Rakastumisen sekavuus

Anonyymi-ap

Onko jollain muulla sama tilanne, että rakastuessa alkaa käyttäytyä kummallisesti, ikään kuin yrittää rimpuilla tilanteesta irti? Hirveä kielto päällä ja yrittää vähätellä asiaa parhaansa mukaan, kunnes on liian myöhäistä: on tullut tavalla tai toisella rikottua koko juttu.

Miten olet selvinnyt reaktioiden kanssa?

15

654

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Täysin tuttua.

      • Anonyymi

        Oletko oppinut hallitsemaan sitä vai onko aina yhtä sekavaa?
        Rakastun niin harvoin, että harjoittelulla tuskin ehdin tulla mestariksi yhden elämän aikana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko oppinut hallitsemaan sitä vai onko aina yhtä sekavaa?
        Rakastun niin harvoin, että harjoittelulla tuskin ehdin tulla mestariksi yhden elämän aikana.

        Mulla on tapahtunut näin vain kaksi kertaa elämässä. Näiden kahden välissä oli vähän reilu 20 vuotta, joten tuskin enää tapahtuu. En pysty auttamaan, sori.


    • Anonyymi

      Sitä voi tapahtua jo pahan ihastumisen kanssa, mutta voi pyhä pylly, miten pahasti menen sekaisin yhdestä naisesta. Siinä yrittää pitää tunteet sisällään, kunnes vaan hajoaa omaan mahdottomuuteensa. Kai siinä vaan pitäis tehdä jotain, ennen kuin tunteet ehtii lähteä kiertoraralle, mutta paha ujous ei helpota asiaa yhtään.

      Omalta kohdaltani tosin voin sanoa, ettei toinen saa rikottua juttua kovin helposti. Kiinnostusta joko on tai ei ole, eikä se perseilystä katoa minnekään helposti, jos syy on ymmärrettävä. Kommunikointi on kyllä tärkeää siinäkin tilanteessa. - tyyppi

    • Anonyymi

      Ihan tuttua. Se on sitten vastapuolena hankala tietää johtuuko se kiinnostuksen puutteesta vai ei. Jos molemmat välittää se kestää kyllä kaiken mutta se rikkojan kuuluu lähestyä tilannettaan korjaavasti jos haluaa että on mahdollisuus jatkaa tai aloittaa uudestaan.

    • Anonyymi

      Kiitos kommenteista, kohtalotoverit.
      Onko kukaan onnistunut hallitsemaan itseään rakastumisen aikana vai onko se aina yhtä järjetöntä?

      • Anonyymi

        En pystynyt aikoinaan millään tavalla hallitsemaan tunteitani ja koko rakastuminen oli aivan järjetöntä. Yritin jotain pientä maalailla, kun ystäväni sanoi, että olisi hyvä purkaa omia tunteitaan. Koko mylläkkä johti lopulta katastrofiin ja eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En pystynyt aikoinaan millään tavalla hallitsemaan tunteitani ja koko rakastuminen oli aivan järjetöntä. Yritin jotain pientä maalailla, kun ystäväni sanoi, että olisi hyvä purkaa omia tunteitaan. Koko mylläkkä johti lopulta katastrofiin ja eroon.

        Mä olen rakastunut toista kertaa elämässäni. Ensin yritin yli pari vuotta työntää ihastumisen tunteita pois, vältellä ja vähätellä tunteitani. Eli en päästänyt niitä valloilleen. No mutta, tilanteet muuttuu, ja nyt olen ihan rakastunut, mutta hän ei sitä tiedä.

        Eli, sekavaa on, ja en tiedä vielä miten tässä käy.


    • Anonyymi

      Ihastumisvaiheessa tuttua, rakastuneena osaan käyttäytyä. Epävarmuus vastapuolen tunteista ja pelko torjutuksi tulemisesta laittaa liikaa painetta tutustumiseen.

      • Anonyymi

        Tuleeko rauha siis siitä, että toisen tunteita ei tarvitse enää kyseenalaistaa?
        Eli ikään kuin toinen toiminnallaan rauhoittaa sinut?


    • Anonyymi

      Ei ihmekään, että parisuhteet ja rakastumiset on monesti eri todellisuuksia, kun on niin vaikea rakastua täysjärkisesti ja oikein.

      • Anonyymi

        Tässä käy hyvin

        Lopulta kaikki menee hyvin

        Tolla

        Minulle on ennustettu; kaikki menee hyvin

        Mut ajasta ei ollu mitään puhetta


    • Anonyymi

      Aika tavallista

    • Anonyymi

      Hyvä kirjoitus!!! Usein rakastuessa tunteet toimivat näin, kieltäytyvät rakkauden kattauksesta ja etsivät poispääsyä tilanteesta , joka ei ole enää itsensä hallinnassa. Käyttäytyminen vaatii rohkeutta, nuorena on totuttu ihastumaan ja joskus näyttämään se kaverillekkin, vanhempana uskaltaa joskus ottaa askellen kokemuksen tuomalla välittömyydellä. Rakkaus on oman hallinnan menetys, tulee ihminen joka valtaa kaiken ajatuksissa ja tekee itsestään tärkeimmän. Jokainen toimii hetkessä tavallaan, jos uskaltautuu ja kokee toisen haluttavana kumppanina, jättää vähättelyn vähemmälle ja heittäytyy nauttimaan läheisyyden ja rakkauden tunteista. Jos kokee ettei tilaisuus ole sopiva eikä kumppanikaan, kannattaa tarkkaan miettiä kuinka sen hoitaa, rakkaus ei ole leikin asia. Rakastuessa parasta on reaktio jonka rakkauden kohde saa aikaiseksi, se söpö hymy, se tunne kun toisessa on juuri nyt jotain niin kaunista että rintaan sattuu ja tekisi mieli suudella tässäja heti, vaikka ympärillä on sankka ihmispaljous.
      https://youtu.be/85-6Ls4XBxg

      • Anonyymi

        Shake my destiny.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe