Mitä noita Liftin kuljettajia oikein vaivaa=

Anonyymi-ap

Tänään taas menin bussilla kaupunkiin Kotirannalta. Olin hitusen myöhässä ja olin noin 10 metriä bussipysäkiltä sieltä suunnasta mistä bussi tulee. Heiluttelin kättä joten kuskin pitäisi tietää että haluan kyydin. Bussi tulee tuhatta ja sataa pysäkille, ei käytä vilkkua joten en tiedä yhtään aikooko hän pysähtyä. Ajoi varmaan 30 metriä ohi bussipysäkin. No ei siinä mitään, hölkkäsin sen noin 40 metriä kun sekä jalat että kunto sen kesti mutta mietin vain että jos olisin jotenkin liikuntavammainen niin se 40 metriä voisi olla tosi pitkä matka. Seurasin kuskin käyttäytymistä kun kurvasi Pukinjärvelle ja siellä osasi kyllä pysähtyä bussipysäkin luona. Eli suoranaista vittuilua kun en ollut just pysäkillä. Voisin jatkaa vaikka kuinka kauan näistä kuskeista mutta en viitsi näin kun pian pitäisi mennä nukkumaan :)

18

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos suomessa voisi maksaa 20% parempaa palkkaa kuskeille olisi monessa kaupungissa kuskeja jotka ymmärtävät ettei täällä voi ajaa samoilla säännöillä kun teheranissa

    • Anonyymi

      Busien aikataulut on tehty henkilö-autolla,eikä ruuhka aikaan.
      Vaasassa on näin toimittu -75 vuodesta lähtien. Sotiemme veteraanit jotk a
      ennen -75 vuotta toimivat kuskeina saivat vielä ajorauhan paikallisliikenteessä.
      Paikallisliikenteessä kuskeilla ei ole oikein taukopaikkojakaan eikä WC-paikkoja.
      Ihmeen vähän kumminkin nämä kolaroivat liikenteessä,vaikka kaupunki on tieverkoston kautta tiivistynyt.Jokaisessa työssä pitäisi ensin ottaa humioon
      Työntekijä.Työturvallisuus/Palkka vaikka tekisi kuinka kipeää työnantajille.
      Hyvä palvelu jonka työntekijä voi antaa asiakkaale tulee kiirehtimättä.
      Ei moitimalla työntekijää tai asiakkaita.Työvuorolistat tulee laatia tasapuolisesti
      työntekijöiden välillä nämä tulee Työnsujeluvaltuutettujen säänöllisesti tutkia ja raportoida puuteista.Nämä 80/ h jaksot näyttää olevan päänvaiva työnantajille,näillä kun pystyy venyttämään työntekijöiden päivä rytmejä jopa niin
      että lapset jäävät tarha-tätien hoidettavaksi ja sosiaalitätien moitteet vielä päälle.

    • Anonyymi

      Miksi et ollut ajoissa pysäkillä? Onko se niin vaikeaa? Sinuaki maailman pitäisi odotella?

    • Anonyymi

      Asiakas odottaa bussia, ei bussi asiakasta...m.o.t.

      • Anonyymi

        Kyllä Bussi odottaa asiakasta! Ei toki silloin kun "Pysäkillä ei ole asikasta.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Bussi odottaa asiakasta! Ei toki silloin kun "Pysäkillä ei ole asikasta.!

        Seisooko bussi muka pysäkillä ja odottelee?


    • Anonyymi

      En minkään pysähtyisi kaikkia odottelemaan . Silloin ollaan pysäkillä jos kyytiin halutaan .

    • Anonyymi

      Asiakas ja Pysäkki on ongelma? Eikä Pysäkeille voisi laittaa aikatauluja?
      Aikataulu joka on laadittu lähtö aika ja päätepysäkkin saapumisaika.(30)/min ajoaika.
      Pysäkeille laadittu aika tulisi olla 5 minutin sisällä,muuten joutuu seuraavaan vuoroon.
      Kyllä kuskit näkee ketkä ovat tulossa Bussiin,lähestyessään pussipysäkkiä.

    • Anonyymi

      hiirinaama ikola on säälittävä ja lapsellinen

    • Anonyymi

      Mutta, jos aikatulusta ollaan jäljessä, bussit ei edes pysähdy joka pysäkille, vaan antavat seuraavan ottaa kyytiin.

      Aikataulussa on pysyttävä ja asiakas on sivuseikka, kun puhutaan linja-autoista.

