Mitä pitäisi tehdä ihmiselle joka ampuu koiraansa kaulaan ja jättää kitumaan sidottuna metsään?
Tai millainen rangaistus yleensä olisi kohtuullinen eläinrääkkääjälle?
Minusta ihminen osoittaa tuossa suurimman sairautensa, rääkkäämällä puolustuskyvytöntä eläintä.
Raamatussa muistini mukaan sanotaan silmä silmästä hammas hampaasta, noissa minä olisin kyllä sen valmis toteuttamaan.
Lakia pitäisi muuttaa määrätyissä rikoksissa roimasti ankarammaksi ja tuo on niistä yksi.
Koirien rääkkäys
12
697
Vastaukset
- Chizi
Koiraparka. Vaikka en koirista niin kamalasti välitäkkään, tuo on jo ilkiää. Suunnilleen sama kuin IHMISEN murha, vaikka monesta ihminen on arvokkaampi.. Niin saattaakin olla. Mutta luonnon laissa ihminen ei ole koiraa kumpempi. En tajua mitä järkeä eläinrääkkääjillä on kiusata elukoita. Jos minulta kysytään niin eläinrääkkääjät vankilaan. Mutta eihän minulta kysytä :P
- Minn@
Kyllä siitä Eveliinankin murhasta tuli oikein vuosisadan mysteeri ja rangistuskin on varmaan kova. Mutta kun eläimiä rääkätään niin ollaan sanomassa että "ei meillä ole aikaa moiselle".Mihinkähän kaikki on menossa kun eläirääkäykseen ei puututa?
- Maria
Minn@ kirjoitti:
Kyllä siitä Eveliinankin murhasta tuli oikein vuosisadan mysteeri ja rangistuskin on varmaan kova. Mutta kun eläimiä rääkätään niin ollaan sanomassa että "ei meillä ole aikaa moiselle".Mihinkähän kaikki on menossa kun eläirääkäykseen ei puututa?
KAUHEETA! Onx toi tapahtunut? jos on nii ootko soittanu sinne eläinsuojelu-juttuu? Mä rakastan kaikkia eläimiä ja suren kun niitä kidutetaan! Mun mielestä rangaistus sais olla vaikka elinkautinen, mutta eihän koiraa pidetä niin arvokkaana... Valitettavasti...
- Chaz
Maria kirjoitti:
KAUHEETA! Onx toi tapahtunut? jos on nii ootko soittanu sinne eläinsuojelu-juttuu? Mä rakastan kaikkia eläimiä ja suren kun niitä kidutetaan! Mun mielestä rangaistus sais olla vaikka elinkautinen, mutta eihän koiraa pidetä niin arvokkaana... Valitettavasti...
Tapahtunut on, selaileppa muutama sivu taaksepäin - en tässä lähde kertaamaan koko juttua. Asun melkeinpä samalla paikkakunnalla ko rääkkääjän kanssa ja innolla odotan jutun oikeuskäsittelyä.
Kuulemma tekijän kertomus ei pidä yhtä eläinlääkärin ruumiinavauslöydösten kanssa. Luulenpa itse, että tyyppi oli niin kimpaantunut koiraansa, että tahallaan jätti sen kitumaan. Kunpa vaan tietäisi, kuka se idiootti on, niin voisi spraypullolla olla töitä... - Emilia
Chaz kirjoitti:
Tapahtunut on, selaileppa muutama sivu taaksepäin - en tässä lähde kertaamaan koko juttua. Asun melkeinpä samalla paikkakunnalla ko rääkkääjän kanssa ja innolla odotan jutun oikeuskäsittelyä.
Kuulemma tekijän kertomus ei pidä yhtä eläinlääkärin ruumiinavauslöydösten kanssa. Luulenpa itse, että tyyppi oli niin kimpaantunut koiraansa, että tahallaan jätti sen kitumaan. Kunpa vaan tietäisi, kuka se idiootti on, niin voisi spraypullolla olla töitä...innostua ei se saa kun hiukan sakkoa joka on todella pieni rangaistus.
Lakia pitäisi muuttaa ja ihmisten asennoitumista eläimiin.
Mikä paikkakunta se oli?
Pitää seurata tilannetta ja olen kyllä valmis jättämään sen tyypin vehkeistään roikkuun metsään.
