskorvattavuuden, mutta apteekkari viimeksi Thyroxinia hakiessani selitti, että joissain tapauksissa voi tulla jopa kalliimmaksi ottaa tyroksiinit erityiskorvattuina.

      Siis siinä tapauksesa, että ostelet muita peruskorvattavia lääkkeitä ja samalla ottaisit myös tyroksiinit. Niistä menee erikseen se ómavastuu 5 € Paljon yli omavastuun lääkkeelle ei hintaa edes jää.

      Silloin kannattaa pyytää apteekilta, että hinnoittelevat tyroksiinin peruskorvattavien hinnalla, jolloin ne menevät samaan 10 € omavastuuseen. Kelan kanssa apteekit ovat kuulema sopineet tuollaisesta joustosta.

      Thyroxinhan on perin halpa lääke. (4,97 lääkkeen toimitusmaksu 0,42 € ostokertaa kohti)

      Ja se tarvittava lääkärinlausuntokin maksaa...

      • lausunto?

        En muista että terveyskeskuksessa olisi maksanut. Mutta voihan olla että käytäntö on muuttunut. Oudolta kuitenkin tuntuisi että tuosta lausunnosta perittäisiin maksua.


      • Vajis
        lausunto? kirjoitti:

        En muista että terveyskeskuksessa olisi maksanut. Mutta voihan olla että käytäntö on muuttunut. Oudolta kuitenkin tuntuisi että tuosta lausunnosta perittäisiin maksua.

        yksityinen sellainen, ei ottanut lausunnosta mitään erillistä maksua, hän kirjoitti sen siinä samalla, käyntikertani yhteydessä ja sain sen sitten saman tien mukaani.


      • Anonyymi
        lausunto? kirjoitti:

        En muista että terveyskeskuksessa olisi maksanut. Mutta voihan olla että käytäntö on muuttunut. Oudolta kuitenkin tuntuisi että tuosta lausunnosta perittäisiin maksua.

        Ja minulta terveyskeskus kehtasi laskuttaa n. 60 euroa!!! Ja lausunto vielä oli kai ollut senlaatuisten, ettei Kela edes hyväksynyt. Mihinkähän voi valittaa…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minulta terveyskeskus kehtasi laskuttaa n. 60 euroa!!! Ja lausunto vielä oli kai ollut senlaatuisten, ettei Kela edes hyväksynyt. Mihinkähän voi valittaa…

        On kyllä ryöstöhinta ja melkosta tumpelointia, kun hypotyreoosin korvattavuus pitäis olla aika simppeli juttu! Toisaalta pillerit on kyllä niin halpoja, että aika samantekevää vaikkei saisi tai hakisi korvausta.

        Hashimoto


    • MUSTIK

      korvaus on 100%(tai 75%). omavastuuosuus on 5€. erityiskorvausta ei makseta takautuen, jos hakia on ostanut lääkkkeen ennen kuin toimittaa kelaan lääkärinlausunnon B.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe