Raakamaito Sensein bakteeri-sushit

Anonyymi-ap

Donna Venturan, 64, kohtalo on ylittänyt uutiskynnyksen kuluneen vuoden aikana ympäri maapalloa, koska se on niin epätavallinen ja yllättävä. Hän oli hyvissä voimissa mennessään vuosi sitten huhtikuussa lounaalle paikalliseen sushiravintolaan Montanassa, Yhdysvalloissa. Siellä Donna tilasi listalta itselleen sushirullia, joissa oli täytteenä lohta ja sientä.

Tunnin kuluttua aterian syömisestä hänen sydämensä pysähtyi ja hänet kiidätettiin sairaalaan. Donna kytkettiin hengityslaitteeseen, koska hän ei pystynyt hengittämään itse. Kahdentoista tuskallisen vuorokauden kuluttua hän oli poissa.

Lopullinen kuolinsyy oli maksan ja munuaisten romahtaminen. Puolison mukaan myös ruokatorvi ja henkitorvi vaurioituivat sairastumisessa.

Samaan aikaan 51 ravintolan asiakasta sairastui, ja Donnan lisäksi yksi toinenkin heistä kuoli. William Lewis, 74 vuotta, kuoli seuraavana päivänä sushiravintolassa aterioimisen jälkeen. Neljä joutui sairaalahoitoon. Myös viisi ravintolan työntekijää sairastui vakavasti.

12

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Voin voin vakuutta että minun ja aimon pakteeri kanta on niin hyvä, koska aina sammuessa tai nuukahtaessa uni apneaan sohvan reunalle tuppaa voileipä putoamaan lattialle varpaankynsien, jätteiden ja karvojen sekaan kuin kaato paikalle. Se putoaa voi puoli alaspäin, koska voi puoli painaa enemmän.
      Sitte ku herää ni heti on mielessä että missä leipä? Siellähän se on lattialla murkku vanan vieressä. Puhaltelee siitä suurimmat murkut ja kynnet vex ja eiku nauttimaan...

      Kerran meinasin tulla hulluksi kun söidessä ihmin mitä limasta ja sitkeää mulla on suussa... Se oli gondoli! aimo oli hellyyden puuskassa huitaissut minua suon silmään ja heittänyt savisen sbärdärin lattialle ja suoraan leivän päälle.... se oli hunajassa ja voissa paahdettu laihdutus vehnä leipä....

      • Anonyymi

        Olen huomannut saman asian. Nämä kouluttamattomat apinat elää kuin siat pellossa ja eivät vaivaudu edes roskia viemään pois vuokra huoneista... kerran mun jätti posso oli pudonnut kädestä rotan poikasen päälle ja tukehtunut sinne... vaimo kysyi että miksi mulla roikkuu häntä suu pielessä.... keksin nokkelan hätä valheen että se on tar tar pihvi ja paras minkä ikinä olen saanut... vanha mies herää joka aamu paistamaan kuudelta pihviä.... 12 tuntia myöhemmin se on ihanan mureaa ja sitte sen vaimo lähtee myymään sitä yö torille.

        By NumBaII, 63 v HHN


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen huomannut saman asian. Nämä kouluttamattomat apinat elää kuin siat pellossa ja eivät vaivaudu edes roskia viemään pois vuokra huoneista... kerran mun jätti posso oli pudonnut kädestä rotan poikasen päälle ja tukehtunut sinne... vaimo kysyi että miksi mulla roikkuu häntä suu pielessä.... keksin nokkelan hätä valheen että se on tar tar pihvi ja paras minkä ikinä olen saanut... vanha mies herää joka aamu paistamaan kuudelta pihviä.... 12 tuntia myöhemmin se on ihanan mureaa ja sitte sen vaimo lähtee myymään sitä yö torille.

        By NumBaII, 63 v HHN

        Mulla poksahti paineistettu jäte pussi rikki 140 dollarin huoneessani jonne ei vajakeilla ole asiaa. Sieltä levisi myrkky itiöt ja alkoi lisääntymään mun lattialle kaatuneessa makkara keitossa. Lopulta se makkara keitto nousi seisomaan ja alkoi ajaa mua takaa. Pääsin karkuun kolmannen kerroksen ikkunasta mutta se ei mahtunnu.

        Se jäi sinne sitte asumaan, minä lähin bussilla Burmaan ja oon täällä nyt. 120 dollaria maksaa asuminen ja jää säästöön kivasti joka kuukausi. Tuoksut ja saippuat jäi Vietnamiin sille hirviölle. Nyt oon menossa hakemaan Burman Tokmannilta uudet hajut ja mustaa makkaraa.

        Tapsa


    • Anonyymi

      Hua Hinin suuri valkoinen epätoivo kertoi ravintolakonsernin Senssuna ollessaan jokaisen ravintoloitsijan (joksi hän itsensä luki) hallitsevan pontikan jalon keittotaidon ja kutsui tätäkin jalojuomaksi. Rima on siis todella korkealla tällä tasomiehellä.
      Uljaasta ulkomuodosta näkee kuinka maksa on ottanut osumaa https://aijaa.com/fr5Svo

      Hän antaa mielellään neuvoja myös ruoanlaitosta, songkranista, thaimaalaisista kaloista, ihmissuhteista, lasten kasvatuksesta, sotakoirien koulutuksesta, kylmäkuljetuksista, pankkikorteista, matkailun oivaltamisesta ja liikennekuolemien päivittelystä ja oleskelun tuomasta laajasta kokemuksesta, siitä kuinka voit ihan siinä kotinurkissa nähdä koko maan tilanteen.