      • Anonyymi

        Aikataulussa ollessa jäljessä,tuon yli viisiminuuttia,ei ole oletettavaa edes että vuorolinja toimisi.Toisaalta asiakaat jotka ovat kyydissä,on jotenkin hoidettava määränpäähänsä jotta asiakas ei myhästyisi jatko vuoroista.(Tämä miksi Bussi ajaa samaa reittiä kuin vuorossa ollessaan.siitä on olemassa omat määräyksensä,ollessaan myöhässä)En ala rautalankasta vääntämään Linjaliikenteen toimintaa paikallisliikenteestä.Paikaus vuoroja tehdään ruuhkavuorojen aikana,jotta vuoroliikenne pelaaAikataulussa pysymiseen on moniakin,
        ennalta aavistamattomia esteitä.Nämä tulevat arvaamatta,eikä niitä voi estää.
        Tyhjiä vuoroja ajettaessa,saattaa vuoroliikenne olla jopa etu-ajassakin.(Ennen näitä vuoroliikenteen epäkohtia pystyi paikkaamaan naapuri paikallisliikenne) Busseissakin oli oikein tunnelmaa.


    • Anonyymi

      vaasalaiset ei ymmärrä miten paljon hurrit vaikuttaa heihin

      • Anonyymi

        Vaasalaiset ymmärtää kyllä kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaasalaiset ymmärtää kyllä kaiken.

        Tyypillinen vaasalainen vastaus. Ne ei huomaa omia vikoja. Kuvittelee olevansa erinomaisia.


    • Anonyymi

      Tuottavuus ei kasvaa jos bussi seisoo pysäkillä, tämä pitäisi olla kaikille selvää.

      Ei ne ole tuulesta temmattuja ne Turun tunnin radankaan laskelmat jossa rataan käytettävät miljardit palautuu moninkertaisesti takaisin lisääntyneenä työaikana.

      Nykyään aika on rahaa, vielä paljon enemmän kuin aiemmin.

      • Anonyymi

        Kumman palkaat "Tuntityöntekijän" vai Työtuntitekijän?
        Aikataulut ovat tehty Tuntityötätekevälle/Työtuntitekijällä aikataulut venyy matkustajamäärien mukaan. Yhtiöiden tuottavuus kasvaa,valtiovallan tukien kautta,nämä eurot kerätään veronmaksajilta........................................................kirjanpitävät kyllä huolehtii tästä.


    • Anonyymi

      Olin noin 10 metriä ennen pysäkkiä, se 10 metriä olisi taittunut paljon nopeammassa aikaa kun se 40 metriä mitä hölkkäsin, eli suoranaista vittuilua. Joo ajoissa pitää olla, olen ihan samaa mieltä mutta ajattelisi että olisi voinut pysähtyä pysäkille eikä kymmeniä metrejä sen ohi. Ja ei ollut hurri kuten joku kommentoi vaan ihan jostakin muualta kun pohjoismaista se kuski. En ymmärrä näiden kuskien töykeyttä. Sai varmaan jonkin sortin tyytyväisyyden tunteen kun sai suomalaisen hölkkäämään bussin perään. No tyytyväinen olen kuitenkin että bussi kulkee kerran tunnissa kaupunkiin. Kerran tosiaan yksi kuski sanoi että en saa istua etupenkille vaan pitäisi mennä taaksepäin, en ymmärtänyt syytä siihen ja kun monet ampaisee niin kovalla vauhdilla niin istahdan mielelläkin alas heti kun vaan vapaa penkki löytyy. Toinen kuski sanoi että en saa tulla kyytiin kun olen menossa Kotirannalta kaupunkiin kun se vielä kurvasi Pukinjärven kautta. Olisi pitänyt odottaa se 20 minuuttia toisella puolella tietä. Ymmärtäisin jos bussi olisi tosi täynnä mutta taisin olla ainoa matkustaja kun oli siinä keskellä päivää. Olin ollut lenkillä ja olin niin aikaisin missä menen kyytiin että ajatelin että no voin mennä bussiin istumaan vaikka tosiaan ottaa sen Pukinjärven rundun vielä sen sijaan että värjöttelen ulkona kunnes se tulee Pukinjärveltä takaisin. Jos olisin mennyt kotiin välillä niin olisin ehtinyt olla varmaan sen 5 min kotona ja sitten taas bussipysäkille. Järjetöntä. No menin istumaan etupenkille ja menin kyllä ulos keskiovesta enkä änkenyt etuovesta kun siellä tuli muita matkustajia. Hyppäsin myöskin kyytiin kun bussi oli menossa Pukinjärvelle. Siitä tein itse asiassa valituksen Liftille ja se joka sieltä vastasi myönsi että kuski oli tehnyt väärin. Minulla on kaikki oikeus mennä kyytiin missä haluan koska maksan. Sitten kun on ollut hyvä kuski olen kyllä laittanut positiivista palautettta Liftille, kertonut mikä linja ja mihin aikaan ja miksi oli miellytttävä kyyti sinne minne olen menossa :)

      • Anonyymi

        Soita 112.saat sopivan kyydin jopa kotiovellesi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2943
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      265
      1229
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1221
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1041
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      1003
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      980
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      936
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      49
      897
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      41
      877
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      43
      789
    Aihe