Ehkä oman kokemuksensa kautta tajuaisi tekonsa? - Maria
Chaz kirjoitti:
Kuulemma tekijän kertomus ei pidä yhtä eläinlääkärin ruumiinavauslöydösten kanssa. Luulenpa itse, että tyyppi oli niin kimpaantunut koiraansa, että tahallaan jätti sen kitumaan. Kunpa vaan tietäisi, kuka se idiootti on, niin voisi spraypullolla olla töitä...Kauheeta miten joku voi olla noi ilkeä jollekin koira-rassulle! Mä en tajuu sitä ihmistä!
Kuolema hänelle! Ehkä jopa kuolema on liian hyvä hänelle...
Mun uskonnonmaikka sanoi ettei toisen ihmisen kuolemaa saa toivoa, kuten juuri tein, mutta miksei sama päde muihinkin eläviin olentoihin!? Niillä on samat oikeudet elää! Mä en usko jumalaan, mutta silti sanon että me kaikki ollaan jumalan luomia olentoja!
- KOIRA
Oot oikeessa! munki mieles siin ei oo mitään järkee. Jos nyt mietitään niin esim.Kiinas kun syödään koirii, ne ahtaa jopa kolme keskikokosta koiraa johonki KANIN häkkiin! Mielipuolista!
Mun mielest ne pitäs telottaa.Siis aivan järjetöntä,MIELISAIRAALAAN!
KÄYKÄÄ TÄÄLLÄ:www.oikeuttaelaimille.net - Anonyymi
Entä koirien roikotus hihnassa näyttelyssä..
- Anonyymi
Katsokaas osaa kuvista, kaula tiukalla. https://www.outokumpu2023.dogshow.fi/tuloksetryhmatsuFIN.php
- Anonyymi
Miksi niin paljon miehiä tekee tuota?
- Anonyymi
Aivan kauhistun, kun koira kärsinyt sielä jo yli 20 vuotta. Onko ollut letkuruokinnassa?
- Anonyymi
Mitä tehdä rakkihullulle mikä antaa rakkiensa raadella ihmisiä ja muita eläimiä ja jättää kitumaan tai tappaa. No samalla tavalla tietysti, samat vammat tai henki pois!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purran kaudella nousi bensan hinta yli 2 euron
Muistatteko kuinka edellisen vasemmistohallituksen aikana, ns. Marinin aikakaudella, bensiiniä sai 1,3 euron litrahinnal1224730Veli Sofia teki urosmehiläisen työn
Paljastaessaan kuinka TPS:ssä ei joukkuehenki toimi sooloilijoiden vuoksi, jonka takia koko seura ei pärjää kilpailussa43354Mitäs nyt sijoittajat?
Pörssit laskevat maailmalla Iranin sodan takia ja muutenkin ovat olleet Trumpin vallan alla epävarmat. Ainoa, mikä on no1263160Hjallis Harkimon, 72, Jasmine-rakas, 37, paljastaa suhteen alusta: "Vähän..."
Liikemies, kansanedustaja Hjallis Harkimo ja tuottaja-juontaja Jasmine Pajari ovat pariskunta. He asuvat yhdessä Sipooss252583Unisex-vessat
Ahdistaa. Miksi kaikki pitää tasapäistää tasa-arvon nimissä? Tasa-arvo on sitä, että kunnioitetaan sukupuolien erilaisu602280Jutta Larm, 52, haluaa kumota tämän piintyneen ikämyytin
Oletko samaa mieltä? Jutta Larm on 52-vuotias ja tehnyt pitkän uran yrittäjänä. Hän haluaa kumota tämän piintyneen ikämy181759Henri Alen tilittää yllättäen Vappu Pimiän uudesta MasterChef -pestistä: "Vaikka hän ei..."
Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Hän liittyi uudella MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoo91364Vastuun ottaminen omasta hyvinvoinnista
Olen huomannut tuttavapiirissäni ihmisiä, joilla on mt-diagnooseja. Sen sijaan, että millekään asialle yritettäisiin teh1171225Minkä kouluarvosanan 4-10 annat Beck-leffoille?
Vähiin käy ennen kuin loppuu... Beck-elokuvia on tullut tv:stä jopa 2-3 viikossa. Nyt leffojen esitystiheys on muuttunut81223Jäit kiinni siitä
että katselet minua. Käänsin pääni, minäkin etsin sinua, ja meidän katseemme kohtasivat. Eikä se haittaa - molemmat ky4988