      • Anonyymi

        Jep on helpompi valistaa tyhmempiään kun asuu täällä, kuin etsii tietoja netistä... tosin ihmettelen miten 10.000 päästä voi nähdä muuta kuin laitoksen ikkunan, pattayan savossa, laiffila palstan heikoin lenkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep on helpompi valistaa tyhmempiään kun asuu täällä, kuin etsii tietoja netistä... tosin ihmettelen miten 10.000 päästä voi nähdä muuta kuin laitoksen ikkunan, pattayan savossa, laiffila palstan heikoin lenkki.

        Enkä ole puhunut mitään kouluttamattomista apinoista vaan nämä elävät kuin siat vatukossa... thaimaassa on satoja tuhansia laittomia kaatopaikkoja, josta voi löytyy sikiöitä, roskiksista, jopa neljä kerralla, laittomia abortteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ole puhunut mitään kouluttamattomista apinoista vaan nämä elävät kuin siat vatukossa... thaimaassa on satoja tuhansia laittomia kaatopaikkoja, josta voi löytyy sikiöitä, roskiksista, jopa neljä kerralla, laittomia abortteja.

        Yksittäistapaukset eivät anna tervepäiselle ihmiselle aihetta panetella koko kansakuntaa.
        Vai kutsutko sinä Suomea maaksi jossa lapset kääritään mattoon tukehtumaan ja poltetaan höyrypesureilla kuoliaaksi? Taikka että Suomi on maa jossa torilla leikataan ihmisiltä päät?

        Katsos kun sellaiset on tapahtuneet. Metsämökin tonttuna et ole oppinut mitään Thaimaasta kuin puhumaan paskaa ja panettelemaan. Hommaa jo se lippu ja häivy. Vaimosi ei tahdo Suomeen, etkö ymmärrä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäistapaukset eivät anna tervepäiselle ihmiselle aihetta panetella koko kansakuntaa.
        Vai kutsutko sinä Suomea maaksi jossa lapset kääritään mattoon tukehtumaan ja poltetaan höyrypesureilla kuoliaaksi? Taikka että Suomi on maa jossa torilla leikataan ihmisiltä päät?

        Katsos kun sellaiset on tapahtuneet. Metsämökin tonttuna et ole oppinut mitään Thaimaasta kuin puhumaan paskaa ja panettelemaan. Hommaa jo se lippu ja häivy. Vaimosi ei tahdo Suomeen, etkö ymmärrä?

        Noinko laitoksesi ikkunasta olet päätellyt, sinä ole oikein mestari paskan puhumisessa, kuvien kera, laiffila palstan heikoin lenkki...


    • Anonyymi

      " paikalliseen sushiravintolaan Montanassa, Yhdysvalloissa"

      Miten tämä liittyy Thaimaahan?

      • Anonyymi

        Liittyy siihen että Thaimaassa on ymmärretty hygienia ja ruoan kuumentamisen merkitys jo tuhansia vuosia sitten. Thaimaassa ei vittuillessaan syötetä farangille paskaa, kuten vaikkapa Turkissa tai Egyptissä jossa kokit takahuoneessa "pilailee" räkimällä valkoihosen miehen annoksiin ja heittelee siihen nenänameja. Suomessakin on löydetty pizzoista spermaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liittyy siihen että Thaimaassa on ymmärretty hygienia ja ruoan kuumentamisen merkitys jo tuhansia vuosia sitten. Thaimaassa ei vittuillessaan syötetä farangille paskaa, kuten vaikkapa Turkissa tai Egyptissä jossa kokit takahuoneessa "pilailee" räkimällä valkoihosen miehen annoksiin ja heittelee siihen nenänameja. Suomessakin on löydetty pizzoista spermaa.

        Mitä luulet moni Thaimaassa on suorittanut hygieniapassin, moniko on kuullut että kaikki bakteerit ja suurin osa viruksista kuolevat hieman yli 60 asteessa, tietävätkö mikä on virus tai bakteeri ja mikä niillä on erona, tiedätkö sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä luulet moni Thaimaassa on suorittanut hygieniapassin, moniko on kuullut että kaikki bakteerit ja suurin osa viruksista kuolevat hieman yli 60 asteessa, tietävätkö mikä on virus tai bakteeri ja mikä niillä on erona, tiedätkö sinä.

        Se ei ole passeista kiinni onko hygieniaa vai ei. Tärkein asia jolla vältetään vakavammat ruokamyrkytykset on salaattien ja vihanneksien tuoreus ja lihan sekä merenelävien riittävä kuumennus. Nämä toteutuu Thaimaassa. Arvioidaan että thaikeittiö on jo 3000 vuotta ymmärtänyt ruoan kuumentamisen merkityksen ja myös riisinviljely on keksitty ensimmäisenä Thaimaassa.

        Itse en ole saanut ikinä Thaimaassa vatsavaivoja vaikka käytännössä joka päivä ostan katukojuista ja toreiltakin jotakin. Paskatautiin tarvitaan tietty määrä lisääntyneitä bakteereja. Tuoreus tekee sen, että bakteerit ei ehdi lisääntyä, vaikka niitä jostakin ruokaan joutuisi. Suurimmassa osassa ruokamyrkytykset tulee jo valmiiksi pilaantuneista raaka-aineista. Toisiksi suurin syyllinen on kiire ja pesemättämät leikkuualustat.

        Thaimaassa ei myöskään tehdä jäitä hanavedestä


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9669
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      399
      4148
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      88
      2872
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2604
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      197
      2587
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1657
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1600
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1413
    Aihe